اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB

 

 

 

آشنایی با برند سامسونگ و بررسی اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 

برند سامسونگ


شرکت سامسونگ یک برند شناخته شده جهانی در کشور کره جنوبی است که دارای چندین زیرمجموعه ‌است و دفتر مرکزی آن در شهر سامسونگ در پایتخت کشور کره جنوبی، شهر سئول قرار دارد. این شرکت شامل زیر مجموعه‌های متعدد و امورکاری وابسته به آن است. که تمامی این زیرمجموعه ‌ها تحت عنوان نام تجاری سامسونگ شناخته شده هستند و یکی از بزرگترین شرکت‌ها و مراکز تجاری کشور کره جنوبی است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 


در سال ۱۹۳۸ میلادی این شرکت توسط آقای لی بیونگ چول (Lee byung-chul) به عنوان یک شرکت تجاری تاسیس شد و بعد از گذشت سه دهه، شامل زیر مجموعه‌های متعدد مثل تهیه و تولید موادغذایی، پارچه و منسوجات، بیمه، اوراق بهادار و لوازم و خرده‌فروشی و… شد.
در اواخر سال ۱۹۶۰ شرکت سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد و در اواسط سال ۱۹۷۰ به بخش ساخت و ساز و کشتی‌سازی صنعتی روی آورد. که وارد شدن به این عرصه‌ها موجبات رشد و توسعه و پیشرفت‌های بعدی شرکت را فراهم آورد. در سال ۱۹۸۷بعد از فوت بنیان‌گذار شرکت ، شرکت سامسونگ به چهار گروه بازرگانی مختلف، به نام‌های گروه سامسونگ(Samsung Group)، گروه شینسگا(Shinsegae Group)، گروه سی جی(CJ Group)  و گروه هانسول (Hansol Group) تقسیم شد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

از سال ۱۹۹۰، شرکت سامسونگ به طور چشم‌گیری فعالیت‌های خود در صنعت الکترونیک، به خصوص در بخش ساخت گوشی‌های تلفن همراه و سخت افزار را شروع کرد و این بخش به یکی از مهم‌ترین منابع درآمد شرکت تبدیل شد.

 

جهت مشاهده SSD های شرکت آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 


زیرمجموعه اصلی شرکت سامسونگ که واحد صنایع الکترونیک شرکت است، در سال ۲۰۱۲ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فناوری اطلاعات براساس درآمد و بازدهی شناخته شده و به رتبه چهارم در بازار رقابت‌های جهانی دست یافته است.

واحد صنایع سنگین شرکت نیز به رتبه دوم جهانی براساس درآمد سال ۲۰۱۰ در بخش کشتی ‌سازی دست یافت، مهندسین سامسونگ و واحد ارتباطات و تکنولوژی شرکت به ترتیب رتبه‌های سیزدهم و سی و ششم در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت و ساز در جهان را دارا هستند. بیمه عمر شرکت سامسونگ، زیر مجموعه ی مهم شرکت است که دارای رتبه چهاردهم جهانی در بین شرکت‌های بیمه عمر است.

 

 

 


ریشه‌یابی نام شرکت

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 
طبق بنیان‌گذاری اسم شرکت سامسونگ، معنای کلمه کره‌ای هانجا (Hanja)، سامسونگ است که به معنی سه ستاره است و در کشور کره جنوبی کلمه سه نشانه چیزی بزرگ، متعدد و قدرتمند است.


تاریخچه شرکت: سال ۱۹۳۸تا ۱۹۷۰


در سال ۱۹۳۸ آقای لی بیونگ چول (1987-1910) (Lee byung-chul) از خانواده‌ای ثروتمند که دارای زمین‌های زیادی بودند، از شهر اویریونگ(Uiryeong) به نزدیکی شهر دائگو(Daegu) نقل مکان کرده و شرکت سامسونگ را تاسیس کردند. شرکت سامسونگ اول به عنوان یک شرکت کوچک تجاری و تنها با چهل نفر پرسنل در شهر سودونگ (Su-Dung) شروع به کار کرد. در شروع، در تولید موادغذایی و رشته فرنگی به صورت محلی رشد و توسعه پیدا کرد.

بعد از اینکه کار شرکت کمی رونق یافت، در سال ۱۹۴۷ آقای لی دفتر خود را به شهر سئول منتقل کردند. موقعی که کشور کره در جنگ شکست خورد، او مجبور شد شهر سئول را ترک کند. شروع به تاسیس یک پالایشگاه قند و شکر به نام چیل جدانگ(Cheil Jedang)  در شهر بوسان (Busan) کردند.

در سال ۱۹۵۴، آقای لی کارخانه چیل موجیک (Cheil mojik) را بنیان‌گذاری کردند و در آن گیاه چیمسان دونگ(Chimsan-dong) را پرورش می‌دادند و به مرور زمان این کارخانه به یکی از بزرگ ‌ترین کارخانه‌ های تولید پشم تا آن زمان در کشور کره تبدیل شد.
به مرور زمان شرکت سامسونگ در مناطق مختلف توسعه یافت. آقای لی در پی توسعه شرکت به عنوان یک پیشرو در طیف وسیعی از صنایع بودند. سامسونگ در شاخه‌های مختلفی از کسب و کار مانند بیمه، اوراق بهادار و حتی خرده‌فروشی نیز در حال توسعه و حرکت بود.
در سال ۱۹۴۷، آقای چو هونگ جائی (Cho Hong-jai) بنیان‌گذار گروه هیوسونگ (Hyosung) با آقای لی شراکت کردند و روی شرکت جدید سامسونگ به نام سامسونگ مولسان گونگسا (Samsung Mulsan Gongsa) یا شرکت بازرگانی سامسونگ، سرمایه‌گذاری کردند. فعالیت تجاری شرکت به حدی توسعه یافت که امروزه بخش ارتباطات و تکنولوژی شرکت سامسونگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت است. بعد از گذشت چند سال، آقای چو و لی، به دلیل داشتن دو سبک متفاوت در مدیریت، از یکدیگر جدا شدند و هر کدام به توسعه شرکت‌های خویش پرداختند.

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 
در اواخر سال ۱۹۶۰ بخش صنایع الکترونیک شرکت شروع به کار کرد و در بخش‌های مختلف مثل بخش‌های مرتبط با الکترونیک، دستگاه‌های سامسونگ، الکترومکانیک، مخابرات و تسهیلات در شهر سوان(Suwon) فعالیت خود را آغاز کرد. اولین محصول تولید شده این شرکت، یک دستگاه تلویزیون سیاه و سفید بود.

 

 

 

 


سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰


شرکت سامسونگ در سال ۱۹۸۰ وارد روند ساخت سخت‌افزارهای ارتباطات از راه دور شد و بعد از آن کار خود را در راستای توسعه سیستم‌های تلفنی و تولید فکس توسعه داد و با گذشت زمان، به مرکز تولید تلفن همراه سامسونگ تبدیل شد. این شرکت بیش از ۸۰۰ میلیون تلفن همراه تا به امروز تولید کرده است.
بعد از فوت آقای لی (بنیان‌گذار شرکت) در سال ۱۹۸۷، گروه Samsung به چهار بخش تقسیم شد. در حال حاضر این گروه‌ها فعال هستند و به عنوان بخشی از شرکت یا گروه‌های متصل به آن همچنان فعالیت دارند.


در سال ۱۹۸۰، شرکت الکترونیک سامسونگ شروع به سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در بخش تحقیق و توسعه جهت پیشبرد صنعت الکترونیک شرکت به خط مقدم شرکت‌های توسعه یافته جهانی، کرد. در سال ۱۹۸۲ یک شرکت مونتاژ تلویزیون سامسونگ در کشور پرتغال افتتاح کرد، و در سال ۱۹۸۴ یک کارخانه در شهر نیویورک تاسیس شد. کارخانه‌ای در شهر توکیو در سال ۱۹۸۵ افتتاح شده است و در سال ۱۹۸۷ به کشور انگلستان راه یافت.


سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰


در سال ۱۹۹۰ اسم شرکت سامسونگ به عنوان یک شرکت بین‌المللی در سراسر جهان شناخته شد. امتیاز ساخت و ساز چند برج مطرح دنیا مثل برج ‌های پتروناس در کشور مالزی، برج تایپه ۱۰۱(Thaipei 101) در کشور تایوان و برخ خلیفه در کشور امارات به شرکت سامسونگ اعطا کرد.
شرکت سامسونگ در سال ۱۹۹۲ به عنوان بزرگترین شرکت سازنده تراشه حافظه در جهان انتخاب شد و بعد از شرکت اینتل(intel)  به عنوان دومین کارخانه بزرگ تولید کننده تراشه ‌های کامپیوتری در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار صفحه نمایش کریستال مایع را تولید کرد که ده سال بعد شرکت سامسونگ موفق به تولید بزرگ‌ترین پانل‌های صفحه نمایش کریستال مایع در جهان گردید.


سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵


در سال ۲۰۰۰ شرکت سامسونگ یک آزمایشگاه برنامه نویسی کامپیوتر در کشور لهستان، افتتاح کرد و کار خود را با فناوری تنظیمات خاص جعبه قبل از انتقال به داخل تلویزیون‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند شروع کرد.
در دسامبر سال ۲۰۱۱ شرکت سامسونگ تکنولوژی ساخت هارد دیسک را به شرکت Seagate  به فروش رساند و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲، شرکت سامسونگ بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان توسط واحد فروش گردید.

در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ این شرکت‌ با سرمایه‌ گذاری ‌های خود در بخش‌های مختلف الکترونیک در کره و کشورهای مختلف، دست‌آوردهای بسیاری کسب کرد و همواره از پیشتازان این عرصه به شمار می‌آید. مرکز تحقیقات و توسعه ی سامسونگ در کشور کره ی جنوبی و در شهر سئول واقع شده است.

 

 

 


سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷


در ژانویه سال ۲۰۱۶، شرکت Samsung اعلام کرد که با همکاری شرکت مایکروسافت(Microsoft) تصمیم به توسعه اینترنت دستگاه‌ های خود برمبنای ویندوز ۱۰ را خواهد داشت. همکاری این دو شرکت معتبر منجر به توسعه محصولات و کیفیت بالاتر محصولات شرکت خواهد شد. ادغام با شرکت های دیگر سخت‌افزار و خدمات در سیستم عامل مایکروسافت، موجب بهبود کیفیت کالا و خدمات شرکت Samsung می‌شود.
در سال 2017 سامسونگ در اوج خود قرار داشت و بعد از اتفاقاتی که در سال2016 در گوشی گلکسی نوت 7 افتاد مجدداً بلند شد و کار را با قدرت بیشتری آغاز کرد. این کمپانی در سال 2016 بعد از عذر خواهی های فراوان قول داد تا در آینده کارهای بهتری ارائه دهد و اشتباهاتش را بپوشاند.

آن اشتباه بزرگ باعث شد تا شرکت به کلی تغییر کند و قدم جدیدی در تکنولوژی بردارد. سامسونگ با انتشار گلکسی S8 و S8+ در ماه آوریل 2017 وضعیت خود را به عنوان پیشرو در تولید گوشی های هوشمند ثابت کرد. بعد از انتشار و عرضه ی گلکسی S8  کاربران ماجرای نوت7 را فراموش کردند و فرصتی دوباره به این کمپانی دادند.

طراحی، عملکرد، صفحه نمایش، کیفیت دوربین و سرعت پردازش بالای این گوشی هوشمند واقعاً وسوسه انگیز بود. در حال حاضر S8 بهترین گوشی هوشمند اندرویدی است.

 

 

 


اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 

اس اس دی اکسترنال سامسونگ T7 با ظرفیت 500GB 
Samsung T7 SSD یکی از هارد های اس اس دی قابل حملی است که در ماه های اخیر توسط شرکت سامسونگ به بازار عرضه شد. هارد SSD تی ۷ تاچ دارای ابعاد جمع و جوری است در نتیجه قابل حمل را همراه با اتصال از طریق پورت قدرتمند USB-C را برای شما به ارمغان می آورد.

این هارد نسبت به هارد SSDمعمولی شما امن تر است. چون یک اسکنر اثر انگشت خازنی در قسمت بالای هارد وجود دارد که مانند اسکنر اثر انگشت موجود در گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها کار می کند. این هارد از رمزگذاری سخت افزاری ۲۵۶ بیتی AES پشتیبانی می کند و از محتویات داخل هارد محافظت می کند و این باعث می شود که در صورتی که هارد شما به سرقت رفت اطلاعات شما غیر قابل دسترسی باشد.


هارد SSD قابل حمل T7 سامسونگ


با فعال کردن تنظیمات امنیتی T7 در برنامه شما باید هر بار که هارد را به سیستم یا گوشی خود وصل می‌کنید باید اثر انگشت خود را اسکن کنید. چراغ های LED موجود در پشت این سنسور مرتبا چشمک می‌زنند در حالی که منتظر است تا هویت شما را تایید کند. سامسونگ به شما اجازه نمی دهد تا پیغام سفارشی که به صورت خودکار ظاهر می شود را ایجاد کنید و اگر اثر انگشت را وارد نکنید و رمز عبور هارد را فراموش کنید امکان ریست هارد وجود ندارد و هارد شما به صورت دائم در حالت فقط خواندنی باقی خواهد ماند.


عملکرد هارد اس اس دی  T7  سامسونگ


هارد اس اس دی  T7  NVMe در مقایسه با هارد T5 SATA دارای سرعت انتقال بسیار بالایی است. این سرعت انتقال به سیستمی که هارد به آن وصل می شود بستگی دارد. درایو حالت جامد T7 سامسونگ از رابط USB 3.2 Gen2با پهنای ۱۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. سامسونگ ادعا می کند که سرعت خواندن از این هارد حداکثر ۱۰۵۰ مگابایت در ثانیه و حداکثر سرعت نوشن در این هارد حداکثر ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه خواهد بود.

این سرعت زمانی قابل دست یابی است که لپ تاپ یا سیستم دسکتاپ شما دارای پورت USB Type-A یا USB-C باشد و از رابط USB 3.2Gen3 یا سریع تر پشتیبانی کند. با تست این هارد در مک بوک پرو ۲۰۱۹ که دارای دو پورت تاندربولت ۳ است که قابلیت پهنای باند بیشتری را نسبت به T7  سامسونگ دارد، در تست سرعت هارد بنچمارک Blackmagic، هارد اس اس دی T7 Touch به میانگین سرعت نوشتن ۸۰۷ مگابایت در ثانیه و سرعت خواندن ۹۰۳ مگابایت در ثانیه دست پیدا کرد و این همان چیزی است که سامسونگ تبلیغ می کند.

این امکان وجود دارد که در مدل هایی که دارای ظرفیت بالا هستند بتوان به عملکرد بهتر دست پیدا کرد چون که ظاهرا هاردهای اس اس دی با ظرفیت بالاتر سریع تر عمل می کنند و این به اطف داشتن لایه های NAND بیشتر برای نوشتن است.
سرعت خواندن و نوشتن بسیار مناسب است.

برای مشاهده مدت زمان مورد نیاز برای انتقال یک فایل حجیم از هارد به لپ تاپ و از لپ تاپ به هارد به طور متوسط ۹ ثانیه زمان نیاز است تا یک فایل ۱۳ گیگابایتی در مک بوک پرو کپی شود این مدت زمان نسبت به T% SATA SSD چهل درصد پیشرفت داشته است. برای کپی کردن فایل در T7  به طور متوسط به ۱۱ ثانیه زمان نیاز است که تقریبا در مقایسه با T5 سی و پنج درصد افزایش داشته است.

 

 

 

 


آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.
و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.
سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: پایه نگهدارنده، ساعت دیجیتال Apple،ساعت دیجیتال Xiaomi، ساعت دیجیتال Samsung و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.
شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha