حداکثر ظرفیت اس اس دی چقدر است؟

حداکثر ظرفیت اس اس دی چقدر است؟

 

 

 

اس اس دی یکی از قابل اعتمادترین و پرکاربردترین دستگاه‌های ذخیره سازی امروزه است. اس اس دی از نظر سرعت و قدرت، می‌تواند پردازش داده‌ها را به طور موثرتری نسبت به اچ‌دی‌دی سنتی مدیریت کند. از آنجایی که اس اس دی ها به عنوان جایگزینی برای اچ‌دی‌دی ها ساخته شده‌اند، در صورت تمایل به ارتقا، می‌توانید آن‌ها را با اچ‌دی‌دی موجود خود تعوض کنید. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که حداکثر ظرفیت اس اس دی چقدر است؟ برای پاسخگویی به این سوال در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

بزرگترین اس اس دی جهان

 حداکثر ظرفیت اس اس دی در جهان Nimbus Data's ExaDrive DC100 است که ظرفیت آن 100 ترابایت می‌باشد. این هارد دیسک تا آنجا که می‌توانید تصور کنید اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند. این شرکت ادعا می کند DC100 می‌تواند 20000 فیلم HD ، دویست میلیون آهنگ یا 2000 داده‌ی آیفون در خود ذخیره کند. اما صرف نظر از ظرفیت، چه ویژگی های دیگری ارزش 40 هزار دلار قیمت این اس اس دی را دارد؟

 

جهت مشاهده هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

 

حداکثر ظرفیت اس اس دی چه توانایی‌هایی دارد؟

اس اس دی 100 ترابیت
ExaDrive DC100 از فاکتور فرم 3.5 اینچی HDD استاندارد پیروی می‌کند. این اس اس دی با ظرفیت 100 ترابایت هنوز هم به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک است. ExaDrive DC100 از طریق رابط SATA 6 Gbps متصل می‌شود و سازگاری plug-and-play را با کامپیوترهای معمولی و سایر سیستم عامل‌های سرور ارائه می‌دهد. با وجود اینکه این اس اس دی برای مراکز داده و سایر صنایع پردازش در مقیاس بزرگ ساخته شده است، رابط SATA به شما امکان می‌دهد آن را به راحتی به کامپیوتر خود متصل کنید.

ExaDrive DC100 با استفاده از حافظه فلش سه بعدی MLC NAND سرعت بالا، ذخیره داده‌ بالا و طول عمر بیشتر از MLC دو بعدی دارد. این داریو به دلیل طراحی خاص خود می‌تواند ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به میکروکنترلرهای یکپارچه را پشتیبانی کند.

برای مدیریت ترافیک کلی داده‌ها، چهار کنترلر و یک پردازنده مدیریت روی آن وجود دارد. این درایو همچنین مجهز به DRAM است تا پردازش اطلاعات را حتی سریعتر انجام دهد.  سرعت خواندن/نوشتن در آن 500 مگابایت بر ثانیه و تا 100 هزار IOPS خواندن/نوشتن تصادفی را ارئه می‌دهد. این امر نشان می دهد که DC100 نه تنها از نظر ظرفیت بلکه از نظر سرعت نیز قابل اعتماد است.

 

مصرف انرژی


یکی دیگر از نقاط قوت ExaDrive DC100 میزان مصرف انرژی آن است. ظرفیت 100 ترابایتی آن سبب می‌شود افراد فکر کنند مصرف انرژی بالایی دارد. بر خلاف تصورر عموم، این درایو در واقع فقط 0.09W-0.14W در هر ترابایت انرژی مصرف می‌کند. این میزان 85 درصد کمتر نسبت به برندهای رقیب است. این اس اس دی در مجموع فقط 9 وات در زمان بیکاری و 14 وات در زمان کار مصرف می کند. بنابراین نیازی نیست در مورد هزینه‌های اضافی قبض برق خود نگران باشید، حتی اگر درایو مجبور باشد هفت روز هفته کار کند. 

 

دوام 


حداکثر ظرفیت اس اس دی برای این ساخته شده است که طول عمر بالایی داشته باشد. از نظر دوام، DC100 دارای DWPD نامحدود در مدت پنج سال گارانتی می‌باشد. DWPD حداکثر میزان نوشتن است که یک SSD می تواند در طول روز در مدت زمان گارانتی انجام دهد. به عنوان مثال، اگر یک درایو 200 گیگابایتی دارای DWPD 1 باشد، به این معنی است که می تواند 200 گیگابایت نوشتن در روز در طول دوره گارانتی خود انجام دهد. پس از آن عملکرد درایو شروع به تنزل می کند.

 

سازنده


پس از آگاهی از عملکرد خیره کننده  DC100 احتمالاً اکنون می‌خواهید بدانید که چه کسی پشت طراحی و معماری آن است. Nimbus Data نام تجاری نیست که هر روز درباره آن بشنویم. اما این شرکت خالق حافظه فلش شرکت های پیشرو در جهان است. ما با بسیاری از آن‌ها آشنا هستیم مانند eBay ، Dreamworks و Walt Disney Animation Studios. 

Nimbus Data یک شرکت نرم افزاری و سیستم ذخیره سازی داده آمریکایی است که در توسعه حافظه فلش برای شرکت ها تخصص دارد.

Nimbus Data در سال 2003 تأسیس شد و تحت مراقبت مدیر عامل و بنیانگذار توماس ایساکوویچ می‌باشد. این شرکت در حال حاضر دارای چهار راه حل ذخیره سازی اصلی با نام خود است. سیستم عامل ذخیره سازی Nimbus Data AFX ، array تمام فلش ExaFlash، اس اس دی ExaDrive و راه حل های ذخیره سازی  ، Tectonic.

 

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد حداکثر ظرفیت اس اس دی با ما و کاربران آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید.

نظرات

حاصل جمع : Captcha