بهترین پردازنده های ماینینگ 2021

بهترین پردازنده های ماینینگ 2021

 

 

 

 

معرفی بهترین پردازنده های ماینینگ

 

ماینینگ (Mining) در لغت به معنای استخراج کردن از معدن است اما این واژه در حوزه تجارت الکتریک به معنای استخراج ارز‌های دیجیتال به کار می‌رود که امروزه با رشد معاملات این ارز‌ها در بازار‌های جهانی، لغت ماینینگ هم بیش از پیش به کار می‌رود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت اینتل کلیک نمایید 

 

amd ryzen threadripper 3970x

بسیاری از مردم فکر می کنند کارت های گرافیک مهمترین بخش در زمینه ماینینگ هستند، اما داشتن یک پردازنده مناسب نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

انتخاب سخت افزار استخراج

1)پردازنده
انتخاب پردازنده به علت عدم ورود سری های ارزان قیمت رایزن SR3 از AMD به بازار بسیار ساده است و بهترین گزینه برای این منظور پردازنده G3900 Celeronاز اینتل خواهد بود. برای ماینینگ نیاز به پردازنده قوی نیست، به این دلیل که کارت گرافیک برای پردازش و استخراج دیجی ارز ها مورد استفاده خواهد بود.پس برای انتخاب سخت افزار استخراج مناسب، CPU نقشی حیاتی خواهد داشت

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ای ام دی کلیک نمایید 

 

2)رم

رم از قطعاتی است که در بازدهی ماینینگ تاثیر بالایی نداشته و بهترین گزینه ماژول رم با ظرفیت ۴-۸ گیگ است که با توجه به نیاز پردازنده باید از نوع DDR4 باشد.

3)درایو ذخیره سازی

برای این قسمت هیچ محدودیتی در انتخاب بین هارد دیسک و یا SSD وجود ندارد، حتی می توان از فلش هایی با ظرفیت ۳۲ گیگ و بالاتر استفاده کرد ولی در اینجا انتخاب SSD با ظرفیت ۱۲۰-۱۲۸ گیگ از نمونه های ارزان بازار پیشنهاد میشود که هم سرعت قابل قبولی هنگام بوت شدن سیستم دارد و هم میتوان برای Virtual memory از آن ها استفاده کرد.

 

جهت مشاهده پردازنده های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

4)مادربرد
اتنخاب مادر برد از قسمت های سخت انتخاب سخت افزار استخراج است و مادربرد، پاور و کارت گرافیک مهمت رین اجزای سیستم هستند. هر مادربردی که حداقل ۶ اسلات PCI-E با استاندارد X1, X4, X8 و X16 میت واند گزینه مناسبی به شمار رود. به دلیل انتخاب پردازنده از سوکت ۱۱۵۱ اینتل مادربردها باید از این سوکت پشتیبانی کنند که در حال حاضر چیپ ست های سری ۱۰۰ و ۲۰۰ از سوکت ۱۱۵۱ پشتیبانی می کنند.

تعدادی از مادربرد ها تعدادی شکاف M.2  دارند که با استفاده از تبدیل M.2 به PCI-E X4 می توان از آن ها نیز برای اتصال کارت گرافیک استفاده کرد. تعدادی از مادربرد ها هنگام استفاده هم زمان از درگاه های مختلف، بعضی از درگاه ها را مسدود می کنند.

 

 

 

از مادربرد های مقرون به صرفه می توان مدل های Z270-P از ایسوس ، Biostar TB250-BTC ، Biostar TB250-BTC Pro ،Biostar GT6 ، Asrock H110 Pro BTC+ را نام برد. در این بین TB250-BTC PRO با ۱۲ و H110 Pro BTC+ با ۱۳ اسلات، گزینه ای بسیار عالی به شمار می رود اما از طرف دیگر باید به محدودیت پشتیبانی درایور AMD از ۸ گرافیک در ویندوز اشاره کرد که شما را مجبور به استفاده از ۸ کارت AMD و ۴ کارت Nvidia می کند.

TB250-BTC با پشتیبانی از ۶ اسلات گرافیکی و ۱ اسلات M.2 می باشد که تنظیمات آن راحت و بدون دردسر است تنها با انتخاب حالت Mining Mode مادربرد تنظیمات لازم را اعمال می کند این مادربرد از ۳ ورودی برق پشتیبانی میکند که پایداری بالایی برای سیستم در هنگام استخراج به همراه دارد.

5)کارت گرافیک

اصلی ترین بخش مجموعه مربوط به کارت گرافیکی و توان پردازشی آن در الگوریتم های مختلف با در نظر گرفتن فاکتور های قیمت و توان مصرفی است. انتخاب در این بخش بین دو سازنده اصلی AMD , NVIDIA است، هرچند می توان به صورت همزمان در یک سیستم از کارت های هر دو شرکت استفاده کرد.

 

 

پردازندهAMD Ryzen Threadripper 3970X

amd ryzen threadripper 3970x

حافظه کش بزرگ سطح سه AMD Ryzen Threadripper 3970X آن رابه یک پردازنده ماینینگ باورنکردنی تبدیل کرده است. مشخصات این محصول شامل موارد زیر است:

دارای ۳۲ هسته، ۶۴ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۷ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۴.۵ گیگاهرتز؛ حافظه کش کلی ۱۴۴ مگابایت؛ توان مصرفی ۲۸۰ وات

مزایا: اجرای کارهای بزرگ؛ نصب ساده

معایب: گران است و انرژی زیادی استفاده می کند

داشتن یک پردازنده 32 هسته ای و 64 رشته ای برای ماینینگ مزیت بزرگی را برای شما فراهم می آورد اما بیشتر از همه حافظه کش AMD Ryzen Threadripper 3970X با اندازه 144 مگابایت آن را به یک پردازنده ماینینگ باورنکردنی برای بسیاری از ارزهای دیجیتال پایه تبدیل می کند. این محصول گران است اما با هش ریت 19.9 کیلو هش در ثانیه آن می توانید خیلی زود هزینه اولیه ای که برای خرید پردازنده ماینینگ صرف کرده اید را بدست آورید.

 

پردازنده AMD Ryzen 9 3950X

 AMD Ryzen 9 3950X

AMD Ryzen 9 3950X در واقع یک پردازنده 16 هسته ای؛ 32 نخی با حافظه کش سطح سوم 64 مگابایتی است.

مشخصات این پردازنده ماینینگ:

دارای ۱۶ هسته، ۳۲ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۵ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۴.۷ گیگاهرتز؛ حافظه کش سطح سوم ۶۴ مگابایت؛ توان مصرفی ۱۰۵ وات

مزایا: عملکرد فوق العاده چند هسته ای؛ از سوکت AM4 پشتیبانی می کند

معایب: نیاز به خنک کننده اضافی دارد؛ دارای قیمت بالایی است

پردازنده های AMD Ryzen از زمان معرفی تا الان مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته اند و این تراشه های خارق العاده هم جزو بهترین پردازنده های ماینینگ هستند که از قیمت بالایی برخوردار هستند. AMD Ryzen 9 3950X یکی از پردازنده های Ryzen یکی از زیر مجموعه های این دسته از محصولات AMD هستند با خرید این پردازنده شما می توانید 16 هسته، 32 نخ با حافظه کش سطح سوم 64 مگابایتی را دریافت کنید. تمام این قابلیت ها منجر به دست یافتن به هش ریت 13.4 کیلو هش در ثانیه خواهد شد.

 

خرید منبع تغذیه ترمالتیک 

 

پردازنده Intel Pentium Gold G-6400

Intel Pentium Gold G-6400

Intel Pentium Gold G-6400 یک پردازنده عالی برای اجرای یک سیستم ماینینگ با هزینه پایین است که خیلی راحت سود ماینینگ را به حداکثر می رساند.

مشخصات فنی این محصول:

دارای ۲ هسته، ۴ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۴ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست نامشخص؛ حافظه کش ۴ مگابایت؛ توان مصرفی ۵۴ وات

مزایا: قیمت خرید ارزان؛ هزینه اجرای پایین

معایب: مانند گزینه های بالا پردازنده قدرتمندی نیست؛ هسته ها و نخ ها محدود هستند

در حالی که پردازنده هایی که در بالا اشاره کردیم؛ در نوع خود CPU های بسیار خوبی برای ماینینگ هستند پردازنده دسکتاپ Intel Pentium Gold G-6400 یک پردازنده عالی برای اجرای یک سیستم ماینینگ ارزان قیمت است. به خاطر است که هزینه اولیه پایین است و این محصول یک پردازنده پر مصرف نیست قبض برق بالایی را دریافت نخواهید کرد. با داشتن یک پردازنده ماینینگ ارزان مانند Intel Pentium Gold G-6400 هزینه های خود را پرداخت کرده و با هش ریت 126.88 هش در ثانیه به سرعت سود کسب خواهید کرد.

 

پردازنده AMD Ryzen 5 3600X

AMD Ryzen 5 3600X

AMD Ryzen 5 3600X همچنین یک گزینه اقتصادی است که عملکرد و ارزش خوبی را ارائه می دهد. این پردازنده 6 هسته ای قیمت پایین تری از پردازنده های 4 هسته ای را به ارمغان می آورد.

مشخصات این پردازنده ماینینگ:

دارای ۶ هسته، ۱۲ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۸ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۴.۴ گیگاهرتز؛ حافظه کش سطح سوم ۳۲ مگابایت؛ توان مصرفی ۹۵ وات

مزایا: عملکر عالی چند هسته ای؛ تراشه در حال اجرا خنک باقی می ماند؛ دارای خنک کننده Wraith است.

معایب: اورکلاک کردن سختی دارد

جای تعجبی نیست که AMD با تراشه میان رده خود هسته های بیشتری را در مقایسه با پردازنده اینتل که قیمت پایین تری دارد ارائه دهد. در گذشته این معادل سازی برای مصالحه در زمینه های دیگر برای پایین نگه داشتن هزینه ها بود AMD Ryzen 5 3600X با ارائه عملکرد خوب همچنان مقرون به صرفه است. از نظر سایت Hashrates.com این سی پی یو می تواند هش ریت 5.58 کیلو هش در ثانیه را داشته باشد.

 

 

پردازنده AMD Ryzen Threadripper 3960X

AMD Ryzen Threadripper 3960X

AMD Ryzen Threadripper 3960X پردازنده ای بسیار مناسب برای ماینینگ است. این پردازنده یکی دیگر از گزینه های عالی Threadripper است

مشخصات:

دارای ۲۴ هسته، ۴۸ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۸ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۴.۵ گیگاهرتز؛ حافظه کش سطح سوم ۱۲۸ مگابایت؛ توان مصرفی ۲۸۰ وات

مزایا: ارزان تر از 3970X، عملکرد ماینینگ تقریبا خوب

معایب: هنوز از قیمت بالایی برخوردار است

در حالی که Threadripper 3970X یکی از بهترین پردازنده های ماینینگ است نسخه قبلی آن یعنی Threadripper 3960X هم یک پردازنده مناسب برای ماینینگ است چون همان حافظه کش سطح سوم را دارد. X3960 علی رغم اینکه ارزان تر است و تعداد هسته و نخ کمتری دارد بیشتر هش ریت را مانند گزینه گرانتر یعنی 1970X تولی می کند. از بعضی جهات X3960 سرمایه گذاری عاقلانه تری برای افرادی است که به دنبال بهترین پردازنده ماینینگ ارزان قیمت هستند.

 

پردازنده Intel Core i9-10900X

Intel Core i9-10900X

Intel Core i9-10900X پردازنده قدرتمندی برای ریگ های ماینینگ است.

مشخصات این CPU مخصوص Mining :

دارای ۱۰ هسته، ۲۰ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۷ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۴.۵ گیگاهرتز؛ حافظه کش سطح سوم ۱۹.۲۵ مگابایت؛ توان مصرفی ۱۶۵ وات

مزایا: اورکلاک ساده ای دارد؛ از Intel Optane Memory پشتیبانی می کند.

معایب: به کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارد.

Intel Core i9-10900X یک پردازنده 10 هسته ای آنلاک شده ، قابل اورکلاک اینتل است که آن را به یک پردازنده مرکزی همه جانبه تبدیل می کند و برای ماینینگ هم مناسب است. این پردازنده هش ریتی که با استفاده از Threadrippers بدست می آورید را ارائه نخواهد داد اما یک پردازنده قدرتمند برای ریگ های ماینینگ است که می توانید هش ریت 5.48 کیلو هش در ثانیه را تولید کند و سازگاری خوبی با برخی از بهترین مادربردهای ماینینگ موجود در بازار را دارد.

 

خرید هارد اینترنال سیگیت

 

پردازنده Intel Celeron G5905

Intel Celeron G5905

Intel Celeron G5905 یک پردازنده ماینینگ عالی برای ماینرهایی است که قصد دارند هزینه کمی را پرداخت کنند.

مشخصات این CPU :

دارای ۲ هسته، ۲ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۵ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست نامشخص؛ حافظه کش سطح سوم ۴ مگابایت؛ توان مصرفی ۵۸ وات

مزایا: قیمت مناسب

معایب: از قابلیت Hyperthreading پشتیبانی نمی کند

Intel Celeron G5905 یکی دیگر از CPU های ماینینگ عالی برای ماینرهایی است که قصد دارند هزینه کمی پرداخت کنند و بازگشت سرمایه سریعی داشته باشند. شما باید انتظارات خود را با آنچه که می خواهید از طریق ماینینگ با دستگاه مجهز به پردازنده Intel Celeron G5905 بدست آورید تعدیل کنید اما یک عملکرد خوب دریافت خواهید کرد که به پردازنده های گرافیکی اجازه می دهد کارهای خود را به خوبی انجام دهند.

 

 

 

پردازنده AMD Ryzen 3 3100

AMD Ryzen 3 3100

مشخصات سی پی یو ماینینگ AMD Ryzen 3 3100 :

دارای ۴ هسته، ۴ نخ؛ سرعت کلاک پایه ۳.۶ گیگاهرتز؛ سرعت کلاک بوست ۳.۹ گیگاهرتز؛ حافظه کش سطح سوم ۱۶ مگابایت؛ توان مصرفی ۶۵ وات

مزایا: دارای خنک کننده Wraith می باشد, هسته های بیشتری را نسبت به اکثر پردازنده های مقرون به صرفه ارائه خواهد داد.

معایب: تاخیر در امتیازات بنچارک

اگر به دنبال خرید CPU برای ماینینگ هستید که قیمت پایینی داشته باشد و در عین حال به شرکت AMD تعلق داشته باشد AMD Ryzen 3 3100 یک گزینه عالی است که دارای 4 هسته می باشد و در مقایسه با پردازنده های مقرون به صرفه 2 هسته ای اینتل که با این بازه قیمت ارائه می شود یک حافظه کش سطح سوم مناسب را دارد. طبق گفته سایت Betterhash این محصول دارای هش ریت 3063.00 هش در ثانیه است و یکی از بهترین موارد در مورد تراشه های Ryzen 3 این است که در آینده می توانید آن ها را با تراشه های قدرتمند Ryzen 5 یا Ryzen 7 عوض کنید.

 

خرید کارت گرافیک ایسوس 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: آداپتور لپ تاپ ACER ،  آداپتور لپ تاپ Dell ،

آداپتور لپ تاپ TOSHIBA و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha