بهترین هارد دیسک اکسترنال قسمت دوم (تیر - 1400)

بهترین هارد دیسک اکسترنال قسمت دوم (تیر - 1400)

 

 

 

امروز با معرفی بهترین هارد دیسک موجود در ایران در خدمت شما هستیم. همان‌طور که می‌دانید امروزه در مواقع انتخاب هارد دیسک با مدل‌های متنوعی روبرو می‌شویم. می‌توان گفت تقریباً انتخاب بهترین هارد دیسک کار دشواری شده است. ما در این مطلب به راهنمایی شما در خرید هارد اکسترنال کمک خواهیم کرد، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

فضای ذخیره‌سازی فایل‌ها در بیشتر مواقع برای همه ما مشکل بزرگی است. شما اگر می‌خواهید یک فضای ذخیره‌سازی با حجم بالا، دسترسی راحت و همچنین قابل‌حمل داشته باشید باید به سراغ هاردهای اکسترنال بروید.

با وجود اینکه امروزه استفاده از فضاهای ابری یا همان کلاد (Cloud) رایج‌تر و راحت‌تر شده، اما هنوز هم برای بعضی‌ها این فضای ذخیره‌سازی کاملاً مناسب نیست. همان‌طور که می‌دانید استفاده از فضای کلاد نیاز به اینترنت پرسرعت و پرداخت هزینه‌های ماهانه و سالیانه دارد. پس همان‌طور که گفتیم اگر شما سرعت اینترنت پایینی داشته باشید، نمی‌توانید توقع سرعت انتقال اطلاعات بالایی را داشته باشید. اینجا باید به شما بگوییم که نگران نباشید و راه‌حل شما استفاده از هارد اکسترنال می‌باشد.

اگر شما مقداری با هارد اکسترنال آشنا باشید، می‌دانید که مشخصات و ویژگی‌های بسیار این فضای ذخیره‌سازی زیاد است و به‌راحتی نمی‌توان یک هارد مناسب خود را انتخاب کرد. ادامه به شما مشخصات اصلی که به آنها در موقع خرید هارد اکسترنال باید توجه کافی داشته باشید را معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ لیست بهترین هارد دیسک‌های موجود می‌رویم.

 

موقع خرید بهترین هارد اکسترنال کدام مشخصات مهم است؟

اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ای که باید در نظر بگیرد میزان حافظه یا ظرفیت آن است. اگر شما هارد اکسترنال را برای ذخیره‌سازی‌های طولانی‌مدت و بازبینی فایل‌ها می‌خواهید باید دنبال ظرفیت‌های بالا باشید. باید به شما بگوییم که در این مواقع سرعت انتقال را باید نادیده بگیرید تا به‌صرفه‌ترین هارد را برای این کار خریداری کنید.

نکته اینجاست که اگر شما از هارد اکسترنال برای انتقال فایل به‌صورت مداوم می‌خواهید استفاده کنید باید تا می‌توانید هاردی با سرعت انتقال بالا خریداری کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر اطلاعات شما محرمانه هستند و باید از آنها محافظت شود باید مشخصه رمزنگاری درونی هارد توجه زیادی داشته باشید. شما باید در این مواقع از هارد اکسترنال‌هایی استفاده کنید که از این قابلیت برخوردار باشند.

حال که با تمام مشخصات مهم هارد درایو اکسترنال آشنا شدید، بیایید یک مرور دیگر داشته باشیم که در نهایت شما برای خرید یک هارد اکسترنال مناسب باید به ویژگی‌هایی مثل ظرفیت، سرعت انتقال، حمل پذیری، قابلیت‌های امنیتی و همچنین دوام توجه لازم را داشته باشید.

همان‌طور که در بندهای بالایی اشاره کردیم در ادامه مقاله بهترین هارد دیسک موجود در ایران به سراغ لیستی از بهترین هارد اکسترنال‌ها می‌رویم. باید بدانید که هارد اکسترنال دسکتاپ با تغذیه جداگانه نیز در این لیست موجود می‌باشد.

باتوجه‌به ظهور رمزارز چیتا شاهد افزایش قیمت بسیاری از هارد اکسترنال‌ها در ماه خرداد 1400 بودیم. اما در ماه تیر 1400 قیمت‌ها به نسبت پایین‌تر آمد و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید هارد اکسترنال بخرید، هرچه زودتر اقدام کنید. لازم به ذکر است که هارد اکسترنال‌های 4 ترابایت به بالا کاهش قیمت چشمگیری در این ماه داشتند. ازروی دیگر هارد اکسترنال‌های 2 ترابایت و پایین‌تر مقداری افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هارد دیسک موردنیاز خود را انتخاب کنید.

 

 

 

بهترین هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز ظرفیت 500 گیگابایت

Western Digital Elements External Hard Drive - 500GB

 با توجه به بالارفتن حجم فایل‌ها شما باید توجه به نیاز خود حجم هارد اکسترنال خود را انتخاب کنید. هارد 500 گیگابایتی نسبتاً در بازار کمیاب و حتی مواقعی نایاب شده است. به همین دلیل این هارد تنها هارد موجود در لیست بهترین هارد دیسک‌ها می‌باشد.

در کل شما باید در صورت امکان از هاردهایی با ظرفیت بالاتر با افزایش بودجه خود استفاده کنید. نزدیک‌ترین ظرفیت به این هارد، هارد 1 ترابایتی است. اما اگر شما مطمئن هستید که 500 گیگابایت برایتان کافی است شما می‌توانید از المنتز وسترن دیجیتال استفاده کنید.

مشخصات فنی

  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی 5 گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود 131.3 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود 127.7 مگابایت بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 112 x 81 x 15 میلی‌متر - 134 گرم
  • سرعت خواندن تصادفی: 0.552 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: 10.11 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: 5400 دور در دقیقه

خرید هارد اکسترنال وسترن از آرکا آنلاین

 

بهرترین هارد دیسک 1 ترابایتی

 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت

ADATA HD710 Pro External Hard Drive - 1TB

هارد اکسترنال HD710 Pro در برابر شوک و ضربه کاملاً مقاوم است. لازم به ذکر است که این هارد با دریافت گواهی IP68، می‌تواند در برابر آب نیز مقاومت کند. همچنین گواهی نظامی MIL-STD-810G 516.6 را برای مقاومت در برابر ضربه را دارد و یک سنسور ضد شوک G Shock نیز به این هارد متصل است.

این هارد نیز از جایگاه قراردادن کابل برخوردار است. اما نکتهٔ مهم در مورد این هارد این است که مقاومت آن در برابر آب فقط حین بسته بودن درپوش پلاستیکی آن تضمین می‌شود؛ پس در صورت‌باز بودن این درپوش، تماس با آب ممکن است به هارد صدمهٔ جدی وارد کند.

در صورت موجود نبودن این هارد، در این محدوده قیمت هاردهای ADATA HD720 1TB،Transcend StoreJet 25M3 1TB  و Silicon Power Armor A65 1TB نیز مشخصاتی تقریباً مشابه با HD710 Pro دارند. در نظر داشته باشید هارد اکسترنال ADATA HD 770G نیز در این رنج قیمت موجود است که برای افراد علاقه‌مند به نورپردازی RGB و محصولات گیمینگ توصیه می‌شود.

  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی 5 گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود 132.3 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود 123.2 مگابایت بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 133 x 98 x 21 میلی‌متر - 270 گرم
  • سرعت خواندن تصادفی: 0.574 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: 10.27 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: 5400 دور در دقیقه

خرید هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro 1TB از آرکا آنلاین

 

بهترین هارد دیسک 2 ترابایتی

 

بهترین هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

ADATA HD710 Pro 2TB External Hard Drive

سری هاردهای HD710 Pro شرکت ADATA یکی از مقاوم‌ترین درایوهای اکسترنال حال حاضر هستند. این هاردها قیمت نسبتاً بالایی داشته اما در عوض در مقابل انواع تهدیدهای محیطی مقاومت نشان می‌دهند.

هارد 2 ترابایتی HD710 Pro از استاندارد IEC IPX8 نیز فراتر رفته و قادر است در عمق 2 متری آب به مدت 1 ساعت دوام آورد. این درایو اکسترنال علاوه بر آب، با برخورداری از استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 در مقابل ضربه نیز مقاوم می‌باشد. این درایو می‌تواند از سقوط‌های 1.5 متری به‌راحتی جان سالم به در ببرد.

افزون بر این ویژگی‌ها، هارد HD710 Pro از یک سنسور ضد شوک G Shock بهره می‌برد که در صورت وارد شدن شوک و لرزه به هارد، به کار افتاده و تمام فعالیت‌های هارد را به تعلیق می‌اندازد. این کار باعث می‌شود هد درونی هارد از صفحات پلاتر فاصله گرفته و آسیبی به این صفحات وارد نشود. این حالت را می‌توان با چراغ LED موجود روی هارد تشخیص داد؛ زمانی که سنسور G Shock، شوک و لرزش هارد را حس می‌کند، LED به رنگ قرمز درآمده و فعالیت‌ها به حالت تعلیق درمی‌آیند. پس از برطرف شدن شوک، هارد شما به فعالیت قبلی خود ادامه می‌دهد و چراغ LED نیز به رنگ آبی ثابت یا چشمک‌زن بازمی‌گردد.

البته در این رنج قیمت محصول  Armor A60 2TB شرکت سیلیکون پاور را نیز می‌توان رقیب سری HD710 Pro ای دیتا دانست. هارد Armor A60 سیلیکون پاور مقداری از HD710 Pro جمع و جورتر و کم‌وزن‌تر بوده اما از سنسور G Shock که یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد هارد ADATA است، بهره نمی‌برد.

  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی 5 گیگابیت بر ثانیه
  • ابعاد و وزن: 26.7 x 98.5 x 133.3 میلی‌متر - 390 گرم
  • سرعت خواندن متوالی: حدود 132.3 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود 123.2 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: 0.574 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: 10.27 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: 5400 دور در دقیقه

 

خرید هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro 2TB از آرکا آنلاین

از شما ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید، امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. ما در آرکا آنلاین امیدواریم که تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین هارد دیسک اکسترنال را با شما به اشتراک گذاشته باشیم. ما از شما انتظار داریم که نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما و هزاران مخاطب آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما نیز برای خرید هارد اکسترنال استفاده شود.

نظرات

حاصل جمع : Captcha