کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3

کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3

 

 

 

تفاوت سیستم ورک استیشن و کامپیوتر گیمینگ و معرفی کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3 


ورک استیشن


ورک استیشن یا ایستگاه های کاری رایانه هایی هستند که توسط متخصصان به ویژه افرادی که نوعی کار محاسباتی پیچیده را انجام می دهند، مورد استفاده قرار می گیرند.
این کار ممکن است توسط یک مهندس طراح مدل سازی سه بعدی (3D modeling) انجام شود یا یک هنرمند محتوای دیجیتال، یک خالق انیمیشن یا یک دانشمند علوم تجربی، یا متخصص آمار که با کار روی داده های بزرگ مشغول تحقیق است.
این ها افرادی هستند که نیاز به قدرت بیشتری دارند نسبت به آنچه که در رایانه شخصی معمولی موجود است، به این معنی که به یک ایستگاه کاری (workstation) احتیاج دارند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ام اس آی کلیک نمایید 

 

خرید کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3
مشخص ترین ویژگی های یک ورک استیشن، یک پردازنده قدرتمند، حافظه رم بیشتر نسبت به آنچه در رایانه شخصی معمولی پیدا خواهید کرد و کارت گرافیک های حرفه ای است.
ورک استیشن ها به منظور حفظ عملکرد در طول زمان ساخته می شوند که به قطعاتی احتیاج دارند که برای استفاده دایمی ساخته شده اند. آن ها می توانند ۳۶۵ روز سال، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز بدون وقفه کار کنند.

 

خرید هارد دیسک اینترنال توشیبا ایکس ۳۰۰


کامپیوتر گیمینگ یا رایانه ویژه بازی


همانند یک ورک استیشن، رایانه بازی باید از رایانه معمولی، قوی تر باشد.
بازی های مدرن ویدیویی، نیاز به مشخصات فنی فزاینده تری دارند؛ به همین خاطر، یک رایانه ویژه بازی به قطعاتی بسیار قدرتمندتر نیاز دارد. بیشتر از آنچه که کاربران رایانه های روزمره به آن نیاز دارند.

 

جهت مشاهده تمامی محصولات ام اس آی کلیک نمایید 


اجرای بازی، نوعی فرآیند بسیار خاص است و رایانه های شخصی بازی به طور ویژه برای این نیازها بهینه می شوند. تفاوت بین یک ایستگاه کاری و رایانه های شخصی از یک بخش به بخش دیگر متفاوت است.


پردازنده ورک استیشن در برابر پردازنده کامپیوتر گیمینگ:


هر رایانه ای که در رده بندی ایستگاه کاری قرار می گیرد، دارای یک پردازنده (CPU) بسیار قدرتمند است. ایستگاه های کاری از پردازنده هایی استفاده می کنند که برای پردازش موازی بهینه شده اند، نه ویژه بازی.
این پردازنده ها معمولا فراتر از آن چیزی هستند که هر گیمری بخواهد یا به آن نیاز داشته باشد، مثل Intel Xeon یا AMD EPYC
پردازنده یک رایانه بازی حدود ۴ تا ۶ هسته دارد و اندازه حافظه نهان (cache size) متناسب با این تعداد هسته است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 


در مقابل، یک پردازنده ایستگاه کاری ممکن است از یک پردازنده ۲۸ تا ۵۶ هسته ای استفاده کند و دارای اندازه حافظه نهان (cache size) غول پیکر است.
برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که نرم افزارهای تخصصی را می سازند برای استفاده از این هسته ها باید کدهای نرم افزار را بنویسند.
در روزهای نخستی که پردازنده های چهار هسته ای وارد بازار شد، هیچکدام از بازی ها از پردازنده های ۴ هسته ای پشتیبانی نمی کرد. از آن زمان، اوضاع بهتر شده است.
یک پردازنده را با ۲۰ هسته تصور کنید که هر کدام با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده ۲۰ هسته ای در واقع در اجرای هر نوع بازی بدتر عمل می کند. به این خاطر که داشتن ۲۰ هسته کافی نیست، شما نیاز به نرم افزار یا بازی دارید که برای استفاده از هر یک از این هسته ها نوشته شده باشد و جای تعجب ندارد که بدانید در عمل، توسعه دهندگان بازی برای پشتیبانی از پردازنده های ۴-۶ هسته ای که معمولا در پردازنده های مصرف کننده مشاهده می کنید، بازی را می سازند و توسعه می دهند.

به همین خاطر است که به سادگی نمی توان بازی هایی را پیدا کرد که از بی نهایت هسته موجود در CPU های ایستگاه کاری پشتیبانی کند. چون دلیلی وجود ندارد که رایانه ویژه بازی آن نوع پردازنده ها را اجرا کند.

 

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ

 


کارت گرافیک سیستم ورک استیشن در برابر کارت گرافیک کامپیوتر گیمینگ


واحد پردازش گرافیک (GPU) بخش اصلی یک رایانه بازی است. اگر کاربر با ورک استیشن، کار محاسبات پیچیده و مدل سازی سه بعدی را انجام می دهد، کارت گرافیک به همان اندازه در یک ورک استیشن هم مهم است. در میان کارت گرافیک ها، در واقع تنها دو شرکت سازنده برای رایانه های بازی NVidia GeForce و AMD Radeon هستند.

قیمت کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3
تولید کنندگان زیادی برای این دو توسعه دهنده گرافیک، کارت گرافیک می سازند، ولی همه کارت های موجود در بازار بر اساس طرحی از یکی از این دو شرکت است. این دو شرکت دارای یک خط ساخت و توسعه GPU هستند که ویژه ورک استیشن ها است  NVidia Quadro , Amd FirePro
آن ها با کارت گرافیک های معمولی متفاوت هستند. از آنجا که آن ها مقدار بیشتری حافظه ویدیویی را ارائه می دهند، به جای بازی بر پایه نرم افزارهای گرافیکی بهینه شده اند و سرعت ساعت (clock speeds) بالاتری را ارائه می دهند. در حالی که می توان از آن ها برای بازی استفاده کرد، ولی آن ها برای این کارها بهینه نیستند و به مشکلات عدم پشتیبانی در اجرای بازی بر می خورند.


حافظه رم ورک استیشن در مقایسه با حافظه رم گیمینگ


برای اجرای بازی، نیاز به حافظه رم خیلی بزرگ ندارید. داشتن ۸ گیگابایت حافظه رم، این روزها استاندارد است و این مقدار حافظه آنقدر کافی هست تا بیشتر بازهای رایانه ای را بی نقص اجرا کنید.
ورک استیشن ها اغلب به مقادیر زیادی حافظه RAM برای پردازش داده های فشرده نیاز دارند. یک ورک استیشن معمولی را می توان با ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت مشاهده کرد و رده های بالای آنها از ۱۲۸ GB فراتر هستند. در ایستگاه های کاری از نوع متفاوتی از حافظه رم به نام حافظه (ECC) یا اصلاح خطای حافظه استفاده می شود. صفحه آبی و خطاهای سخت افزاری در زمان پردازش در رایانه های روزمره یک مسئله طبیعی است. استفاده از این فناوری در ورک استیشن ها این خطاها را شناسایی و از بروز آن ها جلوگیری می کند.
این نوعی از رم است که می تواند ثبات در برنامه ها را بهبود ببخشد و از خطا در پردازش داده ها جلوگیری کند، که با شناسایی بسیار خوبی در خطای داده ها در درون خود، آن ها را مدیریت می کند و از توقف برنامه جلوگیری می کند.
در شرایطی که خطای محاسباتی مسئله بسیار پر اهمیتی است، مثل تحقیقات علمی یا بانکداری، رم ECC می تواند یک بخش اساسی در یک دستگاه ورک استیشن باشد. ولی برای گیمرها گزینه مناسبی نیست. نه تنها هزینه آن بسیار بیشتر از RAM معمولی است، بلکه کاربردی برای آن ها ندارد.


تفاوت در مادربرد و صدا


جدا از داشتن سوکت مناسب برای پردازنده های ایستگاه کاری، این گروه از مادربردها برای مقادیر بسیار بیشتر رم طراحی شده‌اند و معمولا دارای کیفیت ساخت بالاتری هستند. بعضی از این مادربردها تا ظرفیت ۱ ترابایت حافظه رم را پشتیبانی می کنند.
روی آوردن به رایانه های بازی، یکی از بزرگترین تفاوت ها در بخش صدا با ورک استیشن ها است. ایستگاه های کاری ممکن است به صدا اهمیت چندانی ندهند، در حالی که این یک ضرورت برای رایانه بازی است.
این که آیا کاربر، گیمری است که در دنیای بازی غرق می شود یا گیمری رقابتی است که به دنبال برتری می رود، در هر صورت چیپ ست صدا برای رایانه بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از مادربردهایی که بر پایه بازی طراحی شده اند از ساختاری برای کاربران علاقه مند به موسیقی (audiophile) استفاده می کنند که شامل فیش های ورودی و خروجی صدا I / O با روکش طلا و هم چنین قدرت فیلتر شده برای صدای دیجیتال است.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۰ ام ای گیمینگ


شباهت ها


قطعات قوی تر، گرمای بیشتری تولید می کنند، گرمای بیشتر نیاز به خنک شدن بیشتر دارد. هر دو رایانه بازی و ایستگاه های کاری از قطعات قدرتمندی استفاده می کنند و هر دو تمایل به استفاده از راه حل های خنک کننده مشابه دارند.


کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3 

فروش کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3
کامپیوتر «Aegis X3» از برند تایوانی ام اس آی، مخصوص بازی‌ کردن ساخته شده‌ است. سری Aegis از محصولات ام ‌اس ‌آی، قوی ‌ترین و حرفه ‌ای‌ ترین محصولات سری گیم آن را تشکیل می ‌دهد و این از ظاهر حرفه ‌ای و زره ‌ای کیس هم قابل تشخیص است. در این کیس ‌ها از بالاترین قطعات سخت ‌افزاری روز استفاده می ‌شود؛ پردازنده ‌ی داخلی کیس از مدل Core i7-7700K انتخاب شده که فرکانس پایه ‌اش 4.2 گیگاهرتز است.

دراختیار داشتن 16 گیگابایت حافظه‌ ی رم و کارت گرافیکی GeForce GTX 1080 شرکت ان ‌ویدیا به همراه 8 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، از یک کامپیوتر بسیار خوب برای بازی ‌کردن خبر می ‌دهند. دو ترابایت هارددیسک و 2 عدد حافظه‌ ی اس ‌اس ‌دی 256 گیگابایتی در حالت RAID ، امکان ذخیره ‌کردن بی ‌نهایت فایل و بوت سریع سیستم ‌عامل و بازی ‌ها را فراهم می‌ کنند.

ام ‌اس ‌آی کاری کرده ‌است تا علاوه ‌بر تصویری دیدنی، صدای خوبی هم نصیب بازی ‌کن شود. استفاده از فناوری‌ های Audio Boost  و Nahimic Sound بخشی از این تلاش سازنده را نشان می‌ دهند. این کامپیوتر در قسمت جلویی خود به یک پورت HDMI مجهز است که عنوان VR Link به آن داده شده ‌است. با استفاده از این پورت می ‌توان انواع هدست ‌های واقعیت مجازی را به‌ راحتی به کامپیوتر وصل کرد.

تمام قسمت ‌های بیرونی و کناری کیس با نورهای LED تزئین شده ‌اند. این نورها تمام طیف RGB را پوشش می ‌دهند و می ‌توانید کامپیوتر را به دلخواه خودتان رنگ ‌آمیزی کنید. 

 


مشخصات

خرید آنلاین کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ MSI Aegis X3
ابعاد:                                        ۱۷۰ × ۴۳۳ × ۳۷۶ میلی متر
وزن:                                                  ۹.۶۹ کیلوگرم
چیپست:                                                          Z270
سازنده پردازنده:                                            INTEL
سری پردازنده:                                   7            Core-i
مدل پردازنده:                                            i7-7700
فرکانس پردازنده:                               ۳.۶ گیگاهرتز
فرکانس پردازنده در حالت توربو:           ۴.۲ گیگاهرتز
حافظه پردازنده:                                    ۸ مگابایت
حافظه رم:                                      ۸ گیگابایت
نوع حافظه رم          DDR4                              
ظرفیت حافظه داخلی:            ۲۵۶ گیگابایت  ،   ۲ ترابایت
مشخصات حافظه داخلی:       SATA       ،    SSD
سازنده کارت گرافیک:                      ™Nvidia Gforce 
مدل کارت گرافیک:                            GTX 1060 GDDR5
حافظه اختصاصی گرافیکی:              ۶ گیگا بایت
:USB2.0                                دو درگاه
USB3.0:                               شش درگاه
USB3.1:                                سه درگاه
پورت شبکه:                            Killer E2500 Gigabit Ethernet
بلوتوث:                                       نسخه۴.۱
Killer Wireless-AC 1435 Combo              :WiFi
جک ۳.۵ میلی متری:            پنج عدد  OFC Audio jacks
HDMI:                                    دارد
DVI-D:                                   ندارد
VGA - D Sub:                         ندارد
PS/2 KB - mouse combo:              دارد
درایو نوری:                        Slim Type(9.5 mm) Tray-Load Super Multi
موس:                                          دارد
کیبورد:                                                دارد
اسپیکر:           7.1Channel HD Audio with Nahimic audio enhancer
کارت خوان:                                    ندارد
خروجی S/PDIF :                       دارد
منبع تغذیه:                (600W 80 Plus Silver (U
سیستم عامل:             10             Microsoft Windows 
سایر مشخصات: 
•    سیستم خنک کننده  Exclusive Silent Storm Cooling 2 Pro
•    هارددیسک همراه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD از نوع  M.2 SATA

مزایا


•    خروجی S/PDIF
•    نورپردازی  LED
•    پورت های متعدد
•    حافظه رم بسیار بالا
•    سخت افزار قدرتمند و بروز
•    سیستم خنک کننده  Exclusive Silent Storm Cooling 2 Pro
•    پردازنده قدرتمند نسل هفتم اینتل سری Kaby Lake مدل  Core i7-7700
•    دارای کارت گرافیک ام اس آی GTX 1060 Gaming GDDR5 با حافظه ۶ گیگابایت
 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha