به صرفه ترین لپ تاپ در سال 2021 برای مصارف خانگی

به صرفه ترین لپ تاپ در سال 2021 برای مصارف خانگی

 

 

بدون شک در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی میان ما و دنیای فناوری و دیجیتال، کامپیوتر شخصی یا همان لپ‌تاپ است. فرقی نمی‌کند شما جزو کدام‌یک از اقشار جامعه باشید، در عصر تکنولوژی هر فردی باتوجه‌به نیازهایش به یک لپ‌تاپ نیاز دارد. به‌ویژه در ایام کرونا و افزایش روند دورکاری و انجام امورات شخصی و کاری، استفاده از انواع لپ‌تاپ بسیار فراگیر شده است. امروزه افراد، باتوجه‌به نیازهای خود لپ‌تاپ مدنظر خود را انتخاب و تهیه می‌کنند.

چرا این مطلب را بخوانیم؟

 در این مقاله قصد داریم برای سهولت در انتخاب یک گزینهٔ مناسب، جدیدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌ها در سال 2021 که برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

بدیهی است که در سال‌های اخیر شرکت‌های مختلفی در زمینهٔ تولید لپ‌تاپ با یکدیگر در حال رقابت هستند. انواع لپ‌تاپ در جهت برآورده ساختن نیاز مخاطب با ویژگی‌های فنی متفاوت و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است.

آنچه در این مقاله مدنظر ماست معرفی لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه در سال 2021 برای انجام امور خانگی است. بدیهی است که برای نیل به این مقصود نیازی به یک سیستم پیچیده و مشخصات فنی بالا از قبیل پردازندهٔ قوی یا حافظهٔ بالا نیست. افرادی که در پی خرید یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت باقابلیت‌های حداقلی هستند، اغلب فعالیت‌های بسیار ساده‌ای با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهند. کارهایی از قبیل ادیت‌های سادهٔ عکس، گوش‌کردن به موسیقی و تماشای فیلم و انجام امور اداری ساده همچون ورد و اکسل از رایج‌ترین فعالیت‌های کاربران خانگی است.

برند لنوو (Lenovo)

یکی از شرکت‌هایی که موفق به کسب جایگاه قابل قبولی در میان مخاطبان شده، شرکت لنوو (Lenovo) است که در سال 1984 در شهر پکن تأسیس شده و تا امروز در زمینهٔ تولید لپ‌تاپ و ابزار جانبی آن موفق بوده است. لنوو باتوجه‌به کیفیت قابل‌قبول و قیمت مناسب محبوبیت ویژه‌ای در میان مخاطبان کسب کرده است. لنوو برای سه ردهٔ مبتدی، میان‌رده و پیشرفته لپ‌تاپ‌های متعددی تولید کرده است. اکنون پیش از معرفی لپ‌تاپ‌های مناسب برای مصارف خانگی لازم است به مشخصات موردنیاز برای خرید یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه اشاره کنیم و از لحاظ فنی ویژگی‌های آن را بررسی کنیم:

مهم‌ترین نکته در خرید یک لپ‌تاپ، میزان قدرت پردازندهٔ آن یا همان cpu  است. پردازنده‌های مختلفی در سیستم‌های مختلف وجود دارد که باتوجه‌به میزان تخصصی بودن عملکرد موردنیاز کاربران، متغیر هستند. آنچه حائز اهمیت است سطح انتظار شما از یک لپ‌تاپ است. برای انجام امور سادهٔ خانگی نیازی به یک پردازشگر قوی و حرفه‌ای نیست. اما این مسئله کاملاً به شخص شما بستگی دارد که بخواهید چقدر هزینه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا حد ممکن لپ‌تاپی را انتخاب کنید که cpu  قوی‌تری دارد.

بنابراین باید این نکته را در نظر بگیرید که پردازنده‌های کار شده در مدل‌هایی که به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، جزو بهترین‌ها نیستند؛ اما برای مصارف خانگی کاملاً مورد اعتماد هستند و کار شما را به بهترین نحو راه می‌اندازند. در ادامه به معرفی 3 مدل از لپ‌تاپ‌های برند لنوو می‌پردازیم:

 

 

جهت مشاهده لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

 

Ideapad-330–NXB

Ideapad 330 – NXB 1. لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل

اولین لپ‌تاپی که به شما معرفی می‌کنیم این مدل است. این لپ‌تاپ دارای ظاهری زیبا و همه‌پسند است و جزو جدیدترین تولیدات شرکت لنوو و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های این برند است و برای انجام کارهای عمومی و مصارف خانگی یکی از بهترین پیشنهادهای ممکن است. دایرهٔ هدف این لپ‌تاپ، دانشجویان و دانش‌آموزان را نیز در برمی‌گیرد و به‌طورکلی برای مقاصد عمومی بسیار کاربردی و مناسب است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مشخصات این مدل می‌پردازیم تا اگر قصد انتخاب کردن این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو را دارید بهتر و هوشمندانه‌تر بتوانید تصمیم بگیرید:

پردازنده (CPU)

 پردازندهٔ این لپ‌تاپ، سری (Celeron N4000 ) سلرون نسل چهارم است.

حافظه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ‌تاپ میزان ظرفیت آن است. اگر لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید حافظهٔ بالایی داشته باشد نیاز نیست مدام نگران تعداد فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید، باشید! می‌توانید آرشیو کوچکی از عکس‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید. البته نکتهٔ خوشایند ماجرا اینجاست که ظریفت رم‌ها قابل ارتقا می‌باشد و می‌توانید بنا بر نیاز خود ظرفیت رم خود را تغییر دهید. رم این مدل از سری لپ‌تاپ‌های لنوو Ideapad 330 – NXB 8 گیگابایتی است و نوع آن DDR4 می‌باشد.

حافظهٔ داخلی یا SSD  آن 1 ترابایت ظرفیت دارد که جزو محسنات این لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

صفحه‌نمایش

آنچه در یک صفحه‌نمایش حائز اهمیت است در مرحلهٔ اول اندازهٔ آن است. این لپ‌تاپ از اندازهٔ خوبی برخوردار است و ابعاد آن 15.6 اینچ است. دقت آن نیز HD|1366x768 و صفحه‌اش مات است. صفحه‌نمایش لمسی نیز ندارد و لازم است حتماً از ماوس استفاده کنید.

گرافیک

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد در خرید به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ در سال 2021 برای مصارف خانگی نیازی به سیستم‌های پیچیده و حرفه‌ای نیست. شما قصد ندارید کارهای گرافیکی پیچیده انجام دهید؛ بنابراین یک گرافیک معمولی نیز شما را در انجام کارهای روزمره‌تان یاری می‌کند. سازنده پردازندهٔ گرافیکی این مدل Intel است که برای مورداستفاده این لپ‌تاپ کاملاً مفید و کاربردی است.

Lenovo-Ideapad-330–E

2. لپ‌تاپ 15 اینچی   Lenovo Ideapad 330 – E

این مدل همان‌طور که از عنوانش پیداست مشابه لپ‌تاپ شمارهٔ یک است که به‌تفصیل معرفی کردیم. تنها تفاوتی که این دو لپ‌تاپ با یکدیگر دارند میزان ظرفیت RAM آن است. این مدل باتوجه‌به کمتر بودن قیمت آن دارای 4 گیگابایت ظرفیت RAM است و گزینهٔ خوبی از نظر مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن محسوب می‌شود.

Lenovo-V14–C

3. لپ‌تاپ 14 اینچی لنوو مدل Lenovo V14 – C

بازهم قصد داریم یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های لنوو را به شما معرفی کنیم که باتوجه‌به قیمت مناسب و قابلیت‌های خوبی که دارد برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. مدل Lenovo V14 – C هم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به‌عنوان به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ در سال 2021 برای مصارف خانگی باشد. سری پردازنده یا همان CPU  این مدل نیز مثل دو مدل قبلی، Celeron است و سازندهٔ آن Intel است. رم RAM  آن 4 گیگابایت است و SSD آن 256 گیگابایت ظرفیت دارد. شاید بتوان گفت نکته‌ای که در این مدل به چشم می‌آید همان ظرفیت حافظه یا RAM  آن است. اگر بخواهیم این لپ‌تاپ را با دو مدل قبلی مقایسه کنیم مهم‌ترین وجه تمایز آن‌ها همین مسئلهٔ حافظه است. بی شک اندک تفاوت قیمت در این لپ‌تاپ با دو مدل قبلی نیز به همین دلیل است و برای اغلب کاربران حجم بیشتر ظرفیت بسیار مهم است.

 سازندهٔ گرافیک این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو نیز Intel  و مقدار گرافیک آن Up to 2GB Share است.

صفحه‌نمایش

همان‌طور که در عنوان ذکر شده است ابعاد این لپ‌تاپ 14 اینچ است و از نظر کیفیت صفحه‌نمایش آن مات، HD|1366×768  با نرخ تصویر 60 هرتز است.

به نقطه‌ضعف این لپ‌تاپ در مقایسه با دو مدل قبلی اشاره کردیم و اکنون وقت آن است که به یکی از حسن‌های این مدل که برای بسیاری از مخاطبین اهمیت دارد نیز اشاره کنیم. این ویژگی چیزی نیست جز سبک‌تر بودن این لپ‌تاپ که حمل‌ونقل آن را آسان‌تر می‌کند. وزن این مدل 1.6 کیلوگرم است و باعث می‌شود کاربران به‌راحتی آن را به هرجایی که می‌خواهند ببرند.

 

جمع‌بندی

سه لپ‌تاپی که از برند لنوو Lenovo به‌عنوان به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ در سال 2021 برای مصارف خانگی خدمت شما معرفی گردید بی شک جزو بهترین انتخاب‌های ممکن در بازار دیجیتال هستند. برندهای دیگری نیز در این عرصهٔ رقابت مشغول به فعالیت هستند و لپ‌تاپ‌های متنوعی در رده‌های گوناگون وارد بازار کرده‌اند که در مقاله‌های بعدی حتماً به آن‌ها خواهیم پرداخت. امیدواریم این مطلب شما را در پیداکردن لپ‌تاپ موردنظرتان یاری کرده باشد.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha