بررسی رم جی اسکیل تریدنت زد ۱۶ گیگابایت باس ۳۴۰۰ مگاهرتز

بررسی رم جی اسکیل تریدنت زد ۱۶ گیگابایت باس ۳۴۰۰ مگاهرتز

 

 

 

تاریخچه کمپانی جی اسکیل و بررسی رم جی اسکیل تریدنت زد ۱۶ گیگابایت باس ۳۴۰۰ مگاهرتز

 

تاریخچه کمپانی جی اسکیل

کمپانی جی اسکیل ابتدا کار خود را در سال 1989 میلادی در تایوان شروع کرد. تعدادی جوان که علاقه‌ی زیادی به کامیپوتر داشتند، دور هم جمع شدند و شروع به ساخت قطعات مختلف کامپیوتری کردند، تا اینکه در سال 2003 تصمیم گرفته شد تا این کمپانی فعالیت خود را بر روی ساخت و توسعه رم‌های کامپیوتری متمرکز کند. از آن به بعد این کمپانی شروع به تولید رم های DDR،DDR2 ، DDR3 و DDR4 کرد.

 

 

معرفی محصولات کمپانی جی اسکیل

 

رم Trident Z Royal

Trident Z Royal

یکی از زیباترین قطعاتی که طی چند سال اخیر در زمینه کامپیوتری تولید و عرضه شده است رم های سری Trident Z از سوی کمپانی جی اسکیل هستند. حال با عرضه‌ی سری رویال یا سلطنتی این رم ‌ها شاهد زیبایی به شدت چشم‌گیری از سوی این کمپانی هستیم. بدنه یا همان ماژول این رم ‌ها رنگی طلایی دارد و بخش آر جی ‌بی آن به صورت یاقوت ‌های روی تاج سلطنتی شکل گرفته ‌اند تا زیبایی بسیار زیادی را به این رم‌ ها ببخشند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ولی زیبایی به تنهایی کافی نیست و این رم‌ ها از لحاظ توانایی و کاربردی به شدت در سطح بالاتری نسبت به بقیه رم‌ های بازار قرار می ‌گیرند. رم ‌های سری رویال DDR4 هستند و سرعت آن‌ ها به صورت عادی بر روی 3200 تنظیم شده است ولی می ‌تواند با اورکلاک سرعت آن ها را تا 4600 مگاهرتز افزایش دهید. ظرفیت این رم ها 16 گیگابایت و تاخیر آن‌ها در بهترین حالت چیزی بین 16 الی 18 CL است.

این رم‌ ها به دو صورت دو کاناله عرضه شده ‌اند و هر ماژول 8 گیگابایت ظرفیت دارد. اگر به دنبال رم ‌هایی خاص و در عین حال قدرتمند همراه با نور پردازی برای سیستم گیمینگ خود می‌گردید این رم‌ ها بدون شک اولین انتخاب شما هستند.

 

TRIDENT Z RGB 16GB

TRIDENT Z RGB 16GB

اگر به دنبال رم ارزان قیمت می‌گردید که ظاهر زیبایی به همراه نور پردازی را برای شما داشته باشد TRIDENT Z RGB می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این رم با حافظه 16 گیگابایتی DDR4، سرعت 3000 مگاهرتزی و زمان تاخیر حدودا 16 CL توانایی اجرای هر برنامه و بازی سنگینی را داراست  هر ماژول این رم ظرفیتی 8 گیگابایتی دارد و بدنه آن از جنس آلومنیوم است و طوری طراحی شده که گرما را به خوبی دفع کند.

در کنار همه‌ی این ها روی بدنه این رم‌ها نوار آرجی‌بی قرار داده شده است تا بتوانید به دلخواه نور پردازی سیستم خود و رم‌ ها را هماهنگ کنید. سری TRIDENT Z از سوی جی اسکیل جزو بهترین رم‌های  DDR4هستند که چند سال اخیر به بازار پا گذاشته ‌اند و خرید آن‌ها برای هر سیستم میان رده تا بالا رده ‌ای پیشنهاد می ‌شود.

 

VALUE 8GB

VALUE 8GB

اگر به دنبال یک رم معمولی و بدون نور پردازی یا حتی ظاهری گیرا می‌گردید رم VALUE انتخاب خوبی است. این رم تک کاناله با فضای 8 گیگابایتی و سرعت 2400 مگاهرتزی سیستم شما را برای انجام اکثر کارهای روزمره آماده می‌کند. زمان تاخیر این رم چیزی حدود 15 CL است و از تکنولوژی‌هایی مثل ECC و XMP و قابلیت اورکلاکینگ پشتیبانی نمی‌کند. بدنه این رم ظاهری معمولی دارد و هیچ گونه نورپردازی آر‌ جی ‌بی یا ماژول حرارتی برو روی آن سوار نشده است.

این رم بیشتر مخصوص رایانه‌ هایی است که برای مصرف های معمولی مورد استفاده قرار می ‌گیرند و نیاز دارند تا رمی با استانداردهای جهانی و حافظه مناسب اما ظاهری ساده بر روی آن‌ها پیاده شود.

 

 

 

رم جی اسکیل تریدنت زد ۱۶ گیگابایت باس ۳۴۰۰ مگاهرتز

رم دسکتاپ «جی.اسکیل» مدل «TRIDENT Z» در دسته‌ی رم‌های دو کاناله قرار می‌گیرد. ظرفیت رم TRIDENT Z برابر 16 گیگابایت است یعنی هر ماژول آن 8 گیگابایت ظرفیت دارند. نوع حافظه‌ی این رم DDR4 است که از 288 پین بهره می‌برد. رم‌های DDR4 توان مصرفی و گرمای تولیدی اندکی دارند. سرعت SPD این رم برابر 2133 مگاهرتز است. مثل خیلی از محصولات مشابه، برای خنک‌ سازی این رم از سیستم هیت ‌سینک استفاده می‌شود.

این رم دسکتاپ از قابلیت  XMP برخوردار است و از نسخه‌ی 2.0 این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند این موضوع به نوع CPU و مادربرد (Motherboard) بستگی دارد. فرکانس این رم جی.اسکیل (G.Skill) برابر 3400 مگاهرتز است. مصرف برق این ماژول‌های حافظه فقط 1.35 ولت است. ارتفاع این حافظه 44 میلی‌متر است. این رم  Registered نیست و عملکرد آن به صورت Unbuffered است.

 

مشخصات:

  • سیستم خنک کننده

هیت‌سینک

  • فرکانس

3400 مگاهرتز

  • نوع ماژول

DIMM

  • نوع حافظه

DDR4

  • ظرفیت کلی

16 گیگابایت

  • تایمینگ

16-18-18-38

  • ولتاژ کاری

1.35 ولت

  • پیکربندی

دو کاناله

  • ابعاد هر ماژول

ارتفاع: 44 میلی‌متر

  • تعداد پین

288 پین

 

  • تعداد ماژول

دو عدد

  • ظرفیت هر ماژول

هشت گیگابایت

  • سایر مشخصات

دارای قابلیت پشتیبانی از XMP 2.0

SPD Speed: 2133MHZ

 

مزایا:

مهم ‌ترین مزیت این حافظه، فرکانس زیاد آن محسوب می‌شود که به حداکثر فرکانس قابل دستیابی به‌صورت تئوری برای حافظه‌های DDR4، نزدیک است. بیشتر شرکت‌های تولیدکننده‌ی رم، فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز را به‌عنوان حداکثر فرکانس برای حافظه‌های DDR4 انتخاب می‌کنند اما شرکت‌هایی مثل جی اسکیل، به خاطر دانش فنی و تجربه ‌ی زیاد، رم‌ هایی با فرکانس‌ به‌مراتب بالاتر روانه‌ی بازار می‌کنند.

مهندسان این شرکت، توانسته‌اند حافظه ‌ای با فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز هم طراحی کنند اما این حافظه‌ برای تولید انبوه آماده نیست. با وجود این، جی اسکیل وعده داده است که در آینده، مدل دیگری از Trident Z را با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز روانه‌ی بازار می‌کند.

ولتاژ استاندارد حافظه‌های DDR4، معادل ۱.۲ ولت است. ولتاژ ۱.۵ ولتی این حافظه، ۲۵ درصد بیشتر از ولتاژ استاندارد حافظه‌های DDR4 محسوب می‌شود. جی اسکیل می‌گوید ماژول‌های این سری به‌ صورت دست‌ چین توسط کارشناسان این شرکت انتخاب می‌شود و از آی ‌سی‌ های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این حافظه‌ را در سخت  ‌ترین شرایط مورد آزمون قرار داده و با وجود فرکانس بالا، کاملا برای استفاده‌ های دراز مدت، مناسب است.

 

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: اسپیکر Anker، هدفون Anker،پایه نگهدارنده Anker و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha