خرید SSD

خرید SSD

 

 

 

 

SSD ‌یک قطعه سخت‌افزاری سیستم است که می‌تواند عملکرد آن را افزایش دهد. و همان قطعه‌ای هست که اطلاعات کامپیوترتان را بر روی آن نگهداری می‌کنید. استفاده از SSD در سال‌های اولیه ساختشان فراگیر نبود ولی رفته‌رفته استفاده از حافظه‌های SSD فراگیرتر شد. به‌طوری‌که امروزه توانستند جایگاه هارددیسک‌های HDD را تصاحب کنند.برای خرید SSD در انواع برند ها به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

 

کاربرد SSD  :

 

 

جهت مشاهده هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

کاربرد SSD ابتدا در سیستم هایی خاص و با قیمت بالا بود. ولی امروزه استفاده از SSD به یک انتخابی عادی بر روی لپ تاپ ها و کامپیوترهای متوسط و حتی ارزان قیمت تبدیل شده است . امروزه SSD در حوزه های زیر کاربرد زیادی دارند:

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

  • تجارت :  شرکتهایی که بر روی حجم انبوه اطلاعات کار می کنند، مانند: برنامه نویسان و تحلیل گران اطلاعات، سرعت دسترسی بالا و سرعت انتقال اطلاعات دارای اهمیت حیاتی است .پس خرید SSD برای این افراد ضروری و کاربردی است.

 

  • بازی : کامپیوترهای گیمینگ حد نهایی تکنولوژِی کامپیوتر به حساب می آیند . جایی که استفاده از قطعات گران قیمت و پرسرعت ، بسیار ضروری است.

 

  • لپ تاپ ها : SSD ها مصرف انرژی پایینی دارند. همین امر باعث رواج استفاده ی آن در لپ تاپ ها شده است . چرا که هارد دیسکها باتری لپ تاپ را با سرعت بیشتری مصرف می کنند . همچنین بدلیل مقاومت SSd ها در مقابل تکانهای شدید و ضربه ، احتمال از دست رفتن اطلاعات در ضربه خوردن به لپ تاپ به نحو چشمگیری کاهش می یابد .

 

  • سرورها : سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در سرورها ، تاثیر بسیاری در محیط های شبکه دارند . به همین دلیل استفاده از SSD در این حوزه نیز به سرعت در حال افزایش است .

 

انواع SSD  :

 

وقتی برای خرید SSD  اقدام میکنید ،انواع متفاوتی از SSD ها را می بینید . اما کدامیک از آنها برای شما مناسب تر است ؟ 

انواع SSD  به صورت زیر است:

۱. SSD 2.5

این نوع SSD بیشتر در رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. جالبه که بدانید ابعاد این مدل ۲.۷۵ اینچ (CM۶.۳۵) است. با اینکه باگذشت زمان امکان نصب این درایوها تکامل پیدا کرد ولی همچنان نیازی نبود که SSD‌ها آن‌قدر بزرگ باشند به همین دلیل سازندگان SSD اولین قدمشان برای کوچک کردن حافظه‌ها برداشتند.

 

۲. M.SATA

همان MINI STATA است که نسبت به درایوهای ۲٫۵ اینچی کوچک‌تر هستند. این درایوها مبتنی بر SATA هستند و همچنان در بازار وجود دارند، چون چندین سال پیش در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شدند و امروزه تقاضا برای افزایش ظرفیت آنها وجود دارد. (باید دقت کنید که این مدل را با نوع بعدی که M2 نام دارد اشتباه نگیرید).

۳. M.2

اگر قصد خرید SSD مبتنی بر NVME دارید، M.2 گزینه خوبی است. حافظه از نوع M.2‌ آن‌قدر کوچک هستند که به‌راحتی بین انگشت اشاره و انگشت شصت قرار می‌گیرند. M.2 ها به اسلاتهای PCIE متصل می‌شوند که ۴ خط انتقال داده (PCIE X4) دارند. معمولاً این حافظه‌ها مبتنی بر NVME هستند، اما درایوهای M.2 را هم می‌شود پیدا کرد که مبتنی بر SATA باشند که زیاد محبوب نیستند ولی دوتا از برندهای محبوبش SAMSUNG 860 EVO و WD BLUE 3D NAND هستند.

 مزایای خرید SSD :

  • استفاده از انرژی کمتر: سازندگان HDD وقتی می‌خواهند فضای ذخیره‌سازی زیاد کنند، دو راه دارند که یکی از آنها افزایش تعداد صفحات HDD است. این کار سبب می‌شود که با چرخش سریع این صفحه‌ها گرمای بیشتری نیز تولید شود. از طرف دیگر ما می‌دانیم که در درایو‌های SSD خبری از صفحه و بازو و … نیست پس نیازی به انرژی مکانیکی نیست و بنابراین گرما و انرژی کمتری تولید می‌شود.

 

  • بدون صدا بودن: چون حافظهSSD دارای صفحه‌های مغناطیسی نیست باعث می‌شود که کاملاً بدون صدا کار کنند.

 

  • سریع‌تر بودن: SSD نسبت به HDD دسترسی سریع به اطلاعات دارند برای همین ذاتاً سریع‌تر از HDD هستند.

نظرات

حاصل جمع : Captcha