خرید فکس

خرید فکس

 

 

 

فکس وسیله ای است برای ارسال اسناد کاغذی از طریق خط تلفن به مکانهای دیگر . دستگاه فکس در واقع یک دستگاه چند کاره است که کار دستگاه تلفن ، اسکنر و پرینتر را  انجام می دهد. البته امکان بهره بردن از قابلیت اسکنر و پرینتر در این دستگاه بطور مجزا نهادینه نشده یعنی شما نمی توانید برای اسکن اسناد یا تصاویر خود و ذخیره آنها در کامپیوتر شخصی تان از دستگاه فکس استفاده کنید.

 

 

جهت مشاهده فکس های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 مراحلی کار دستگاه فکس

 

نحوه ارسال سند ، بسته به دستگاه و شیوه ی ارسال (کاغذی یا فایل کامپیوتری) کمی متفاوت است. ولی بطور کلی تمامی دستگاههای فکس از یک شیوه مشترک برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ابتدا سندی که می خواهید ارسال کنید را درون محفظه تعبیه شده دستگاه قرار می دهید.بعد از برقراری ارتباط تلفنی با مقصد (ایفای نقش تلفن) از گزینه های ارسال دستگاه استفاده می کنید. در این حال ، دستگاه فکس ، سند را به درون خود کشیده عملیات اسکن را بر روی آن انجام می دهد (ایفای نقش اسکنر) سپس توسط مودم داخلی ، اطلاعات را به سیگنالهای آنالوگ تبدیل کرده تا با استفاده از خط تلفن ، آنها را ارسال کند. این سیگنالها بعد از رسیدن به مقصد ، توسط دستگاه فکس مقصد پردازش شده و در نهایت توسط چاپگر دستگاه ، بر روی کاغدی که قرار داده شده است چاپ می شود (ایفای نقش پرینتر).

 

 

جهت مشاهده اسکنر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

 نکات وجوه تمایز دستگاههای ساده و پیشرفته

 

سرعت :

خرید فکس فاکتور سرعت یکی از اصلی ترین مواردی است که همیشه برای ذکر مشخصات دستگاههای فکس ، بکار برده می شود. طبیعی است که هرچه دستگاه فکس سرعت بالاتری را در ارسال و دریافت اسناد داشته باشد مرغوب تر و مناسب تر است. این سرعت هم مربوط به مودم داخلی و هم مربوط به متعلقات بخش های اسکنر و پرینتر دستگاه است. یعنی هرچه مودم داخلی آنها قوی تر و سریعتر باشد مناسب تر است . از طرفی ، سرعت چاپگر یا اسکنر دستگاه را هم نباید در این بین نادیده گرفت.

 بطور کلی فکس های قدیمی در مقایسه با فکس های جدید ، از سرعت به مراتب کمتری برخوردارند. سرعت در دستگاه فکس معمولا در دو بخش نامبرده می شود. سرعت ارسال و سرعت دریافت. این دو عنوان معمولا بر روی جعبه ی محصول درج می شود ولی اگر نبود می توانید از فروشنده بخواهید برای شما بازگو کند زیرا توجه به این دو عنوان می تواند در تصمیم گیری شما نقش تأثیر گذاری داشته باشد.

 

 

جهت مشاهده پرینتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

چاپ :

 

واضح است که نیمی از وظیفه ی دستگاه فکس مربوط به چاپ است پس این مورد هم از اصلی ترین پارامترهایی است که در خرید فکس باید درنظر گرفته شود. برخی از فکس ها که گفته می شود از تکنولوژی چاپ حرارتی استفاده می کنند مجبورند از کاغذهای مخصوصی که عمر و دوام بالایی ندارند استفاده کنند . این نوع دستگاه فکس ، ما را مجبور می کند که از سند دریافتی ، یک برگ کپی بر روی کاغذ استاندارد تهیه کنیم تا ماندگاری بالایی داشته باشد. پس اگر می خواهید با این مشکل روبرو نشوید به سراغ فکس هایی بروید که از تکنولوژی چاپ لیزی و یا جوهر افشان استفاده می کنند. به عبارتی در هنگام خرید دستگاه فکس ، به کیفیت چاپ ، پودر یا کارتریج و رول آن توجه داشته باشید.

 

نوع کاغذ ورودی :

 

دستگاههای فکس از نظر کاغذ ورودی ، به انواع مختلفی تقسیم می شوند از جمله :

کاغذ رولی : این نوع فکس ، از یک رول کاغذ برای چاپ استفاده می کند. لذا امکان چاپ بر روی کاغذ دیگری را نخواهید داشت.

 

کاغذ A4 : این نوع فکس ، برای کار ، به کاغذ A4 نیاز دارد . و دارای محلی برای تغذیه ی کاغذ می باشد. این مدل فکس معمولا کاربرد بیشتری دارد.

 

کاغذ با سایز و ضخامت خاص : برخی از فکس ها برای کار ، کاغذی در ابعاد و ضخامت غیر معمول نیاز دارند. طبیعی است که به دلیل اندازه ی کاغذ این مدل فکس ، کاربرد عمومی و زیادی ندارد. و فقط برای مواردی خاص استفاده می شود.

 

حافظه :

 

در فکس های جدید ، حافظه هم مانند سرعت ، امری مهم محسوب میشود. تا حدی که این مورد ، به یکی از مشخصات مهم در خرید فکس تبدیل شده است. حافظه در چند مفهوم کلی بیان می شود . حافظه شماره تلفن ، حافظه فکس در صورت نبود کاغذ ، حافظه سندی که می خواهیم در ساعتی مشخص فرستاده شود. با دانستن این موارد و تطابق با نیاز خود می توانید در خرید فکس بهتر اقدام کنید.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha