چگونه متوجه شویم پاور کامپیوتر خراب است؟

چگونه متوجه شویم پاور کامپیوتر خراب است؟

 

 

 

 

اگر کامپیوتر شما عجیب و غریب رفتار می‌کند و یا مدام هنگ می‌کند، یافتن منبع مشکل می‌تواند دشوار باشد. آزمایش پاور کامپیوتر یکی از کارهایی است که در مسیر یافتن قطعه خراب می‌بایست انجام شود. اگر با چنین مشکلی واجه شدید این مقاله به شما کمک می‌کند از سلامت و یا خرابی پاور کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. برای آشنایی با روش اطلاع از خرابی پاور کامپیوتر در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

 

جهت مشاهده پاور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

علائم خرابی پاور کامپیوتر


چند نشانه گویای خرابی پاور کامپیوتر هستند. متأسفانه، بسیاری از آن‌ها کلی می‌باشند و موارد مختلفی را در بر می‌گیرند.

علائم معمول عبارتند از:

  • کامپیوتر زیاد هنگ می‌کند
  • صفحه نمایش قطع و وصل می‌شود
  • سر و صدای اضافی از کیس کامپیوتر می‌آید.
  •  اجزای کامپیوتر به طور مکرر دچار خرابی می‌شوند.
  • کامپیوتر راه اندازی نمی‌شود اما فن کیس شما می‌چرخند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

همانطور که می‌بینید، این علائم و نشانه‌ها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. خرابی پاور کامپیوتر تنها یکی از موارد است. بهتر است ابتدا سخت افزارهای دیگر را مورد بررسی قرار دهید و هنگامی که از سلامت این قطعه‌ها اطمینان حاصل کردید در آخر به سراغ پاور بروید. اگر پاوری برای کامپیوتر خود خریداری کنید که با کیفیت باشد، خرابی آن غیرمعمول خواهد بود. پاورهای موجود در آرکا آنلاین از کیفیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند و در برندها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. این پاورها علاوه بر کیفیت بسیار زیاد قیمت خرید مناسبی را نیز ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید با مدل‌های مختلف پاور کامپیوتر و قیمت آن‌ها آشنا شوید، اینجا مراجعه کنید.

خرابی پاور کامپیوتر- آرکا آنلاین

چگونه پاور کامپیوتر خود را تست کنیم؟


آزمایش خرابی پاور کامپیوتر یک فرآیند حذف است. این فرایند کامل نیست، اما به شما این ایده را می‌دهد که آیا پاور به درستی کار می کند یا خیر.

اگر عیب یابی نرم افزاری را انجام داده اید و فکر می کنید مشکل سخت افزاری است، این مراحل را دنبال کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که هیچ کلید خارجی در پشت پاور به طور تصادفی خاموش نشده باشد.
  2. مطمئن شوید کابل برق در پریز دیواری و پشت کامپیوتر محکم است.
  3. کابل برق و پریز دیواری دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید سالم کار می‌کند.
  4. تمام اتصالات داخلی داخل رایانه خود، به ویژه اتصالات برق به پاور را بررسی کنید.
  5. اگر گرافیک داخلی ندارید، همه لوازم جانبی و سخت افزار را به جز درایو بوت و کارت گرافیک از رایانه خود حذف کنید. اگر سی پی یو شما دارای گرافیک داخلی است، کارت گرافیک را نیز بردارید.

 

مطمئن شوید که ابتدا مرحله 1 را بررسی می کنید. در خیلی از مواقع مشکل به همین راحتی برطرف می‌شوند. هنگام کار در مرحله 4 ، به کانکتور بزرگ مادربرد و هر کانکتوری که به کارت گرافیک می رود توجه کنید. هر دوی اینها ولتاژ زیادی تأمین می‌کنند، بنابراین باید به طور ایمن در سوکت‌های مربوطه وارد شوند. قبل از آزمایش، تمام اتصالات را کاملاً بررسی کنید.

 

آزمایش بیشتر پاور کامپیوتر


اگر آزمایشات اولیه بالا را انجام داده اید و هنوز مطمئن نیستید که پاور شما به درستی کار می کند یا خیر ،گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. اول آزمایش گیره کاغذی است. ویدیوهایی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید تماشا کنید.

روش دیگری به منظور تست خرابی پاور کامپیوتر وجود دارد. اگر کامپیوتر دیگری دارید، پاور آن را پاور خود تعویض کنید و یا از دوستان خود بخواهید پاور کامپیوترشان را برای تست به شما بدهند. 

 

آزمایش تعویض

  1. پاور خود را قطع کنید اما آن را از کیس خارج نکنید.
  2. پاور تست را در کنار رایانه خود قرار دهید و آنرا به مادربرد متصل کنید.
  3. پاور تست را به پریز وصل کرده و تست کنید.

اگر اکنون کامپیوتر شما به طور عادی کار می‌کند، ثابت کرده‌اید که مشکل از پاور بوده و می‌توانید برای جایگزینی آن اقدام کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، قبل از ادامه عیب یابی، فقط می‌بایست پاور را وصل کنید.

تست خرابی پاور- آرکا آنلاین

 

خرید پاور از آرکا آنلاین

فروشگاه آرکا انواع مختلفی از پاورها در مدل‌های مختلف ارائه می‌دهد. این پاورها در قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌شوند و ارزش خرید بالایی دارند. برای آگاهی از خصوصیات و قیمت این پاورها اینجا مراجعه کنید.

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha