آشنایی با رم ریدر و ویژگی های آن

آشنایی با رم ریدر و ویژگی های آن

 

 

 

 

رم ریدر از دستگاه های جانبی کامپیوتر است که برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. کسانی که به دنبال چنین دستگاهی هستند حتما ویژگی های رم ریدر از قبیل سرعت، فرمت قابل پشتیبانی، نوع اتصال و غیره را بررسی کنند. در ادامه مقاله با شما در مورد ویژگی های رم ریدر بیشتر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 

جهت مشاهده تمامی کابل های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

تعریف رم ریدر

عموما برای منتقل کردن اطلاعات گوشی خود اعم از عکسها، فیلم ها، موسیقی و یا فایل های خود از گوشی به لپ تاپ می توانید از رم ریدر استفاده کنید.

رم ریدر دستگاهی هست که با متصل کردن آن به پورت USB، می توان به فایلهای صوتی و یا تصویری مورد نظر در کارت های حافظه اعم از SD, micro SD ، بدون وصل کردن موبایل و یا دوربین دسترسی پیدا کرد. جدیدترین رم ریدرها در حال حاضر از USB 3.0 به بالا را پشتیبانی می کنند که فایل ها را سریعتر انتقال می دهند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نکات مهم در خرید رم ریدر

قبل از خرید با توجه به نیازهای خود ویژگی های انواع رم ریدر را بررسی کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. در این مقاله ما برخی از نکات مهم که لازم است به آن توجه داشته باشید را بیان می کنیم.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات:

سرعت خواندن و نوشتن به سرعت انتقال داده ها بین دستگاه یا کامپیوتر و کارت حافظه بستگی دارد.هر چقدر سرعت خواندن و نوشتن بیشتر باشد، انتقال داده ها سریعتر انجام می شود.

برخورداری از اسلات های اضافی:

 بر اساس نیازهای کاربران رم ریدرهای تک اسلاتی و یا چند اسلاتی برای استفاده از چند کارت حافظه موجود می باشد.

فرمت های پشتیبانی شده:

رم ریدرها با فرمت های مختلفی وجود دارند که کاربران بر اساس نیازشان، از کارت SD با اندازه کامل،MicroSD  ،CompactFlash(CF)  و یاXQD  استفاده می کنند.

رم ریدر

نوع اتصال رم ریدر

کامپیوتر شما چه نوع پورتی دارد؟ رم ریدر چگونه به کامپیوتر متصل می شود؟ هر رم ریدر یک رابط یا نقطه اتصال دارد که از آن برای متصل شدن به دستگاه قابل پشتیبانی، استفاده می کند. گاهی این رابط می تواند یک کابل باشد و گاهی یک اتصال داخلی باشد.

 

جهت مشاهده تمامی پرزنتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

مزایای استفاده از رم ریدر

سرعت بالا: رم ریدرهایی که از USB3.0  به بالا را ساپورت می کنند ، سرعت تبادل بالایی دارند.

سازگاری با اکثر دستگاه ها: بیشتر دوربین ها فقط یک مدل کارت دارند. بعضی از رم ریدرها انواع مختلفی از کارت حافظه ها را پشتیبانی می کنند.

دخیره انرژی: توسط رم ریدر می توانید از ذخیره باتری گوشی ، دوربین و.. خود کمتر استفاده کنید.

اتصال آسان : بسیاری از دستگاه ها رم ریدر ندارد، و برای استفاده از رم ریدرها نیازی به کابل ندارید.

انواع مختلف رم ریدر

رم ریدرهای تک کارته : رم ریدرهایی هستند که فقط از یک نوع Memory card  پشتیبانی می کنند. این نوع رم ریدرها زمانی استفاده می شوند که فقط از یک نوع حافظه استفاده کنید و احتیاجی به کارت های دیگر نداشته باشید.

رم ریدرهای چند کارته: رم ریدرهایی هستند که از چند نوع Memory card  پشتیبانی می کنند. این رم ریدرها تا 35 نوع را پشتیبانی می کنند. پس اگر دستگاه های متعددی داشته باشید که از کارت های حافظه مختلفی پشتیبانی میکنند، از این مدل می توانید استفاده کنید.

رم ریدرهای پر سرعت: زمانیکه فیلم یا عکس خود دارای رزولوشن بالایی می باشد، حجم فایل بیشتر می شود و مدت زمان بیشتری برای انتقال داده ها نیاز می باشد. اگر سیستم تان پورت USB3.0  به بالا داشته باشد از رم ریدر با USB3.0 استفاده کنید. با این کار می توانید با سرعت بالا فایلهای خود را منتقل کنید.

رم ریدرهای با حجم کم: زمانیکه بیشتر اوقات در حال رفت و آمد هستید، این نوع رم ریدر با حجم کوچک مناسب شما می باشد.

مشکلات رایج رم ریدرها

زمانیکه اطلاعات کافی راجع به رم ریدرها نداشته باشید امکان دارد دستگاه خود را خراب کنید. بنابراین در این بخش می خواهیم راجع به مشکلات رم ریدرها بپردازیم.

عدم شناسایی رم ریدر:

بعضی اوقات هنگام  وصل کردن رم ریدر به کامپیوتر خود ، سیستم رم ریدر را نمی شناسد. چک کنید ببینید پیامی نشان می دهد یا نه. اگر هیچ پیامی ظاهر نشد،  ساده ترین راه این است که رم ریدر را از پورت USB خارج کرده و مجددا امتحان کنید، اگر درست نشد این کار را برای کارت حافظه انجام دهید. اگر دوباره جوابی نگرفتید سیستم خود را ریست کنید و مجددا امتحان کنید. در غیر اینصورت دستگاه سوخته است.

زمانی که  پیام متصل بودن دستگاه جدید را داد ولی در مای کامپیوتر خود مشاهده نکردید، امکان دارد رم ریدر خراب شده باشد یا مشکلات ویندوز باشد، بدین ترتیب شما سی دی ویندوز را گذاشته و ویندوز راRepair  کرده و در آخر شروع به نصب درایورهای مادربرد کنید.

طریقه گذاشتن RAM در رم ریدر:

در اینجا با این سوال مواجه می شوید که چطور می توان رم را به رم ریدر وصل کرد که با درست قرار دادن آن بتوان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

پورت هایUSB  به علت استفاده بی رویه و نادرست، از حالت اصلی و استاندارد خود خارج شده و شکل اصلی خود را از دست داده اند، در این صورت کابل رم ریدر به پورت رایانه خود متصل نمی شود و یا اگر هم شود به درستی کار نمیکند.

یک راه حل ساده اینست که با فوت کردن سر USB و همچنین پورت کامپیوتر می تواند راه حلی مناسب برای تمیز کردن محیط داخلی آن شود، بنابراین غیرطبیعی نیست که زباله های کوچکی داخل آن انباشته شده باشند و در این صورت امکان دارد USB  به درستی جابجا نشود.

رم ریدر

عدم نصب درایور رم ریدر:

بیشتر رم ریدرهای پیشرفته نیاز به شناخته شدن توسط کامپیوتر دارند، این حرکت را درایورها انجام می دهند.معمولا بعد از نصب ویندوز یک پیغامی راجع به آپدیت و یا نصب درایورها پرسیده می شود که اگر موافقت نکنید امکان دارد یک سری از بخش های کامپیوتر با شکل مواجه شود، و برای حل این مشکل هر چند وقت یکبار گزینه check for update درایورها را بزنید تا از آپدیت های جدید عقب نمانید. اگر در انجام مراحل بالا به مشکل بر خوردید، می توانید با جستجو در گوگل ، درایور موردنظر خود را دانلود و نصب کنید.

تفاوت رم ریدر با فلش:

رم ریدر و فلش از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه هم هستند اما تفاوت های زیادی در کاربردشان وجود دارد. فلش یک محل ذخیره سازی برای انواع اطلاعات می باشد که با استفاده از آن می توان فایل های مختلفی را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل کرد اما رم ریدرها برای متصل کردن کارت های حافظه به کامپیوتر می باشد که خود رم ریدرها برعکس فلش ها هیچ فضای ذخیره سازی ندارند.

معرفی بهترین رم ریدرهای 2020

اکنون که شناختی راجع به رم ریدرها پیدا کردید ، می خواهیم تعدادی از بهترین رم ریدرهای سال 2021  برای عکاسان را با هم مورد بررسی و شناخت قرار دهیم. این پانزده رم ریدر از پرسرعت ترین و بهترین رم ریدرهای سال 2020 مناسب عکاسان  می باشند.

  • IOGear Quantum Card Reader/Writer  - بهترین رم ریدر 2021 برای عکاسان
  • ProGrade Dual-Slot - بهترین رم ریدر برای عکاسان حرفه ای
  • Sony MRW-E90/BC2  - گزینه ای مناسب برای انتقال سریع داده های حجیم
  • Kingston Digital Super Speed Multi   - برای دستگاه های با پورت USB-A سنتی
  • Unitek Aluminum 3-Slot  - بهترین رم ریدر 2021
  • SanDisk ImageMate All-In-One Reader/Writer - رم ریدر نازک و سازگاری بالا
  • Delkin Devices Dual Slot  - ارزان ترین رم ریدر 2021
  • Anker 2-in-1 Portable Card Reader  - بهترین کارتخوان قابل حمل و همه کاره
  • Verbatim Pocket Card Reader  - گزینه ای ایده آل برای دستیابی به عملکرد UHS-II
  • Transcend TS-RDF5K  - بهترین رم ریدر با عملکرد UHS-II
  • Geekgo SD Card Reader  - بهترین کارت خوان برای دستگاه های آیفون و انردیود
  • Sony MRW-S1 High Speed  - کارتخوان با سرعت انتقال بالا
  • UGREEN SD Card Reader  - محصولی با بهترین ارزش
  • Hama USB 3.1 Type C UHS II Reader  - یک انتخاب مقرون به صرفه
  • Kingston Nucleum USB Type C Hub  - با ارزش ترین رم ریدر

خرید رم ریدر در فروشگاه اینترنتی آرکا آنلاین

فروشگاه اینترنتی آرکا آنلاین با چندین سال سابقه، بهترین و جدیدترین مدل های رم را به شما کاربران عزیز ارائه می کند. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز با مشاوران این فروشگاه تماس برقرار کنید.

در این فروشگاه انواع تجهیزات الکترونیکی از قبیل لپتاپ، موبایل، کارت شبکه، پرینتر، کابل و انواع ماشین های اداری با بهترین کیفیت و با قیمت مناسب به شما عرضه می شود.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha