نمایندگی هارد اس اس دی ای دیتا (مهر 1401)

نمایندگی هارد اس اس دی ای دیتا (مهر 1401)

 

 

 

نمایندگی هارد اس اس دی ای دیتا

 

هارد SSD ای دیتا ADATA

هارد SSD ای دیتا ADATA یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهانی در زمینه تولید تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات کامپیوتری است. شرکت تایوانی ای دیتا در مدت زمان اندکی توانست شهرت و اعتبار خوبی را برای خود کسب کند. شرکت ای‌دیتا در زمینه ساخت و تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات رایانه فعالیت دارد. در ماه may سال ۲۰۰۱ توسط سیمون چن تأسیس شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هارد اس اس دی کلیک نمایید 

 

در حال حاضر محصولات اصلی خط‌های تولید این کمپانی شامل ماژول‌های DRAM برای کامپیوترهای دسکتاپ و کامپیوترهای شخصی نوت بوک، درایو حافظه، حافظه هارد اکسترنال، فلش درایو USB، کارت‌های حافظه به همراه درایو کارت‌های حافظه، پاوربانک های متنوع، انواع شارژر USB، بی سیم و شارژر فندکی، انواع کابل لایتنینگ، کابل‌های USB و میکرو USB و آداپتورهای می باشد. در سال ۲۰۰۷ ای‌دیتا با سهمی معادل ۷٫۶ درصد از بازار، سومین تولیدکننده بزرگ DRAM در جهان شد.

ای دیتا امروزه به لطف دانش متخصصان و زیرساخت‌هایش حافظه‌هایی پرچم‌دار تولید می‌کند. شرکت تایوانی ای دیتا در دسته شرکت‌های Fabless (تولید بدون ساخت) جای می‌گیرد. سال‌ها است که حافظه DRAM و حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

 

خرید هارد دیسک لپ تاپ سیگیت مدل BarraCuda ST۱۰۰۰LM۰۴۸ ظرفیت ۱ ترابایت

 

حافظه SSD ADATA

حافظه‌های ذخیره‌سازی همواره جزو قطعات مهم کامپیوترها بوده‌اند و هرچه زمان می‌گذرد، اهمیتشان بیشتر حس می‌شود. در سال‌های گذشته، پیشرفت‌های شگرفی در صنعت حافظه‌های ذخیره‌سازی رخ ‌داده است و در نتیجه پردازش‌هایی که در کامپیوترها انجام می‌شوند، سرعت بیشتری پیدا می‌کنند. هارد SSD ای دیتا  ADATAیکی از محصولات شرکت‌های قدیمی است که برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای سخت‌افزار نامی آشنا است.

 

مزایای استفاده از SSD در لپ تاپ

1-دسترسی سریع به اطلاعات

در HDD  ها قطعه ای به نام هد وجود دارد که متحرک است و برای دسترسی به اطلاعات باید منتظر بماند تا سرعت چرخش پلتر به مقدار کافی برسد، اما در هارد های SSD بر خلاف HDDها برای خواندن اطلاعات به هیچ کدام از این عملیات نیازی نخواهد بود و میتواند بصورت مستقیم به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

2-مقاومت در برابر لرزش و ضربه

هاردهای HDD بدلیل داشته قطعه متحرک و حساس به نام هد و پلتر، به کوچکترین ضربه و لغزش و تکان، مخصوصا در حال کار بسیار آسیب پذیرند، اما در هاردهای SSD از یک تکنولوژی دیگر بنام NAND استفاده می شود که فاقد قطعه متحرک می باشد و تقریبا ضد ضربه است و اطلاعات را درون IC ها ذخیره می کند.

 

خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg۰۰۱۰BBK-WESN ظرفیت ۱ ترابایت

 

3-مصرف انرژی کمتر و تولید گرمای کمتر

تفاوت مصرف انرژی در هارد HDD و SSD بالا است به طوری که HDD ها حدودا 6وات و SDD ها حدودا 4 وات مصرف انرژی دارند و در حالت عدم استفاده مصرف انرژی اس اس دی به 2وات کاهش پیدا می می کند.

 

4-اطمینان بالا در ذخیره سازی اطلاعات

ذخیره سازی اطلاعات به صورت میانگین و تقریبی و در بهترین حالت نگهداری SSDها دو برابر HDD ها است. طول عمر SSD  ها حدود 1میلیون و 2میلیون ساعت و هاردهای HDD حدود 600 هزار ساعت تخمین زده می شود .

5-تولید صدای هارددیسک

در هاردهایی که از تکنولوژی HDD استفاده شده دارای سرو صدا هستند، اما هاردهایی که از تکنولوژی SSD استفاده می کنند مانند فلش صدای خاصی ندارند.

 

خرید هارد اکسترنال ای دیتا مدل اچ دی ۷۱۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

 

6-وزن هارد

وزن هاردهایHDD حدودا 750 گرم و هاردهای SSD حدودا 80گرم است، این اختلاف وزن و در نتیجه حجم در وزن و اندازه لپتاپ ها بسیار موثر است.

 

 7-سرما و گرما

دمایی که هارددیسک پس از شروع به کار تولید می کند بین 0 تا 70 درجه سیلسیوس و در هارد های SSD بین 0 تا 55 درجه سیلسیوس می باشد.

 

کدام لپ تاپ‌ها قابلیت استفاده از SSD‌ را دارد؟

همه‌ لپ تاپ‌ها قابلیت ارتقاء با ماژول‌های SSD‌ را ندارند. این موضوع در میان لپ تاپ‌های قدیمی‌تر، مدل‌های سبک و ۲ در ۱ بیشتر است. با این حال در بیشتر مدل‌های تولید شده در چند سال اخیر با تعبیه‌ اسلات مخصوص و به صورت گزینه‌ جایگزین، امکان افزودن ماژول‌های SSD‌ برای کاربران امکان پذیر می باشد.

برای تشخیص این که لپ تاپ مورد نظر قابلیت افزودن ماژول SSD را دارد یا نه، بهترین  روش  جستجوی مدل لپ تاپ است. البته از ابزار رایگان کروشیال (Crucial) نیز می توان استفاده نمود. ساده ترین کار مراجعه به یک متخصص برای بررسی لپ تاپ و ارائه روش کار در صورت اطمینان از امکان استفاده از اس اس دی می باشد. چون  SSD‌ها بر اساس سایز، فرم ورودی، سرعت، حافظه و بسیاری دیگر از المان‌ها  دسته بندی‌های مختلفی دارند. مهمترین فاکتورها در تشخیص تفاوت اس اس دی ها، تفاوت در کانکتور و فرم فاکتور اینترفیس ورودی می باشد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال ای دیتا مدل XPG S۴۰G RGB Gen۳x۴ M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

 

روش‌های افزودن SSD به لپ تاپ

بعد از این که امکان استفاده از اس­اس­دی برای لپ تاپ تایید شد، نوبت به نصب اس اس دی روی لپ تاپ می رسد که به صورت مختصر به انجام این روش ها می پردازیم:

در ساده‌ترین شیوه مربوط به مدل‌های گران قیمت‌تر است، کارخانه‌ی سازنده نیاز کاربر را پیش بینی کرده و اسلات توسعه رم و SSD را در سیستم قرار داده است. در این حالت  fi SSD  به راحتی در جایگاه تعبیه شده نصب می شود.

بیشتر مدل‌های میان رده مجهز به اسلات توسعه نیستند پس برای این نوع لپ تاپ‌ها دو روش دارد:

1-اگر لپ تاپ به درایو نوری مجهز باشد، کاربر می‌تواند با حذف درایو نوری، ماژول SSD را به کمک قاب کدی در لپ تاپ نصب کند.

2-در صورتی که لپ تاپ فاقد درایو نوری باشد، می‌توان هارد دیسک HDD لپ تاپ را به وسیله‌یک ماژول SSD ظرفیت بالا تعویض کرد. در این روش باید HDD حذف شود و با یک SSD ساتا جایگزین شود که در این صورت نصب سیستم عامل و نرم افزارها باید مجددا نصب شوند.

 

برند مناسب SSD‌ برای لپ تاپ

کافیست از بین برندهای شناخته‌شده خرید کنید. برندهای معتبر دارای گارانتی و نمایندگی معتبر در کشور هستند و امکان استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز وجود دارد. اما خرید از ساب‌برندها و نام‌های متفرقه‌ که قیمت بسیار پایینی عرضه می‌کنند کارایی و طول عمر پایین و ضعیفی خواهد داشت.

از برندهای نسبتا شناخته شده‌ در بازار ایران به وسترن دیجیتال (Western Digital)، سامسونگ (Samsung)، ای دیتا (ADATA)، کروشیال (Crucial)، سیلیکون پاور (Silicon Power) می توان اشاره نمود. SSDهای سامسونگ به طور معمول قیمت بالاتری دارند. ای دیتا در دسته محصولات ارزان قیمت‌تر قرار  دارد و SSDهای برندهایی نظیر وسترن دیجیتال در دو یا چند رده کاربری با قیمت‌های متفاوت به کاربر عرضه می‌شوند.

 

 

در مورد نمایندگی های این محصول نیز مانند انتخاب برند، اگر برند شناخته شده ای مانند ای دیتا انتخاب کرده باشید می توانید به راحتی از نمایندگی های مجاز و معتبر این شرکت در ایران خرید کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش و مشاوره متخصصین این رشته استفاده نمایید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha