همه چیز درباره شارژر فندکی

همه چیز درباره شارژر فندکی

 

 

 

 

امروزه با گسترش تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم، تجهیزات بسیار کاربردی در اختیار شما قرار دارد که کار را آسان کرده است. یکی از گجت های کاربردی شارژر فندکی است که در اغلب خودروها برای اتصال کابل یو اس بی استفاده می شود. در این مقاله مطالب مفیدی درمورد کاربرد شارژر فندکی به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شارژر فندکی چیست

شارژرفندکی یا USB خودرو، آداپتور کوچکی است که به درگاه فندکی همه خودروها وصل می شود و یک یا چند خروجی USB را ارائه می دهد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت کولر مستر کلیک نمایید 

 

از آنجایی که پورت فندکی خروجی 12 ولت را فراهم می کند، شارژر USB خودرو این ولتاژ را به 5 ولت مورد نیاز برای منبع USB تبدیل می کند. از آنجائیکه منبع ولتاژ شارژر فندکی متفاوت است، شارژر USB خودرو باید در برابر این موارد محافظت کند تا هر چیزی که به پورت USB متصل است آسیب نبیند.

در شکل اولیه خود، شارژر USB اتومبیل را می توان برای شارژ دستگاه های مختلف از تلفن های هوشمند و تبلت ها گرفته تا پاوربانک ها و حتی مدل های خاصی از دوربین استفاده کرد. البته لازم به یادآوری است که درگاه فندکی روی خودرو تنها زمانی فعال است که موتور روشن است.

کاربرد شارژر فندکی در خودروها

برخی از شارژرهای USB خودرو می توانند دارای عملکردهای بسیار بیشتری باشند و به عنوان یک هاب اتصال عمل کنند. برخی از آنها می توانند به پخش کننده های موسیقی از جمله تلفن های همراه متصل شوند و سیگنال FM را برای دریافت توسط رادیو ماشین پخش کنند. آنها همچنین ممکن است امکان برقراری تماس تلفنی بدون هندز را فراهم کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت اپسون کلیک نمایید 

 

این شارژرهای USB خودرو زمانی که از گوشی های هوشمند به عنوان مسیریاب با برنامه هایی مانند Waze استفاده می شود بسیار مفید هستند. با این کار، احتمال دارد باتری زیادی مصرف شود زیرا صفحه نمایش همیشه فعال است. همچنین آنها می توانند برای نگهداری باتری برای تبلت ها و غیره برای خوشحال نگه داشتن کودکان در سفرهای طولانی مفید باشند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نکات مهم هنگام خرید شارژر فندکی

برای اینکه بهترین شارژر فندکی را برای خودروی خود خریداری کنید و از تمام مزایای آن بهره مند شوید، باید به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

شارژر فندکی

در نظر گرفتن نوع دستگاه متصل به شارژر فندکی

اولین نکته ای باید هنگام خرید شارژر فندکی به آن توجه کنید، نوع دستگاه است. شارژرهای فندکی اغلب برای شارژ گوشی های هوشمند و تبلت استفاده می شود.البته شما می توانید دستگاه های دیگری مانند MP3 پلیر، پاوربانک و غیره را نیز از طریق شارژرهای فندکی شارژ کنید.

برخی از گوشی های هوشمند هستند که از طریق سیستم شارژ سریع کوالکام شارژ می شوند. اما برخی از شارژرهای فندکی از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. بنابراین، با اطلاع از نوع دستگاه خود می توانید تصمیم بهتری بگیرید.

داشتن پورت های متعدد

هر آنچه را که ممکن است بخواهید شارژ کنید در نظر بگیرید. به احتمال زیاد می خواهید چند دستگاه را همزمان وصل کنید. اکثر شارژرهای USB خودرو دو خروجی دارند و اغلب کافی است. اما موارد استفاده شما بیشتر است، شارژرهای USB خودرو با چهار خروجی نیز موجود است که برای شما مفید است. از آنجایی که درگاه‌ های فندکی اغلب در نزدیکی دسته دنده یا سایر کنترل‌های خودرو قرار دارند، مراقب باشید که در این قسمت هدایت دهی خوبی داشته باشید.

در برخی خودروها، محل قرار گیری شارژر فندکی در قسمت های برق پشت راننده، صندلی‌های عقب و غیره نیز وجود دارد. برای مشغول نگه ‌داشتن کودکان در سفرهای طولانی، شارژر USB چهار پورت خودرو ممکن است در اینجا مفیدتر باشد.

اندازه شارژر فندکی

مهم است که اندازه شارژر فندکی تان چقدر است زیرا هنگام رانندگی نباید دست و پاگیر باشد. گاهی اوقات شارژر فندکی نزدیک دسته فرمان خودرو قرار می گیرد و ممکن است مزاحم رانندگی شما شود. بررسی کنید که هر شارژر USB که انتخاب می کنید مانع کارتان نشود. اگر می خواهید از شارژرهای با خروجی بیشتر و عملکرد بیشتر استفاده کنید، ممکن است نوع بزرگتر و اغلب بلندتر را انتخاب کنید.

میزان خروجی شارژر فندکی

ممکن است همه خروجی های شارژر USB خودرو یکسان نباشند، پس قابلیت آنها را بررسی کنید. اغلب آنها خروجی حدود 2.1 یا 2.4 آمپر بسته به دستگاه ارائه می دهند. مهم است که یک شارژر با خروجی خوب که به عنوان شارژر دریافت کنید شارژ آن زمان بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. مطمئن شوید که خروجی در همه سوکت‌های USB موجود است.

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدیدتر با بزرگ‌تر شدن باتری‌ها، می‌توانند انرژی بیشتری برای شارژ آن‌ها مصرف کنند. اغلب آن ها با شدت خروجی 1 آمپری شارژ می شوند. پس بهتر است جزئیات شارژر ارائه شده را به همراه گوشی بررسی کنید و مطمئن شوید که شارژر USB خودرو خریداری شده حداقل یک سوکت با خروجی مورد نیاز دارد یا خیر.

تلفن های هوشمند برای استفاده با برنامه هایی مسیریاب و غیره که دستورالعمل های رانندگی را ارائه می دهند ایده آل هستند. استفاده ثابت از صفحه نمایش همراه با GPS که باید دائماً به روز شود، باتری را سریعتر از حد معمول تخلیه می کند. این بدان معناست که داشتن یک شارژر USB خودرو که بتواند انرژی کافی برای برق رسانی به گوشی هوشمند را تامین کند، بسیار مهم است.

قابلیت شارژ سریع

اکثر جدیدترین گوشی های هوشمند از شارژ سریع استفاده می کنند. شارژ سریع فناوری است که بخاطر آن امکان وارد کردن ولتاژ و آمپر بیشتری به گوشی ها وجود دارد. این استانداردها علاوه بر اینکه امکان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کنند، عملکرد طولانی ‌مدت باتری دستگاه را نیز کاهش نمی ‌دهند. اگر می‌خواهید قابلیت شارژ سریع داشته باشید، بررسی کنید که گوشی شما از چه استانداردی پشتیبانی می‌کند.

شارژر فندکی

ایمن بودن شارژر فندکی

در صورتی که از شارژرهای بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است با مشکلات بسیاری روبرو شوید. به عنوان مثال، باتری گوشی یا کابل شما بیش از حد داغ شود.این امر می تواند عمر باتری گوشی یا تبلت را کاهش دهد و در مواقع جدی تر به آن آسیب وارد کند.

توصیه می کنیم، به دنبال شارژرهایی باشید که از جنس مرغوبی ساخته شده باشد و خاصیت ضد آتش را داشته باشد تا از داغی بیش از حد کابین خودرو و گوشی شما جلوگیری کند.

کابل شارژر فندکی

برخی از شارژرهای فندکی هستند که کابل به آن متصل است. این نوع شارژرها ممکن است در مدت زمان کوتاهی با خرابی کابل آن روبرو شوند. بهتر است از شارژرهای فندکی با کابل جداگانه استفاده کنید تا در هر زمانی که نیاز نداشتید بتوانید آن را از شارژر جدا کنید.

معایب استفاده از دستگاه شارژر فندکی

درگاه USB خودروی شما معمولا برق کمتری را ارائه می دهد. به همین دلیل، گوشی تلفن همراه ممکن است به سختی شارژ شود و یا حتی خاموش شود. متاسفانه به دلیل ضعیف بودن میزان خروجی شارژ دستگاه شما زمان زیادی را در بر می گیرد و گاهی ممکن است تا 10 آمپر از باتری شما بکاهد. این در حالی است که سایر شارژرها از 1 الی 3 آمپر مصرف می کنند.

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، استفاده از شارژهای خراب و بی کیفیت می تواند باعث خرابی دستگاه تلفن همراه یا تبلت شما شود. به عنوان مثال، با تولید خروجی نامتناسب با دستگاه، موج های ناگهانی یا افزایش شدید جریان بوجود می آید. در نتیجه آسیب جدی به اجزای داخلی و باتری دستگاه وارد می شود.

خرید مطمئن از فروشگاه آرکا آنلاین

امروزه انواع مختلفی از شارژرهای فندکی در بازار موجود است که از قابلیت های متفاوتی برخوردار است. به عنوان یک گجت کاربردی می توانید در مواقع ضروری، در انواع خودروها برای شارژ دستگاه های خود استفاده کنید. حتما قبل از خرید، به نکات مهم و ویژگی های دستگاه خود توجه داشته باشید.

فروشگاه آرکا آنلاین، معتبرترین سامانه خرید آنلاین در کشور است که انواع تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، کارت گرافیک، حافظه، لوازم جانبی، ماشین های اداری و غیره را به شما ارائه می دهد. تمام محصولات این فروشگاه از کیفیت فوق العاده برخوردار است و می توانید در هر ساعت از شبانه روز سفارش خود را ثبت کنید.

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha