مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING

مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING

 

 

 

مزایای استفاده از مانیتور خمیده و معرفی مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING


تفاوت مانیتور گیمینگ و عادی


۳ عامل اصلی که باعث ایجاد تفاوت بین مانیتور‌ عادی و مانیتور‌ گیمینگ می ‌شود زمان واکنش ‌دهی، لگ ورودی و فریم‌ ریت هستند.
زمان واکنش ‌دهی به معنای موقعی است که طول می ‌کشد تا یک پیکسل از رنگ سفید به مشکی و دوباره به سفید تغییر رنگ دهد، درحالی که فریم‌ ریت به معنی تعداد عکسی است که یک مانیتور می ‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد.
مانیتورهای گیمینگ دارای زمان واکنش‌ دهی کم و حداکثر فریم ‌ریت ممکن هستند، به طور مثال مانیتور ASUS XG258Q دارای زمان واکنش دهی 1 میلی ‌ثانیه و رفرش ریت  240Hz است. لگ ورودی به معنای فاصله زمانی ورود دستوری از طریق کیبورد یا ماوس و نمایش داده شدن آن در مانیتور است که باید تا حد ممکن کم باشد.

 

جهت مشاهده تمامی مانیتور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

خرید مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING
بعضی از مانیتورهای گیمینگ از نوع مانیتور عریض یا مانیتور اولترا واید هستند، مزیت استفاده از این دسته از مانیتورها ارائه زاویه دید بالاتر آن‌ ها در بازی است، به این صورت که دید بیشتری را نسبت به محیط اطراف خود در بازی خواهید داشت.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 


مانیتورهای عادی دارای نسبت تصویر 16:9 هستند، نسبت طول تصویر به عرض آن 9/16 است، ولی مانیتورهای عریض اکثراً دارای نسبت تصویر  21:9 هستند و رزولوشن آن‌ ها با همین نسبت تغییر می‌ کند.

  

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

به طور مثال رزولوشن Full-HD در یک مانیتور 16:9 میزان 1920×1080 است ولی در یک مانیتور عریض رزولوشن Full-HD دارای میزان 2520×1080 هستند.
مانیتورهایی مثل مانیتور ایسوس ROG Strix XG49VQ وجود دارند که نسبت تصویر آن‌ ها فراتر از ۲۱:۹ هستند؛ به طور مثال نسبت تصویر این مانیتور ۳۲:۹ است که دو برابر عرض یک مانیتور ۱۶:۹ را دارد و اندازه ۴۹ اینچی پنل تصویر این مانیتور و نسبت تصویر آن باعث می ‌شود تا استفاده از این مانیتور مشابه استفاده همزمان از دو مانیتور ۱۶:۹ با اندازه ۲۷ اینچ بدون خط حاشیه بین دو مانیتور باشد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ال جی کلیک نمایید 


در بازی ‌هایی مثل Overwatch که اتفاقات بسیار سریع و پشت سر هم اتفاق می ‌افتند، رقابت بین بازیکنان حرفه ‌ای بسیار تنگاتنگ است و همین میلی ‌ثانیه‌ ها هستند که باعث تفاوت می ‌شوند، پس برای آن ‌ها حیاتی است که مانیتوری داشته باشند که به عملکرد بهتر آن ‌ها نسبت به رقبا کمک کند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 


گیمرهای عادی معتقدند مهم ‌ترین ویژگی که یک مانیتور می ‌تواند داشته باشد رزولوشن آن است و دیگر مشخصات یک مانیتور از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این گیمرها به ظاهر بازی بیشتر از عملکرد خود در آن اهمیت می ‌دهند و به دنبال مانیتورهایی مثل مانیتور ایسوس MX25AQ هستند که بزرگترین تصویر را با بیشترین رزولوشن، بهترین رنگ ‌ها و واقعی ‌ترین تصاویر را نمایش می ‌دهند.
گیمر‌های عادی به جای اینکه مانیتور گیمینگ تهیه کنند، بیشتر هزینه خود را صرف یک کارت گرافیک خوب با حافظه پردازش زیاد و ساپورت رزولوشن ‌های بالا می ‌کنند و بر این باورند که مانیتوری که استفاده می‌ کنند اهمیت کمی در کیفیت بازی دارد.


فناوری‌ های مانیتور گیمینگ


مانیتورهای گیمینگ از پنل‌هایی استفاده می ‌کنند که تصاویر را با فریم ریت و سرعت بالا را به شما نمایش می ‌دهند، ولی در صورتی که پردازش تصاویر که توسط کارت گرافیک انجام می ‌شود با مانیتور هماهنگی نداشته باشد تصویر شما خصوصاً در زمان ‌هایی که تصویر با سرعت بالایی در حال حرکت و تغییر است دچار مشکلاتی مثل Tearing و Stuttering می‌ شود.
این اتفاقات هنگامی رخ می ‌دهند که فریم ریت کارت گرافیک شما با رفرش ریت مانیتورتان تطابق نداشته باشد؛ به همین خاطر فناوری ‌هایی مثل FreeSync و G-Sync  در کارت ‌های گرافیک شرکت‌ های AMD و Nvidia تعریف شده ‌اند که در مانیتورهای گیمینگ حرفه‌ای ‌تر پشتیبانی از این فناوری ‌ها وجود دارد و هدف اصلی آن جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی در حین بازی است.
اگر با داشتن مقداری پارگی تصویر مشکلی ندارید و حاضرید تا نداشتن این مشکل را با داشتن فریم ریت بالاتر تصویر عوض کنید می ‌توانید تا با اورکلاک کردن مانیتور خود و تغییر تنظیمات خروجی تصویر مانیتور و کارت گرافیک و تطابق آن‌ ها به صورت دستی فریم ریت تصویر خود را افزایش دهید.
این کار باعث کاهش عمر مفید مانیتور می‌ شود و عدد فریم ریت ماکزیموم نهایی که به آن دست پیدا می ‌کنید برای هر عدد مانیتور متفاوت خواهد بود و ممکن است این عدد برای دو مانیتور یک مدل برابر نباشد.
تولید کنندگان مانیتورهای گیمینگ مثل ایسوس برای بعضی از مانیتورها یک عدد فریم ریت را به صورت تبلیغاتی اعلام می ‌کنند ولی می‌گویند که به صورت استاندارد تا یک عدد بالاتری قابل اورکلاک کردن است.
به طور مثال مانیتور ایسوس VA24EHE تنها با اورکلاک شدن به فریم ریت تبلیغاتی ۷۵ هرتز خود می ‌رسد. اگر هم قصد اورکلاک کردن مانیتور گیمینگ خود را دارید با توجه به کارت گرافیکی که درحال استفاده از آن هستید روش انجام این کار متفاوت خواهد بود.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک مدل VENTUS 


مزایای استفاده از مانیتور خمیده

قیمت مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING


حذف نویز تصویر در مانیتورهای خمیده:


موقعی که در حال مشاهده تصویری در یک مانیتور تخت هستید زاویه دید شما نسبت با صفحه مانیتور در نقاط مختلف متفاوت است، به همین خاطر اگر به یک رنگ ثابت نگاه کنید متوجه خواهید شد که نقاط مختلف مانیتور از نظر شما ممکن است مقداری اختلاف رنگ یا روشنایی داشته باشند.
این اتفاق با افزایش اندازه تصویر مانیتور افزایش پیدا می ‌کند. هرچقدر زاویه دید شما نسبت به مانیتور خود به ۹۰ درجه و عمود بر سطح مانیتور نزدیکتر باشد تصاویر دقیق ‌تری را مشاهده خواهید کرد.


تماشای مانیتور خمیده برای چشم راحت‌ تر است:


اگر از یک مانیتور عریض تخت استفاده می ‌کنید. تصویر مانیتور از زاویه دید طبیعی شما خارج می‌ شود تجربه مناسبی را در اختیار شما قرار نمی ‌دهد به همین خاطر اکثر مانیتورهای عریض مثل مانیتور ایسوس MX34VQ و مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ مانیتورهای عریض ولی خمیده هستند.


قابلیت نمایش زاویه دید بیشتر:


یک مانیتور خمیده زاویه بیشتری در جلوی شما را اشغال می‌ کند و به همین خاطر این احساس را به شما القاء می‌ کند که در حال تماشای تصویر بزرگتری هستید. افزایش زاویه ی دید برای بازی در یک مانیتور گیمینگ می ‌تواند مفید باشد.


ظاهر جذاب‌تر مانیتور خمیده:


هر کسی که شروع به استفاده از یک مانیتور خمیده کرده ‌است دیگر نخواسته تا از مانیتور تخت استفاده کند.
در محیط‌های اداری استفاده از یک مانیتور Curved نیاز به استفاده از دو مانیتور را از بین می ‌برد؛ برای گیمینگ استفاده از یک مانیتور خمیده و عریض با از بین بردن حاشیه راست و چپ بین دو مانیتور تجربه بازی بهتری را در اختیار شما قرار می ‌‌دهد و برای مصرف خانگی استفاده مانیتورهای خمیده می ‌تواند تا جذابیت ظاهری بیشتری به میز کاری و اتاق شما بدهد.

 


مانیتور خمیده گیمینگ ۲۷ اینچ ایسوس مدل TUF GAMING VG27WQ 

فروش آنلاین مانیتور خمیده گیمینگ 27 اینچ ایسوس مدل TUF GAMING


این مانیتور منحنی است. این مانیتور یک مدل 27 اینچی با نرخ ‌تازه‌ سازی فوق ‌العاده سریع است. در حالی که وضوح Full HD برای پنل نکته خاصی را در بر ندارد، ولی نرخ‌ تازه ‌سازی 165 هرتزی کاری است که هر گیمری آن را می‌ پسندد. ما شاهد زمان پاسخ دهی  1msاز نوع GTG ، زوایای دید 178 درجه / 178 درجه، گواهی  Display HDR 400 و پشتیبانی از ELMB Sync و Nvidia G Sync هستیم.
ELMB Sync اجازه می ‌دهد تا به شکل همزمان شاهد نرخ‌ تازه ‌سازی متغیر و کاهش محو شدگی باشیم. این نمایشگر از یک پنل IPS بجای یک مدل AV بهره می ‌برد. ورودی ‌های صفحه ‌نمایش شامل Display Port 1.2  و یک عدد پورت HDMI و یک عدد پورت DVI-D است.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۰ ام ای گیمینگ

 

مشخصات فیزیکی 

مشخصات ASUS TUF GAMING VG24VQ
ابعاد با پایه                   211 × (507~387)× 609  میلی ‌متر 
ابعاد بدون پایه                   44 ×359.9 × 609  میلی ‌متر 
وزن با پایه                                  5.98 کیلو گرم 
وزن بدون پایه                            3.75 کیلو گرم 
صفحه نمایش 
سایز                                            27 اینچ 
نوع صفحه نمایش                            VA 
کنتراست                                    3.000 :1
کیفیت صفحه نمایش                FULL HD 
دقت تصویر - رزولوشن            1080 × 1920 
نسبت تصویر                             16:9 
سیستم نور پس زمینه            LED Backlight 
شدت روشنایی                      400cd/m2 
زمان پاسخگویی                     1  میلی ثانیه 
تعداد رنگ قابل نمایش           16.7 میلیون رنگ 
زاویه دید افقی Horizontal            178 درجه 

زاویه دید عمودی Vertical            178  درجه 
اتصالات:
HDMI                                        
پورت صفحه نمایش Display                                
Headphone Jack                         
مزایا:
دقت تصویر (رزولوشن) 1920×1080  پیکسل
صفحه نمایش منحنی  Full HD
زمان پاسخ گویی 1: : میلی ثانیه
دارای 1 عدد درگاه هدفون  (Earphone Jack)
زاویه دید 178درجه عمودی,178درجه افقی

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha