عرضه محصولات اپل با نمایشگر mini-LED

عرضه محصولات اپل با نمایشگر mini-LED

 

 

 

اپل احتمالاً محصولات بیشتری را با نمایشگر mini-LED عرضه خواهد کرد.

 

شنیده‌ ها حاکی از این هستند که اپل در حال گسترش زنجیره تأمین نمایشگرهای مینی ال‌ ای‌ دی است تا محصولات بیشتری را در سال جاری میلادی با این نوع نمایشگرها رونمایی و روانه بازار کند.

 

جهت مشاهده تمامی مانیتور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

عرضه محصولات اپل با نمایشگر mini-LED
مدتی است که نمایشگرهای مینی ال ‌ای‌ دی پای خود را به محصولات اپل باز کرده و با بازخورد مثبت خریداران مواجه شده ‌اند. مدل ‌های جدید مک‌ بوک پرو و آیپد پرو ۱۲٫۹ از نمایشگر یاد شده بهره می‌ گیرند که در آن ‌ها، چراغ بسیار کوچک LED در هزاران دیمر برای روشن‌ کردن قسمت ‌های مختلف تصویر به‌ کار رفته است. این مناطق تیره ‌کننده موضعی به نواحی خاص صفحه ‌نمایش اجازه می ‌دهند تا در مواقعی که به آن ‌ها نیازی نیست، کاملاً تاریک شوند و در نتیجه سیاهی عمیق‌ تری را به ‌ارمغان بیاورند.

 

خرید کیس اوست مدل GT-AV۰۲-BG


حال، گزارشی منتشر شده است که در آن ادعا می ‌شود کوپرتینویی ‌ها در حال افزایش شرکای تولید نمایشگرهای مورد بحث هستند تا به موجب آن، محصولات بیشتری را با نمایشگرهای مینی ال‌ ای‌ دی روان بازار کنند. البته برای اولین بار نمی باشد که چنین گزارشی منتشر می ‌شود. مثلا چندی پیش گفته شد که اپل به‌ دنبال تأمین ‌کنندگانی نظیر شرکت Radiant Opto-Electronics برای تأمین فناوری نصب سطحی و سایر اجزای مرتبط با نور پس‌ زمینه مینی ال‌ ای‌ دی است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

عرضه محصولات اپل با نمایشگر mini-LED
براساس گزارش‌ های قبلی، تأمین ‌کنندگان اپل در تایوان شامل شرکت‌ های Epistar به‌منظور تولید تراشه ‌های ال ‌ای ‌دی، FitTech متخصص آزمایش و مرتب‌ سازی، SMT ارائه ‌دهنده‌ ی خدمات، Zhen Ding Technology تأمین‌کننده‌ ی پنل‌ های نور پس‌ زمینه، Auras Technology ارائه‌ دهنده‌ سیستم‌ های خنک‌ کننده و در نهایت، شرکت All Ring Technology سازنده‌ تجهیزات پردازشی، همگی در تلاش هستند تا تأمین تجهیزات و فناوری ‌های لازم برای نمایشگرهای مینی LED را تسریع کنند.

 

جهت مشاهده تمامی محصولات اپل کلیک نمایید 

 


در حال حاضر، شرکت تایوانی Epistar تأمین ‌کننده اصلی تراشه‌ های مینی ال‌ ای‌ دی اپل به حساب می آید اما منابع آگاه به زنجیره تأمین می ‌گویند که تعداد روز افزون محصولات مجهز به نمایشگرهای مینی ال ‌ای ‌دی، سبب شده است تا اپل به ‌دنبال تأمین‌ کنندگان بیشتری باشد. دیجی ‌تایمز گفته که تولیدات شرکت چینی Sanan Optoelectronics بسیار کم‌ تر از قطعات مشابه سایر تأمین‌ کنندگان است و همین موضوع موجب شده تا به زنجیره تأمین تراشه ‌های mini-LED اپل ملحق شود.

نمایشگرهای اپل
افزون ‌بر این، به ‌نظر می‌ رسد که Epistar برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد اپل، در حال گسترش تأسیسات تولیدی در چین به‌ منظور افزایش تولید در سه‌ ماهه سوم سال جاری میلادی است.
به‌ طور کلی، نمایشگرهای مینی ال ‌ای ‌دی ویژگی‌ هایی همچون نمایشگرهای گران‌ قیمت ارگانیک ال ‌ای ‌دی (OLED) با قیمت بسیار کم‌ تر داشته باشند و همین موضوع هم، آن ‌ها را به گزینه ‌هایی بسیار ایده آل برای محصولات بزرگ نظیر لپ‌ تاپ ‌ها و تبلت ‌ها تبدیل کرده است. با این ‌حال، نمایشگرهای یاد شده مشکلاتی نیز دارند. برای مثال، نمایشگر Mini-LED در برخی از سناریوها با پدیده لک نور (blooming)  مواجه هستند.

 

خرید هارد اینترنال توشیبا مدل S۳۰۰ Surveillance ۳.۵inch


این پدیده هنگامی رخ می ‌دهد که شدت روشنایی محتوا به‌ حدی باشد که پیکسل‌ های حسگر اشباع شوند. این اشباع معمولاً به ‌صورت منطقه‌ ای سفید روی تصویر ظاهر می‌ شود که متناسب با شدت منبع نور است. داده‌ ها از پیکسل‌ های حساس به نور روی حسگر تصویر به ثبت ‌های شیفت رجیستر منتقل و سپس برای پردازش روشن می ‌شوند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نمایشگر اپل

در مناطقی که مقدار زیادی نور (فوتون) روی پیکسل دریافت می‌ شود، آن‌ ها به پیکسل‌ ها و رجیسترهای مجاور می ‌ریزند که این نور را به بیرون منتقل می‌ کنند و باعث ایجاد خطوط مشهود در تصویر می‌ شوند.

 


نکته امیدوار کننده این می باشد که اپل این مشکل را تا حد زیادی در مک‌ بوک پرو ۲۰۲۱ برطرف کرده است. البته گفته می ‌شود که لک نور همچنان وجود دارد؛ اما در برخی شرایط با پس ‌زمینه مشکی مطلق و متن ‌های سفید یا یک لوگوی سفید در تضاد با آن، به‌ صورت بسیار جزئی قابل مشاهده است.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha