معرفی هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST

معرفی هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST

 

 

 

 

تاریخچه برند سیگیت و معرفی هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST

معرفی هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST

تاریخچه برند سیگیت

سیگیت، به انگلیسی (Seagate) گفته می شود. شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است، که به عنوان بزرگترین تولید کننده هارد دیسک در جهان شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۷۹ این شرکت توسط آلن شوگرت با نام شوگرت تکنولوژی، در جزایر کیمن تأسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت سیگیت و دفتر عملیاتی و بخش اجرایی آن، در کوپرتینو، کالیفرنیا مستقر است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت سیگیت کلیک نمایید 

 

شرکت سیگیت در توسعه درایوهای هارد دیسک مهم‌ترین نقش را داشته است، که فعالیت خود را در این زمینه، در سال ۱۹۸۰ با عرضه درایوهای اس‌تی-۵۰۶ با حجم ۵ مگابایت، شروع کرد. این شرکت، در طول دهه ۱۹۸۰ اصلی ‌ترین تولید کننده قطعات در بازار ریز رایانه‌ها، محسوب می‌شد.

 

 

 

شرکت سیگیت در سال ۱۹۸۹، کنترل دیتا کورپوریشن را، خریداری کرد. در سال ۲۰۰۶ ، تمام سهام شرکت مکستور را به قیمت ۱.۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

در دسته‌ی محصولات تجاری و سازمانی، سیگیت انواع ابزار ذخیره‌ سازی مثل هارد درایو و مموری‌های SSD را برای سرورها و کامپیوترهای مین‌ فریم تولید می‌کند. در دسته‌ی مصرف‌کننده، محصولات سیگیت در انواع کامپیوتر های شخصی رومیزی و لپ‌تاپ کاربرد دارند. دسته‌ی دیگری از محصولات به صورت اختصاصی برای دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص مصرف‌کننده مثل دوربین‌های فیلم ‌برداری و کنسول‌های بازی تولید می‌شوند. سیگیت انواع راهکار های ذخیره‌ سازی را برای کسب ‌و کار ها ارائه می‌کند که شامل پشتیبان ‌گیری آنلاین و راهکار های حفاظت و بازگردانی از داده می ‌شود.

 

جهت مشاهده هارد اینترنال های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

شرکت سیگیت بعد از مدتی قرارداد همکاری را با شرکت Corning به امضا رساند. که این قرارداد شامل استفاده از ترکیب جدید سرامیک شیشه ای برای دیسک های هارد درایو بوده است. شرکت سیگیت در سال 1991 برای اولین بار از هارد دیسک Barracuda رونمایی کرد ، این مدل هارد اولین هاردی بود که در آن زمان با سرعت 7200 دو در دقیقه کار می کرد. در سال 1993  شرکت سیگیت ، اولین شرکتی بود که تا آن زمان جمعا 50 میلیون هارد دیسک را به مشتریان عرضه کرده بود. در سال 1996 شرکت سیگیت از اولین هارد دیسک با سرعت 10000 دور در دقیقه رونمایی کرد و با شرکت لوازم جانبی کنر

 (Conner Peripherals) ادغام کرد و به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات سخت افزاری شناخته شد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

سال 1997 در ماه May دادگاهی در انگلستان شرکت سیگیت را به اتهام فروش قطعات معیوب به شرکت Amstrad  (شرکت انگلیسی تولید کننده کامپیوترهای شخصی)، 93 میلیون دلار جریمه کرد. در بین سال های  1997 تا 2004 مدیر عامل جدید شرکت سیگیت به نام Luczo تغییرات گسترده ای را شامل بهبود روند تولیدات و اتوماتیک شدن پروسه تولید با فناوری های روز انجام داد. در طول این سال ها تعداد کارمندان شرکت سیگیت از 111000 کارمند به 50000 کارمند کاهش پیدا کرد.

کارخانه های تولیدی شرکت سیگیت از 24 کارخانه به 11 کارخانه تنزل پیدا کرد و مراکز طراحی را از 7 مرکز به 3 مرکز رساند. بعد از تغییرات انجام شده در سیستم تولید شرکت سیگیت، تعداد خروجی سه ماهه هارد دیسک از 9 میلیون به 20 میلیون افزایش پیدا کرد.

در سال 1998 سیگیت مرکزی را با عنوانSeagate Research در پیتسبورگ با سرمایه 30 میلیون دلاری تاسیس کرد. این مرکز با محوریت کار بر روی تکنولوژی های آینده و فن آوری های توسعه یافته مشغول به کار کرد و از دست آوردهای این مرکز می توان به طراحی هارد دیسک برای کنسول های بازی Xbox شرکت مایکروسافت اشاره کرد.

در سال 2003 شرکت سیگیت به بازار هارد دیسک های لپ تاپ برگشت و هارد دیسک 1 اینچی را برای دستگاه های Ipod شرکت اپل طراحی و عرضه کرد.

این محصول یک اینچی شروعی بود برای تولید حافظه های بیشتر برای دستگاه های دیجیتالی مثل دوربین های دیجیتال و پلیر های دیجیتال. در سال 2006 شرکت مکستور توسط سیگیت به ارزش تقریبی 2 میلیارد دلار خریداری شد. در سال 2007 شرکت سیگیت برای اولین بار هارد دیسک های هیبریدی را طراحی کرد.

 

 

 

شرکت سیگیت در سال 2010 از اولین هارد دیسک 3 ترابایتی در جهان رونمایی کرد، این شرکت برای اولین بار هارد اکسترنال 1.5 ترابایتی را روانه بازار کرد و در دسامبر 2011 شرکت سیگیت، بخش تولید هارد دیسک شرکت سامسونگ را خریداری کرد. در سال 2016 شرکت سیگیت از حافظه اس اس دی با ظرفیت 60 ترابایت رونمایی کرد.

 

محصولات:

محصولات شرکت سیگیت

هاردهای شرکت سیگیت به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

هاردهای اکسترنال

هاردهای اینترنال

 

هاردهای اکسترنال:

هارد دیسک های اکسترنال به دوسته Portable وDesktop  تقسیم می شوند. هارد اکسترنال های Portable  یا قابل حمل هارد های کوچکی هستند که از طریق پورت USB به رایانه اتصال پیدا می کنند دقیقا مثل یک فلش با حجم بالا کار می کنند و کار کردن با آن ها خیلی ساده است. اما هاردهای اکسترنال  Desktop در اندازه های بزرگتری به بازار عرضه می شوند و به این دلیل بسیار سنگین هستند و حجم زیادی هم دارند همچنین کمتر توسط کاربران معمولی استفاده می شوند.

کاربرد آن ها بیشتر در زمینه ی ذخیره  سازی اطلاعات ممحلی و پشتیبان گیری است. به دلیل ظرفیت زیادی که دارند بیشتر توسط سازمان های خاص برای پشتیبان گیری از حجم زیادی از اطلاعات به کار گرفته می شوند. یکی مزیت های این دسته از هارد ها سرعت بسیار بالای آن ها در انتقال داده ها است.

 

 

 

 

هاردهای اینترنال:

هارد دیسک ‌های داخلی یا اینترنال کمپانی مشهور و خوش‌نام سیگیت (Seagate) یکی از بهترین تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات در نوع خود هستند که از کارایی و قابلیت اطمینان بالایی در ذخیره‌سازی اطلاعات برخوردار هستند و سرعت دسترسی به اطلاعات در آن‌ها بسیار بالا است و برای ذخیره‌سازی اطلاعات در حجم‌های بالا برای انواع کاربرانی که از کامپیوترهای شخصی (PC) استفاده می‌کنند، بسیار ایده‌آل هستند.

 

 

 

هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST با ظرفیت ۸ ترابایت

معرفی هارد اینترنال سیگیت مدل A Enterprise Exos ۰۰۰NM8۰۰۰ ST

شرکت Seagate تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است، که به عنوان بزرگترین تولیدکننده هارد دیسک در جهان شناخته می‌شود. سری جدید هارد های اینترپرایز سیگیت، مدل Exos روانه بازار شده است برای همه موارد ذخیره سازیEnterprise Exos  امن ترین و قدرتمند ترین راه برای عبور از datasphere و بهره گیری از پتانسیل کامل آن است. همیشه در حال کار و همیشه کار می کند، سری Exos از درایو های سخت با گزینه های پیشرفته برای عملکرد مطلوب، قابلیت اطمینان، امنیت و مدیریت ذخیره سازی قابل تعریف کاربر قابل بارگذاری است.

Exos بر پایه نسل نوآوری تعریف شده در صنعت طراحی شده است تا به طور کارآمد و به طور منظم در بارهای کاری طبقه سازمانی طراحی و اجرا شود. دسترسی سریع و ذخیره داده های انبوه با تکنولوژی نسل نهم و اثبات پذیری سریع در یک ردیف استاندارد و آشنا 3.5 اینچی از مزیت های این هارد است.

 

 

 

مشخصات:

  • وزن

700 گرم

  • تجهیزات ذخیره سازی

هارد دیسک

  • درجه حرارت

5°C – 60°C

  • نوع رابط

SATA 3.0

  • ظرفیت

هشت ترابایت

  • سرعت چرخش

7200 دور در دقیقه دور بر دقیقه

  • سایز هد

3.5  اینچ اینچ

  • بافر (حافظه کش)

256 مگابایت

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: رم کامپیوتر (RAM)، منبع تغذیه، کیس کامپیوتر و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha