معرفی، بررسی و قیمت لپ تاپ های ایسوس با پردازنده CORE i3

معرفی، بررسی و قیمت لپ تاپ های ایسوس با پردازنده CORE i3

 

 

 

شرکت ایسوس کامپیوتر، محصولات ارتباطی و لوازم الکترونیکی مصرفی تولید و عرضه می‌کند. این شرکت در زمینه طراحی، تولید و فروش لپ تاپ و لوازم الکتریکی فعالیت دارد. شرکت ایسوس در 2 آوریل 1990 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در تایپه، تایوان واقع شده است. در این مطلب برترین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده corei3 را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

 

جهت مشاهده لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

شرکت  ایسوس چگونه تاسیس شد؟

ایسوس در سال 1989 توسط  اچ.تی تانگ، تد هسو، وین حسیه و ام.تی لیائو در تایپه تاسیس شد. هر چهار نفری که  موسس این شرکت هستند قبلاً در مهندسی کامپیوتر Aceras  کار می‌کردند. در آن زمان ، تایوان هنوز موقعیتی پیشرو در تجارت سخت افزار کامپیوتر ایجاد نکرده بود. شرکت اینتل پردازنده‌های جدیدش را در ابتدا به شرکت‌های باسابقه تری مانند IBM عرضه می‌کرد

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

و شرکت‌های تایوانی برای دریافت نمونه‌های اولیه مهندسی توسط IBM می‌بایست حدود 6 ماه منتظر می‌ماندند. شرکت ایسوس با استفاده از اینتل 486 نمونه اولیه برای مادربرد ایجاد کرد، اما مجبور بود بدون دسترسی به پردازنده واقعی این کار را انجام دهد. وقتی ایسوس برای درخواست پردازنده به سراغ اینتل رفت، خود اینتل با مادربرد مشکل داشت. ایسوس مشکل اینتل را حل کرد و مشخص شد که مادربرد ایسوس به درستی کار می‌کند. از آن زمان، ایسوس نمونه‌های مهندسی اینتل را پیش از رقبای خود دریافت می‌کند.

 

 

جهت مشاهده لپ تاپ های ASUS فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

در سپتامبر 2005 ایسوس اولین کارت شتاب دهنده PhysX را منتشر کرد. در دسامبر 2005 این شرکت با مدل TLW32001 وارد بازار تلویزیون‌های LCD شد. در ژانویه 2006 اعلام کرد که برای توسعه سری VX با لامبورگینی همکاری می‌کند.

در 9 مارس 2006 ایسوس به همراه سامسونگ و فناوری Founder به عنوان یکی از تولید کنندگان اولین مدلهای Microsoft Origami تأیید شد. در 8 آگوست 2006 ، این شرکت یک سرمایه گذاری مشترک با Gigabyte Technology را اعلام کرد. در 5 ژوئن 2007 ، اعلام کرد که رایانه Eee در COMPUTEX تایپه راه اندازی شده است. در 9 سپتامبر 2007 ایسوس با پشتیبانی از Blu-ray ، اعلام کرد که درایو کامپیوتر BD-ROM/DVD writer ، BC-1205PT را منتشر می‌کند. متعاقباً ایسوس چندین نوت بوک مبتنی بر Blu-ray نیز منتشر کرد.

در دسامبر 2010 ، این شرکت باریک ترین نوت بوک جهان ، Asus U36 را با استاندارد ولتاژ پردازنده اینتل Intel core i3 یا i5 با ضخامت تنها 19 میلی متر عرضه کرد.

 

پردازنده corei3 چیست؟

 Core i3 توسط اینتل توسعه و تولید شده و اولین بار در سال 2010 معرفی و عرضه شد Core i3 . یک پردازنده کامپیوتری دو هسته‌ای است که در رایانه‌ و لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پردازنده یکی از سه نوع پردازنده در سری "i"و همچنین خانواده پردازنده‌های Intel Core می‌باشد.

پردازنده Core i3 در چندین سرعت از 1.30 گیگاهرتز تا 3.50 گیگاهرتز در دسترس است و دارای 3 یا 4 مگابایت حافظه پنهان می‌باشد. این پردازنده از سوکت LGA 1150  یا LGA 1155 در مادربرد استفاده می کند. پردازنده‌های Core i3 اغلب دو هسته‌ای هستند. با این حال، چندین پردازنده پیشرفته Core i3 دارای چهار هسته می‌باشند. رایج ترین نوع RAM که با پردازنده Core i3 استفاده می‌شود DDR3 1333 یا DDR3 1600 است.

 

برترین لپ تاپ های ایسوس با پردازنده CORE i3

 

در ادامه برترین لپ تاپ‌های ایسوس با پردازنده CORE i3 را معرفی می‌کنیم.

 

1. لپ تاپ ایسوس ۱۵.۶ اینچی مدل X۵۱۵JA پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G۱ رم ۴GB حافظه ۱TB گرافیک Intel

لپ تاپ ایسوس ۱۵.۶ اینچی مدل X۵۱۵JA پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G۱ رم ۴GB حافظه ۱TB گرافیک Intel

وزن این محصول 1.8 کیلوگرم است و در ابعاد  ۳۶۰.۲ * ۲۳۴.۹ * ۱۹.۹ میلی‌متر ارائه می‌شود. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ دارد. مدل پردازنده این لپ تاپ از شرکت ایسوس i۳-۱۰۰۵ G۱ و فرکانس آن ۱.۲ گیگاهرتز می‌باشد. 4 گیگ حافظه رم دارد و نوع حافظه آن DDR۴ است. هارد دیسک اچ‌دی‌دی با یک ترابایت ظرفیت در آن تعبیه شده است. کارت گرافیک آن Intel® UHD Graphics می‌باشد. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB-C روی آن قرار دارد. از مزایای آن میتوان به پردازنده قدرتمند نسل دهم، صفحه‌ی نمایش باکیفیت بسیار بالا و طراحی زیبا و جذاب بدنه اشاره کرد.

 

مشخصات

حافظه رم:  ۴ گیگابایت

نوع حافظه رم:  DDR4   

نوع حافظه داخلی: HDD  

کارت خوان: Micro SD card reader

 

 

2. لپ تاپ ایسوس مدل ایکس ۵۴۰ با پردازنده i3

لپ تاپ ایسوس مدل ایکس ۵۴۰ با پردازنده i۳

وزن این محصول 2 کیلوگرم است و در ابعاد    ۲۷.۲ × ۲۵۱ × ۳۸۱ میلی‌متر ارائه می‌شود. مدل پردازنده آن i۳-۸۱۳۰U می‌باشد و 4 مگابایت حافظه کش در آن وجود دارد. هادر دیسک اچ‌دی‌دی با حافظه 1 ترابایت در آن تعبیه شده است و 5400 دور در دقیقه می‌چرخد. دارای درایو نوری DVD-RW می‌باشد. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0 و بلوتوث داخلی از امکانات این لپ تاپ می‌باشد. از مزایای آن می‌توان به کیفیت ساخت بالا و طراحی جذاب، کیبورد و تاچ پد با کارایی قابل قبول و پورت های متعدد و متنوع اشاره کرد.

 

مشخصات

حافظه رم:  ۴ گیگابایت

نوع حافظه: رم DDR4   

نوع حافظه داخلی: HDD   

ظرفیت حافظه داخلی: ۱ ترابایت

 

3. لپ تاپ ایسوس ASUSPro P۱۴۴۰ با پردازنده i۳

لپ تاپ ایسوس ASUSPro P۱۴۴۰ با پردازنده i۳

وزن این محصول 1.68 کیلوگرم و ابعاد آن ۳۴۰x۲۵۰x۲۳.۲ می‌باشد. مدل پردازنده این لپ تاپ     Intel Core i۳ ۱۰۱۱۰U است و 4 مگابایت حافظه کش دارد. این پردازنده دو هسته حقیقی و دو هسته مجازی دارد. هاردیسکی که در این لپ تاپ وجود دارد دارای 1 ترابایت ظرفیت می‌باشد. امکاناتی از قبیل درایو نوری   DVD RW ۸x، وبکم وتاچ چند انگشتی در آن وجود دارد.

 

مشخصات

حافظه رم:  ۴ گیگابایت

نوع حافظه: رم DDR4   

نوع حافظه داخلی: HDD   

ظرفیت حافظه داخلی: ۱ ترابایت

 

 

4. لپ تاپ ایسوس ۱۵.۶ اینچی مدل VivoBook R۵۶۵JF پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G

لپ تاپ ایسوس ۱۵.۶ اینچی مدل VivoBook R۵۶۵JF پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G

این لپ تاپ دارای    ۳۶۰.۲×۲۳۴.۹×۱۹.۹ میلی‌متر ابعاد و وزن 1.8 کیلوگرم است. مدل پردازنده این محصول   i۳ ۱۰۰۵ Gمی‌باشد. رم 4 گیگابایتی این لپ تاپ از نوع DDR4 است. هارد دیسک اچ‌دی‌دی 1 ترابایتی در آن قرار داده شده است. این لپ تاپ درایو نوری ندارد. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB-C روی آن قرار دارد. امکانات این لپ تاپ وبکم، باتری 2 سلولی و تاچ پد با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی می‌باشد. مزایای این لپ تاپ عبارتند از پردازنده نسل دهم ۱۰۰۵G، عملکرد عالی کیبورد و تاچ پد، قیمت مناسب و ارزش خرید بالا و بدنه‌ی باریک و سبک با کیفیت ساخت بالا.

 

مشخصات

حافظه رم:  ۴ گیگابایت

نوع حافظه: رم DDR4   

نوع حافظه داخلی: HDD   

ظرفیت حافظه داخلی: ۱ ترابایت

 

 

5. لپ تاپ ایسوس ۱۵.۶ اینچی مدل VivoBook R۵۶۵JF پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G

مدل VivoBook R۵۶۵JF پردازنده Core i۳ ۱۰۰۵G

این لپ تاپ دارای ابعاد  ۳۶۰.۲×۲۳۴.۹×۱۹.۹ میلی‌متر و وزن 1.8 کیلومتر می‌باشد. مدل پردازنده i۳ ۱۰۰۵ Gاز شرکت اینتل در آن تعبیه شده است و حافظه رم 8 گیگاباتی DDR4 در آن قرار دارد. این لپ تاپ دارای هارددیسک اچ‌دی‌دی 1 ترابایتی می‌باشد. درگاه نوری در این محصول موجود نیست. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB-C روی آن قرار دارد. از مشخصات این لپ تاپ می‌توان به پردازنده نسل دهم ۱۰۰۵G، عملکرد عالی کیبورد و تاچ پد و قیمت مناسب و ارزش خرید بالا اشاره کرد.

 

مشخصات

حافظه رم:  8 گیگابایت

نوع حافظه: رم DDR4   

نوع حافظه داخلی: HDD   

ظرفیت حافظه داخلی: ۱ ترابایت

 

 

6. لپ تاپ ایسوس ۱۵ اینچی مدل R۵۲۸EP پردازنده Core i۳ ۱۱۱۵G۴ رم ۸GB حافظه ۱TB ۲۵۶GB SSD گرافیک ۲GB

لپ تاپ ایسوس ۱۵ اینچی مدل R۵۲۸EP پردازنده Core i۳ ۱۱۱۵G۴ رم ۸GB حافظه ۱TB ۲۵۶GB SSD گرافیک ۲G

این لپ تاپ دارای ابعاد   ۳۶۰x۲۳۵x۲۲.۹ میلی‌متر و وزن 1.7 کیلومتر است. حافظه رم 8 گیگاباتی DDR4 در آن قرار دارد. این لپ تاپ دارای هارددیسک اچ‌دی‌دی و اس‌دی‌دی با ظرفیت به ترتیب  1 ترابایت و 256 گیگابایتی می‌باشد. درگاه نوری در این محصول موجود نیست. دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB-C روی آن قرار دارد. مشخصات این لپ تاپ پردازنده نسل یازدهم عملکرد عالی کیبورد و تاچ پد و قیمت مناسب و ارزش خرید بالا است.

 

مشخصات

حافظه رم:  8 گیگابایت

نوع حافظه رم: DDR4    

نوع حافظه داخلی: SSD     HDD   

ظرفیت حافظه داخلی: ۱ ترابایت  256 گیگابایت

 

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha