خرید پرینتر

خرید پرینتر

 

 

 

امروزه تکنولوژی با سرعت غیر قابل باوری در حال پیشرفت است. که این پیشرفت باعث شده بسیاری از وسایل الکترونیکی به سمت کوچک تر شدن بروند. شرکت های تولید کننده پرینتر مانند اچ پی ، برادر، سامسونگ، اپسون و غیره نیز برای عقب نماندن می بایست در این مسیر قدم بردارند. و با حفظ کیفیت و کارایی،محصولات خود را کوچکتر و سبکتر کنند.در ادامه با ویژگی های یک پرینتر مناسب آشنا می شویم که دانستن آنها در هنگام خرید پرینتر میتواند به شما کمک کند.

 

 

جهت خرید پرینتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ویژگی های یک پرینتر خوب

تا به حال به این فکر کردید که یک پرینتر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ و یا اصلا برای مقایسه پرینترها به کدام ویژگی آنها باید دقت کرد. درادامه چند تا از این ویژگیهای مهم را شرح خواهیم داد . تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را برای خرید پرینتر بکنید.

 

 

  • کیفیت چاپ 

 

یکی از ویژگی های خیلی مهم که می بایست به آن دقت کنید کیفیت چاپ پرینتر است. در واقع بیشتر پرینترها با رسم نقاط رنگی یا سیاه و سفید ریز در کنار هم شروع به چاپ اشکال و نوشته های درخواستی ما می کنند هرچه تعداد این نقاط در هر اینچ کاغذ بیشتر باشد به اصطلاح می توان گفت آن پرینتر کیفیت بالاتری دارد.

 

  • سرعت موتور

 

دومین ویژگی خیلی مهم در خرید پرینتر که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، این است که یک پرینتر چه تعداد صفحه را می تواند در واحد زمان چاپ کند. که معمولا با واحد های صفحه در دقیقه (ppm) ، حروف در دقیقه (cpm) یا  (ipm) بیان می گردد.

 

  • بافر یا همان حافظه داخلی

 

بافر یا همان صف ،  یک حافظه داخلی درون پرینتر می باشد. که از آن معمولا برای نگهداری اطلاعات یا عملیات ها با ترتیبی که قرار است پردازش شوند ، استفاده می گردد. حافظه های داخلی معمولا با مقادیر کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) معرفی میگردند. ولی در پرینترهای اداری رده پایین این مقدار از ۳۲ تا ۱۲۸ مگابایت می باشد. این در حالی است که مدل های بالاتر حدود ۲۵۶ مگابایت حافظه رم یا بیشتر دارند. همچنین لازم به ذکر است که حافظه پرینترهای گرافیک محور معمولا از یک گیگا بایت شروع می شود.

ویژگی های مهم دیگر یک پرینتر که باید قبل از خرید پرینتر به آن دقت کنید ، این است که دستگاه مد نظر شما حداکثر چند صفحه در ماه (Monthly duty cycle) می تواند چاپ کند . و یا اینکه امکان اتصال به شبکه را دارد یا خیر. و آخرین ویژگی مهم توجه به میزان برق مصرفی آن است. 

 

اکثر پرینتر های مرسوم از دو فناوری موجود یعنی چاپ لیزری و چاپ جوهر افشان بهره می برند. ( به جز موارد خاص مانند دستگاه های پرفراژ که از چاپ سوزنی و دستگاه های فیش و لیبل زن و برخی فکس های قدیمی که از چاپ حرارتی استفاده می کنند) . پرینتر های جوهر افشان و پرینترهای لیزری رنگی و مشکی با وجود شباهت های بسیار تفاوت هایی هم دارند .

اکثر پرینتر های لیزری ( و به طور کلی آن هایی که از جوهر جامد یا تونر برای چاپ استفاده می کنند ) در چاپ متون دقت به مراتب بالاتری از پرینتر های جوهر افشان دارند . این در حالی است که پرینتر های جوهری در چاپ عکس ها بسیار با کیفیت تر عمل می کنند . پس اگر چاپ متون برای شما از الویت بالاتری برخوردار است یک دستگاه لیزری برای شما بسیار کار آمد تر از نوع جوهری خواهد بود .

  • خرید پرینتر تک کاره یا  Multifunction ؟

 

اگر میخواهید با خرید یک دستگاه پرینتر تمامی نیاز های خود در یک دفتر کار را رفع کنید ، دستگاه های همه کاره یا چند کاره که به نام پرینترهای چند منظوره نیز شناخته می شوند برای شما گزینه ی خوبی است . این دستگاه ها بسته به مدل می توانند  اسکن ، فکس ، پرینت و یا کپی را برای شما انجام دهند. برخی از این دستگاه ها امکان چاپ یا اسکن دو طرفه با بهره گیری از قابلیت ADF ( کاغذ کش خودکار ) را نیز دارند که وجود چنین قابلیت بر قیمت پرینتر خواهد افزود .

 

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha