خرید هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

خرید هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

 

 

 

 

خرید هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

 

برند ای دیتا

شرکت ای دیتا یک شرکت تایوانی است که در زمینه ساخت و تولید حافظه های ذخیره ‌سازی فعالیت دارد. این شرکت در ماه مه سال 2001 توسط سیمون چن تاسیس شد. بیشتر کاربران ایرانی کمپانی ای دیتا را به خاطر پاور بانک های متنوع و ارزان قیمت آن می شناسند، ولی این برند چینی به دلیل تولید ماژول های DRAM خود در دنیا معروف است. در سال 2017 کمپانی ای دیتا دومین شرکت بزرگ در زمینه تولید ماژول های DRAM در دنیا شد.

 

جهت مشاهده تمامی SSD های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

خرید هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ای دیتا در سال های اخیر تمرکز فروش خود را از کشور چین خارج کرده و به بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا توجه داشته است. ای دیتا یکی از سر سخت ترین رقبای شرکت سامسونگ در آسیا است.

 

جهت کسب اطلاعات شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

محصولات اصلی خط تولید این کمپانی شامل کارت ‌های حافظه، انواع فلش مموری، کارت ریدر، ماژول ‌های DRAM و هاردهای اکسترنال است. محصولات این برند و مخصوصا پاور بانک های ای دیتا، توانسته گواهینامه های جهانی را در خصوص استاندارد دریافت کند. گواهینامه ایزو 14001 یکی از این مجوزهایی است که نشان از کیفیت بالای محصولات این کمپانی دارد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت لکسار کلیک نمایید 

 

دسته گیمینگ محصولات ای دیتا به نام XPG شناخته می شود. در این دسته محصولاتی شامل دسته بازی، ماوس، کیبورد و هدست گیمینگ وجود دارد. کاربران گیمر می توانند از هاردهای SSD ای دیتا که مخصوص بازی ساخته می شود هم استفاده کنند.

 

خرید حافظه اس اس دی گیگابایت مدلGP-GSTFS۳۱۱۲۰GNTD 

 

ارزش برند و درآمد

ADATA بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارد که این شرکت را به یکی از ارزشمندترین و بزرگترین شرکت های تولید حافظه در جهان تبدیل کرده است. بیش از نیمی از درآمد به دست آمده از منطقه APAC (آسیا و اقیانوس آرام) است که براساس مقر شرکت یعنی تایوان و اندازه بازار آسیا، رقمی منطقی است.

منطقه آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به عنوان دومین منبع درآمد ADATA  با حدود 15 درصد سهم از کل درآمد، و بعد از آن اروپا و دیگر مناطق کوچکتر منابع درآمد بعدی این شرکت شد. آسیا، اروپا و به خصوص روسیه مناطق بالقوه رشد آینده برای ADATA است، چون این بخش از بازار SSD هنوز در حال توسعه است و نیاز به بازار گسترده تری از حافظه و هارد است، در حالی که در ایالات متحده بازار ها بالغ تر هستند.

 

 

 

بررسی هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

خرید هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA XPG SX6000 M.2 PCIe SSD

 

ADATA XPG SX6000  جزو جدید ترین هارد های SSD سری M.2 PCIe است. این هارد به خاطر عملکرد بهتری که نسبت به قیمتی که ارائه می ‌دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این هارد SSD ای دیتا در فرک فکتور M.2 یا 2280 ساخته شده است و از رابط PCIe3x2 استفاده می ‌کند و از NVMe 1.2  پشتیبانی می ‌کند. این هارد از فلش  3D NAND استفاده می ‌کند و سرعت خواندن 1 گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 800 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌ دهد.

در درجه اول SX6000 به عنوان یک نسخه SATA ایده آل است. این هارد برای گیمرها، علاقمندان به بازی ‌های کامپیوتری و افراد حرفه ای در زمینه فیلمبرداری  که به دنبال عملکرد و قیمت مناسب هستند ایده آل است. این هارد Adata  از کش  SLC، بافر کش DRAM پشتیبانی می ‌کند تا عملکرد بهینه را در حین استفاده ‌های سنگین ارائه دهد.

این هارد دارای ظرفیت‌ های متنوع 128 گیگابایت تا 1 ترابایت است، کاربران نیازی به انتخاب بین افت عملکرد و از کاهش ظرفیت ندارند و مثل دیگر محصولات ای دیتا، هارد اس اس دی SX6000 دارای هیتسینک حرارتی اختیاری است.

 

عملکرد ADATA XPG SX6000

پلت فرم آزمایشی که در این تست استفاده شده است سرور Dell PowerEdge R740xd است. ما عملکرد SATA را از طریق کارت Dell H730P RAID داخل این سرور اندازه گیری می ‌کنیم، ما این کارت را فقط در حالت HBA پیکر بندی کردیم تا تاثیر حافظه کش کارت RAID را غیر فعال کنیم. NVMe به صورت بومی از طریق کارت آداپتور M.2 به PCIe تست می ‌شود. متدلوژی استفاده شده بهترین جریان کار را با ثبات، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری برای سرورهای مجازی رقم می زند.

 

 

تستHoudini  با SideFX

تست Houdini برای ارزیابی عملکرد ذخیره سازی طراحی شده است چون که مربوط به رندر کردم CGI است. بستر تست این برنامه سرور Dell PowerEdge R740xd است که ما در آزمایشگاه از آن همراه پردازنده‌ های دو گانه Intel 6130  و DRAM 64 گیگابایتی استفاده می ‌کنیم. در این حالت ما Ubuntu Desktop  را نصب کردیم. خروجی بنچمارک بر اساس ثانیه اندازه گیری می ‌شود که هر چه مقدار پایین تر باشد بهتر است.

نسخه آزمایشی Maelstrom بخشی از پاپ لاین رندر کردن را نشان می ‌دهد که با نشان دادن توانایی ‌های آن در استفاده موثر از فایل Swap به عنوان شکلی از حافظه طولانی مدت، قابلیت ‌های عملکرد ذخیره سازی را هایلایت می ‌کند. این آزمایش اطلاعات نتیجه را ارسال نمی ‌کند و یا نقاط را پردازش نمی ‌کند.

 

این تست از 5 مرحله تشکیل شده است که به صورت زیر است:

  • نقاط پیک را از دیسک بارگذاری می‌ کند. این زمان خواندن از دیسک است و پردازنده در حالت تک نخی است که می ‌تواند توان کلی را محدود کند.
  • نقاط در یک فلت قرار داده می‌ شود تا پردازش شود. اگر امتیازها به دیگر نقاط وابستگی نداشته باشد، می ‌توان مجموعه کاری را تنظیم کرد تا در یک هسته اجرا شود. این مرحله می‌ تواند به صورت چند نخی اجرا شود.
  • پردازش نقاط
  • پک کردن نقاط در داخل بلوک ‌های مناسب، این مرحله می ‌تواند به صورت چند نخی اجرا شود.
  • دوباره بلوک ‌ها در دیسک نوشته می‌ شوند.

 

انتخابی عالی برای دسکتاپ و نوت بوک

این درایو اس اس دی برای رایانه های رومیزی و نوت بوک مناسب است. چون نصب آن مشکل نیست، می توانید بلافاصله سرعت بالا و کارکرد راحت را با  PCIe SSD  تجربه کنید.

 

 

خرید هارد اس اس دی ای دیتا

 

مشخصات

ظرفیت ها                          ۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت

کنترلر                                                         Realtek

حافظه فلش NAND                                     3D TLC

 رابط                                                  PCIe Gen3x2

فرم فکتور                                                  M.2 2280

عملکرد (حداکثر)        سرعت خواندن 1000 مگابایت در ثانیه، سرعت نوشتن 800 مگابایت در ثانیه، سرعت خواندن تصادفی K 1100 و سرعت نوشتن تصادفی K100

MTBF                                                      ۲ میلیون ساعت

مصرف برق                         در حالت کار ۰.۳۳ وات، در حالت بیکاری ۰.۱۴ وات

دمای عملیاتی                                    ۰ درجه تا ۷۰ درجه سانتی گراد

دمای ذخیره سازی                    منفی ۴۰ درجه تا ۸۵ درجه سانتی گراد

مقاومت در برابر شوک                             1500G/0.5ms

گواهینامه ها                     RoHS، CE، FCC، BSMI، VCCI، KC

ابعاد                             22×80×3.5 میلی متر

وزن                                       ۸ گرم

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha