بررسی حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610

بررسی حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610

 

 

 

 

 

تاریخچه برند لکسار و حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610

تاریخچه برند لکسار

لکسار به انگلیسی Lexar یک شرکت آمریکایی است که در بخش سخت ‌افزار کامپیوتر و به‌خصوص حافظه‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۶ در سن خوزه، کالیفرنیا، آمریکا تأسیس شد.

در حال حاضر کارت های حافظه یکی از اجزاء اساسی و جدا نشدنی عکاسی دیجیتال هستند و محدودیت حجم و سرعت آن ها همیشه یکی از محدودیت های اساسی در تصویر سازی دیجیتال بوده است. لکسار را می‌توان مهم ترین شرکت فعال در زمینه تولید کارت های حافظه با ظرفیت و سرعت بالا دانست که در حال حاضر حدود ۱۰ سال است که در این زمینه فعال است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت لکسار کلیک نمایید 

 

با توسعه دوربین های دیجیتال و بالا رفتن سرعت پردازش و رزولوشن آن ها، نیاز به کارت هایی با ظرفیت و سرعت بیشتر همواره احساس می‌شد و لکسار همیشه در صدر تولید کنندگانی بود است که بهترین پاسخ را به این نیاز داده است. در حال حاضر لکسار توجه خود را بر روی نیاز عکاسان متمرکز کرده است و هم گام با پیشرفت تجهیزات عکاسی به توسعه و بهبود محصولات خود می‌پردازد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

آخرین محصول این شرکت کارت CF با ظرفیت ۸ گیگابایت و سرعت ۱۳۳ X است که علاوه بر ذخیره حجم بالای اطلاعات، می تواند اطلاعات را با سرعت بالایی هم منتقل کند. اخیرا این شرکت توسط شرکت میکرون خریداری شده است، ولی بخاطر حسن شهرت این مارک، مالکان جدید شرکت تصمیمی بر تغییر اسم این شرکت ندارند.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

در سال۱۹۸۴ دکتر Fujio Masuoka در زمان کار توشیبا حافظه فلش NAND را اختراع کرد و در سال ۱۹۹۱ کداک دوربین DCS100 را به قیمت ۳۰ هزار دلار عرضه کرد. در سال ۱۹۹۵ کارت حافظه ۱۵ مگابایت به قیمت ۳۴۵ دلار عرضه شد و در سال ۱۹۹۶ لکسار تاسیس شد. در سال ۱۹۹۷ لکسار کارت حافظه سرعت بالای کامپکت فلش را برای دوربین های دیجیتال معرفی کرد. در سال ۲۰۰۰ قیمت کارت حافظه ۴۴۸ مگابایت ۸۹۵ دلار بود و در سال ۲۰۰۲ لکسار اولین کارت فلش ۱ گیگابایت را عرضه کرد.

در سال ۲۰۰۳ لکسار پرظرفیت ترین کارت حافظه به ظرفیت ۴ گیگابایت را عرضه کرد و قیمت فلش کارت ۲ گیگابایت با سرعت ۳۲X حدود ۷۰۰ دلار بود. در سال ۲۰۰۴ لکسار عرضه کارت CF با سرعت ۸۰X معادل ۱۲MB/s را اعلام کرد و کارت ۱GB نوع SD حدود ۵۰۰ دلار بود. در سال ۲۰۰۶ لکسار سرعت کارت حافظه پرظرفیت را به ۱۳۳ X رساند و قیمت کارت حافظه ۱ گیگابایت ۷۰ دلار شد و لکسار توسط شرکت میکرون خریداری شد.

 

 

 

حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610

SSD اینترنال لکسار مدل NM610 با ظرفیت 500 گیگابایت، از حافظه‌های اس اس دی خیلی خوب این کمپانی چینی است که با مشخصات و امکانات رده بالا از جمله فرم فاکتور M.2 2280، رابط اتصال پرسرعت PCI Express و طول عمر بالا، انتخابی عالی و به صرفه برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها است که سرعت و عملکرد کامپیوترتان را به طور چشمگیری بالا می‌برد و برای استفاده در سیستم‌های خانگی، اداری، گیمینگ، مهندسی و... کاملاً مناسب است.

 

ظرفیت مناسب برای استفاده‌های مختلف

با ظرفیت 500 گیگابایتی SSD اینترنال لکسار NM610 می‌توانید انواع بازی‌ها و نرم افزارهای مورد نیازتان را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید. می‌توانید در کنار برنامه‌ها و بازی‌ها، اطلاعات و فایل‌های شخصی خود را نگهداری کنید تا هرموقع که به آن ها نیاز داشتید، سریع به آن ها دسترسی پیدا کنید.

 

 سرعت بالا به لطف رابط اتصال PCIe و چیپ‌های D TLC3

از نقاط قوت SSD های جدید PCIe NVMe نبست به مدل های معمولی 2.5 اینچی SATA، رابط اتصال پرسرعت آن هاست که از نوع PCI Express  بوده است و باعث می‌شود تا این دسته از اس اس دی ها سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار بالایی داشته باشند که در نهایت تأثیر بیشتری بر کارایی و سرعت سیستم می‌گذارند.

SSD اینترنال لکسار NM610 که دارای فرم فاکتور M.2 2280 و رابط اتصال PCIe Gen3 X4 است، از چیپ‌های ذخیره ساز 3 D TLC استفاده می‌کند که باعث شده‌اند تا این SSD به سرعت بالایی از خواندن ترتیبی اطلاعات معادل 2100 مگابایت بر ثانیه دست یابد.

این اس اس دی دارای سرعت نوشتن ترتیبی اطلاعات 1600 مگابایت بر ثانیه است که حدوداً 3.5 برابر سریع‌تر از SSD های ساتا است و قدرت و عملکرد بالای این SSD را توجیه می‌کنند و آن را برای استفاده ‌های حرفه‌ای مناسب کرده ‌اند. استفاده از این حافظه‌ی قدرتمند و سریع در نهایت سرعت لود سیستم عامل، بازی‌ها و برنامه‌ها را بالا می‌برد و برای افرادی که نیاز به سرعت زیادی برای انجام کارهای خود دارند، کاملاً مناسب است.

 

مقاومت و طول عمر بالا

به خاطر ساختار و قطعات ثابت مورد استفاده در SSD اینترنال لکسار NM610، این محصول به خوبی در برابر لرزش و شوک‌ های وارده به آن مقاوم است که این ویژگی باعث می‌شود تا صدمه ‌ای به اطلاعات موجود در آن وارد نشود. این اس اس دی دارای میانگین طول عمر 1.5 (MTBF) میلیون ساعتی و عمر مفید 250 ترابایتی برحسب میزان رایت (TBW) است که مقادیر بالایی محسوب می‌شوند و تا سال‌ها خیال شما را از بابت حفظ فایل‌ها و اطلاعات موجود در SSD راحت می‌کنند.

 

 

 

حافظه اس اس دی M.2 لکسار مدل  NM610

مشخصات:

  • وزن

9 گرم

  • ظرفیت

500 گیگابایت

  • میانگین عمر

1.500.000 ساعت

  • نوع فلش

TLC

  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

1600 مگابایت بر ثای

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی

2100 مگابایت بر ثانیه

قابلیت‌‌ها:

پشتیبانی از NCQ                      ×

پشتیبانی از TRIM                     ×

پشتیبانی از RAID                     ×

پشتیبانی از S.M.A.R.T             ×

سایر قابلیت‌ها:

مقاوم در برابر حداکثر  20G لرزش

مقاوم در برابر ضربه تا 1500G/0.5 میلی‌ثانیه

الگوریتم رفع خطای پیشرفته LDPC

مزایا:

حافظه D TLC3

مقاومت در برابر شوک G1500

مدیریت آسان با نرم افزار SSD Toolbox

دارای ساختار ضد لرزش Vibration resistant

سرعت بالای خواندن تا MB/s2100

استفاده از رابط ارتباطی پرسرعت PCIe Gen3×4

 

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  دسته بازی ، رم ریدر ، هاب USB حافظه SSD ، هدست  و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha