معرفی باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

معرفی باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

 

 

 

 

تاریخچه برند دل و معرفی باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

برند دل

مایکل دل در ۲۳ فوریه سال ۱۹۶۵ متولد شد. پدر و مادر او یهودی‌ های آلمانی بودند. پدر مایکل دل یک ارتودنتیست بود. نام خانوادگی اصلی پدر او دیل (Dale) بود که بعد از مهاجرت آن ‌ها به آمریکا به دل (Dell)  ترجمه شد.

مادر او لورین شارلوت (Lorraine Charlotte) یک معامله‌گر سهام بود. مایکل دل از همان کودکی یک مغز اقتصادی داشت.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت دل کلیک نمایید 

 

مایکل در مدرسه ابتدای هرود (Herod Elementary School) در هیوستون (Houston) درس خواند ولی چون دوست داشت هر چه زودتر به کسب‌ و کار بپردازد، در همان سن هشت‌سالگی در امتحان معادل‌ سازی دبیرستان شرکت کرد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

مایکل دل موقعی که در مدرسه بود به ‌صورت پاره ‌وقت کار می‌کرد ولی برخلاف کودکان دیگر درآمد کم خود را صرف خرید ‌های لحظه‌ای نکرد. همان پول کم را در بازار سهام و فلزات گران ‌بها مانند طلا سرمایه ‌گذاری کرد.

مایکل دل در سنت هفت‌سالگی اولین ماشین‌حساب خود را خرید و در همان زمان با یک مرکز تله ‌پرینتر (Teleprinter) آشنا شد.

 

جهت مشاهده باتری های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

او در ۱۲ سالگی به کار ظرف ‌شویی در یک رستوران مشغول شد ولی بعد از مدت کمی ارتقا یافت و سر گارسون شد. دل در ۱۵ سالگی یک کامپیوتر اپل ۲ خرید و اولین کاری که کرد این بود که آن را باز کرد تا ببیند چگونه کار می‌کند.

دل وقتی در دبیرستان مموریال (Memorial High School) در هیوستن بود، اشتراک روزنامه هیوستون پست (Houston Post) را می‌فروخت.

یکی از کارهایی که در آن زمان برای افزایش تعداد مشترکین روزنامه انجام می‌ شد این بود که فروشندگان یک ‌به ‌یک به خانه ‌ها زنگ می ‌زدند و از آن‌ ها می‌خواستند که اشتراک روزنامه آن‌ ها را بخرند اما دل به‌راحتی متوجه شد که این سیستم چندان بهینه نیست. در نتیجه او به دنبال راه دیگری رفت.

 

 

 

راه دیگری او باعث شد که دل بتواند افراد را به‌صورت هدف‌گذاری شده دعوت کند تا احتمال خرید آن‌ها بیشتر شود. در این دعوت‌های هدف‌گذاری شده، مایکل به‌جای اینکه به سراغ همه خانواده‌ ها و ساکنین منطقه خود برود، سراغ خانواده ‌هایی رفت که به‌تازگی به منطقه و محله آن‌‌ ها آمده بودند احتمال اینکه این خانواده ‌ها بخواهند اشتراک یک روزنامه محلی را برای اطلاع از اخبار داشته باشند، بیشتر از بقیه بود.

با همین کار مایکل دل در یک تابستان توانست ۱۸ هزار دلار درآمد کسب کند. مایکل دل در زمان دانشگاه، وقت آزاد خود را به تعمیر و ارتقای کامپیوتر های دیگران در خانه خود می‌گذارند. زمان زیادی طول نکشید که متوجه شد او یک کسب ‌و کار موفق راه‌ اندازی کرده است.

مایکل دل از این کسب ‌و کار خود ۲۰۰ هزار دلار درآمد کسب‌ کرد و به همین دلیل در ۱۹ سالگی از دانشگاه تگزاس که در آن درس می‌خواند انصراف داد تا کسب ‌و کار خود را رونق دهد.

مایکل دل در سال ۱۹۸۴ شرکت خود را با نام PC’s Limited ثبت کرد و از همان آپارتمان خود به فروش کامپیوتر پرداخت.

 

افزایش رقابت و حضور جدی در بازار

باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

سال ‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۸۰ با چالش‌ های متعددی برای شرکت دل همراه بود. آن ‌ها اول کپی یکی از کامپیوت رهای IBM با نام PS/2 را قبل از آماده شدن محصول نهایی رونمایی کردند. این کار، باعث عدم توانایی در اجرای همه ‌ی جنبه‌ های کامپیوتر IBM شد و درنهایت، دل محصول خود را با تأخیر عرضه کرد.

یکی از چالش‌ های مهم دل در سال ‌های پایانی ۱۹۸۰، رقابت از طرف ژاپنی‌ ها بود. تولید کنندگان این کشور، کامپیوتر های IBM را با قیمت ‌های پایین‌ تر عرضه می ‌کردند. شرکت آمریکایی مجبور شد تا سرمایه ‌ی زیادی را برای افزایش ظرفیت و انبارداری خود هزینه کند که نقدینگی را به ‌مقدار قابل‌ توجهی کاهش داد. مشکل بزرگ، در زمان تخمین اشتباه خرید در سال ۱۹۸۸ ایجاد شد که نقدینگی شرکت را تقریبا صفر و انبارها را پر از محصولات فروش ‌نرفته کرد.

شرکت دل از رقابت ایجاد شده از طرف آسیایی ‌ها سرخورده نشد. آن ‌ها بهبود فنی محصولات را در اولویت کاری خود قرار دادند و به ‌این ‌ترتیب، کامپیوتر هایی با قوی ‌ترین پردازنده ‌ی آن زمان بازار یعنی Intel 80386 عرضه کردند. کامپیوتر های سرور با سیستم ‌عامل جدید و تکامل ‌یافته ‌ی یونیکس عرضه شدند.

 

 

گلن هنری یکی از متخصصانی بود که پیوستنش به دل، نقطه‌ی عطفی را در تاریخ شرکت ایجاد کرد. او اول برای ساخت کامپیوتر های PS/2  آی ‌بی ‌ام از همین شرکت به استخدام دل درآمد. در اقدام بعدی، برنامه‌های او برای ایجاد تیم تحقیق و توسعه به استخدام نهایی ۱۵۰ مهندس شد. یکی از برنامه‌ های اصلی تیم تحقیق و توسعه دل، ترکیب کارایی چندین تراشه در یک تراشه ‌ی متمرکز بود.

در سال ۱۹۸۹ اینتل زیر پردازنده‌ی مشهور خود یعنی ۴۸۶ را معرفی کرد. دل به ‌سرعت کامپیوتر هایی را به بازار عرضه کرد که قابلیت استفاده از این پردازنده را داشتند. یکی دیگر از اهداف مایکل، گرافیک بالاتر در کامپیوتر ها بود که نیاز به نمایشگر های قوی ‌تر و بورد هایی با مدارهای خاص داشت. به ‌هر حال تلاش‌ های اولیه ‌ی دل در بازار گرافیک جواب داد و نمونه‌ هایی از محصولات آن ‌ها با هدف کامپیوتر های حرفه ‌ای عرضه شدند.

 

مایکروسافت و دل

در طول تاریخ کامپیوتر عملا دو شرکت بودند که توانستند کامپیوتر را به چیزی همگانی تبدیل کنند. یکی دل بود و دیگری مایکروسافت.

غیر از مایکروسافت به ‌عنوان تولید کننده نرم‌افزار و دیگر ارائه‌ دهندگان سخت ‌افزار مانند دل، فقط اپل بود که کامپیوتر تولید می ‌کرد.

همه محصولات اپل، کامپیوتر های اپل گران بودند و هنوز هم گران هستند و این گرانی باعث می ‌شد کامپیوتر‌های اپل فقط در دسترس افراد معدودی قرار بگیرند.

در این میان دل و شرکت دل به ‌عنوان یکی از تاثیر گذارترین شرکت ‌های کامپیوتر یا شاید پدر کامپیوتر ها شخصی دو کار بسیار مهم در صنعت کامپیوتر کرد.

 

 

کامپیوترهای ارزان و انعطاف‌پذیر

اولین کار مهم دل که باعث تحول دنیای کامپیوتر شد، همان پایین‌ آوردن قیمت کامپیوتر بود.

کار دوم دل اما به نحو دیگری اهمیت دارد. مسئله اینجاست که وقتی دل می‌خواست کامپیوتر های سفارشی بسازد و قطعات درخواستی آن‌ ها را روی کامپیوتر های خود ارائه دهد، باید سخت ‌افزار های کامپیوتر را به طوری می‌ساخت که اول ‌از همه با هم سازگار ‌بودند و از آن‌ طرف به ‌راحتی می‌شد که آن‌ ها را با سخت ‌افزاری دیگر عوض کرد.

چنین کاری با کامپیوتر هایی که اپل می‌ساخت ممکن نبود، هم تعویض کردن قطعات برای آن سخت بود و هم شرکت دیگری وجود نداشت که برای اپل سخت‌افزار بسازد.

این اقدام به شخصی‌ سازی دل باعث شد استاندارد های ارتباط مهمی مانند پورت ‌های IDE، ساتا (SATA)، نسخه ‌های گوناگون PCI، پورت ‌های انتقال توان مثل ATX و دیگر استاندارد های مربوط به سی ‌پی ‌یو و چیپست ‌ها ساخته شود.

 

 

باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴

مشخصات:

وزن:                            ۳۲۸ گرم

مدل:                                          JKVC5

تعداد سلول:                     ۶ سلول

آمپر:                        ۵۲۰۰ میلی آمپر

ولتاژ:                    ۱۰.۸~۱۱.۱ ولت

سازگار با:

DELL INSPIRON 1464

DELL INSPIRON 1564

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  کارتریج HP ، کارتریج Samsung ،کارتریج Canon ، کارتریج Brother و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha