راهنمای خرید بهترین هدفون

راهنمای خرید بهترین هدفون

 

 

 

 

بسیاری از افراد روزانه از طریق هدفون یا هندزفری در حال گوش دادن به موسیقی، ویدیو هستند. گاهی اوقات در جلسات Zoom برای کار یا زندگی اجتماعی خود شرکت می‌ کنند. هدفون ها به چیزی بیش از یک وسیله جانبی تبدیل شده اند. با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از هدفون ها در بازار موجود است که از ویژگی های خاصی برخوردار است. داشتن یک هدفون خوب و کاربردی می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد و ساعت ها بتوانید از آن استفاده کنید. شما باید هنگام خرید بهترین هدفون خصوصیاتی مانند جنس سر گوشی ها، نوع قرار گیری روی گوش، نوع اتصال، رنج فرکانس پخش صدا و موارد دیگر را در نظر بگیرید. در این مقاله می خواهیم نکات مهمی را درباره خرید هدفون و خصوصیات انواع هدفون به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

جهت مشاهده هدفون و هدست های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

هدفون چیست

هدفون درحقیقت دو گوشی است که مانند بلندگو عمل می کند و صدا را با بهترین کیفیت به گوش شما منتقل می کند. علاوه براین، به یک مولد صوت مانند تقویت کننده صدا، رادیو یا پخش کننده دیسک فشرده متصل می شود. نام های دیگر هدفون، هدست، ایرفون یا استریو فون می باشد، که کمی با هم متفاوت است. هدفون وسیله ای است که روی گوش ها قرار می گیرد ولی هدست مجهز به میکروفون است. اما ایرفون بر خلاف هدفون اسپیکری است که درون گوش قرار می گیرد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ای 4 تک کلیک نمایید 

 

 

هدفون ها در اشکال مختلفی وجود دارد. برخی از مدل های هدفون به صورت سیمی و برخی دیگر به صورت بی سیم در بازار به فروش می رسد. انواع هدفون ها از نظر کیفیت پخش صدا نیز متفاوت هستند.

اندازه هدفون

انتخاب هدفون و اندازه آن به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. این بدان معناست که شما از هدفون در زمان ورزش، کار، پیاده روی یا استراحت می کنید. به همین دلیل، باید مشخص کنید که به چه منظور میخواهید از هدفون استفاده کنید و در چه حالتی با آن راحت هستید. برخی از افراد ترجیح می دهند از هدفون هایی استفاده کنند که دارای سر گوشی نرم هستند تا به گوش آسیبی وارد نشود. معمولا این نوع هدفون ها در اندازه های بزرگتری ساخته می شوند و سر گوشی های آن بسیار نرم و راحت است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

برخی از انواع هدفون ها در اندازه کوچکتری طراحی شده اند تا شما بتوانید از آن در هر مکان و هر زمانی استفاده کنید. این نوع هدفون ها روی سر قرار نمی گیرند، بلکه درون گوش گذاشته می شود و براحتی می توانید در حالت حرکت یا خوابیده از آن استفاده کنید. اما قابل ذکر است که برخی از افراد با استفاده از هدفون های درون گوش دچار گوش درد می شوند و نباید به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

معیاری که شما می توانید در نظر بگیرید، این است که قابلیت حمل و نقل هدفون الویت شما باشد. هر چند همه هدفون ها قابل حمل هستند، ولی هدفون های سایز کوچک به راحتی درون جیب جا می شود. در صورتی که اندازه بزرگتر چنین نیست.

هدفون های سایز بزرگ از کیفیت صدای عالی برخوردار هستند و کاملا گوش را می پوشاند. به همین دلیل صدای پخش شده برای اطرافیان قابل شنیدن نیست. هنگام خرید بهتری هدفون حتما با توجه به نوع استفاده خود اندازه مناسب هدفون را انتخاب کنید.

خرید بهترین هدفون

کیفیت صدا را ارزیابی کنید

مانند بلندگوها، هدفون‌ها می‌توانند حالت های مختلف طیف صوتی داشته باشند. ممکن است یک صدا را بر صدای دیگر ترجیح دهید. در صورت امکان قبل از خرید هدفون را امتحان کنید و چندین موسیقی را با آن گوش دهید. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، سیاست های بازگشت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید شما قابل برگشت یا تعویض با مدل دیگری است.

انتخاب طرح مناسب هدفون

هدفون هایی که روی گوش قرار می گیرند برای گوش دادن در خانه عالی هستند، اما می‌توانند در حین حرکت مانعی ایجاد کنند. گاهی اوقات مدل‌ های کوچک ‌تر و قابل حمل‌ تر از کیفیت پایینی برخوردار هستند، اما مطمئناً مفید هستند و مدیریت هدفون‌های داخل گوشی آسان ‌تر است. اگر به آرامش در کار در خانه یا محیط های دیگر نیاز دارید، هدفون هایی با فناوری حذف نویز فعال را انتخاب کنید.

اگر می خواهید هنگام پیاده روی یا ورزش کردن از هدفون استفاده کنید، بهتر است هدفون های بزرگ را انتخاب کنید. زیرا این نوع هدفون ها اکثرا بی سیم هستند و در کار شما دخالتی ایجاد نمی کند.

انتخاب هدفون سیمی یا بی سیم

برای گوش دادن جدی به موسیقی، یکی از مدل های سیمی با کیفیت عالی را توصیه می کنیم. البته بسیاری از هدفون‌ های بی‌ سیم نیز به خوبی کار می‌کنند و از کیفیت عالی صدا برخوردار هستند، اما به اندازه هدفون های سیم دار نیستند. از طرف دیگر هدفون های بی سیم به دلیل قابلیت وایرلس، ممکن است در فواصل طولانی مانند حیاط منزل تا اتاق جوابگو نباشد. در برخی مواقع با تمام شدن شارژ باتری روبرو خواهید شد که این امر می تواند کار شما را مختل سازد.

انواع هدفون

انتخاب نوع مناسب هدفون یک تصمیم کاملا شخصی است که شما با کدام نوع هدفون راحت هستید. انواع مختلفی از هدفون ها وجود دارد که هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار است و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برخی از مدل های هدفون را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

هدفون بالای گوش

این هدفون ها در دو نوع هستند. مدل ‌های پشت بسته دارای گوش‌ کاپ‌های بزرگ که صدای بیشتری را حفظ می ‌کنند و صدای محیط را خفه می ‌کنند. اما ممکن است برخی از چیزهایی را که می خواهید بشنوید، مانند زنگ در یا زنگ تلفن، مسدود کنند. هدفون‌های پشت باز دارای منافذی در گوشواره‌ها هستند که به منظور ایجاد حس واضح ‌تر و طبیعی ‌تر به صدا در نظر گرفته شده است. آنها سر و صدای اطراف را نیز عبور می دهند و شاید صدای پخش شده نیز به گوش اطرافیان برسد.

خرید بهترین هدفون

هدفون روی گوش

این مدل‌ها معمولاً سبک ‌تر از مدل‌ های روی گوش هستند و به ‌جای دو طرف سر، روی گوش‌ها فشار می‌آورند. هدفون‌های روی گوش، مانند مدل‌های روی گوش، در انواع پشت باز و پشت بسته نیز عرضه می‌شوند، اما صرف نظر از این، اغلب صدای بیرونی بیشتری را وارد می‌کنند.

هدفون داخل گوش

هدفون های داخل گوش در کاسه گوش، خارج از مجرای گوش قرار می گیرند. هدفون ها از ابزارات ضروری برای همه افراد به شمار می رود و براحتی در همه مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل ها اغلب به دلیل اینکه درون گوش قرار می گیرند صدا را براحتی پخش می کنند و مانع ورود صداهای محیط می شوند. اکثر آنها دارای گوشواره های اضافی با اندازه های مختلف هستند تا از اتصال ایمن مطمئن باشید.

هدفون بی سیم

مدل‌های بی ‌سیم بسیار رایج هستند و معمولاً از بلوتوث استفاده می ‌کنند که برد آن تا 30 فوت یا بیشتر است، برای اتصال به تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و حتی برخی تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل ها به دلیل نبود سیم بسیار مورد توجه است و باعث مختل شدن کار شما نمی شود. توسعه تکنولوژی نوین باعث شده تا این دستگاه ها با سایر دستگاه های دیجیتال نیز سازگاری داشته و در هر مکان و هر زمان از آن ها استفاده کرد.

هدفون حذف نویز

بسیاری از هدفون ها دارای طراحی ایزوله ای هستند که به طور فیزیکی صدای محیط را خفه می کنند که اغلب به آن حذف صدای غیرفعال می گویند. این هدفون با باتری کار می کند و از میکروفون‌ های کوچک برای نظارت بر فرکانس‌های نویز بیرونی استفاده می‌کند. سپس همان فرکانس‌ها را خارج از فاز تولید می‌کند تا آنها را لغو کند. برخی از آنها با کاهش نویز خاموش کار می کنند، بنابراین در صورت از بین رفتن باتری ها همچنان می توانید از آنها استفاده کنید، و برخی دیگر فقط با حذف نویز روشن کار می کنند.

هدفون سیم دار

تمام انواع هدفون های روی گوشی یا داخل گوش به صورت سیم دار وجود دارند، که معمولاً به عنوان گزینه قابل اعتمادتر در دنیای صوتی مورد استقبال قرار می گیرند. کیفیت صدای هدفون های سیم رضایت بخش است، زیرا سیگنال آنالوگ را دریافت می کنند و می تواند داده های بیشتری را نسبت به بلوتوث مدیریت کند. با این وجود، هدفون های سیمی هیچ تاخیری ندارند و مانند هدفون های بی سیم نیازی به شارژ مداوم باتری ندارند.

خرید بهترین هدفون از فروشگاه آرکا آنلاین

فروشگاه آرکا آنلاین از بزرگترین و معتبرترین سامانه های خرید آنلاین است که انواع تجهیزات الکترونیکی مانند لپتاپ، تبلت، انواع کابل، لوازم جانبی موبایل، ماشین های اداری و غیره را به شما ارائه می دهد. 

فروشگاه ما تلاش دارد تا بهترین تجهیزات را با کیفیت عالی و از معتبرترین برندها به شما عرضه کند. شما می توانید به صورت 24 ساعته سفارشات خود را ثبت کنید و در کمترین زمان دریافت کنید. 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha