جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ امسال + مشخصات فنی (تیر 1400)

جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ امسال + مشخصات فنی (تیر 1400)

 

 

 

امروز برای شما لیستی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ آماده کردیم. در ادامه برای شما به معرفی مشخصات فنی و خصوصیات جدیدترین لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید باید بدانید که یک لپ‌تاپ گیمینگ دارای چه ویژگی‌هایی است. همان‌طور که می‌دانید در مواقعی که می‌خواهیم بازی کنیم هیچ جایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها نمی‌ماند. اگر شما تازه به جمع گیمرها پیوسته‌اید باید به شما بگوییم که صرفاً با داشتن گرافیک قدرتمند، یک نمایشگر عالی و موارد جزئی دیگر می‌توانید یک لپ‌تاپ مخصوص گیم برای خود دست‌وپا کنید. باید بدانید که با این کار شما یک بسته قابل‌حمل در اختیار دارید که می‌توانید در هر زمان یا مکانی به‌راحتی و باکیفیت بالا از بازی‌کردن لذت ببرید.

 

جهت مشاهده تمامی لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

همان‌طور که می‌دانید لپ‌تاپ‌های گیمینگ از مشخصات فنی بالایی برخوردارند. همین باعث می‌شود که شما بتوانید تمام کارهایی که دارید مانند رندر گرفتن را به‌آسانی و با سرعت بالا با این لپ‌تاپ‌ها انجام دهید. بیشتر لپ‌تاپ‌ها با طراحی‌های خاص و شیک طراحی می‌شود و از کیبورد با کیفیتی برخوردارند. لازم به ذکر است که حتی شما می‌توانید به این لپ‌تاپ‌ها هدست‌های فوق پیشرفته VR را متصل کنید و یک تجربه متفاوت برای خود رقم بزنید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اکثر گیمرها بازی‌کردن را به سبک زندگی‌شان تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این بعضی‌ها دوست دارند که در فضای میز خود صرفه‌جویی کنند. همچنین دانشجویانی هستند که می‌خواهند در محیط دانشگاه با وجود فراگرفتن درس‌هایشان، از بازی‌کردن نیز غافل نشوند. اگر شما هم به بازی‌کردن خود اهمیت می‌دهید باید در موقع خرید سیستم گیمینگ یا لپ‌تاپ گیمینگ بسیار دقت داشته باشید. با وجود مشخصات فنی این لپ‌تاپ‌ها شاید موردی باشد که شما توجه نکرده‌اید و همین مورد باعث بروز اختلال می‌شود.

 

جهت مشاهده محصولات گیمینگ فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

مواردی که موقع انتخاب لپ‌تاپ‌های گیمینگ باید توجه کنید

  • بهره‌مندی از پردازنده‌های قدرتمند
  • تجهیز به قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی
  • استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD 
  • طراحی زمخت (به دلیل تعبیهٔ سیستم خنک‌کنندهٔ قوی)
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌ها

 

لپ‌تاپ-HP-پاویلیون-16-گیمینگ

لپ‌تاپ‌ گیمینگ لپ‌تاپ HP پاویلیون 16 گیمینگ

باتوجه‌به لپ‌تاپ‌های Omen شرکت اچ پی توانست به برندی محبوب در بازار تبدیل شود. باید بدانید که Omen تنها لپ‌تاپ گیمینگ اچ پی نیست. این لپ‌تاپ با قیمتی مناسب به بازار عرضه شده تا تمام دوستداران بازی‌های ویدئویی بتوانند آن را تهیه کنند. این لپ‌تاپ میان‌رده به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. این لپ‌تاپ از کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti نسخه Max-Q، پردازندهٔ نسل دهم Core i5 و نمایشگری ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز تهیه کنید. چنین سخت‌افزار و نرخ نوسازی زیادی در نمایشگر پاویلیون گیمینگ 16 تا برخی بازی‌های سبک مثل فیفا 21 و Overwatch را به روان‌ترین شکل ممکن تجربه کنید. از دیگر امکانات جذاب دستگاه می‌توانیم به کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه رنگی و بلندگوهای استریو ساخت شرکت B&O اشاره کنیم؛ البته باید با ابعاد بزرگ و وزن زیاد پاویلیون گیمینگ ۱۶ کنار بیایید.

 

لپ‌تاپ‌ گیمینگ ایسوس TUF FX505DT

وقتی به دنبال خرید لپ‌تاپ گیمینگ ارزان باشید، طبیعتاً باید از برخی نیازهای خود بگذرید و به بعضی مشخصات ضعیف‌تر قانع باشید. اما ایسوس لپ‌تاپی ساخته که شما را در این دوراهی سخت قرار نمی‌دهد و با مشخصاتی از راه می‌رسد که مشابهش را در بسیاری از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر بازار می‌یابید.

 TUF FX505DT با کنار گذاشتن پردازنده اینتل در مدل‌های قبلی، این بار به سراغ پردازنده Ryzen 7 3750H شرکت AMD رفته و یک کارت گرافیک GTX 1650 انویدیا هم آن را همراهی می‌کند تا آنچه گیرتان می‌آید قطعاتی استاندارد برای تجربه بازی‌های روز باشد. نتیجه کار این است که بازی‌های مهم روز را می‌توانید با رزولوشن 1080p و گرافیک بسیار خوب (شاید نه بالاترین تنظیمات ممکن در تمام بازی‌ها) اجرا کنید.

نکته مهم این است که نمایشگر دستگاه هم رزولوشن 1080p را با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز به اجرا در می‌آورد و بنابراین نه در تئوری و نه در عمل قرار نیست به رزولوشنی بالاتر ازاین‌دست پیدا کنید. اما خبر خوب اینکه ایسوس به استفاده از پنل نمایشگر IPS پرداخته که دقت رنگی و وضوح فراوان را نسبت به پنل TN موجود در برخی لپ‌تاپ‌های رقیب به ارمغان می‌آورد.

مثل تمام مدل‌های ارزان مشابه، این لپ‌تاپ از بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی بهره‌مند شده است. اخیراً شاهد حذف حاشیه‌های نمایشگر در برخی نوت‌بوک‌های گیمینگ پیشرفته برندهایی مانند دل و گیگابایت بوده‌ایم، اما به‌خاطر قیمت‌گذاری پایین‌ترش، لپ‌تاپ ایسوس با نمایشگری به دستتان خواهد رسید که سرتاسر آن با حاشیه‌ای حدوداً ۱ اینچی احاطه شده است.

 

ام-اس-آی-GF63-Thin-9SCXR.png

 ام اس آی GF63 Thin 9SCXR

اگر میزان وزن و کارایی برای شما اهمیت دارند، اکنون به یکی از بهترین گزینه‌ها در رنج قیمت ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان می‌رسیم. کمپانی تایوانی ام اس آی لپ‌تاپ GF63 Thin 9SCXR را با وزن حدودی ۱.۸ کیلوگرم ساخته که باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری موجود در آن، یقیناً حرکتی تحسین‌برانگیز به‌حساب می‌آید و اگر قرار نباشد لپ‌تاپ همواره روی میز کامپیوترتان باقی بماند، قطعاً از این طراحی سبک‌وزن استقبال خواهید کرد.

این لپ‌تاپ ‍۱۵.۶ اینچی به پردازنده اینتل Core i7 9750H، کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 با چهار گیگابایت رم ویدئویی از نوع GDDR6 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 مجهز شده و رزولوشن 1080p را با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز به نمایش درمی‌آورد.

درست مانند لپ‌تاپ قبلی که متعلق به لنوو بود، در محصول ام‌اس‌آی هم می‌توانید منتظر ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع HDD و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD باشید که به بوت دستگاه و اجرای اپلیکیشن‌های ساده (و نه بازی‌ها به‌خاطر ظرفیت محدودش) سرعت می‌بخشد.

در مجموع می‌توان این لپ‌تاپ را برآوردی از دیوایس‌های دیگر بازار در این رنج قیمت به‌حساب آورد که هم اکثر قابلیت‌های آن‌ها را در خود جای‌داده و هم حمل‌پذیری بیشتری دارد. حتی اگر حمل‌پذیری برایتان آن‌قدرها مهم نیست هم باید این دستگاه را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

 

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G712LV/EV034

شما با پرداخت هزینه گزافی که ایسوس بابت جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود طلب می‌کند، می‌توانید به پردازنده اینتل Core i7 10750H و کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا دست پیدا کنید. این کارت گرافیک به‌صورت خاص درهای تازه‌ای را به رویتان باز خواهد کرد.

کارت‌های سری RTX 2000 انویدیا برای نخستین‌بار همراه با هسته‌های تنسور از راه رسیدند که «رهگیری پرتو» یا «Ray Tracing» را در بازی‌های ویدئویی امکان‌پذیر می‌کند. این تکنولوژی جدیدی در نورپردازی به‌حساب می‌آید که از طریق آن، تمام اشعه‌های نور به‌صورت دقیق شبیه‌سازی شده و بازتابشان در محیط قابل‌مشاهده خواهد بود.

شاید در نگاه نخست آن‌قدرها مهم به نظر نرسد، اما رهگیری پرتو اصلی‌ترین روش برای ارتقای گرافیک کنونی بازی‌ها به‌حساب می‌آید و می‌تواند تجربه‌ای بسیار واقع‌گرایانه‌تر در اختیارتان قرار دهد.

بنابراین اگر مقداری پول اضافه در کیف پولتان باقی‌مانده، ارزشش را دارد که به سراغ لپ‌تاپی مجهز به این کارت گرافیک بروید. در کنار این‌ها نیز باید افزود که ROG Strix G712LV/EV034 به ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4، یک ترابایت حافظه پرسرعت SSD و نمایشگر IPS با رزولوشن 1080p مجهز شده. البته مورد آخر اندکی جای تأسف دارد، زیرا با حافظه ویدئویی ۶ گیگابایتی، کارت گرافیک RTX 2060 کاملاً قادر به دستیابی به رزولوشن 2K یا 4K با نرخ ۶۰ یا ۳۰ فریم بر ثانیه است، اما در نهایت مجبور به تجربه بازی‌ها با همان رزولوشن 1080p خواهید بود و تنها راه پیش رویتان برای تجربه بهتر بازی‌ها، افزایش فریم آن‌ها است.

خیلی از شما سپاسگذاریم که تا انتهای مقاله جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با ما همراه بودید. ما در آرکا آنلاین امیدواریم که مقاله جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای شما مفید بوده باشد. برای بالارفتن کیفیت مقاله ها شما میتوانید نظر خودتان را در رابطه با این مقاله برای ما ارسال کنید تا ما و تمامی کاربران آرکا آنلاین از تجربیات شما استفاده کنیم.

نظرات

حاصل جمع : Captcha