هر آنچه که باید درمورد کامپیوتر گیمینگ بدانید!

هر آنچه که باید درمورد کامپیوتر گیمینگ بدانید!

 

 

 

با توجه به علاقه مندان بازی های کامپیوتری، قصد داریم در این مقاله به موضوع خرید کامپیوترهای گیمینگ و نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید بپردازیم.

خرید رایانه گیمینگ قبلاً فقط برای تعداد محدودی از افراد بود که در زمینه بازی های کامپیوتری فعالیت داشتند. اما امروزه علاقه مندان به بازی های کامپیوتری بیشتر شده و نیاز به رایانه های گیمینگ با امکانات بشتر می باشد.

یک دسکتاپ گیمینگ درواقع یک سرمایه گذاری بزرگ است. بنابراین باید قبل از خرید ویژگی های آن را بررسی کنید. مواردی از قبیل کارت گرافیک، پردازنده ، RAM و فضای ذخیره سازی ، و غیره وجود دارد که باید در نظر بگیرید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

 

آیا خرید کامپیوتر گیمینگ لازم است؟

ممکن است رایانه های بازی به اندازه یک ماشین دست دوم هزینه داشته باشند. اما ارزش خرید آن را دارد. زیرا شما برای انجام بازی های کامپیوتری نسل بعد به رزولوشن 4k یا دقت بالا در بازی های کامپیوتری توسط موس و صفحه کلید نیاز دارید. این کامپیوترها درواقع به عنوان یک محیط بازی اجتماعی عمل می کنند. دسترسی به اکوسیستم بازی های چند نفره را به شما ارائه می دهند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

شیوه زندگی بازی های چند نفره آنلاین بیش از گذشته فراگیر است. شرکت های تولید کننده بازی های کامپیوتری به دنبال این هستند که بازی های هیجان انگیز، جذاب و گروهی را به علاقه مندان بازی های کامپیوتری ارائه دهند.

با استفاده از رایانه مخصوص بازی، می توانید بازی های مورد علاقه خود را در آن نصب و اجرا کنید. اما قبل از این که اقدام به خریداری کنید، به این فکر کنید که چه نوع بازی هایی را می خواهید انجام دهید و اجرای آن ها به چه صورت است.

 

جهت مشاهده محصولات گیمینگ فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

اگر بیشتر بازی های تک نفره انجام می دهید، داشتن یک رایانه شخصی نیاز شما را برآورده خواهد کرد. هرچند ممکن است بسیار کندتر از کنسول های سونی ، نینتند و یا مایکروسافت قدیمی عمل کنند. مزایایی که استفاده از کامپیوترهای بازی دارد این است که می توانید سخت افزار خود را با پیشرفت فناوری بازی بروزرسانی کنید.  

یک رایانه بازی قدرتمند ممکن است به افزایش بهره وری شما کمک کند. به علاوه، با تجهیزات جانبی که این کامپیوترها دارد، ممکن است تنظیمات پیشرفته ای را به شما ارائه دهد.

خرید کامپیوتر گیمینگ

نحوه انتخاب کامپیوتر بازی

هنگام انتخاب یک کامپیوتر گیمینگ خوب باید توجه کنید که کدام بازی را می خواهید بازی کنید. با توجه به نوع بازی های اجرایی باید به ظرفیت کارت گرافیکی دقت کنید. بعضی از مشخصات مهم که برای انتخاب یک رایانه بازی لازم است در ذیل به آن اشاره شده است.

  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX یا نسخه بالاتر
  • پردازنده Intel Core i5 یا بالاتر
  • رم 8 گیگابایت یا بیشتر
  • یک حافظه SSD

کارت گرافیک

کارت گرافیک قلب رایانه گیمینگ شما است. این کارت تمام عناصر بصری را در بازی های مورد علاقه شما پردازش می کند. هرچه کارت گرافیک از سرعت بالایی برخوردار باشد، بازی های شما بهتر و جذاب تر به نظر می رسند. یکی از دلایل انتخاب کارت گرافیک بالا این است که برای انجام یک بازی، حداقل به 30 فریم، اما ترجیحاً 60 فریم در ثانیه نیاز دارید.

در ادامه به برخی از کارت های گرافیکی که اغلب کاربران و گیمرهای حرفه ای برای کامپیوتر بازی خود استفاده می کنند، میپردازیم.

کارت های ویدئویی اختصاصی اولیه

کارت های ویدئویی اختصاصی از جمله کارت های گرافیک هستند. اما برای بازی به اندازه کافی قدرتمند نیستند. نمونه هایی از کارت های گرافیکی اصلی، کارت های ویدئویی AMD Radeon RX می باشند.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 حداقل نیاز برای کامپیوتر بازی شما را فراهم می کند. اگر به چیزهای بیشتری نیاز دارید و می خواهید بازی هایی با کیفیت تصویر Full HD با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا کنید، باید به دنبال مدل GTX 1660 یا بهتر باشید.

کارت گرافیک های NVIDIA GeForce GTX

کارت های NVIDIA GeForce GTX از نسل کارت های ویدئویی NVIDIA هستند. این سری شامل کارت های ویدئویی مختص گیمرهای مبتدی است. علاوه براین، از کارت های ویدئویی هستند که می توانند بدون زحمت آخرین بازی ها را با تنظیمات فوق العاده اجرا کنند.

کارت گرافیک GTX 1650 مدل ابتدایی آن است، در حالی که مدل GTX 1660 Ti برترین مدل برای گیمرهای حرفه ای می باشد. بدون در نظرداشت اینکه چه نوع بازی هایی را انجام می دهید، کارت گرافیک GTX همیشه شما را تحت پوشش قرار می دهد.

خرید کامپیوتر گیمینگ

کارت گرافیک های سری NVIDIA GeForce RTX 3000

کارت های ویدئویی سری RTX 3000 از قوی ترین نوع کارت گرافیک ها هستند. با روی کار آمدن Ampere، که نسل دوم معماری RTX ، هسته های ردیابی اشعه بیشتر و هسته های Tensor است، گرافیک واقع گرایانه ای دارد.

برای گیمرهای حرفه ای، مدل RTX 3090  در حال حاضر قوی ترین کارت گرافیک است. با 24 گیگابایت حافظه ویدئویی آن، می توانید جدیدترین بازی ها را در بالاترین تنظیمات با رزولوشن 4k بدون مشکل اجرا کنید.

چه نوع کارت گرافیکی مناسب است

ما انتخاب چند کارت گرافیک را به شما پیشنهاد نمی کنیم. زیرا امروزه پیکربندی های چند کارته اغلب با مشکلات پشتیبانی از بازی روبرو می شوند. ممکن است حتی جدیدترین پردازنده های گرافیکی Nvidia از آن پشتیبانی نکنند.

اگر در انتخاب AMD یا Nvidia سردرگم هستید، این را بدانید که Nvidia از ردیابی اشعه در پردازنده های گرافیکی سری RTX 30 و سری 20 خود پشتیبانی می کند. با این حال، هر دو شرکت نرم افزاری برای کاهش تاخیر ورودی و همچنین وضوح تصویر برای بهبود ظاهر بازی های شما در حال تلاش هستند.

نوع پردازنده کامپیوتر بازی 

همانطور که کارت گرافیک پردازش گرافیکی سیستم را بر عهده دارد، پردازنده یا (CPU) دنیای بازی را کنترل می کند. به این معنی که اگر درگیر بازی های کامپیوتری حرفه ای هستید، با پردازنده بالا می توانید براحتی و بدون مشکل بازی را انجام دهید.

پردازنده همانند کارت گرافیک بخشی است که بیشترین تأثیر را بر بازی های مورد علاقه شما می گذارد. درصورتی که میخواهید یک کامپیوتر بازی تهیه کنید، بهتر است از پردازنده Intel Core i5 یا نسخه های بالاتر استفاده کنید.

ظرفیت مورد نیاز حافظه رم

بازی های کامپیوتری برای اجرای بهتر به حافظه رم با ظرفیت بالا نیاز دارند. برای یک رایانه بازی، حداقل 8 گیگابایت RAM کافی است. RAM مانند یک دفترچه یادداشت برای پردازنده شما است که به سرعت اطلاعات مهم را مشاهده می کند. برای اجرای بازی های پیچیده و حرفه ای حافظه ای با ظرفیت 16 تا 32 گیگابایت مورد نیاز است.

به هر حال، حافظه یکی از ساده ترین مواردی است که می توان بعداً نظر به نیاز کاربر ارتقا داد. پس برای شروع عجله نکنید.

خرید کامپیوتر گیمینگ

ظرفیت هارد دیسک برای رایانه بازی

امروزه کاربران از طولانی بودن زمان راه اندازی سیستم خسته شدند. راه حل این مشکل داشتن حافظه SSD است. بطوریکه زمان راه اندازی و بارگیری شما را حداقل می کند. بنابراین می توانید به سرعت برای سطح بعدی آماده شوید.

اگر می خواهید سریعتر به سطح بعدی بروید، می توانید چندین SSD را در بخش تنظیمات Raid  انتخاب کنید. در این صورت، هر SSD نیمی از کار را انجام می دهد و سرعت دو برابر می شود. درست مانند زمانی که می خواهید نوشتن را با دو دست شروع کنید.

اکثر رایانه هایی که امروزه فروخته می شوند دارای حداقل هارد دیسک مکانیکی 500 گیگابایتی و در اکثر موارد مدل 750 گیگابایتی یا 1 ترابایتی هستند. توصیه ما این است که به اندازه نیاز خود فضا بخرید و بیشتر بر عملکرد متمرکز شوید.

کیس و لوازم جانبی

یک کامپیوتر گیمینگ دارای لوازم جانبی اضافی مانند دیوار شیشه ای و سیستم روشنایی RGB تعبیه شده است. باید مطمئن شوید که کامپیوتر بازی شما بیشتر از چیزی که توقع دارید عمل می کند.

ممکن است بخواهید به داخل کیس قطعه اضافی مانند خنک کننده برای خنک نگه داشتن سیستم خود قرار دهید. بنابراین، درصورت توسعه سیستم، کیس کامپیوتر شما باید قابلیت سازگاری را داشته باشد.

جدیدترین کامپیوترهای گیمینگ را از آرکا آنلاین خریداری کنید!

تمام توضیحاتی که در مورد رایانه های بازی در مقاله فوق ذکر شد، به شما کمک می کند تا بهترین کامپیوتر بازی را انتخاب کنید. 

فروشگاه آرکا آنلاین، از معتبرترین سامانه های آنلاین در ایران است. این فروشگاه هرگونه تجهیزات الکترونیکی از قبیل آل این وان، لپتاپ، موبایل و لوازم جانبی، ماشین های اداری و غیره را به شما ارائه می دهد.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha