چگونه کارت گرافیک نصب کنیم؟

چگونه کارت گرافیک نصب کنیم؟

 

 

 

ارتقای کارت گرافیک تحول عظیمی در سیستم شما ایجاد خواهد کرد. این ارتقا می تواند رایانه شما را از سیستمی که حتی بازی های سبک را به خوبی نمی‌تواند نمایش دهد به هیولایی تبدیل می‌کند که حتی بازی‌هایی با گرافیک خیره کننده را با سهولت در اسکرین نمایان می‌سازد. اما قبل از اینکه بتوانید از جلوه گرافیکی پیشرفته  جدید خود برخوردار شوید، می‌بایست قطعه سخت افزاری جدید را نصب و راه اندازی کنید. در این مقاله نحوه ارتقاء سیستم موجود با کارت گرافیک جدید را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با مراحل انجام این کار در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید. 

 

جهت مشاهده کارت گرافیک های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

   

هنگام خرید کارت گرافیک به این نکات توجه کنید

 

تصمیم گیری برای خرید کارت گرافیک مورد نظر تصمیمی پیچیده و ظریف می‌باشد، زیرا AMD و Nvidia تقریباً برای هر بودجه ای گزینه هایی ارائه می دهند. برای مشاهده لیست قیمت کارت‌های گرافیک اینجا مراجعه کنید. 


به طور کلی، کارت گرافیکی را باید انتخاب کنید که در برابر بودجه شما بیشترین امکانات را ارائه دهد. اگرچه باید نویز، گرما و مصرف برق کارت گرافیک را نیز در نظر بگیرید. در مرحله بعد مطمئن شوید که سیستم شما از سخت افزار مناسب برای پشتیبانی از کارت گرافیک جدید برخوردار باشد.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

رایج ترین مشکلی که افراد با آن روبرو می شوند پاور نامناسب است: یا نمی تواند توان کافی را تأمین کند، یا کانکتورهای برق PCI-E کافی در دسترس ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، پاور شما باید حداقل الزامات پاور توصیه شده توسط سازنده را برآورده کند. به عنوان مثال اگر GeForce GTX 3090-کارت ویدئویی 350 وات را خریداری کرده اید-باید منبع تغذیه ای داشته باشید که حداقل 750 وات پیشنهاد شده توسط Nvidia را همراه با یک جفت کانکتور برق 8 پین داشته باشد.

برای اینکه بدانید پاور شما چقدر وات تولید می‌کند، کیس خود را باز کنید و به دنبال برچسب شناسایی استاندارد پاور باشید که اطلاعات اولیه آنها را لیست می کند. همچنین می توانید تعداد اتصالات 6 پین و 8 پین PCI-E را نیز تشخیص دهید.

خرید پاور کمپیوتر

در نهایت، آیا فضای کافی در داخل کیس شما برای جا دادن کارت گرافیک جدید شما وجود دارد؟ برخی از کارت های گرافیک رده بالا بیش از یک فوت طول و دو یا حتی سه شکاف توسعه دارند. ابعاد فیزیکی کارت گرافیک را می توانید در صفحه محصول یا وب سایت سازنده پیدا کنید.

 

نصب کارت گرافیک


نصب کارت گرافیک یک فرایند ساده است که به سه چیز نیاز دارد: کارت گرافیک جدید، کامپیوتر و پیچ گوشتی. قبل از شروع ، حتماً رایانه خود را خاموش کرده و از پریز بکشید.

اگر نیازی به برداشتن پردازنده گرافیکی موجود ندارید، ابتدا باید شکاف PCI-E x16 را که نزدیک هیت سینک پردازنده قرار دارد پیدا کنید. این شکاف اولین یا دومین شکاف توسعه در مادربرد شما خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که هیچ سیم شلی مانع دسترسی شما به این شکاف نشود.

اگر کارت گرافیک موجود را جایگزین می کنید، هر کابل متصل به آن را از برق بکشید ، پیچ را از براکت نگهدارنده آن در قسمت پشتی محفظه کامپیوتر خود بردارید و سپس کارت را بردارید. اکثر مادربردها همچنین دارای قفل پلاستیکی کوچک در انتهای شکاف PCI-E هستند که کارت گرافیک را در جای خود قفل می کند. این قفل را برای برداشتن کارت گرافیک قدیمی خود باز کنید تا بتوانید آن را حذف کنید.

اکنون می توانید کارت گرافیک جدید خود را در شکاف PCI-E x16 نصب کنید. کارت را محکم در شکاف قرار دهید، سپس قفل پلاستیکی را در انتهای شکاف PCI-E به پایین فشار دهید تا در جای خود نگه داشته شود. در مرحله بعد، از یک پیچ برای محکم کردن براکت فلزی کارت گرافیک در کیس کامپیوتر خود استفاده کنید. می توانید از همان پیچی که براکت یا کارت گرافیک سابق خود را در جای خود نگه داشته بود، مجدداً استفاده کنید.

اکثر کارت های گرافیک گیمینگ به اتصالات قدرت اضافی نیاز دارند. اگر کابل شما این کار را می کند ، مطمئن شوید که آن کابل های برق PCI-E را وصل کرده اید. کارت گرافیک شما بدون پاور مناسب به درستی کار نخواهد کرد. در حقیقت، اگر کابل های برق PCI-E را وصل نکنید، ممکن است رایانه شما بوت نشود.


با کارت گرافیکی ایمن و قدرتمند، کار را با کشیدن صفحه پشتی کیس و قرار دادن کابل نمایشگر در کارت گرافیک جدید به پایان برسانید. کامپیوتر خود را روشن کنید. اکنون زمان آن رسیده است که جنبه نرم افزاری ارتقاء کارت گرافیک خود را انجام دهید.

اگر کارت گرافیک جدید شما همان مارک قبلی است، این روند ساده خواهد بود. کافی است به وب سایت سازنده بروید و آخرین پکیج درایور سیستم عامل خود را دانلود کنید. به خاطر داشته باشید که درایورهای گرافیک نسبتاً بزرگ هستند و عموماً حدود 500 مگابایت حجم دارند. بسته به سرعت اینترنت، ممکن است زمان زیادی طول می کشد تا دانلود شود. درایور را نصب کنید، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. اکنون می‌توانید از گرافیک جدید و به روز خود لذت ببرید.

اگر شرکت تولید کننده کارت گرافیک خود را تغییر داده‌اید (از Intel به AMD ، از AMD به Nvidia یا بالعکس)، درایور گرافیک قدیمی خود را حذف کرده و قبل از نصب درایور کارت گرافیک جدید ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر درایور قدیمی را حذف نکنید، ممکن است با درایور جدید تداخل داشته باشد.

 

 

خرید کارت گرافیک از آرکا آنلاین

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است. کارت‌های گرافیک‌ در انواع و مدل‌های مختلفی در فروشگاه آرکا آنلاین ارائه می‌شوند. AMD همیشه به عنوان مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک شناخته می شود و این تا به امروز صادق است. بر اساس نیاز و سلیقه خود، کارت گرافیک خود را انتخاب کنید. برای خرید کارت گرافیک و مشاهده قیمت کارت گرافیک اینجا مراجعه کنید.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha