معرفی کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

معرفی کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

 

 

 

 

تاریخچه‌کارت‌گرافیک‌‌ایسوس‌ و معرفی کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

کارت گرافیک ایسوس مدل ۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

 

تاریخچه کارت گرافیک ایسوس

این شرکت تا الان محصولات متنوعی با استفاده از فناوری و تجهیزات منحصر به فرد خود روانه بازار کرده است. محصولاتی که در بعضی موارد بی رقیب مانده است  و دیگر شرکت های تولید کننده موفق به تولید کارت گرافیک مشابهی نشده اند و این شرایط، کمپانی ایسوس را به یک برند منحصر به فرد کرده است. محصولات ایسوس در دسته بندی های متنوعی تولید می شوند تا برای هر کاربر با سطح نیاز و بودجه متفاوت، یک کارت گرافیک مناسب ارائه دهد.

 

جهت مشاهده گرافیک های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

 اولین کارت گرافیک برند ایسوس در سال 1995 با استفاده از چیپ ست S3 Virge تولید شد که برای کاربرد های دو بعدی و سه بعدی مناسب بود. در شرایطی که در سال 2015 فرکانس پردازنده کارت گرافیک ها حتی در نسخه های سطح میانی از مرز 1000 مگاهرتز عبور کرده است و حجم حافظه آن ها در کارت های سطح بالا به 12 گیگابایت افزایش پیدا کرده است، اولین کارت گرافیک ایسوس به چیپ ست حافظه 4 مگابایتی و فرکانس هسته و حافظه 50 مگاهرتزی مجهز بود. همین محصول در سال 1995 یکی از بهترین گزینه های موجود برای کاربرد سه بعدی بود.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

در سال 1996 زمانی که ایسوس کارت گرافیک AGP-V3400 را معرفی کرد، سیستم خنک کننده آن بهترین عملکرد را در میان رقبا بود. یک سیستم خنک کننده تشکیل شده از هیت سینک و فن بسیار کوچک برای خنک سازی چیپ ست انویدیا Riva-TNT که فرکانس 90 مگاهرتز بود، نوزده سال پیش یک مزیت در کارت گرافیک بود. این محصول به 16 مگابایت حافظه Hyundai با فرکانس  250مگاهرتز مجهز بود و از حداکثر فرکانس 1200×1900 پیکسل پشتیبانی می کرد.

قابلیت های منحصر بفرد کارت گرافیک AGP-V3400 ایسوس خروجی تلویزیون و ورودی ویدئو بود. در سال 2015 فناوری سه بعدی جایگاه مناسبی برای خود پیدا نکرده بود و با حضور هدست واقعیت مجازی که نسل جدیدی برای سرگرمی و ارائه تجربه ای متفاوت بود.

 

 

در سال 1998 نسبت به فناوری سه بعدی برخورد بسیار سردی صورت گرفت، ولی تولید کارت گرافیک VR-100 با پشتیبانی از فناوری سه بعدی و ارائه عینک مخصوص سه بعدی در 17 سال قبل، لقب تولید کننده اولین کارت گرافیک مجهز به عینک مخصوص سه بعدی را در اختیار ایسوس بود.

 تا سال 2002 کارت گرافیک ها تنها با برد زرد رنگ تولید می شدند و این رنگ به یک استاندارد تبدیل شده بود. در سال 2002 ایسوس اولین کارت گرافیک جهان را با استفاده از برد مشکی رنگ تولید کرد که با اسم ASUS V8200DLX  در بازار بخش شد.  یک فن کوچک به همراه هیت سینک وظیفه خنک سازی پردازنده گرافیکی را بر عهده داشتند و تا 16 سال قبل ساختار برد بسیار شلوغ و پیچیده بود.

در سال 2005 اولین کارت گرافیک دو هسته ای جهان توسط ایسوس تولید شد که به دو پردازنده گرافیکی  7800GT با فرکانس 430 مگاهرتز مجهز بود. این کارت گرافیک به 512 مگابایت حافظه در مجموع مجهز بود که سهم هر پردازنده 256 مگابایت از نوع DDR3 بود. رابط حافظه 256 بیتی وظیفه انتقال پهنای باند ایجاد شده است توسط چیپ ست های حافظه 600 مگاهرتزی را بر عهده داشتند.

 

 

 در سال 2005 ایسوس فناوری بهبود دهنده کیفیت تصویر خود را با اسم Splendid معرفی کرد که وظیفه آن افزایش کیفیت تصویر قابل ارائه توسط کارت گرافیک ها بود و بعد از آن در محصولات متفاوت ایسوس مثل صفحه نمایش و نوت بوک مورد استفاده قرار گرفت. اولین کارت گرافیک اکسترنال جهان توسط ایسوس تولید شد و در برگیرنده یک پردازنده گرافیکی  8600GT بود. علاوه بر حضور کارت گرافیک، امکان نمایش فرکانس هسته، دما و سرعت فن برای XG Station فراهم شد.

کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

حافظه 256 مگابایتی از نوع DDR3 به همراه رابط 128 بیتی در کنار فرکانس هسته 540 مگاهرتز و فرکانس حافظه 700 مگاهرتز از مشخصات کارت گرافیک اکسترنال ایسوس بود که قابلیت استفاده از آن روی کامپیوتر های شخصی و نوت بوک ها وجود داشت. در سال 2007،  ASUS XG Station موفق به کسب جایزه طراحی Red Dot شد.

 در سال 2007 ایسوس محصول دیگری برای کارت گرافیک ها ارائه کرد که قابلیت اروکلاک کارت از طریق ابزار خارجی را فراهم کرده بود. ابزاری با قابلیت نصب در پنل جلوی کیس که با نام ASUS OC Gear شناخته می شد و به کاربران امکان افزایش فرکانس و تنظیم سرعت فن سیستم خنک کننده را می داد.

 

 

در حال حاضر محصول مشابهی با نام OC Panel همراه با مادربرد های سطح بالای ایسوس ارائه می شود که قابلیت های زیایی را در اختیار کاربر قرار می دهد و باید از OC Gear به عنوان شروع این مسیر نام برد. محصولات سری ROG ایسوس به نسلی انحصاری و پر طرفدار از محصولات اختصاصی برای گیمرها اطلاق می شود و اولین کارت گرافیک سری ROG در سال 2008 با استفاده از پردازنده های گرافیکی  9600GT و  9800GT تولید شد.

پسوندMATRIX  برای نشان دادن حضور خنک کننده اختصاصی ایسوس با همین اسم روی دو کارت گرافیک قدرتمند این شرکت، نشان دهنده قابلیت بالای اورکلاک است که سرعت پردازش گرافیکی بالاتری را در اختیار کاربران قرار می داد.

 

کارت گرافیک ایسوس مدل Phoenix GeForce GTX ۱۶۵۰ OC با حافظه ۴ گیگابایت

کارت گرافیک ایسوس مدل OC۱۶۵۰ Phoenix GeForce GTX

معرفی:


ASUS Phoenix GeForce® GTX 1650 با عملکرد عالی گرافیکی معماری NVIDIA Turingطراحی شده است. تا بازی های مورد علاقه شما را بیش از حد شارژ کند.

بازی را با کارایی دو برابر سریع تر(( GeForce GTX 950 )) و تا 70 درصد سریع تر از GTX 1050 آماده کنید.

 GeForce Experienceبه شما امکان می دهد فیلم ، عکس صفحه و جریان مستقیم را با دوستان خود ضبط و به اشتراک بگذارید ، درایورهای GeForce خود را به روز نگه دارید و تنظیمات درون بازی خود را به راحتی بهینه کنید.

مقاومت در برابر گرد و غبار IP5X محافظت در برابر نفوذ ذرات را برای دوام بهتر فراهم می کند.

 Auto-Extreme Technology از اتوماسیون برای افزایش قابلیت اطمینان استفاده می کند. یک طراحی جمع و جور سازگاری را به حداکثر می رساند.

GPU Tweak II تعدیل عملکرد بصری ، کنترل های حرارتی و نظارت بر سیستم را فراهم می کند.

 

 

مشخصات:

  • رابط‌ها

PCI Express 3.0

  • تعداد مانیتور قابل اتصال

سه عدد عدد

  • سازنده تراشه

NVIDIA

  • فرکانس موثر

8002 مگاهرتز

  • نوع حافظه

GDDR5

  • باس رابط

128 بیت

  • سازنده حافظه

نامشخص

  • HDMI

یک عدد

  • DisplayPort

یک عدد

  • فضای نصب مورد نیاز

دو اسلات

  • رزولوشن تصویر

Digital Max Resolution:7680×4320

  • نسخه OpenGL

4.5

  • DVI-D

یک عدد

  • حداقل منبع تغذیه مورد نیاز

300 وات

  • رابط حافظه

128

مزایا

معماری Turing Architecture

4 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5

پشتیبانی از NVIDIA® G-SYNC

دارای تکنولوژی NVIDIA® Ansel

طراحی کامپکت و دارای فناوری GPU Tweak II

دارای تکنولوژی Auto-Extreme و Super Alloy Power II

دارای یک عدد فن خنک کننده قدرتمند

دارای 1 عددپورت DisplayPort 1.4 و 1 عددHDMI 2.0b و یک درگاه0 DVI

مجهز به نسل سوم درگاه ارتباطی PCI-Express با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به نسل قبلی

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  دی وی دی رایتر Asus ، دی وی دی رایتر Panasonic ،  دی وی دی رایتر Liton و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha