انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر

انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر

 

 

 

 

 

مانیتور یا نمایشگر بخش بسیار مهمی از کامپیوتر شما است، زیرا بدون آن شما نمی توانید چیزی را نمایش دهید. در بازارهای تکنولوژی انواع مختلفی از مانیتورها در طرح ها و قیمت های متنوع وجود دارد که انتخاب را برای شما دشوار ساخته است. برای انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر باید انواع مانیتور را بشناسید و با ویژگی های آن آشنا شوید.

در این مقاله پیرامون موضوع مانیتور کامپیوتر، انواع آن و ویژگی هایی که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، صحبت خواهیم کرد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

انواع مانیتور

مانیتور CRT : این نوع مانیتور نسبتا قدیمی است. در مقایسه با مانیتورهای دیگر بزرگتر هستند و کاربرد چندانی ندارند.

مانیتور LCD: رایج ترین نوع مانیتور است، بسیار کوچک و سبک است و با کریستال های مایع کار می کند.

مانیتور LED: از تکنولوژی پیشرفته اخیر است که  شبیه نمایشگر LCD است ولی از نورLED استفاده می کند. کیفیت تصویر بسیار عالی است و مصرف برق نیز کمتر می باشد.

 

جهت مشاهده تمامی مانیتور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر

مانیتور برای استفاده عمومی و تجاری

مانیتورهای عمومی را می توان در خانه یا دفاتر کار پیدا کرد و اغلب برای اجرای برنامه های مایکروسافت آفیس، مرورگرهای وب یا برنامه های رایانه ای که نیازی به پردازش گرافیکی سنگین ندارند استفاده می شوند. این محصولات از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند، و دارای مشخصات مشابه هستند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

مانیتور حرفه ای (طراحی گرافیک، عکس و فیلم)

اگر عکاس، فیلمبردار یا تولید کننده محتوا هستید یا در زمینه کارهای گرافیکی فعالیت می کنید، استفاده از مانیتورهای حرفه ای به شما توصیه می شود. اگر در حال طراحی یا ویرایش حرفه ای هستید میزان کیفیت رنگ بسیار اهمیت دارد.

مانیتورهای مخصوص بازی

مانیتورهای که گیمرها از آن استفاده می کنند باید عملکرد خیلی سریع داشته باشند.  منظور از سریع، میزان بروزرسانی و واکنش سریع صفحه نمایش است . میزان بروزرسانی صفحه تا 240 هرتز می تواند اجرا شود. به این معنی که تصاویر بازی شما در محدوده 240 فریم در ثانیه نمایش داده می شود.

واکنش سریع صفحه نمایش به سرعت تغییر پیکسل های سیاه و سفید در میلی ثانیه اشاره می کند که از ویژگی های مهم یک مانیتور برای گیمرها است.

 مانیتور صفحه گسترده

همانطور که از نام آن پیداست، مانیتوری با صفحه ای عریض در راستای افقی و عمودی می باشد. این مانیتور می‌تواند کارایی استفاده همزمان از دو یا چند مانیتور را شبیه‌سازی کند. مانیتورهای صفحه گسترده برای نمایش چندین برنامه به طور همزمان عالی هستند.

مانیتورهای منحنی

این مانیتورها درست مانند مانیتورهای صفحه گسترده، بزرگ هستند و حالت منحنی دارند. از بدو پیدایش این مانیتورها، هدف اصلی این ویژگی ارائه تصویر چند بعدی است. از مزایایی که این مانیتورها دارد می توان به افزایش زاویه دید و کاهش خستگی چشم اشاره کرد.

مانیتورهای منحنی در تقلید از فضای واقعی، نمایشی بهتر و مشابه با دنیای سه بعدی را برای شما ایجاد می کند. زیرا در مانیتورهای منحنی، تصویر با توجه به انحنای قرنیه چشم انسان به شما نمایش داده می‌شود.

مانیتور HDR

این مانیتور از جدیدترین فناوری طیف رنگی برای شبیه سازی رنگ ها واقعی بروی صفحه استفاده میکند. در زمینه برنامه های گرافیکی حرفه ای و برنامه های بازی با کیفیت عالی بسیار خوب عمل می کند. HDR باعث می‌شود رنگ‌های بیشتر و متنوع‌تری بر روی صفحه به نمایش درآیند و در نتیجه رنگ‌پردازی تصویر بسیار بهتر و شفاف‌تر به نظر برسد. این مانیتورها دارای قیمت بالایی هستند و باید از HDR بودن آن مطمئن باشید.

مانیتور صفحه لمسی

مانیتورهای تاچ یا لمسی از جذابیت و کارایی بیشتری نسبت به نمایشگرهای معمولی برخوردار هستند. از نظر شکل ظاهری هیچ گونه تفاوتی با یک مانیتور معمولی ندارد و به دلیل قابلیت لمس ارتباط تعاملی عالی با کاربر فراهم کرده است.  

نوع استفاده مانیتور

قبل از هرچیز تعیین کنید که شما به عنوان یک گیمر، کارمند اداری، کاربر عادی یا دانش آموز می خواهید از مانیتور استفاده کنید.  به عنوان مثال، گیمرها برای انتخاب مانیتور، باید میزان رزولوشن و عملکرد بالا و طرح رنگ را در اولویت قرار دهند. برای کاربران عادی مانیتورهایی با پنل VA و با کنتراست بالا کافی است.

انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر

اندازه  مانیتور

اولین چیزی که هنگام خرید مانیتور به آن توجه می کنیم، اندازه آن بر حسب اینچ است. اندازه مانیتور کامپیوتر بین 15 تا 30 اینچ می باشد. رایج ترین اندازه مانیتور 19 اینچ است و با توجه به اندازه صفحه مانیتور، هزینه آن نیز افزایش می یابد.

اگر فیلم های زیادی را روی رایانه خود تماشا می کنید یا در حال انجام بازی هستید، به شما توصیه می کنیم مانیتورهای 22 یا 24 اینچی را انتخاب کنید.

مانیتورهای بزرگ با اندازه 30 اینچ به یک کارت گرافیک بزرگ نیز نیاز دارند و اغلب با فناوری DVI Dual Link کار می کنند. علاوه بر اندازه مانیتور، باید به وضوح مانیتور خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال مانیتور 19 اینچی کیفیت تصویر را با رزولوشن 786*1024 نمایش می دهد. در اینجا رزولوشن های توصیه شده برای چندین اندازه وجود دارد:

  • 15 اینچ: 1024*768 در ابعاد 4:3
  • 17 اینچ: 1280*1024 در ابعاد 4:3 و 1440*900 در  ابعاد 16:10
  • 19 اینچ: 1280*1024 در ابعاد 4:3 و 1440*900 در ابعاد 16:10
  • 20 اینچ: 1600*1200 در ابعاد 4:3 و 1680*1050 در ابعاد 16:10
  • 22 اینچ: 1680*1050 در ابعاد 16:10
  • 24 اینچ: 1920*1200 در ابعاد  16:10
  • 30 اینچ: 2560*1600 در ابعاد 16:10

عملکرد بالای مانیتور برای گیمرها

برای گیمرها که اغلب در حال بازی هستند، استفاده از یک مانیتور بزرگ با رزولوشن بالا بسیار مهم است. به دلیل اینکه بازی های کامپیوتری از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مانیتور باید قابلیت تبدیل پیکسل از سفید به سیاه را بر حسب میلی ثانیه انجام دهد. بدین ترتیب توصیه می شود برای بازی های کامپیوتری از مانیتورهایی با 5 میلی ثانیه یا کمتر استفاده کنید.

فناوری پنل LCD

TN: پنل های TN از سریع ترین و ارزان ترین پنل ها است. اما از نظر زاویه دید و رنگ کارآیی خوبی ندارند. زیرا، طرح رنگی آن فقط با 6 بیت کدگذاری شده است. بنابراین نمی تواند طرح رنگی کامل را نمایش دهد. این نوع پنل برای گیمرهای حرفه ای مناسب است.

VA : این یک نوع پنل چند ظرفیتی است که دارای رنگ بندی 8 بیتی می باشد. برای افرادی که بازی می کنند یا فیلم تماشا می کنند استفاده از این پنل توصیه می شود.

IPS : پنل های ips زاویه دید بهتر و طرح رنگی 8 بیتی دارند که یک پنل خوب برای فیلم و عکس می باشد.

اگر به دنبال یک پنل خوب با عملکرد بهتر و قیمت مناسب هستید بهتر است از پنل های TN استفاده کنید. اگر یک مانیتور چند منظوره می‌خواهید، VA را انتخاب کنید و اگر در زمینه عکاسی و ادیت فیلم کار می کنید انتخاب یک پنل IPS برایتان مناسب خواهد بود.

انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر

میزان روشنایی و کنتراست مانیتور

در اینجا دو معیار مهم دیگر برای انتخاب مانیتور گفته شده است. روشنایی، میزان دید یک مانیتور را در یک محیط بسیار روشن مشخص می کند و بر حسب متر مربع  محاسبه می شود. علاوه بر روشنایی میزان کنتراست نیز مهم است. کنتراست درواقع تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین نقطه مانیتور است.

البته به یاد داشته باشید که کنتراست نمایش داده شده می تواند قابل تغییر باشد. این بدان معناست که شما میزان کنتراست را با یک نرم افزار و به صورت عددی محاسبه می کنید. سعی کنید بهترین و معیاری ترین کنتراست را تنظیم کنید.

تجربه نمایش عالی با جدیدترین مانیتورها در آرکا آنلاین

برای انتخاب بهترین مانیتور کامپیوتر، لازم است انواع آن را بشناسید و هنگام خرید ویژگی های آن را بررسی کنید. بهترین و جدیدترین نمایشگرها را در فروشگاه آرکا آنلاین پیدا کنید.

فروشگاه آرکا آنلاین، از بزرگترین و معتبرترین سامانه های خرید آنلاین می باشد. انواع تجهیزات الکترونیکی از قبیل لپتاپ، تبلت، موبایل و لوازم جانبی، ماشین های اداری و غیره را از معتبرترین برندهای دنیا، با کیفیت عالی و قیمت مناسب به شما عرضه می کنیم.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha