آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول لجر نانو اس (راهنمای جامع)

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول لجر نانو اس (راهنمای جامع)

 

 

 

کیف پول لجر نانو اس ledger nano s  این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید خیلی سریع‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر ارزهای دیجیتال خود را مدیریت نمایید. کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌هایی ایمن و آفلاینی هستند که ارزهای دیجیتال شما را بدون نیاز به اینترنت ذخیره می‌کنند تا از خطر هک شدن در امان باشند. در حقیقت کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند حساب‌های بانکی و کیف پول‌های نرم‌افزاری که داخل موبایل نصب می‌شود هستند به همین خاطر کیف پول‌های سخت‌افزاری برای امن نگه‌داشتن دارایی‌های شما با مقادیر بالا می‌باشند.

تمام افرادی که در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند برای اینکه نگرانی از بابت ازدست‌دادن سرمایه خود نداشته باشند تماماً از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کنند.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

لجر از قدیم تا به امروز

شرکت لجر از سال 2014 شروع به ساخت سخت‌افزار امنیتی برای بیت‌کوین کرد و تا این لحظه موفق به کسب سرمایه 85 میلیون دلاری از سرمایه‌گذاران سراسر جهان شده است. بزرگ‌ترین رشد سرمایه این شرکت مربوط به ژانویه 2018 و به مبلغ 75 میلیون دلار بود. باتوجه‌به ادعای وب‌سایت ledger، آن ها تا کنون موفق به فروش بیش از 1000000 دستگاه لجر به مشتریان خود در بیش از 165 کشور مختلف شده‌اند.

قیمت تقریبی لجر نانو اس

در بازار کنونی قیمت کیف پول لجر نانو اس تقریباً 98 دلار است و در ایران تقریباً بین 2 الی 3 میلیون قیمت‌گذاری می‌شود و جز ارزان‌ترین کیف پول با نمایشگر دیجیتالی آن را نسبت به سایر رقبا باارزش‌تر کرده است که برای اشخاصی که سرمایه زیادی در بازار ارز دیجیتال دارند ارزش خیلی زیادی دارد.

طراحی لجر نانو اس

صفحه‌نمایش لجر نانو اس که می‌توانید تمامی ارزهای خود را در آن مشاهده کنید و بدون هیچ نگرانی از بابت بدافزار می‌توانید آن را به هر سیستمی وصل کنید.

محتویات بسته لجر نانو اس

لجر نانو اس در طراحی جعبه و لوازم آن چیزی کم نگذاشته است و شما با خرید لجر نانو اس و بازکردن جعبه زیبا این محصول با اقلام زیر مواجه می‌شوید.

  • یک عدد Ledger nano S
  • یک عدد کابل Micro USB
  • یک‌بند برای استفاده از دستگاه به‌عنوان گردنبند
  • یک حلقه جاسوئیچی و یک‌بند کوچک
  • یک برگه برای بازنویسی کلمات بازیابی

 

 

کلیدهای فیزیکی لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس هم مانند کیف پول TREZOR ، در این کیف پول هم دو کلید فیزیکی برای افزایش امنیت دستگاه استفاده شده است و اگر بخواهید پرداختی را از طریق این کیف پول انجام دهید باید هر دو کلید را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید. این کار باعث می‌شود که هیچ هکری نتواند دستگاه شما را هک کند و پرداخت یک تراکنش را تأیید کند.

 

 مشاهده قیمت محصولات لجر در آرکا آنلاین 

 

پین کد ضد سرقت

کیف پول لجر نانو اس یک قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در زمان نصب شما باید یک پین کد چهاررقمی را در دستگاه ثبت کنید. این پین کد به شما این امکان را می‌دهد که از دزدیده شدن رمزارزهای شما جلوگیری می‌کند و بنابراین اگر کیف پول شما دزدیده شود و یا شما آن را گم کنید، آن شخصی که کیف پول شما را پیدا می‌کند قادر به انتقال رمزارزهای شما به کیف پول دیگر نمی‌باشد و اگر در زمان انتقال رمزارزها سه بار رمز را اشتباه وارد کند، کیف پول لجر به‌صورت اتوماتیک تمام اطلاعات داخل کیف را پاک می‌کند.

برچسب دست‌کاری نشده

زمانی که شما این محصول را خریداری می‌کنید یک برچسب بر روی جعبه دستگاه قرار دارد به نام برچسب دست‌کاری نشد. این معنا است که اگر به هر دلیلی این برچسب خراشیدگی و یا آسیب‌دیدگی وجود داشت، احتمال دارد فردی قبل از شما این محصول را دست‌کاری کرده است. اگر موقع خرید با چنین موضوعی مواجه شدید حتماً محصول را مرجوع کنید و یک دستگاه دیگر را بگیرید.

 

 

شاید برایتان مفید باشد: شرح محتویات کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر 

 

ذخیره‌سازی آفلاین و پشتیبان گیر

اجازه دهید یکبار دیگر به زبان ساده‌تری کیف پول سخت‌افزاری را معنی کنیم. این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی شما رو در یک فضای امن و آفلاین قرار می‌دهند که هک و یا سرقت نشود.

کیف پول‌های آنلاین که در موبایل و کامپیوترها موجود هستش هدف خیلی آسانی برای هکرهای هستند مخصوصاً اگر از کامپیوتر ویندوز استفاده کنند. اما وقتی که از کیف پول سخت‌افزاری استفاده می‌کنید دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت. همچنین در Ledger Nano S می‌توانید با نوشتن 24 کلمه اختصاصی که کیف پول در اختیارتان می‌گذارد از دارایی‌های خودتان نسخه پشتیبان بگیرید و همان‌طور که قبلاً گفتیم یک کاغذ نیز در داخل جعبه اقلام محصول قرار دارد تا این حروف بازیابی را یادداشت کنید و درصورتی‌که کیف پول شما گم شود، به سرقت برود و یا آسیب ببیند می‌توانید با این کلمات برای بازیابی دارایی‌های خود استفاده کنید.

پشتیبانی از متن عبور

یکی از ویژگی‌هایی که کمبود آن در Ledger دیده می‌شود پشتیبانی نکردن از متن عبور (Passphrase) است و این مورد یکی از قابلیت‌های مورد انتظاری است که خواستار اضافه‌شدن آن به لجر هستیم.

راه‌اندازی لجر نانو اس

راه‌اندازی لجر نانو اس بسیار ساده است و شما کافی است چند مرحله را به‌دقت انجام دهید.

  • ابتدا کیف پول LEDGER NANO S را به همراه کابل Micro USB  از جعبه خارج کنید و به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ خود متصل کنید تا روشن شود.
  • بعد از روشن شدن صفحه و نشان‌دادن برند Ledger یک صفحه برای شما باز می‌شود که باید در آن یک پین کد 4 رقمی مشخص کنید. تعیین عددهای پین کد توسط کلیدهای فیزیکی روی دستگاه انجام می‌شود و با فشار دادن یکی از آنها می‌توانید اعداد را کم یا زیاد کنید، پس از آنکه به اعداد دلخواه خود رسیدید، با فشار دادن هم‌زمان هر دو کلید می‌توانید به عدد بعدی بروید و این روند را ادامه دهید با 4 رقم پین کد خود راد کامل ثبت کنید.
  • بعد از آنکه پین کد را در دستگاه خود ثبت کردید از شما خواسته می‌شود که 24 تا کلمة بازیابی خود را یادداشت کنید. توجه داشته باشید این کلمات تنها یکبار نشان داده می‌شوند و بعد از دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت. با فشردن کلید سمت راست کلمة بعدی نشان داده می‌شود این کلمات را می‌توانید در کاغذی که در جعبه محصول بود یادداشت کنید. به‌خاطر داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان در موبایل و کامپیوتر، در هیچ جایی به جز کاغذ یادداشت نکنید. کلمات را به‌دقت و پشت‌سرهم به همان ترتیبی که بوده یادداشت کنید که اگر دستگاه از شما پرسید کلمه شماره 6 چه بود شما بتوانید راحت و سریع پیدا کنید و خطایی نداشته باشید.
  • بعد از ثبت پین کد و 24 کلمه بازیابی، باید برای اتصال لجر به کامپیوتر خود، برنامه مدیریت لجر با نام Ledge manager دا دانلود کرده و نصب کنید. این برنامه مدیریت، اجازه نصب سایر نرم‌افزارها برای ذخیره رمزارزهای مختلف را روی لجر می‌دهد. باتوجه‌به توضیحات داده شده و نوع دارایی خودتان از بین رمز ارزهایی که برای شما نمایش داده می‌شود باید رمزارز خودتان رو دانلود کنید.

 

دلیل اهمیت صفحه‌نمایش کیف پول لجر نانو اس

وجود صفحه‌نمایش در این کیف پول باعث می‌شود زمانی که شما در حال نصب Ledger Nano S  هستید، کیف پول کلمات بازیابی را تولید می‌کند و در صفحه‌نمایش خود نشان می‌دهد. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم این کلمات یک نسخه پشتیبان کامل از کیف پول شما هستند و در زمانی که شما تراکنش انجام می‌دهید یک‌لایة تأییدیه دیگر نیز در حین ارسال یک تراکنش ارائه می‌دهد.

وجود این صفحه‌نمایش تأیید ارسال تراکنش‌ها به آدرس و مبلغ پرداخت شده را آسان خواهد کرد. همچنین وجود صفحه‌نمایش در Nano S به این معنی است که حتی می‌توان از ین کیف پول مانند

 (TREZOR Keep Key) بر روی کامپیوترهای آلوده به بدافزار نیز استفاده کرد.

 

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: برترین کیف پول‌های دیجیتال (۷ والت ارز دیجیتال برتر سال ۲۰۲۱) 

 

منبع تغذیه لدجر نانو اس

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس باطری و یا منبع تغذیه‌ای برای روشن ماندن دستگاه ندارد و فقط از طریق اتصال با کابل روشن خواهد شد و بعد از جدا نمودن کابل از دستگاه خامش خواهد شد.

به‌روزرسانی لجر نانو اس

در اکثر به‌روزرسانی‌های فرم ور (firmware update) مشکلی وجود نخواهد داشت. اما گاهی کاربران در حین این به‌روزرسانی‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند؛ بنابراین همیشه پیش از انجام این آپدیت‌ها از وجود کلمات بازیابی خود اطمینان حاصل کنید تا درصورتی‌که کیف پول لجر از ابتدا بازگشایی شد، به کلمات پشتیبانی خود برای بازیابی آنها دسترسی داشته باشید.

 

خرید کیف پول لجر نانو اس از آرکا آنلاین

نظرات

حاصل جمع : Captcha