هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتالWestern Digital

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتالWestern Digital

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتالWestern Digital 

 

هارد دیسک های اینترنال که توسط شرکت وسترن دیجیتال WD تولید می شود، درارای ظرفیت یکسان و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند و دارای اختلاف قیمت نیز هستند. شناسایی این هارد دیسک ها در بازار با رنگ اختصاری آنها ممکن می باشد، مانند هارد آبی Blue،بنفش Purple،قرمز Red،مشکی Black،سبز Greenو طلایی Gold که در ظرفیت مشخص 1 ترابایت.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲۰

 

معرفی انواع هارددیسک Western Digital (وسترن دیجیتال WD)

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی و سخت افزار کامپیوتر در جهان است. وسترن دیجیتال در 23 آوریل 1970 توسط آلوین فیلیپس، کارمند سابق شرکت موتورولا با نام General Digital تاسیس شد.

تولیدات آنها در ابتدا شامل تجهیزات تست ماسفت بود. در سال 1971 نام این شرکت به وسترن دیجیتال تغییر کرد. این کمپانی محصولات متعددی تولید می کند، اما تولید هارد دیسک های خود را با سری Caviar که از معروف ترین هارد دیسک های بازار هستند از سال 1991 شروع کرد.

کمپانی وسترن دجیتال هاردهای خود را با رنگ های : سبز، آبی، مشکی، قرمز، بنفش  و طلایی به کاربران سراسر جهان عرضه می کند.

 

وسترن دیجیتال سری سبز Green

در سری Green تمرکز بر ذخیره سازی می باشد؛ یک هارد دیسک کاملا معمولی، بدون صدا با حجم بالا بهبرای تهیه آرشیو و ذخیره سازی اطلاعات. در صورتی که کاربر نیازی به استفاده مداوم از داده های روی هارد دریسک نداشته باشد می تواند از هارد دیسک های رنگ سبز استفاده نماید.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

این هارد دیسک ها برای استفاده مداوم داده ها مناسب نیستند چون Performance کمتری در انتقال و خواندن و نوشتن اطلاعات دارند. در کار تدوین و افکت گذاری بروی تصاویر ویدیویی ، نباید تصاویر rush بروی هارد های Green ذخیره و استفاده شود چون سرعت خواندن و نوشتن پایین آنها در برنامه های تدوین و جلوه های ویژه بسیار کند عمل می کند. در عوض هارد دیسک های Green به دلیل قیمت مناسب و حجم بالا گزینه خوبی در آرشیو تصاویر ویدیویی هستند.

سرعت انتقال داده در سری سبز رنگ WD بروی رابط SATA III 6GB/s از 135 مگابایت در ثانیه تا حداکثر 170 مگابایت در ثانیه می باشد.

 

وسترن دیجیتال سری آبی Blue

WD در این طبقه سری Blue را برای کاربری عمومی با بازده کاری مناسب معرفی نموده و اعتقاد دارد که هارددیسک های آبی دارای Performance مناسب برای تمامی کارها هستند. این هارد دیسک ها دارای حافظه Cache 16 مگابایت تا 64 مگابایت ( بر حسب نوع آنها ) می باشند. با توجه به قیمت متوسط، این هارد دیسک بهترین انتخاب برای تمامی کاربران چه گرافیست ها و چه کاربران بازیهای رایانه ای خواهد بود.

سرعت انتقال داده در سری آبی رنگ WD بروی رابط SATA III 6GB/s از 126 مگابایت در ثانیه تا حداکثر 150 مگابایت در ثانیه می باشد و در سری جدید این محصولات تمامی HDD Blue ها دارای حافظه کش 64 مگابایتی هستند. سرعت چرخش دیسک در این مدل حداکثر 7200 دور در دقیقه است،حرارت عادی در زمان کار از 0 تا 60 درجه خواهد بود و افزایش دمای بیش از این توسط فن و … کنترل می شود. Loud/unload Cycle در این سری 300000 است و بهترین گزینه برای کاربری روزمره و عادی است.

مدل هایبریدی از سری Blue با نام SSHD Blue ترکیبی از یک هارد دیسک و یک SSD می باشد. این مدل دارای 64 مگابایت حافظه کش، 8 گیگابایت NAND از نوع (MLC (SSD و سرعت انتقال داده حداکثر 150 مگابایت در ثانیه است. قرار است که این مدل Performance بالاتری از سری Blue داشته باشد ولی در کل در همان رده قرار دارد. نکته مهم وجود GB 8حافظه SSD است که در کل به صورت کش در اختیار HDD قرار دارد.

 

وسترن دیجیتال سری مشکی Black

در این رده ، بالاترین Performance متعلق به هارد دیسک های Black می باشد. کسانی که به یک دیسک سریع برای استفاده با سرعت بالا و مداوم نیاز دارند می توانند هارد دیسک های Black را انتخاب کنند. سرعت بالای خواندن و نوشتن از 150 مگابایت در ثانیه تا 171 مگابایت در ثانیه است.

 

خرید کیبورد و ماوس بی سیم ای فورتک مدل FSTYLER FG۱۱۱۲

 

حداکثر دور چرخش دیسک در مدل Black به 7200 دور در دقیقه است و رابط اتصال آن همان SATA III 6Gb/s و حافظه کش 64 مگابایت می باشد.

این مشخصات به صورت کامل با مدل Blue یکسان است، اما به دلیل تفاوت در متریال، این هارد دیسک بازده نسبتا بهتری دارد و به دلیل وجود کنترل بهتر و سریعتر، در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت. وجود متریال بهتر و کنترل مجهزتر باعث می شود که دمای این هارد دیسک با توجه به دور بالای چرخش دیسک حداکثر 55 درجه باشد که نشان از تفاوت در ساختار داخلی آن دارد. این هارد دیسک بهترین گزینه برای دریافت بالاترین بازده کاری از میان هارد هاست و قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل سبز و آبی دارد.

 

وسترن دیجیتال سری قرمز Red

در سری قرمز سه مدل هارد دیسک ارائه شده است: سری RED , RED Pro و RE

هارد دیسک های سری RED برای مصارف ذخیره سازی در اندازه های کوچک کابرد دارد. این هارد دیسک ها برای استفاده کلی در ذخیره سازی NAS تولید شده و نرم افزار NASware را نیز به منظور کنترل و مدیریت ذخیره سازی پشتیبانی می کند.

با توجه به حجم بالای این نوع هارد دیسک ها، سری قرمز کارایی بسیار خوبی در ذخیره سازی داده های حجیم مانند ویدیو، تصاویر دارد.

از آنجایی که این سری برای ذخیره سازی تدارک دیده شده است، مدار و کنترل هارد دیسک قابلیت اعتماد بالایی دارد و می توان در محیط های ذخیره سازی عمومی و RAID از آن استفاده کرد. سرعت انتقال داده در HDD RED از 144 مگابایت تا 175 مگابایت می باشد که با توجه به حافظه کش 64 مگابایتی و رابط SATAIII 6Gb/s می توان به عنوان یک ابزار ذخیره سازی مطمئن در سیستم از آن بهره برد.

زمان کار این نوع هارد دیسک ها و توانایی روشن ماندن و کار کردن در طولانی مدت به عنوان یک ویژگی مهم معرفی شده است. WD توصیه کرده که در تجهیزات ذخیره سازی NAS تا حداکثر Bay 8از این HDD استفاده نمایید.

 

خرید حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال مدل گرین ام تو با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

 

دلیل این که سری RED در ذخیره سازی های اندازه کوچک و در شرکت ها و خانه ها مناسب است این است که سرعت چرخش دیسک در این سری معادل سری Green است و کنترلر Intellipower چرخش دیسک را انجام می دهد و اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی به این هارد دسترسی داشته باشند، به دلیل کندی در چرخش دیسک، نمی تواند به صورت همزمان خدمات رسانی مناسبی ارائه دهد.

سری RED Pro نیز تقریبا مشابه سری RED است اما کنترل و مدار هارد برای فعالیت ها و ذخیره سازی های پیشرفته تر و حجیم تر طراحی شده است. WD توصیه می کند در ابزار ذخیره سازی NAS بیش از Bay۸ یعنی از 1 تا Bay 16از این نوع هارد دیسک استفاده a,n. همچنین در صورتی که تعداد کاربران زیادی برای اتصال به NAS در نظر گرفته شده است از سری RED Pro استفاده شود.

این سری دارای سرعت انتقال داده بالاتر و چرخش سریعتر دیسک است. سرعت انتقال داده در این سری با رابط SATA III 6Gb/s حداکثر 171 مگابایت و حداقل 164 مگابایت می باشد و سرعت چرخش دیسک در سری RED Pro به 7200 دور در دقیقه می رسد.

تمامی این هارد ها دارای 64 مگابایت حافظه کش هستند و کلیه موارد ذکر شده در سری RED برای این سری نیز صادق است. کنترل این هارد دیسک از سری RED پیشرفته تر و ایمن تر است.

 

وسترن دیجیتال سری بنفش Purple

سری بنفش برای سیستم های مداربسته طراحی و تولید شده با این قابلیت که بتواند به صورت 24 ساعته، هفت روز هفته مشغول ذخیره سازی اطلاعات باشد. این سری از هاردهای دوسترن در دو نوع WD Purple که برای دوربین های مداربسته ساده استفاده است و مدل WD Purple NV در دوربین های مداربسته تحت شبکه کاربرد دارد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 

وسترن دیجیتال سری طلایی Gold

آخرین محصول در سری NAS که با سری Data Center هم گروه است هارد دیسک های سری RE می باشد. این محصول حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی هارد دیسک های WD است که برای DataCenter ها، سرورها و سیستم های پردازش سریع و محاسباتی، ذخیره سازی ابری و … استفاده می شود.

کارکرد این سری از هارد دیسک ها در بالاترین و امن ترین حالت ممکن است و با کنترل دقیق و دو پردازنده ای این سری WD RE یکی از بهترین انتخاب ها برای ذخیره سازی های حرفه ای خواهد بود.

یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب هارد دیسک ها TLER است که ویژه ذخیره سازی به روش آرایه های RAID است. سری RE دارای ویژگی TLER است و در نتیجه می تواند به عنوان یک انتخاب اول در زمینه RAID بکار برده شود.

این مدل از تکنولوژی DUAL actuator و محافظ لرزش برخوردار است که همگی در جهت افزایش کارایی و عمر مفید این دیسک در نظر گرفته شده است. این سری دارای دو رابط SAS و SATA هستند که در هر دو مدل سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه می باشد.

و سری SATA دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه کش و سرعت انتقال داده ۱۹۴ تا ۲۲۵ مگابایت در ثانیه است. در مدل SAS نیز سرعت انتقال داده از ۱۷۰ تا ۱۸۲ مگابایت در ثانیه و ۳۲ مگابایت حافظه کش می رسد. در طبقه بعدی از محصولات این شرکت محصولات ذخیره سازی حرفه ای رده دوم قرار دارد که ویژه ذخیره سازی در اندازه های بسیار بزرگ و دیتا سنتر ها هستند.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha