بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در سال 2021

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در سال 2021

 

 

 

انتخاب کارت گرافیک مناسب هیچ‌وقت ساده نبوده است. شما با کمی تحقیق درباره انواع کارت گرافیک مخصوص ماینینگ، می‌توانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید. بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ باید قدرت و حافظه کافی داشته باشد، اما همیشه برای ماینینگ نیازی نیست هزینه‌های هنگفتی کنید. به طور مثال کارت گرافیک‌های Nvidia GeForce RTX 3060 Ti و Nvidia RTX 3060 می‌توانند انتخاب خوبی برای بعضی از افراد باشند. همان‌طور که می‌دانید عمل ماینینگ اگر تنها با یک دستگاه انجام شود بازدهی چندانی ندارد و شما باید برای دستیابی به ارزهای رمزنگاری شده به مقدار زیاد باید از چندین دستگاه به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ارزهای دیجیتال همواره طرف‌داران خود را داشته است و با روند صعودی غیرقابل باور ارز بیت‌کوین، بیشتر افراد به این ارز علاقه‌مند شدند. تقریباً از اواخر سال میلادی گذشته تا به الان ارزهای بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه ارزهای نوپا داشته‌اند. همچنین ارز رمزهای دیگر نیز در حال رشد بوده‌اند، به همین دلیل با افزایش روز افزون قیمت ماینرها مواجه هستیم. طبیعتاً پردازنده‌های گرافیکی هم از این افزایش قیمت جا نمانده‌اند و افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند. ارز رمزها در حال حاضر با یک روند صعودی در حال افزایش قیمت هستند.

ما با در نظر گرفتن قیمت و بازدهی، برای شما مقاله‌ای در رابطه با بهترین کارت گرافیک ماینینگ در سال 2021 را تهیه کردیم که به شما در خرید تجهیزات مناسب و به‌صرفه کمک می‌کند. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا سرمایه اولیه خود را در اسرع وقت بازگردانید. فقط نیاز است که به نکته‌های گفته شده در این مطلب توجه کافی رو داشته باشید و کارت گرافیک مناسب برای خود را شناسایی و خریداری کنید.

لازم به ذکر است که شما برای کار ماینینگ، به سایر اجزای کامپیوتر هم نیاز دارید. به طور مثال برای یک ماینینگ عالی باید از بهترین پردازنده‌‎ها که در مقاله بهترین و قوی‌ترین سی‌پی‌یو ۲۰۲۱ در جهان به تعدادی از آنها اشاره کردیم استفاده کنید، تا نتیجه دلخواه خود را بگیرد.

چطور ماینینگ انجام می‌شود؟

بگذارید ابتدا کمی از فرایند ماینینگ برای شما بگوییم. استخراج ارزهای دیجیتال به معنی انجام یک سری معاملات در یک شبکه رمزنگاری شده است. انجام این کار باید از نظر امنیت، شبکه رمزنگاری شده بتواند از بیش از میلیاردها دلار ارزش حفاظت کند. کامپیوترها باید بتوانند رشته‌های هش شده را حدس بزنند تا این فرایند به‌درستی اجرا شود.

به این عمل‌ها اثبات کار گفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز رمزنگاری شده است. این شبکه از افرادی که بیت‌کوین، دش، اتر یا هر واحد پولی دیگری اضافه می‌کنند، محافظت می‌کند.

همان گونه که احتمالاً می‌دانید استخراج ارز دیجیتال با چندین نوع از سیستم‌های رایانه‌ای می‌تواند انجام شود. بیشترین مسئولیت این کار را پردازنده مرکزی یا همان سی‌پی‌یو به عهده دارد. این پردازنده مرکزی از چندین سال گذشته به عنوان یک رکن اصلی در عمل ماینینگ استفاده می‌شود. در اصل از آن زمان که کار ماینینگ به درجه اهمیت امروزی خود نرسیده بود، این سی‌پی‌یوها بودند که مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کردند.

با این وجود از کارت گرافیک‌ها برای استخراج تعداد زیادی از ارزهای مختلف می‌توان استفاده کرد. کارت گرافیک‌ها چند برابر سریع‌تر می‌توانند رشته‌های صحیح را حدس بزنند. نرخ هش به تعداد حدس‌هایی که یک ماشین می‌تواند بزند می‌گویند؛ بنابراین بهترین پردازنده گرافیکی برای ماینینگ، معمولاً از هش ریت بالایی برخوردارند.

GPU مخفف واحد پردازش گرافیک است و برای انجام رندرهای سنگین و حتی بازی‌های ویدئویی به این واحد پردازش گرافیکی نیاز می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید عمل رندر، زمان خروجی گرفتن از ویدئوها و در کل در کارهای گرافیکی، پردازنده گرافیکی فشار زیادی را متحمل می‌شود. شما اگر چنین کارهایی را انجام می‌دهید باید یک کارت گرافیک قوی داشته باشید.

در سال 2017 محبوبیت ارز دیجیتال سر به فلک کشید، در این بین کمبود پردازنده گرافیک به‌شدت در ماینینگ احساس می‌شد. این کمبود باعث افزایش چشمگیر سهام‌های سازنده پردازنده‌های گرافیکی شد که از این سازنده‌ها می‌توان به AMD و NVIDIA اشاره کرد.

نحوه انتخاب و خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

ابتدا لازم است که مقدمه‌ای قبل از ورود به لیست بهترین گرافیک‌ها برای شما داشته باشیم. تمرکز اصلی ما در این مقاله بیشتر بر روی پردازنده‌های مناسب برای ماینینگ است، اما همان‌طور که می‌دانید پردازنده‌های ماینینگ می‌توانند یک انتخاب شگفت‌انگیز برای گیمینگ باشند. در ادامه این مطلب برای شما لیستی از بهترین کارت گرافیک‌های ماینینگ سال 2021 آماده کردیم که در اختیار شما خواننده عزیز قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید:

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

1- MSI Gaming GeForce RTX 2070

مشخصات فنی:

کلاک هسته: 1620MHzMemory

حافظه: 8 GB GDDR6

کلاک حافظه: 14 Gbps

کانکتورهای پاور: 6 pin + 8 pin

پاور: 225W

خروجی‌ها: DisplayPort x 3 (v1. 4) / HDMI 2. 0b x 1

نقاط ضعف

  •  محدودیت عرضه

نقاط قوت

  •  خروج مؤثر گرما

  •  هسته‌های CUDA زیاد

  •  قابلیت بازی با رزولوشن 1440p همراه با سیستم ردیابی اشعه

MSI Gaming GeForce RTX 2070 بسیار عملکرد بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد. این پردازنده گرافیکی کارایی بسیار بالایی در زمینه‌های ماینینگ و اجرای بازی‌ها دارد. همچنین لازم به ذکر است که نسبت به قدرت پردازش این کارت گرافیک قیمت آن به مراتب ارزان است. شما می‌توانید از این پردازنده برای کارهای تولید محتوا گرافیکی و طراحی به مدت چندین سال استفاده کنید و هیچ‌گونه کمبودی در آن حس نخواهید کرد. ما از این پردازنده به عنوان بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ نام می‌بریم.

RTX 2070 برای خارج کردن گرما از یک هیت سینک استفاده می‌کند و فناوری Zero Frozer به خنک‌تر ماندن این کارت گرافیک کمک فراوانی می‌کند. این محصول قابلیت افزایش سرعت فن را دارد آن هم با هیچ سرو صدایی. این پردازنده می‌تواند تا سرعت 43.3 MH/s عمل هش را انجام دهد.

برای دیدن مشخصات کامل و قیمت این محصول به صفحه این محصول مراجعه کنید: MSI Gaming GeForce RTX 2070

 

2- Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

مشخصات فنی:

کلاک هسته: 1350MHz

حافظه: 11 GB GDDR6

پاور: 260W

کلاک حافظه: 14 Gbps

کانکتورهای پاور:  8 pin + 8 pin

خروجی‌ها: DisplayPort, HDMI, USB Type-C

نقاط ضعف

  • محدودیت عرضه

نقاط قوت

  •  کارت گرافیک قوی

  •  اورکلاک کارخانه‌ای

مدتی قبل کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti به عنوان بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ به حساب می‌آمد. اگر شما عاشق بازی‌هایی با گرافیک بالا هستید و می‌خواهید که به‌صورت کاملاً روان این بازی‌ها را اجرا کنید، می‌توانید روی این پردازنده گرافیکی حساب باز کنید. این محصول برای انجام عمل ماینینگ نیز بسیار مناسب است و شما می‌توانید با سرعت 32.76 MH/s به استخراج این ارزهای رمزنگاری شده بپردازید. این سرعت هش ریت می‌تواند به صورت کامل شما را از بازگشت سرمایه اولیه در مدت زمان موردنظر شما مطمئن سازد. اگر می‌خواهید سرعت استخراج خود را افزایش دهید پیشنهاد ما به شما خرید RTX 2080 می‌باشد.

شما میتوانید برای دیدن لیست کارت گرافیک‌های موجود در آرکا آنلاین از این لینک استفاده کنید.

 

3- MSI Gaming GeForce GTX 1080 Ti

 

مشخصات فنی:

کلاک هسته: 1481MHz

پاور: 250W

حافظه: 11 GB GDDR5X

کلاک حافظه: 11 Gbps

کانکتورهای پاور: One 6-pin, One 8-pin

خروجی‌ها: DisplayPort x 2 / HDMI x 2/ DL-DVI-D

نقاط ضعف

  • – محدودیت عرضه

نقاط قوت

  • + کارایی گیمینگ مجهز به Titan X

  • + نداشتن محدودیت‌های سیستم پاسکال

  • + سیستم کولینگ بهبود یافته

 

MSI Gaming GeForce GTX 1080 Ti یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک‌ها به شمار می‌رود، حتی با وجود مدل‌های عرضه شده بعد از خود این پردازنده هنوز هم یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها برای ماینینگ و گیمینگ است.

این محصول کارایی گیمینگ Titan X را برای خریدان خود فراهم کرده و عملکرد خنک‌کننده آن به صورت چشم‌گیری بالاست. 11 گیگابایت حافظه GDDR5X بکار رفته در این محصول می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما رقم بزند. افرادی که علاقه‌مند به ماینینگ با سرعت 21.66 MH/s هستند می‌توانند با خیال راحت از این محصول استفاده کنند، چراکه این پردازنده گرافیکی از الگوریتم KawPow برای انجام این کار بهره می‌برد.

 

خب دوستان مقاله بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ سال 2021 هم به پایان رسید امیدوارم از خواندن این مقاله اطلاعات کافی رو بدست آورده باشید. در صورت رضایت از این مقاله لطفا نظر خودتون رو باما به اشتراک بگذارید تا ما هم از تجربیات شما استفاده کنیم.

نظرات

حاصل جمع : Captcha