ویژگی های یک پرینتر خوب

ویژگی های یک پرینتر خوب

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

ویژگی های یک پرینتر خوب یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید باید از آن اطلاع داشته باشید. آگاهی از ویژگی‌های پرینتر کمک شایانی را در تشخیص پرینترهای با کیفیت، به مشتریان این محصول ارائه خواهد داد.اگر شما نیز در منزل یا محل کار خود به یک پرینتر نیاز دارید، با شناخت ویژگی های یک پرینتر خوب قادر خواهید بود تا با یک خرید آگاهانه بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

جهت مشاهده پرینتر و اسکنر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

ویژگی های پرینتر:

رزولوشن تصویر

 

یکی از مهمترین ویژگی های یک پرینتر خوب رزولوشن بالای تصویر است. رزولوشن به تعداد نقاطی گفته می‌شود که در هر اینچ از کاغذ، قابل چاپ است که با واحد نقطه بر اینچ اندازه گیری می‌شود. همانطور که می‌دانید هر چه مقدار رزولوشن پرینتر بالاتر باشد کیفیت چاپ تصویر آن بالاتر است. طبق معیار های تعریف شده تمام رزولوشن‌ها، مضربی از 300 یا 360 هستند. برای مثال در پرینتر های لیزری رزولوشن 600*600 نقطه بر اینچ جهت چاپ تصاویر سیاه و سفید مناسب می باشد .اما برای چاپ تصاویر گرافیکی رنگی رزولوشن 1200*2400 استفاده می‌شود. قابل ذکر است که این مقدار در چاپگر های جوهر افشان بالاتر نیز می‌رود.

سرعت چاپ 

 

سرعت چاپ درواقع مقدار صفحات چاپ شده در دقیقه را به ما نشان می‌دهد. به واحد این مقدار صفحه بر دقیقه (PPM) گفته می‌شود . در هنگام خرید به این مقدار دقت کنید. چرا که فروشندگان عملکرد پرینتر را در حالت پیش فرض منعکس می‌کنند که اغلب سریعتر است اما از نظر کیفیت استاندارد نخواهد بود.توجه داشته باشید که سرعت چاپ هر پرینتر نسبت به پیچیدگی کار متفاوت خواهد بود . برای مثال در چاپ تصاویر گرافیکی پیچیده و یا چاپ دوطرفه قطعا از سرعت چاپ پرینتر کاسته خواهد شد.

 

مقدار حافظه داخلی پرینتر 

 

حافظه داخلی چاپگر به میزان فضایی گفته می‌شود که صفحات منتظر در صف چاپ در آن قرار داده می‌شوند. هرچه مقدار حافظه پرینتر بیشتر باشد صفحات در دست چاپ بیشتری می‌توانند در صف قرار گرفته و سرعت چاپ را بالا ببرند.این ویژگی نیز یکی از مهم ترین ویژگی های یک پرینتر خوب به شمار می آید.

 شاید این ویژگی در خرید پرینتر های خانگی اهمیت چندانی نداشته باشد. اما در کاربردهای تجاری پرینتر‌ها نیاز به قابلیت نگهداری تعداد صفحات درخواستی برای چاپ را دارند. یک چاپگر خانگی کم مصرف تقریبا بین 32 MB تا 128 MB  حافظه داخلی را داراست حال آنکه این مقدار در پرینتر های رده بالاتر  تا 512 MB نیز افزایش می‌یابد در مورد برخی چاپگر های گرافیکی، حافظه پرینتر از 1 گیگابایت شروع می‌شود و نسبت به نوع کار با آنها نیاز به حافظه بیشتری نیز دارند

 

شبکه سازی 

 

امکان شبکه سازی و پوشش دهی کامپیوترهای بیشتر برای استفاده، یکی دیگر از ویژگی های یک پرینتر خوب می‌باشد. یک چاپگر خانگی شخصی حتما یک اتصال USB برای استفاده با یک کامپیوتر را دارد اما برای کار در کارگاه‌ها و شرکت‌ها نیاز است که پرینتر تعداد کامپیوتر های بیشتری را پشتیبانی کند. قابلیت اتصال بی سیم در برخی پرینترها با کاربرد تجاری وجود دارد . که از طریق وای‌فای این اتصال برقرار شده و با استفاده از نرم افزارهایی تصاویر را ارسال کرده و چاپ می‌نماید.

 

سازگاری با سیستم انواع سیستم عامل ها

 

چنان که از کاربران سیستم عامل ویندوز می باشید ، این مورد مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. چرا که معمولا درایور مربوط به تمامی پرینترها برای ویندوز منتشر می گردد. اما اگر در کنار ویندوز یا به جای آن از سیستم عامل های دیگری همچون لینوکس ، مک یا … استفاده میکنید، بهتر است بدانید که تمامی مدل ها پشتیبانی یکسانی برای این پلتفرم ها نداشته و ممکن است که شما قادر به استفاده از پرینتر خود در این پلتفورم ها نباشید. لذا قبل از خرید پرینتر توجه داشته باشید که آیا با پلتفرم های مد نظر شما سازگاری دارد یا خیر.

نکته آخر

 

  • به طور کلی ویژگی های یک پرینتر خوب برای استفاده در منزل چیست ؟

ویژگی‌های چاپگر خوب برای استفاده های مختلف متفاوت است. اولین کار برای خرید یک چاپگر مناسب این است که نیاز های خود را دسته بندی کنید و بر اساس حرفه خود و میزان بودجه ای که دارید اقدام به خرید کنید.

  • آیا می‌توان عکس های دوربین را با استفاده از پرینتر‌ها چاپ کرد ؟

.بله در پرینترهایی که دارای حافظه داخلی هستند به سادگی می‌توانید فایل های دوربین و حتی دی‌وی‌دی‌ها را چاپ کنید

  • برای چاپ تصاویر سیاه و سفید کیفیت تصویر پرینتر باید چه مقداری باشد ؟

در چاپ تک رنگ معمولی در چاپگر های لیزری، رزولوشن 600*600 نقطه بر اینچ میتواند مناسب باشد .

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha