رونمایی سامسونگ از فناوری «پوست الکترونیکی»؛ واقعیت مجازی وارد سطح جدیدی می‌شود

رونمایی سامسونگ از فناوری «پوست الکترونیکی»؛ واقعیت مجازی وارد سطح جدیدی می‌شود

رونمایی سامسونگ از فناوری «پوست الکترونیکی»؛ واقعیت مجازی وارد سطح جدیدی می‌شود

 

یکی از موانعی که مانع حس کامل کاربران در محیط‌ های واقعیت مجازی می شود، فقدان دریافت بازخورد لمسی به شکل کامل است. هرچند بیشتر کنترلرهای واقعیت مجازی دارای موتورهای لمسی هستند، اما سامسونگ در تلاش است تا حس بسیار بیشتری به این تجربه‌ها بیفزاید که بوسیله فن اوری جدید سامسونگ بنام پوست الکترونیکی (e-skin) قابل دستیابی گردیده است.

پروفسور آنریونگ جئونگ (Unryong Jeong) از دپارتمان علوم و مهندسی مواد دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) از طریق پروژه ارتقای فن اوری آینده (Future Technology Promotion Project) به مدت پنج سال توسط سامسونگ الکترونیکس پشتیبانی می شود و حالا نتیجه این پروژه تحقیقاتی چند ساله در مورد پوست الکترونیکی را فاش نموده اند.

 

خرید حافظه اس اس دی M.۲ لکسار مدل NM۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

طبق گزارش ها، e-skin یک فن اوری کاملا جدید است که سعی دارد به شبیه سازی حواس مختلف مشابه پوست انسان از درد گرفته تا تغییرات دما و فشار دست یابد.

پوست انسان اندام بسیار پیچیده ای است، شبیه مداری است که از جریان‌های الکتریکی تشکیل شده است و از طریق سیستم عصبی با مغز در ارتباط است. به همین دلیل، شبیه‌سازی این خلقت بی همتا آسان نیست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تحقیقات پروفسور جئونگ و سامسونگ روی پوست الکترونیکی امیدوارکننده است.

پوست الکترونیکی نه تنها می‌تواند واقعیت مجازی، بلکه پتانسیل استفاده به عنوان یک دستگاه پزشکی را نیز متحول نماید. به عنوان نمونه برای بیماران دچار زخم بستر، یک تشک مجهز به لایه‌ای از پوست الکترونیکی می‌تواند تغییرات فشار را حس کند و از طریق آن، وضعیت بیمار را تحت نظر داشته باشند و از طریق یک برنامه موبایل هشدارهایی را دریافت کنند.

سامسونگ اخیرا نیز از پروژه دیگری که می‌تواند با استفاده از عملگرهای عضله‌ای مصنوعی، امکان فوکوس سریع روی تصویر در فضاهای AR/VR و بازخوردهای لمسی با کنترلرهای واقعیت مجازی را فراهم کند، پرده برداشته است.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

واقعیت مجازی (Virtual reality)

واقعیت مجازی یک شبیه‌سازی کامپیوتری از جهان یا واقعیتی جایگزین است که به واقعیت بسیار نزدیک است. در واقعیت مجازی اتفاقاتی را می توان تجربه کرد که در دنیای واقعی دشوار یا کاملا تخیلی به نظر می رشد.

Virtual reality به ابزارهای ویژه از جمله عینک VR، هدفون، دستکش لمسی و غیره نیاز دارد. تصاویر یا ویدئوها که قرار است کاملا شبیه به واقعیت باشد را از طریق هدست و سیستم صوتی نمایش داده می  شود. این تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و در تعامل با کاربر موفق بوده است.

استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به حوزه بازی و سرگرمی محدود نمی‌شود.

1.درمان

کاربردهای واقعیت مجازی شبیه‌سازی جراحی، جراحی رباتیک و درمان فوبیاست.

2.آموزش

آموزش و انتقال مجازی دانش آموز می تواند در شکوفایی استعداد و تخیل نقش مهمی ایفا کند.

3.بازی

بازی های متفاوت به کمک سیستم‌عامل‌های مختلف قابل دانلود و اجرا هستند.

4.نظامی و ارتش

در شبیه‌سازی میدان جنگ، پرواز و عملیات نظامی می‌توان از فناوری Virtual reality و درنتیجه آماده‌سازی نیروها بهره برد.

5.ورزش

بوسیله Virtual reality کاربر می تواند ورزش موردعلاقه خود بدون نیاز به ترک منزل انجام دهد. همچنین برای تمرین و  عملکرد یک ورزشکار نیز می توان از این تکنولوژی استفاده کرد.

از جمله کاربردهای دیگر این فن آوری می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. تئاتر مجازی
  2. بازاریابی و تجارت الکترونیک
  3. آزمایشگاه مجازی
  4. موزه و فضا نوردی و باغ مجازی
  5. معماری و طراحی داخلی

تجهیزات VR

هدست و عینک

دست‌کش‌های لمسی

وسایل کمکی مانند ماوس و صفحه کلید و لباس

سیستم دیجیتالی

 

خرید کیبرد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK۲۷۰ با حروف فارسی

 

معرفی برند سامسونگ

سامسونگ یک شرکت خوشه‌ای کره‌ای چندملیتی در سئول است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف از جمله سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی می باشد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و سی سال نخست پس از تاسیس، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک شد.

و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز وارد صنایع کشتی‌سازی و ساخت‌وساز شد؛ ورود به این حوزه‌ها سبب رشد بیش از پیش این شرکت شد. پس از درگذشت لی بیونگ چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به‌نام‌های گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد.

اکنون دفتر مرکزی شرکت در شهر سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا به معنی سه‌ستاره است. منظور از عدد سه در این نام، توان و بزرگی، و منظور از ستاره، جاودانگی می باشد.

 

شرکت‌های تابعه

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت است که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی به حساب می آید. شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه آن عبارتند از:

سامسونگ الکترونیکس، بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان و بزرگترین شرکت این گروه

صنایع سنگین سامسونگ، دومین شرکت بزرگ صنایع کشتی‌سازی کره جنوبی

شرکت مهندسی سامسونگ و سامسونگ سی‌اندتی، به ترتیب سیزدهم و سی‌وششمین شرکت‌های بزرگ ساختمانی جهان

سامسونگ کارت، سامسونگ فایر، سامسونگ لایف، چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر جهان

اورلند، کره جنوبی، قدیمی‌ترین شهر بازی در کره جنوبی

چیل ورلدواید، پانزدهمین شرکت تبلیغاتی جهان

گروه سامسونگ امروزه تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی در سرتاسر جهان دارد. مهم‌ترین شرکت‌های تابعه این گروه عبارتند از:

سامسونگ الکترو مکانیکس

سامسونگ سی‌اندتی

سامسونگ فایر

سامسونگ کارت

سامسونگ لایف

چیل ورلدواید

سامسونگ الکترونیکس

صنایع سنگین سامسونگ و مهندسی سامسونگ

 

خرید حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال مدل گرین ام تو با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت
 

سامسونگ الکترو مکانیکس

سامسونگ الکترو مکانیکس یک شرکت قطعات الکترونیکی است و در زمینه تولید قطعات الکترونیکی، نیم‌رساناها، برد مدار چاپی، منابع تغذیه و تجهیزات مخابراتی فعال است.

شرکت سامسونگ الکترو مکانیکس در سال ۱۹۷۳ با مشارکت شرکت‌های سامسونگ و سانیو، با نام سامسونگ-سانیو شروع به کار کرد و اکنون دارای ۹ کارخانه تولیدی در چین، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند و مجارستان است.

 

سامسونگ سی‌اندتی

سامسونگ سی‌اندتی، شرکت ساخت ‌و ساز است که در سال ۱۹۳۸ راه‌اندازی شد و در ساخت سازه‌های فراوانی در کشورهای مختلف مشارکت داشته است، به‌عنوان نمونه می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس، تایپه ۱۰۱ و برج خلیفه اشاره نمود.

 

سامسونگ فایر

سامسونگ فایر، شرکت بیمه کره‌ای چندملیتی است و در زمینه ارائه خدمات بیمه‌های خودرو، بیمه عمومی، بیمه‌های مدت دار و مدیریت ریسک فعالیت دارد. شرکت سامسونگ فایر در سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شده و اکنون دفاتر خدماتی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، اندونزی، ویتنام و چند کشور اروپایی دارد.

 

سامسونگ کارت

سامسونگ کارت یک شرکت خدمات مالی است و در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند. شرکت سامسونگ کارت در سال ۱۹۸۸ تأسیس و در سال ۲۰۰۴ با سامسونگ کپیتال ادغام شد و ‌اکنون نیز بزرگترین اپراتور کارت‌های اعتباری کره جنوبی می باشد.

 

خرید فن پردازنده ترمالتیک مدل UX۲۰۰ ARGB Lighting

 

سامسونگ لایف

سامسونگ لایف، شرکت خدمات بیمه چندملیتی کره‌ای است، که در سال ۱۹۵۷ توسط سامسونگ راه‌اندازی شد و اکنون  بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه در کره جنوبی است.

 

چیل ورلدواید

چیل ورلدواید، شرکت تبلیغاتی کره‌ای است که در زمینه ارائه خدمات تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی فعالیت می‌کند.

صنایع سنگین سامسونگ

صنایع سنگین سامسونگ یک شرکت صنایع سنگین کره‌ای است، که در سال ۱۹۷۴ راه‌اندازی شد و امروزه یکی از بزرگترین سازندگان کشتی در جهان و سومین کشتی‌ساز بزرگ در کره‌جنوبی به‌شمار می‌آید.

تمرکز اصلی این شرکت بر ساخت و ارائه انواع کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها، شناورهای FPSO، نفتکش‌های ال‌ان‌جی، نیمه شناورها، جرثقیل‌های دروازه‌ای و دیگر سازه‌های دریایی می باشد.

 

مهندسی سامسونگ

مهندسی سامسونگ یک شرکت خدمات مهندسی است که در زمینه ارائه خدمات مدیریت پروژه و اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز، کارخانجات صنعتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و احداث زیرساخت‌های شهری فعال است و دارای شعبه در کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، تایلند، هند، ترینیداد و توباگو و مکزیک می باشد.

 

خرید هارد دیسک لپ تاپ وسترن دیجیتال ظرفیت ۱ ترابایت

 

سامسونگ الکترونیکس

پنج حوزه اصلی کسب‌و کار شرکت سامسونگ الکترونیکس عبارت است از لوازم خانگی دیجیتال، رسانه دیجیتال، ال‌سی‌دی، نیم‌رسانا و مخابرات. شمار شرکت‌های گروه سامسونگ به ۱۴ رسیده که با ۳۳۷ دفتر در ۵۸ کشور جهان پراکنده‌است.

 

آرکا انلاین : رتبه یک خرید اینترنتی لوازم جانبی لپ تاپ

آرکا آنلاین طی این سالها، اعتبار زیادی نزد مشتریان خود کسب کرده است. طبق نظرسنجی، ۹۷.۲ درصد از مشتریان آرکا آنلاین از خدمات این سامانه راضی بوده‌اند و استفاده از آن را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد داده‌اند. سرعت سادگی خرید اینترنتی لوازم جانبی، اعتبار و خوشنامی، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، رتبه یک فروش اینترنتی لوازم اداری را از آنِ آرکا آنلاین کرده است.

نظرات

حاصل جمع : Captcha