نکات مهم انتخاب پاور بانک

نکات مهم انتخاب پاور بانک

 

 

 

در این مقاله می خواهیم راجع به پاور بانک، ویژگی های آن و نکات مهم انتخاب پاور بانک صحبت کنیم. این مطالب به شما در انتخاب یک شارژر قابل حمل برای موبایل تان کمک خواهد کرد. با آرکا آنلاین همراه باشید.  

پاور بانک همان شارژرهای قابل حمل هستند که در طی چندسال به دلیل فراگیر شدن تلفن های هوشمند بسیار رایج شده است. در دنیای تکنولوژی امروزی، اطمینان از شارژ دستگاه های موبایل در طول روز ضروری است. اگر ویژگی های یک پاور بانک خوب را بدانید، می توانید پاوربانک مناسب خود را انتخاب کرده و دستگاه های خود را تا زمانی که می خواهید شارژ کنید!

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

از پاور بانک به چه منظور استفاده می شود؟

این دستگاه های شارژر قابل حمل می توانند تقریباً هر نوع دستگاهی را پشتیبانی کنند. از تلفن هوشمند و رایانه گرفته تا لپ تاپ و کنسول های بازی قابل حمل.

افرادی که به صورت مداوم از موبایل استفاده می کنند، حتما با مشکل تمام شدن شارژ باتری مواجه می شوند. بنابراین با پاور بانک می توانید تلفن هوشمند خود را چندین بار شارژ کنید.

بسیاری از افراد می توانند تعدادی از دستگاه ها را مانند دو تلفن هوشمند، یک تلفن هوشمند و یک رایانه، یا تلفن هوشمند و لپ تاپ را به طور همزمان شارژ کنند.

از کاربردهای دیگر آن این است که اکثر تبلت ها و دستگاه های دیگر مانند بلندگوهای قابل حمل، هدفون بی سیم و دوربین های کامپکت را نیز می توان با آن شارژ کرد. بسیاری از پاوربانک ها دارای USB-C هستند و می توانند دستگاه های بازی دستی را نیز شارژ کنند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اندازه، شکل، وزن و ظرفیت از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید. در این مقاله به صورت کامل به نکات مهم انتخاب پاور بانک که باید درنظر بگیرید می پردازیم.

 

جهت مشاهده پاور بانک های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

نکات مهم انتخاب پاور بانک

ظرفیت شارژ را بررسی کنید

هنگام انتخاب پاور بانک، باید به ظرفیت شارژ که در واحد میلی آمپر اندازه گیری می شود، توجه کنید. اگر قصد دارید از پاوربانک خود فقط برای شارژ تلفن خود استفاده کنید، 5000 میلی آمپر در ساعت یا کمتر کافی است.

اگر قصد دارید دستگاه های بزرگتری مانند رایانه را شارژ کنید، به چیزی بیش از 10000 میلی آمپر در ساعت نیاز خواهید داشت.

یک پاوربانک با 10000 میلی آمپر در ساعت یا بیشتر می تواند تلفن همراه شما را در زمان کمتری شارژ کند. 

به دنبال پاوربانک های قابل حمل سبک و کوچک باشید

ویژگی قابلیت حمل بودن یک پاور بانک ارتباط مستقیمی با ظرفیت شارژ آن دارد. هرچه واحد میلی آمپر در ساعت بیشتر باشد ، پاوربانک از نظر فیزیکی بزرگتر است و بنابراین سنگین تر خواهد بود.

به عنوان مثال، ابعاد پاور بانک مدلiQunix MiniPower  4 اینچ در 0.9 اینچ است. اما تنها ظرفیت 3،350 میلی آمپر در ساعت را دارد.

از طرف دیگر،مدل Anker PowerCore II 20000 دارای ظرفیت شارژ 20000 میلی آمپر در ساعت است. اما ابعاد آن 6.7 اینچ  در 2.5 اینچ است.

بنابراین، هنگام خرید حتما ابعاد فیزیکی آن و اینکه آیا ظرفیت شارژ آن با اندازه آن ارزش دارد یا خیر را بررسی کنید.

به دنبال پاوربانک هایی با ورودی و خروجی شارژ بالا باشید

بیشتر پاور بانک ها دارای خروجی 1 آمپر یا 2.1 یا هر دو هستند. خروجی 1آمپرمعمولاً برای تلفن کافی است و خروجی 2.1 آمپر برای تبلت مناسب می باشد. اما پاور بانک های لپ تاپ معمولاً خروجی 3 آمپر دارند.

به صورت عموم، محدوده ورودی شارژ پاور بانک بین 1 تا 4/2 آمپر در ساعت می باشد. هرچه آمپر خروجی بیشتر باشد، دستگاه شما سریعتر شارژ می شود. درحالی که هرچه آمپر ورودی بیشتر باشد، پاوربانک شما سریعتر شارژ می شود.

نکات مهم انتخاب پاور بانک

نحوه اتصال پاور بانک به دستگاه خود را بررسی کنید

اکثر پاور بانک ها حداقل یکی از این ورودی های شارژ را پشتیبانی می کنند:

USB-A : پورت مستطیلی شکل که اساساً در هر لپ تاپ، هارد دیسک، تلویزیون و سایر دستگاه ها تعبیه شده است.

Micro/mini-USB : یک نوع پورت کوچک است که معمولاً در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های قابل حمل استفاده می شود.

USB-C : نسخه جدید و جمع و جور USB-A که قابلیت فلیپ شدن نیز دارد، بنابراین جای نگرانی نیست که آن را به درستی وارد کنید. این دستگاه به دلیل اندازه و تنوع در انواع دستگاه های تلفن همراه و لپتاپ وجود دارند.

Wireless: این نوع اتصال در همه دستگاه ها قابل اجرا نیست. تعداد کمی از مدل ها به شما امکان می دهند که با قرار دادن تلفن هوشمند خود روی پاور بانک به صورت بی سیم شارژ کنید. برای این کار، تلفن همراه شما باید از شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

نوع پورت USB برای دستگاه پاور بانک بسیار اهمیت دارد. زیرا تعیین کننده مقدار داده، قدرت و سرعت شارژ از طریق کابل می باشد.

قابلیت شارژ سریع

برای شارژ سریع یک دستگاه ، به سه چیز نیاز دارید:

  • یک پاور بانک سازگار
  • یک کابل سازگار
  • دستگاهی که شارژ سریع را بپذیرد

اگر از دستگاه پاور بانک و کابل آن مطمئن هستید، پس برای شارژ سریع مشکلی ندارید. اما نکته سوم هم مهم است که آیا دستگاه شما شرایط دستگاه پاور بانک را می پذیرد یا خیر. برای این کار، مشخصات دستگاه خود را در وب سایت سازنده بررسی کنید تا از شارژ سریع آن مطمئن شوید.

نکات مهم انتخاب پاور بانک

نحوه تست پاور بانک چگونه است؟

برای تست پاور بانک باید آنرا به دستگاه خود وصل کنید و توجه کنید که در چه مدت زمانی شارژ می شود. برخی از بهترین پاوربانک ها می توانند تلفن هوشمند شما را در یک ساعت و 45 دقیقه به طور کامل شارژ کنند. در حالی که کندترین آنها تا سه ساعت و نیم طول می کشد. اگر دستگاه شما برق زیادی مصرف می کند، نیاز به پاور بانک سریع دارید.

در کنار هزینه ای که می پردازید حتما به این ویژگی دقت کنید که در چه مدت زمان دستگاه شما را شارژ می کند. بهترین روش تست دستگاه پاور بانک استفاده از آن در روزهای اول می باشد.

پاور بانک با نشانگر LED را انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که پاوربانکی که انتخاب می کنید دارای نشانگر LED باشد. زیرا به شما اطلاع می دهد چه زمانی شارژ دستگاه شما به پایان رسیده و چه زمانی نیاز به شارژ دارد. البته اکثر پاور بانک هایی که در بازار موجود است از این ویژگی برخوردار است.

مطمئن شوید که پاوربانک دارای کابل های لازم است

پاوربانک شما حداقل باید یک کابل برای شارژ خود پاوربانک داشته باشد. اما در حالت ایده آل، باید دارای پورت USB که دستگاه شما به آن متصل می شود را پشتیبانی کند. در غیر این صورت، ممکن است نیاز به خریداری کابل های جداگانه باشد.

تعداد و نوع درگاه شارژ USB پاوربانک را بررسی کنید

به دنبال یک پاوربانکی باشید که حداقل 2 پورت شارژ USB روی آن باشد. به این ترتیب می توانید تلفن و یک دستگاه دیگر را همزمان شارژ کنید. معمولاً درگاه های شارژ یک پاور بانک دارای خروجی های متفاوتی برای شارژ هستند. به طوری که می توانید دستگاه های بزرگتر را با همان سرعت دستگاه های کوچکتر شارژ کنید.

دستگاه پاور بانک خود را از آرکا آنلاین خریداری کنید!

آرکا آنلاین از بزرگترین و معتبر ترین سامانه های خرید آنلاین در کشور است. این فروشگاه هر گونه تجهیزات جانبی مربوط به موبایل، تبلت، لپتاپ، شبکه و کامپیوتر در برندهای متنوع و معتبر را به شما عرضه می کند.

شما لایق بهترین ها هستید، پس بهترین را انتخاب کنید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha