پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400

پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400

 

 

 

آشنایی با برند اینتل و معرفی پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400

پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400

برند اینتل

ابرشرکت اینتل را گوردون مور) ارائه‌کننده قانون مور و مهندس شیمی فیزیک) و رابرت نویس) فیزیکدان و مخترع مدارهای مجتمع) به همراه آرتور راک و مکس پاوسکی در مانتین ویو تأسیس کردند. مور و نویس هر دو در شرکت فیرچایلد که سازنده ی نیمه‌ رسانا ها بود کار می‌کردند. در سال‌ های بعد اندرو گروو به آن‌ ها ملحق شد. اول اسم شرکت مور_نویس گذاشته شد که اسم آن را از ابتدای مجتمع الکترونیک به انگلیسی Integrated Electronics or "Intel" for short گرفته و به اینتل تغییر دادند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اینتل کلیک نمایید 

 

در طول دهه ۱۹۹۰، ابر شرکت اینتل سرمایه‌ گذاری بسیاری در طراحی جدید ریز پردازنده‌ ها کرد که موجب رشد سریع صنعت رایانه و تامین ‌کننده اصلی ریز پردازنده ‌های رایانه ‌های شخصی شد.

اینتل در حال حاضر یازده شرکت بزرگ و کوچک عرصه ی فناوری را خریده که بزرگترین آن خرید شرکت مک ‌آفی در ۱۹ اوت ۲۰۱۰ و به قیمت ۷٫۶ میلیارد دلار است.

اینتل یک ابر شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت ‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، انواع مختلف ریز پردازنده، نیم‌ رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می کند.

 

 

جهت مشاهده تمامی Cpu های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

در سال ۱۹۶۸ ابر شرکت اینتل توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این ابر شرکت مبدع فناوری ریز پردازند ه‌های اکس۸۶ است. اینتل در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یکی از قوی ‌ترین تراشه‌ ها یعنی اینتل ۸۰۸۶ را به بازار فروش قطعات رایانه‌ای، عرضه کرد، که شرکت آی ‌بی ‌ام از این پردازنده برای محصول رایانه شخصی خود استفاده کرد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

در دهه ‌های اول، مهم‌ ترین رقیب اینتل، شرکت ای ‌ام‌ دی بود، که از سال ۲۰۰۰ با تسلط اینتل بر بازار پردازنده ‌ها، هر سال این شرکت سهم بالاتری را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۱۳ تقریباً ۷۵٪ درصد از رایانه ‌های خانگی، از پردازنده‌ های اینتل استفاده می‌کنند که این سلطه بر ای ‌ام ‌دی با ظهور پردازنده ‌های رایزن از بین رفت. در سال ۲۰۱۳ موسسه اینتر برند، اینتل را به‌ عنوان هفتمین برند ارزشمند جهان معرفی کرد.

دفتر مرکزی این ابر شرکت در شهر سانتا کلارا، کالیفرنیا در دره سیلیکون قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود. ابر شرکت اینتل جزئی از میانگین صنعتی داو جونز و شاخص نزدک-۱۰۰ به‌ شمار می‌آید.

 

مقر اصلی اینتل

دفتر اصلی و محل مستقر اینتل در کالیفرنیا است اما دارای بیش از ۱۰۰ دپارتمان در سراسر جهان با سه مرکز مونتاژ و آزمایش در چین، مالزی و ویتنام و ۶ خط تولید در ایالات آریزونا، اورگن، نیومکزیکو آمریکا، کشور های ایرلند، اسرائیل و دیگر کشورها است. از نظر جغرافیایی بیشترین مشتریان در چین و هنگ‌کنگ قرار دارند و حدود ۳۰ درصد از فروش اینتل را به خود اختصاص داده ‌است. بعد از آن مشتریان این شرکت سنگاپور و ایالات متحده هستند که بیش از ۲۰% را شامل می‌شود.

 

رقبا

ای ‌ام ‌دی به انگلیسی AMD، Advanced Micro Devices گفته می شود. سازنده گونه ‌های پردازنده در سال ۱۹۶۹ به وجود آمد. ای‌ ام ‌دی رقیب اصلی ابر شرکت اینتل محسوب می‌شود.

ای تی آی (ATI) سازنده ی کانادایی پردازنده ‌های گرافیکی در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط «ای‌ام‌دی» خریداری شد و در حال حاضر به عنوان زیر مجموعه ی این شرکت فعالیت می‌کند.

 

ابرکامپیوترها

بخش محصولات فوق پیشرفته‌ی اینتل با نام Intel Scientific Computers در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد. هدف از تأسیس این بخش تولید ابرکامپیوترهایی با استفاده از پردازنده‌های اینتل بود. در سال ۱۹۹۲ اسم این بخش به «واحد سیستم‌های ابرپردازشی اینتل» تغییر کرد. از محصولاتی که توسط بخش یادشده طراحی و ساخته شدند، می‌توان به ابرکامپیوترهای متعددی مثل Paragon و ASCI Red اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۴ اینتل اعلام کرد که قصد دارد از پرتوهای نوری جهت افزایش سرعت ابرکامپیوترها استفاده کند. این تصمیم در سال ۲۰۱۵ به‌صورت رسمی اجرایی شد و از آن زمان در ابرکامپیوترهای اینتل تنها از پرتوهای نوری جهت تبادل داده‌ها استفاده می‌شود.

 

 

 

 

پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400 فرکانس ۲.۶۰ گیگاهرتز

پردازنده CPU اینتل بدون باکس مدل Core i5-11400

مشخصات:

شرکت سازنده:                            INTEL

سوکت پردازنده:                              LGA 1200

سری پردازنده                          Core i5

مدل پردازنده:             5-11400                i

تعداد هسته- Core:               شش هسته ای

تعداد رشته               :Threads-دوازده نخ

فرکانس پایه:                 ۲.۶ گیگا هرتز

فرکانس در حالت توربو:              ۴.۴ گیگاهرتز

Intel® Smart Cache:           دوازده مگابایت

فناوری ساخت:               ۱۴ نانو متر

Turbo Boost Technology:       نسخه ۲.۰

توان مصرفی              :TDP وات ۶۵

پشتبانی از درگاه ارتباطی PCIe 4.0              :PCI

حداکثر حافظه قابل پشتیبانی:              ۱۲۸ گیگابایت

پیکربندی حافظه:               ۲ کانال

نوع حافظه قابل پشتیبانی:             DDR4-3200        

پشتیبانی از حافظه :ECC        ندارد

فرکانس Base هسته گرافیکی:              ۳۵۰ مگاهرتز

فرکانس Max Dynamic گرافیکی:               ۱.۳۵ گیگاهرتز

حداکثر حافظه گرافیکی:                 ۶۴ گیگابایت

پشتیبانی از تکنولوژی 4:            دارد

پشتیبانی از تکنولوژی3:             دارد

پشتیبانی از رابط         :DirectX نسخه ۱۲

قابلیت اتصال نمایشگر مجزا:              ۳ عدد نمایشگر

مزایا:

1)معماری Rocket Lake

2)پردازنده گرافیکی Intel® UHD Graphics 730

3)حافظه کش ( نهان ) سطح سه  SmartCache 12MB

4)فناوری2.0 Turbo Boost Max  ،فناوری VR Experience

5)سرعت پردازشی ۶ هسته در فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز تا ۴.۴ گیگاهرتز

6)کنترلر حافظه دوکاناله  DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ و حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

 

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  پرینتر HP ،پرینتر Samsung ،پرینتر Canon ، پرینتر Epson ، پرینتر  Brothe و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha