هر آنچه که باید در مورد دستگاه فکس بدانید!

هر آنچه که باید در مورد دستگاه فکس بدانید!

 

 

 

با وجود اینکه دستگاه فکس نسبتا قدیمی به نظر می رسد، اما قابلیت های دستگاه فکس باعث شده تا یکی از روش های مهم انتقال اطلاعات در بسیاری از صنایع باشد.

خدمات آنلاین فکس قابلیت فکس را بدون نیاز به خرید دستگاه جداگانه یا نگهداری خط تلفن اختصاصی ارائه می دهد.

اکثر خدمات فکس آنلاین مانند اشتراک ماهانه و گزینه هایی برای دریافت ، ارسال ، بایگانی و دسترسی به ابزارهای اضافی را برای آوردن این فناوری به قرن 21 ارائه می دهند.

این مقاله برای کسانی است که به دنبال راه های آسان و مقرون به صرفه برای ارسال اسناد از طریق فکس هستند. با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت Hp کلیک نمایید 

 

چگونه یک دستگاه فکس برای خود انتخاب کنید؟

دستگاه های فکس امروزی به مراتب سریعتر از مدل های قدیمی هستند و اسناد بسیار واضح تری تولید می کنند. امروزه در بازار انواع مختلفی از سبک های دستگاه فکس موجود است. به صورت عموم انتخاب بهترین دستگاه فکس به دو عامل بستگی دارد:

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

  • کجا از دستگاه استفاده خواهید کرد؟
  • هر چند وقت یکبار فکس ارسال و دریافت می کنید؟

با توجه به این دو عامل می توانید تصمیم بهتری بگیرید و دستگاه فکس با قابلیت های عالی را خریداری کنید.

 

جهت خرید محصولات Hp فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

قابلیت های دستگاه فکس

عملکرد دستگاه فکس چگونه است؟

مدت هاست که دستگاه های فکس سنتی با ترجمه اسناد اسکن شده و از طریق صدای صوتی و خطوط تلفن کار می کردند. مشاغل برای استفاده از این فناوری به یک شماره تلفن جداگانه و یک دستگاه حجیم نیاز داشتند.

امروزه می توان فکس را بصورت آنلاین و بدون خط تلفن اختصاصی و ماشین آلات اضافی انجام داد.

خدمات فکس آنلاین یک فایل دیجیتالی را دریافت می کند. با استفاده از آدرس ایمیل یا از طریق وب سایت فروشنده که شامل شماره فکس گیرنده است ارسال می کند.

هنگام ارسال فکس آنلاین، شخص مسئول اسناد بارگذاری شده را به فرمت مناسب ترجمه می کند. دستگاه طرف دیگر آنها را خوانده و سپس آنها را به دستگاه فکس گیرنده شما ارسال می کند. هنگام دریافت فکس نیز، سند فکس به فرمت دیجیتالی ترجمه می شود که می توانید به صورت آنلاین بخوانید.

مزایای خدمات فکس 

خدمات فکس آنلاین به دلایل مختلف برای مشاغل کوچک گزینه مناسبی است. اما مزیت اصلی آن ارزان بودن آن است. برای کسانی که به دنبال راهی آسان و مقرون به صرفه هستند، انتخاب مناسبی است. از مزایای خدمات فکس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

هزینه ها را پایین نگه می دارد

با استفاده از خدمات فکس، نیازی به خرید و نگهداری دستگاه جداگانه با خط تلفن اختصاصی نیست.به دلیل اینکه بارگذاری پرونده ها بصورت مستقیم انجام می شود. در سرویس دهی، زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد. از طرف دیگر، این امر باعث می شود تا ضایعات کاغذ نیز تا حدودی کاهش یابد.

اگر شرکت شما به ندرت از خدمات فکس استفاده می کند، شاید سرمایه گذاری در تجهیزات فکس سنتی منطقی نباشد. اما به طور کل، خدمات فکس آنلاین ارزان تر هستند.

کار با دستگاه فکس آسان است

برای ارسال و دریافت اسناد نیازی نیست در دفتر خود یا نزدیک دستگاه فکس باشید. مدیریت فکس های ورودی و خروجی با سرویس فکس آنلاین به سادگی صورت می گیرد. به گونه ای که با دسترسی به رایانه یا نصب برنامه بر روی تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های تلفن انجام می شود.

بدون تجهیزات اضافی

از مزایای دیگر دستگاه فکس این است که به تجهیزات اضافی نیاز ندارد. شما می توانید خط تلفن و هر نوع دستگاه های دیگر را کنار بگذارید. تنها چیزی که برای ارسال فکس به صورت آنلاین نیاز دارید یک رایانه رومیزی یا لپ تاپ است.

قابلیت های دستگاه فکس

ویژگی ها و قابلیت های دستگاه فکس

در کنار قابلیت ارسال و دریافت فکس، معمولاً چندین ویژگی را برای افزایش قابلیت استفاده و امنیت ارائه می دهد. اگرچه ممکن است برخی از ویژگی ها هزینه اضافی داشته باشند. برخی از رایج ترین ویژگی ها و گزینه هایی که در سرویس فکس آنلاین پیدا می کنید عبارتند از:

انتقال ایمن

فکس ها اغلب حاوی اطلاعات حساس هستند. به همین دلیل نسبت به سایر روش های ارسال مانند ایمیل ایمن تر هستند. برای محافظت از انتقال اطلاعات، اکثر این دستگاه ها شامل نوعی حفاظت از داده ها، از جمله رمزگذاری SSL یا PGP و همچنین حفاظت از رمز عبور هستند.

برخی نیز از استانداردهای رمزگذاری HIPAA پیروی می کنند. البته اغلب فروشندگان برای ارائه ویژگی های اضافی ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند.  هنگام خرید حتما در مورد ویژگی های دستگاه فکس کمی تامل کنید.

شماره فکس محلی یا رایگان

بسیاری از خدمات فکس آنلاین یک شماره فکس رایگان یا محلی ارائه می دهند. به همین دلیل هر نوع خدمات فکس بین شهری و بین المللی را پوشش می دهد. با این حال، اغلب بر اساس کشور مقصد هزینه اضافی پرداخت می شود.

ذخیره سازی و بایگانی

برخی از دستگاه های فکس تعداد فکس هایی را که می توانید ذخیره کنید محدود می کنند. در حالی که برخی دیگر مدت زمان بایگانی فکس را محدود می کنند. قبل از انجام یک برنامه، حتما ویژگی های دستگاه فکس خود را بررسی کنید.

ابزارهای اضافی

برخی از دستگاه ها ابزارهایی را ارائه می دهند که خدمات فکس را آسان تر می کند. همچنین کمک می کند تا با مجموعه ابزارهای فعلی کسب و کار شما ادغام شود. بعضی از دستگاه های فکس شامل یک برنامه تلفن همراه، هشدارهای تلفن همراه، ادغام با نرم افزارهایی مانند اوت لوک می باشد.

زمان تحویل از پیش تعیین شده امضاهای الکترونیکی، امکان ارسال فکس به چندین گیرنده در یک زمان و قابلیت ارسال فکس های دریافتی به چندین آدرس ایمیل از ویژگی های دیگر دستگاه های فکس می باشد.

قابلیت های دستگاه فکس

ویژگی هایی که باید هنگام خرید دستگاه فکس در نظر گرفت

سرعت مودم: اگر خط تلفن اختصاصی برای دستگاه فکس خود ندارید هیچ مشکلی نیست. زیرا هرچه سرعت مودم فکس سریعتر باشد، هنگام ارسال و دریافت فکس، خط تلفن سریع تر آزاد میشود.

انتشار همگانی: دستگاه های فکس با قابلیت پخش به سرعت فکس ها را به چندین گیرنده منتقل می کنند. به سادگی یکبار سند را اسکن کنید، لیست شماره های مقصد را وارد کرده و بقیه موارد را به دستگاه فکس بسپارید.

شماره گیری سریع: دستگاه های فکس با قابلیت شماره گیری خودکار شماره ها را در حافظه خود ذخیره می کنند. این امر باعث کاهش تعداد اعداد اشتباه شماره گیری شده و نیازی به لیست خارجی شماره ها نخواهد بود.

حافظه: هرچه ظرفیت حافظه دستگاه فکس بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری را می تواند به طور همزمان ذخیره و پردازش کند. این امر باعث می شود لیست بزرگی برای ارسال و دریافت اسناد وجود داشته باشد. به طور کلی فکس هایی با کیفیت بهتر و با جزئیات بیشتر ارائه می شود.

ظرفیت کاغذ: یکی از نگرانی های اساسی دستگاه فکس شما این است که چقدر کاغذ می تواند در خود جای دهد. برای خانه ها و دفاتر کوچک، ممکن است ظرفیت کمتری کافی باشد. در حالی که موسسات بزرگ ممکن است برای جلوگیری از تمام شدن کاغذ به دستگاهی با چند سینی کاغذ احتیاج داشته باشند.

حفاظت از رمز عبور: برخی از دستگاه های فکس یک گزینه امنیتی را ارائه می دهند. این به شما امکان می دهد تا برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز، یا نظارت بر افرادی که از دستگاه استفاده می کنند،رمز عبور مورد نیاز را مشخص کنید.

به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، ممکن است به دنبال یک دستگاه فکس باشید که اطلاعات فکس را در حافظه دستگاه ذخیره کند تا در صورت قطع برق از حذف اطلاعات جلوگیری کنید.

با آرکا آنلاین می توانید بهترین دستگاه فکس را خریداری کنید!

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است. فروشگاه آرکا آنلاین با ارائه خدماتی در زمینه های ماشین های ادرای، تجهیزات شبکه، انواع لپتاپ و موبایل و ... آماده خدمت رسانی به شما است. دستگاه فکس از جمله ماشین های اداری است که ما در فروشگاه آرکا آنلاین در مدل های متنوع به شما ارائه می دهیم.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha