هارد اس اس دی اکسترنال ای دیتا

هارد اس اس دی اکسترنال ای دیتا

 

 

 

هارد اس اس دی اکسترنال ای دیتا

 

معرفی برند ADTA

برند ای دیتا (ADTA)کشور تایوان از معروفترین برندهای جهانی در زمینه تولید تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات کامپیوتری است. این شرکت توانسته در مدتی اندک با جلب اطمینان مخاطب و رفع نیاز کاربران شهرت فراوانی کسب کند. جدای از جلب اطمینان مخاطب، طراحی محصولات بطوری که بتواند به نیاز مشتری پاسخ دهد و او را یک مشتری ثابت محصولات شرکت کند موضوع مهمی است که این شرکت ها درنظر می گیرند.

 

جهت مشاهده هارد های اکسترنال و اینترنال فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

این شرکت خوش سابقه ADTA ابتدا در زمینه تولید فلش مموری، کارت حافظه، هارد اکسترنال و … شروع به فعالیت کرد و پس از آن تولید تجهیزات شبکه و همچنین تجهیزات پرکاربرد کامپیوتری در صنعت را به انجام رساند که این موضوع موفقیت‌های بیشتری را برایشان به ارمغان آورد به طوری که در این زمینه یکی از قدرترین رقیبان غول فناوری کره‌ای یعنی سامسونگ به حساب می آید.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

خوب است بدانید این شرکت در سال 2001 توسط سیمون چن کار خود را با 20 کارمند شروع کرد و از همان ابتدای کار توانست خط تولید خود را به صورت حرفه‌ای و بسیار کارآمد گسترش دهد. این شرکت بزرگ، تولید انواع کارت‌های حافظه، انواع فلش مموری، هاردهای اکسترنال و ماژول‌های DRAM را در لیست تولیدات خود دارد و انواع محصولات مختلف را برای استفاده در صنایع مختلف از جمله هوا فضا تولید می‌کند.

 

خرید ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل ام ۱۸۵

 

این شرکت در سال 2007  سومین تولید کننده بزرگ جهان در زمینه تولید DRAM شناخته شد و در زمینه تولید فلش مموری هم رتبه چهارم جهان را کسب کرد. شرکت ای دیتا در اروپا و آمریکا نمایندگی‌های خود را گسترش داد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ای‌دیتا بارها و بارها توانست در رویدادهای مختلف عنوان بهترین را در طراحی و کیفیت از آن خود کند که در این میان می‌توان به جوایزی همچون جایزه ملی Silver Award of Excellence در تایوان، جایزه بهترین طراحی در ژاپن، جایزه نوآوری CES در آمریکا، جایزه iF Design و جایزه بین المللی رد دات (Red Dot) در زمینه بهترین طراحی محصولات اطلاعاتی و ارتباطی در آلمان اشاره نمود.

ای دیتا به تولید محصولات دوستدار محیط زیست با دریافت گواهینامه ISO 14001 و همچنین عدم استفاده از مواد خطرناک در تولید مطابق استاندارد IECQ QC080000 مفتخر است.

برند ای دیتا در تولید انواع حافظه‌های ذخیره سازی دارای تنوع بسیار زیادی است. یک دسته از محصولات شرکت بزرگ ای دیتا برای عموم کاربران دنیای فناوری تولید می‌شوند.

تنوع این محصولات در هر دسته‌ای زیاد است و کاربران بسته به نیاز و خواسته خود می‌توانند محصول مورد نظر را انتخاب کنند که در این میان می‌توان محصولاتی همچون ماژول‌های DRAM برای کامپیوترهای دسکتاپ و کامپیوترهای شخصی نوت بوک، درایو حافظه، حافظه هارد اکسترنال، فلش درایو USB، کارت‌های حافظه به همراه درایو کارت‌های حافظه، پاوربانک های متنوع، انواع شارژر USB، بی سیم و شارژر فندکی، انواع کابل لایتنینگ، کابل‌های USB و میکرو USB و آداپتورهای مختلف را نام برد.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

محصولات گیمینگ ای دیتا

به جز حافظه‌های با ظرفیت ها و کیفیت های مختلف که گیمرها برای ارتقای سیستم‌های کامپیوتری خود از آن استفاده می‌کنند، محصولات دیگری از جمله هارد اکسترنال، تجهیزات مختلف بازی همچون کیبورد و موس‌ های گیمینگ، موس پد و هدست نیز از دیگر دستاوردهای ای دیتا در زمینه گیمینگ می باشد.

 

محصولات صنعتی ای دیتا

این دسته از محصولات ای دیتا در صنعت فناوری مورد استفاده قرار می گیرند. گستردگی این محصولات را از لوازم مورد استفاده در تجهیزات شبکه، دیتا سنترها، تجهیزات کیوسک‌های تعاملی مختلف از جمله خوپردازها، صفحات لمسی لوازم خانگی از جمله یخچال تا فناوری‌های کامپیوتری به کار رفته در خودروها می‌توان نام برد. تولیدات برند ای دیتا از درجه اطمینان بالایی برخوردار بوده و در برابر شوک‌های الکتریکی، رطوبت، دمای بالا و نوسانات برق مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

خرید کیبرد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK۲۷۰ 

 

همچنین می توان از تولیدات این شرکت در سرویس‌های اتوماسیون، سیستم‌های چند رسانه‌ای داخل خودرو و پرینتر های صنعتی برشمرد.

محصولات مربوط به روشنایی

محصولات مربوط به روشنایی چراغ‌های LED است که در خانه استفاده می‌شود و همچنین محصولات صنعتی و تجاری در این زمینه و سیستم‌های روشنایی هوشمند که همه محصولات این شرکت از درجه اطمینان بالایی برخوردار هستند.

 

محصولات هوا فضا

حوزه‌ دیگری که ای دیتا در آن فعال است و محصولاتی تولید می کند، حوزه هوافضا است. همان‌طور که می‌دانید صنعت هوا فضا به تجهیزاتی نیاز دارد تا بتوانند در شرایط سخت کارایی خوبی داشته باشند و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، باد، فشار هوا، دمای شدید، گردوغبار و … مقاوم باشند. ADATA در طراحی سیستم‌های امنیتی این حوزه کارنامه درخشانی در تولید محصولات قابل رقابت با سایر بزرگان این صنعت دارد و بطور مداوم امنیت آنها ارتقا می‌دهد.

 

خرید وب کم سی ۲۷۰ لاجیتک

 

SSD اکسترنال

هارد SSD یا SOLID STATE DRIVE به معنی دیسک حالت جامد است و ویژگی های پیشرفته تر و سرعت بالاتری نسبت به HDD دارد. این هاردها بسیار گران قیمت تر از انواع هاردهای معمولی هستند و ظرفیت و توان مصرفی کمتری دارند.

هارد اس اس دی سر و صدا و گرمای کمتری نسبت به هارد دیسک تولید می کند. به طور کلی می توان گفت اس اس ددوام بیشتری نسبت به هاردهای HDD دارد. اگر کیفیت و دوام و سرعت انتقال داده جزو اولویت های کار شماست اس اس دی را انتخاب کنید ولی در صورتی که قیمت و ظرفیت برایتان مهم است نوع HDD را انتخاب کنید.

با SSD اکسترنال، انجام کارها سریع‌تر است، می توان از این حافظه برای نصب برنامه استفاده کرد با این تضمین که برنامه در بهترین و سریع‌ترین حالت ممکن اجرا می‌شود.

تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان از سیستم‌عامل و برنامه‌ها روی هارد‌های اکسترنال کاری کسالت‌آور و وقت‌گیر است اما با SSD می توان این کار را بسیار سریع انجام داد. علاوه بر سرعت، برای روشن نگه داشتن SSD به انرژی کمتری در مقایسه با هارد‌ های اکسترنال نیاز است و در نتیجه در استفاده از لپ تاپ، باطری لپ ‌تا‌پ شارژ کمتری مصرف خواهد کرد.

 

خرید فن پردازنده ترمالتیک مدل UX۲۰۰ ARGB Lighting

 

همچنین تولید گرمای کمتر و عدم نیاز به استفاده از فن یا سیستم‌های خنک‌کننده، مقاومت در برابر شکست و ضربه، قابلیت استفاده و حمل‌و‌نقل ساده‌تر و قابلیت استفاده برای نصب بازی‌های حجیم از مزایای هارد‌های SSD در مقایسه با هارد‌های اکسترنال هستند.

 

نکاتی که فبل خرید SSD اکسترنال باید توجه کرد:

1-میزان ظرفیت

یکی از مهمترین ویژگی ها قبل ار خرید هارد اکسترنال میزان حافظه ذخیره سازی آن است. اولویت خرید با هاردی با فضای بیشتر برای ذخیره اطلاعات بیشتر می باشد.

ظرفیت هارد های SSD معمولا 64 و 120 و 128 و 240 و 256 و 512 گیگابایت و تا 2 ترابایت و بیشتر هم تولید و به بازار عرضه شده است.

هر چه قدر حجم داده ها بیشتر باشد به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز است و بسته به نیاز می توان هارد مورد نیاز را تهیه کرد.

 

2-سرعت انتقال داده و دخیرسازی

در اکثر هاردها از یک رابط USB برای انتقال داده استفاده می شود، پورت USB 2.0 که استانداردی قدیمی تر است سرعت کمتری دارد و USB 3.0 تا میزان ۵ گیگابایت در ثانیه فایل ها را انتقال می‌دهد و سرعت USB 3.1 سرعت انتقال ۱۰ گیگابایت در ثانیه دارد.

همانطور که اشاره شد سرعت انتقال داده اس اس دی ها بسته به نوع رابط آن ها متفاوت است و به همین سبب کاربرانی که علاقه مند به بالا بودن سرعت رایت و یا خواندن اطلاعات در سیستم خود دارند حتما باید به سراغ SSD بروند که از این قابلیت برخوردار باشد.

3-امنیت و مقاومت

معمولا هارد دیسک در یک فضای ثابت نمی ماند و به همراه صاحبش به این طرف و آن طرف می رود و ممکن است گاهی دچار ضربه شود پس بهتر است هاردی که برای خرید در نظر گرفته می شود ضدضربه و ضدشوک و مقاوم باشد تا در صورت ضربه دیدن، اطلاعات از بین نرود.

 

 

مزیت SSD اکسترنال نسبت به هارد دیسک ها عدم وجود قطعه متحرک در ساختار آنهاست. همین امر سبب شده تا این مدل از محصولات ذخیره کننده دیجیتالی از مقاومت به مراتب بیشتری در مقابله با فشار و ضربه برخوردار شود.

SSD نسخه پیشرفته تر و با ابعاد بزرگتر فلش مموری است، دیگر هیچ قسمت متحرکی در SSD ها بر خلاف HDD ها وجود ندارد. SSD ها هم مانند فلش مموری بر پایه NAND می باشند

SSD یک تخته مدار و تعدادی تراشه حافظه است که روی آن سوار شده‌اند. یک رابط In/Out نیز از نوع SATA یا PCLe تعبیه شده که با دریافت نیروی لازم، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha