بهترین مادربرد ddr3 درسال 2022

بهترین مادربرد ddr3 درسال 2022

 

 

 

امروز در این مقاله به معرفی بهترین مادربرد DDR3 خواهیم پرداخت، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. یکی از مهم‌ترین اجزای هر سیستم کامپیوتری مادربردش هست که نقش خیلی مهمی تو سرعت و قدرت و قابلیت ارتقا هر سیستمی رو دارد. قبل از هر چیزی به توضیح وظایف و کارایی‌های مادربرد می‌پردازیم.

مادربرد یکی از اجزای مهم هر کامپیوتر است که با انواع مارک‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. هرکدام بر اساس امکانات بیشتر قیمت بالاتری دارند. پیداکردن بهترین مادربرد کاری است که جهت آماده‌سازی و تجزیه‌ و تحلیل می‌باشد. برای این کار آزمایش مقایسه‌ای ابزاری مؤثر است که مشتری می‌تواند از آن استفاده کند، بااین‌حال جمع‌آوری تمام اجزای لازم برای سازگاری یک سیستم آسان نیست. به‌منظور کمک به شما در این مشکل شما می‌توانید در سایت‌های سازنده هر شرکت مقایسه قطعات سخت‌افزاری آنها را در مقابل محصولات شرکت‌های دیگر مشاهده کنید و راحت‌تر تصمیم به انتخاب و خرید بگیرید. اگر در توضیحی ساده بخواهیم مادربرد را توضیح دهیم، مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون یک رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، رم، پاور، هارد، کارت گرافیک و روی آن نصب می‌شوند و به هم متصل می‌شوند. می‌توان گفت مادربرد قابلیت تقسیم و اتصال و همه چیز را دارد. پاور برق از طریق سوکت‌های برق به مادربرد می‌دهد و وظیفه مادربرد در قبال پاور این است که برق را به‌اندازه مناسب بین تمامی اجزای سخت‌افزار کامپیوتر پخش کند تا بتواند گرافیک، رم، هارد و ... را روشن کند. به زبانی دیگر مادربرد ستون فقرات اجزای مختلف یک سیستم است که از طریق اسلات، سوکت و باید کابل‌ها به تمام اجزای داخل کیس متصل می‌شود.

مادربرد یکی قطعه مهم و کلیدی است که تقریباً در تمامی گجت‌های هوشمند قرار دارد مانند: کیس، لپ‌تاپ، تلفن همراه، ساعت هوشمند و ... وجود دارد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

مشاهده مادربردهای موجود در آرکا آنلاین

مادربرد از چه اجزایی تشکیل شده است

در این قسمت به اجزای تشکیل‌دهنده مادربرد می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تمامی تجربیات و اطلاعات خودمان رو با شما در میان بگذاریم. اولین بخشی که می‌خواهیم به آن بپردازیم BAIOS  است بایوس یا همان Basic Input out put System به مکانی در مادربرد اطلاق می‌شود که تنظیمات یا اطلاعات مادربرد در آن نگه‌داشته می‌شود. کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود در بایوس دسترسی داشته باشند و آن را تغییر یا آپدیت کنند. CMOS   نیز بخشی از مادربرد است که وظیفه حفظ اطلاعات BAIOS   مصرف‌کنندگان در زمان برق رفتن و یا خاموش شدن سیستم را ایفا می‌کند. بخش دیگری که به بررسی آن می‌پردازیم پورت‌های خروجی و ورودی مادربرد است. شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده مادربرد برای کارکرد هرچه بهتر محصول خود پورت‌های مختلفی رو فراهم می‌کنند که کاربر رو در خرید سخت‌افزار راحت بگذارند. در مادربردهایی که در غالب بهترین مادربرد DDR3 به شما معرفی خواهد شد پورت‌های زیادی برای اتصال اسپیکر، میکروفون، مانیتور، موس و کیبورد و ... برای دیگر اتصالات فراهم شده است.

کانتکتور ساتا بخش دیگری از مادربرد است که به آن می‌پردازیم. این نوع کانکتور به وصل کردن دستگاه‌های ذخیره‌سازی نظیر اس‌اس‌دی و هارد درایو مکانیکی به مادربرد استفاده می‌شود این نوع از کانکتور 7 پین است که سرعت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بزرگ‌ترین کانکتور بر روی مادربرد ATX  نام دارد که انرژی اجزای مادربرد را تبدیل می‌کند و به‌نوعی کانکتور برق به شمار می‌آید.

از دیگر اجزای مادربرد پنل جلوی کیس است که شامل کلید پاور، پورت‌های صدا، چراغ‌های LED جلوی کیس و ... است. سوکت‌های CPU نیز از دیگر اجزای مهم یک مادربرد است. بخش دیگر اسلات‌های توسعه است. کاربرد اسلات زمانی مشخص می‌شود که بخواهیم قطعه جدیدی را به مادربرد متصل کنیم. روی مادربرد اسلات‌های مختلفی نظیر اسلات گرافیک، اسلات کارت گرافیک، اسلات کارت شبکه، اسلات کارت صدا و کارت شبکه موجود می‌باشد. این موضوع این امکانت را به ما می‌دهد که بتوانیم بخش‌های مختلف یک سیستم را تعویض و یا ارتقا می‌دهند. اسلات کارت گرافیک این امکان را به مادربرد می‌دهد که خروجی گرافیک خیلی قوی و بهتری داشته باشیم.

اسلات کارت شبکه نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق اینترنت یا کابل  LAN  به دیگر شبکه‌ها متصل شوند.

اجزای دیگر مار دارد تراشه‌ها هستند که مدیریت جریان داده‌ها بین حافظه، پردازنده و دیگر بخش‌های مادربرد است. مادربردها تراشه‌های زیادی دارند که یکی از تراشه‌های مهم آن تراشة northbridge است که این تراشه مستقیماً به cpu متصل می‌شود و ارتباط بین پردازنده با دستگاه‌هایی مانند کارت گرافیک یا رم را سرعت می‌بخشد.

مفهوم ddr3  و ویژگی‌های بهترین مادربرد

ddr یک تکنولوژی است که در دنیای کامپیوتر و سخت‌افزار انقلاب بزرگی به پا کرده است. این تکنولوژی در 4 نسل به وجود آمده است. یکی از مزایای بزرگ این تکنولوژی افزایش سرعت لپ‌تاپ، تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر است. ddr  نوعی رم است که در هر چرخه ساعت، دو عملیات را اداره می‌کند. یعنی در هر کلاک پالس 2 بیت منتقل می‌کند.

این موضوع موجب می‌شود تا سرعت رم دوبرابر شود. این در حالی است که رم‌های قدیمی srd تنها یک عملیات در چرخه ساعت انجام می‌دادند.

در سال 2000 این تکنولوژی وارد صنعت کامپیوتر شد و باعث دوبرابر شدن سرعت رم ها شد. همان‌طور که قبل‌تر گفته شد این تکنولوژی 4 نسل دارد هرچقدر عدد آن بالاتر باشد، آن تکنولوژی بهتر و جدیدتر است. سؤالی که اکثراً برای همه پیش می‌آید این است که چه تفاوت‌هایی را باهم دیگر دارند. یکی از تفاوت‌های اصلی فاصله در محل شکاف بین پین‌ها است. به طور مثل شکاف بین رم ddr3  خیلی بزرگ‌تر و واضح‌تر است نسبت به رم ddr2  و در رم‌های ddr3  سرعت انتقال دیتا را می‌توان تا 17066 افزایش داد.

یکی از مسائلی که بعد از تولید هر نسل از رم‌های ddr به وجود می‌آید ولتاژ آن است که در هر نسل کمتر شده و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

 

یکی از محبوب‌ترین مادربردهای ddr3

مادربرد کامپیوتر Msi A68HM Gaming

  • قالب ساخت: M-ATX
  • چیپست مادربرد: AMD A68H
  • پلتفرم سازنده: AMD
  • نوع رم: DDR3
  • کل حافظه رم: 32 گیگابایت

مشاهده اطلاعات کامل مادربرد ASUS PRIME H۳۱۰M-K LGA ۱۱۵۱

مادربرد کامپیوتر Msi A68HM Gaming یکی از بهترین محصولات برای گیمرها به شما می‌رود. این مادربرد امکان این را فراهم می‌کند تا کاربران بازی‌های زیاد و متنوعی را تجربه کنند. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا عملیات‌های سنگین خود را به‌راحتی بر روی سیستم اجرا کنند.

تراشه AMD یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها در صنعت تکنولوژی می‌باشد و این تراشه این امکان را می‌دهد که کاربران بدون کوچک‌ترین نقصی بازی و برنامه‌های خود را اجرا کنند. اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که رندرینگ انجام می‌دهید یا تدوین ویدئو و یا بازی‌های سنگین انجام می‌دهید این مادربرد گزینه خوبی برای شماست.

ابن مدل مادربرد Msi A68HM Gaming می‌تواند نیازهای شما را در مقابل نرم‌افزارها بازی‌های سنگین برطرف کند و از طرفی قیمت مقرون‌به‌صرفه را هم دارد که باعث محبوبیت بیشتر این قطعه سخت‌افزاری شده است. یکی از مزایای خیلی خوب این مادربرد پشتیبانی از فرمت 4K است که در این رزولوشن تصاویر کیفیت وضوح بالایی دارند و این نشان‌دهنده قدرت و هوشمندی این مادربرد است، همچنین سازندگان این محصول کارت صدای سطح بالایی را هم برای این محصول قرار داده‌اند که کانال‌های صوتی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین برای کیفیت افزایش صدا در این محصول از فناوری Audio Boost  استفاده شده است و همین امر موجب کیفیت خیلی خوب و تفکیک صدای صدا در زمان بازی‌کردن می‌باشد.

این مادربرد به یک بایوس بی‌نظیر مجهز شده که امکانات خیلی خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به طور مثال این بایوس این مادربرد داری نرم‌افزار OBS  می‌باشد که این نرم‌افزار به گیمرها این امکان را می‌دهد که در حین بازی‌کردن استریم هم بکنند.

 

شاید این مطلب را دوست داشته‌ باشید: برترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس سال ۲۰۲۱ 

 

در بخش اتصالات هم این محصول به‌خوبی طراحی شده است و دارای 4 عدد کانکتور SATA 3 می‌باشد و هرکدام سرعتی بالغ بر 6 گیگابایت دارند. همچنین این مادربرد دارای 2 عدد پورت USB 3.1 می‌باشد که سرعت خیلی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از دیگر نکات مثبت این مادربرد است. همچنین یک عدد کانکتور M.2 نیز فراهم شده است تا کاربران بتوانند به حافظه‌های پرسرعت نیز متصل شوند.

باتوجه‌به توضیحاتی که داده شد مادربرد Msi A68HM Gaming می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای گیمرها و یا تدوین گران باشد، درعین‌حال که قدرت و سرعت مناسبی را دارا هستش قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای را هم دارد که باعث می‌شود گزینه خیلی مناسبی برای شما باشد.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha