یک آداپتور لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

یک آداپتور لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

 

 

 

 

آداپتور شارژر چیست؟ یک آداپتور لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ آداپتور شارژر قطعه ی مستطیل شکل در شارژر‌ها است که کار آن تبدیل ولتاژ بالای جریان AC به ولتاژ کمتر DC است. جریان DC مناسب استفاده برای قطعات لپ تاپ است. در واقع آداپتور مبدل کاهش دهنده‌ی ولتاژ است.انواع آداپتور‌های شارژ شامل این موارد است:

 

جهت مشاهده شارژر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

آداپتور‌های AC

 

آداپتور AC ، جریان برق AC را از پریز‌های برق خانگی به جریان برق DC تبدیل میکند. که برای اکثر لوازم برقی خانگی است. لپ تاپ‌ها از جریان برق DC استفاده می‌کنند. زمانی که جریان برق در دسترس نیست، باتری‌ها برق مورد نیاز لپ تاپ را تامین می‌کنند.

 

آداپتورهای DC

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

این مدل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.اکثر منابع جریان برق DC سطح ولتاژی که تولید می‌کنند بسیار کمتر از ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ است. آداپتورهای DC ‌می‌توانند این مقدار جریان برق را گرفته و به ولتاژ بالاتری که مورد نیاز لپ تاپ برای شارژ کردن باتری یا روشن کردن لپ تاپ است، تامین کنند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

خرید آداپتور شارژر لپ تاپ :

 

مدل های لپ تاپ زیادی در بازار وجود دارند.و هر کدام از آنها از مدل و نوع خاص شارژر استفاده می کنند. هنگام خرید آداپتور لپ تاپ، خریداران باید به مدل و ولتاژ و نیازمندی های لپ تاپ خود دقت کنند. همچنین در خرید شارژر لپ تاپ باید به این مورد توجه کنید که یک آداپتور لپ تاپ خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید .

 

استفاده از شارژر لپ تاپ نامناسب چه معایبی دارد ؟

 

استفاده از شارژر لپ تاپ یا کابل برق نا مناسب به راحتی می تواند باعث افت سرعت و همچنین کاهش عملکرد و کاهش عملکرد و همچنین کاهش کارایی در اجزای سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ میشود. و این میزان افت سرعت و همچنین عملکرد لپ تاپ در اینگونه شرایط به مدل لپ تاپ و آداپتوری که از آن استفاده می کند، وابسته است . و افت و کاهش عملکرد در دستگاه شما هم می تواند به دلیل استفاده از کابل های برق نامناسب ایجاد شود.

 

چگونه می توانیم طول عمر شارژر لپ تاپ را طولانی تر کنیم؟

 

شارژر یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزاء هر لپ تاپی به شمار می آید . که بدون آن استفاده از لپ تاپ امکان پذیر نخواهد بود. مواقعی مانند وصل کردن یا جدا کردن شارژر از لپ تاپ و یا به هنگام حمل کردن امکان آسیب دیدن شارژر لپ تاپ زیاد است . اما با نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد به راحتی می توانید عمر شارژر لپ تاپ خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

  • سیم های شارژر لپ تاپ خیلی حساس هستند. پس سعی کنید آنها را روی سطوح لبه تیز قرار ندهید. به این دلیل که به مرور زمان روکش سیم شارژر از بین می رود. و در نتیجه باعث ساییده شدن و از بین رفتن سیم های داخلی آن می شود
  • آداپتور لپ تاپ هم به مانند تمامی وسایل دیگر به هوای کافی نیازمند است. پس سعی کنید آن را در جایی قرار دهید که هوای کافی بتواند به آن برسد و این از داغ شدن بیش از حد آداپتور جلوگیری می کند. می توانید نشانگر موس را روی آیکون باتری قرار دهید. و اگر با پیغامی مانند plugged in, not charging مواجه شدید حتماً دو شاخه شارژر لپ تاپ را از پریز برق جدا کنید. و اجازه دهید تا آداپتور خنک شود.
  • برای جابجایی و حمل شارژر لپ تاپ حتماً آن را در کیف قرار دهید. این کار شما از افتادن و در نتیجه آسیب دیدن و ضربه خوردن آن جلوگیری می کند
  •  به هنگام جمع کردن آداپتور لپ تاپ حتماً آن را به صورت شل به دور هم بپیچید .تا فشرده شدن و یا تا شدن سیم ها موجب قطعی آنها نشود .

 

نکات مهم در خرید آداپتور شارژر لپ تاپ :

 

نکته اول: حتماً به ولتاژ و آمپر شارژر لپ تاپ دقت داشته باشید. و قبل از خرید ، آنها را مطابقت دهید. به طور مثال اگر ولتاژ روی شارژر به نسبت ولتاژ لپ تاپ بیشتر باشد قطعاً لپ تاپ به سرعت داغ می شود.

نکته دوم: بررسی کنید که آمپر شارژر لپ تاپ از آمپر لپ تاپ کمتر باشد چرا که این مورد به مرور زمان به باطری لپ تاپ آسیب وارد خواهد کرد.

نکته سوم: مطمئن شوید که شارژر اورجینال برای لپ تاپ خود تهیه کرده اید. 

فروشگاه آرکا آنلاین با ارائه ی انواع شارژر های اوجینال در تلاش است تا نیاز مصرف کننده را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha