تفاوت لپ تاپ ایسوس و لنوو

تفاوت لپ تاپ ایسوس و لنوو

 

 

 

 

لپتاپ ها انواع متفاوتی دارند و در برندهای مختلفی به فروش می رسند. اگر قصد خرید یک لپتاپ خوب را دارید و نمی توانید تصمیم بگیرید. در این مقاله شما را با تفاوت های لپتاپ ایسوس و لنوو بیشتر آشنا می سازیم. پس با ما همراه باشید. 

لپتاپ ASUS

شرکت ایسوس ازجمله بزرگترین و معتبرترین شرکت های تکنولوژی دیجیتال می باشد. که دفتر مرکزی آن در کشور تایوان می باشد.این شرکت به جهت تولید سخت افزارهای رایانه های برتر معروف می باشد. شرکت ایسوس در سال 1989 توسط چهار مهندس سخت افزار سابق ایسر تاسیس شد. و معروف به یک شرکت چند ملیتی می باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

شرکت ایسوس یک تولیدکننده تجهیزات اصلی (OEM) می باشد که اغلب با الکترونیک ، رایانه و سخت افزار تلفن سر و کار دارد. که از محصولات آن می توان به  لپ تاپ ها ، نمایشگرها ، تلفن های همراه ، مانیتورها ، نت بوک ها ، روترهای WiFi اشاره کرد.

 

جهت مشاهده تمامی لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

ایسوس با داشتن رضایت مشتری و پیشرفته ترین نوآوری، رتبه برتری درزمینه لپ تاپ دارد.ایسوس از لحاظ طراحی های بسیار زیبا و ویژگیهای ابتکاری نسبت به لپ تاپ های دیگر مشهور می باشد.

از پرفروش ترین لپ تاپ های ایسوس می توان : Asus VivoBook S15 ، Asus ZenBook 13 ، Asus Chromebook Flip ،  Asus ROG Strix Scar III و Asus ZenBook 15   نام برد.

لپتاپ  LENOVO

شرکت لنوو یک شرکت فناوری چینی می باشد که دفتر مرکزی آن در پکن مستقرشده است.و با نام رسمی Lenovo Group Limited شناخته شده است.شرکت لنوو در نوامبر سال 1984 تاسیس شده است.این شرکت در ابتدا به نام Legend بوده و بعدها نامش به لنوو تغییر یافته است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت لنوو کلیک نمایید 

 

در این شرکت اکثرا محصولات لپ تاپ آن معروف می باشند. ولی لنوو یکی از تولید کننده های معروف تلفن همراه می باشد.در سال 2012 گوشی های هوشمند ، دو سال پس از ورود به بازار ، به برترین فروشنده گوشی های هوشمند در کشور چین تبدیل شد.

شرکت لنوو همچنین شامل چندین شرکت فناوری می باشد.از جمله می توان به Fujitsu ، IBM، Motorola Mobility  اشاره کرد.

شرکت لنوو مانند شرکت ایسوس ، سازننده محبوب ترین رایانه های شخصی ، تلفن های هوشمند ، تلوزیون های هوشمند و رایانه های لوحی می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

این شرکت به علت داشتن محبوب ترین لپ تاپ ها مشهور می باشد. از جمله لژیون ، یوگا و IdeaPad و ThinkPad می باشند. همچنین این شرکت سازنده خطوط دسکتاپ IdeaCentre و ThinkCentre می باشد.

شرکت لنوو در مارس سال 2019 از بزرگترین و برترین فروشنده رایانه های شخصی در جهان به حساب می آید. از برترین لپ تاپ های لنوو مدلهای Carbon ، Lenovo Yoga C940 و Lenovo ThinkPad X1  و Lenovo Yoga C940 می توان نام برد.

لپتاپ

حالا می خواهیم به تفاوت های لپ تاپ لنوو و ایسوس بپردازیم :

ایسوس و لنوو مانند سایر شرکت های رقیب می کوشند از لحاظ متفاوت بودن در روش های منحصر به فرد خود، از هم جلو بزنند.

محبوبیت بیشتر LENOVO نسبت به ASUS

لنوو نسبت به ایسوس در بازار سهم بیشتری دارد.با اینکه هر دو برند در بین کاربران الکترونیک از محبوبیت خاصی برخوردارند.در بازار لپ تاپ لنوو سهم بزرگی دارد.

بر اساس آمار برگرفته شده از ویکی پدیا در سال 2019 ، لنوو رتبه اول بازار قرار گرفته با 24.1 درصد از سهم . در حالی که ایسوس ششمین رتبه بازار با 5.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

بااین محاسبات برداشت ما این است که لپتاپ لنوو در مقابل ایسوس محصولات بیشتری ارائه می دهد و اینکه لنوو قابل اعتماد و محبوب می باشد.

اگر در خرید لپ تاپ به فکر خرید برندی هستید که میلیون ها نفر در کل جهان به آن گرایش دارند ، برند لنوو یک انتخاب برتر می باشد.

عمر بیشتر لپ تاپ های ایسوس نسبت به لنوو

لپ تاپ های ایسوس نسبت به لپ تاپ های لنوو دوام و ماندگاری بیشتری دارند.همین امر سبب شده ایسوس به مدت سال های زیادی به عنوان نقطه مهم فروش اکثر محصولات خود استفاده کند.بدین جهت ایسوس توانسته محبوبیت خوبی در بازار در بین کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ با طول عمر بلند را داشته باشند بدست آورد.

همچنین ایسوس دارای ضمانت خوبی بابت جبران خسارتهایی که منشا اتفاقات طبیعی هستند، می باشد.همچنین شامل انواع گارانتی می باشد که حتی قسمتهایی مثل باتری لپ تاپ را شامل می شود. این مورد تضمین کننده کیفیت و دوام محصولات برای مصرف کننده می باشد.

لنوو در حیطه ی دوام از ایسوس عقب مانده است. و با مشکلاتی مواجه شده است. این در حالی است که لپ تاپ های لنوو از لحاظ داشتن طراحی خوب و قابلیت حمل و عملکرد خوب معروف می باشد.

طبق گزارشاتی که به دست آمده کاربران لنوو ناچار شده اند طی مدت یک سال بعد از خرید ، لپ تاپ های خود را به تعمیرببرند.همچنین لپ تاپ های ایسوس دارای باتری با طول عمر زیاد هستند. و حتی شامل گارانتی می باشند. در صورتی که باتری های لپ تاپ لنوو کارکرد خوبی ندارند.و در استفاده طولانی مدت ،فقط مدت زمان محدودی دوام می آورند.

داشتن کیفیت بالای لپ تاپ های ایسوس

قیمت اکثر لپ تاپ های ایسوس در مقابل لپ تاپ های لنوو کمی گرانتر می باشد.و ایسوس در قبال هزینه ای که از کاربران دریافت می کند ، کیفیت بالاتری ارایه می دهد.بدین صورت اگر شما به دنبال لپ تاپی با طراحی های شگفت انگیز و مشخصات خوب و بدون استفاده تمام هزینه خود هستید ، می توانید ایسوس را برگزینید.

برای کارهای معمولی خود می توانید از لپ تاپ های ارزان قیمت ایسوس استفاده کنید. درکل هر میزان هزینه ای که بابت خرید لپ تاپ ایسوس می پردازید ، همان میزان را دریافت می کنید.به این معنی که مدل های پریمیوم آنها هزینه بالایی خواهند داشت.

تفاوت اصلی لنوو و ایسوس

خارج از بحث کیفیت ساخت ، طراحی و قابلیت حمل ، اجزای سخت افزاری خوب موردی است که لپ تاپ های لنوو و ایسوس را از هم متمایز می کند. با این که هر دو برند در بخش سخت افزارهای خود سرمایه گذاری بالایی می کنند و در حال سبقت گیری از هم هستند.

شرکت ایسوس در شروع کاری خود یک تولید کننده مادربورد بوده و همچنان در بازار عرضه می کند.ایسوس از جانب یک تولیدکننده ، بدون اینکه متضرر شود ، می تواند اجزای رایانه خود را در کمترین هزینه تولید و نگه داری کند.

شرکت ایسوس خود را به عنوان برند اصلی مادربردهای کم هزینه و سایر سخت افزارهای رایانه شناسانده است.بعضی از مدل های اصلی آنها حاوی نمایشگر لمسی NanoEdge همراه با  مانیتور Full HD و 4K می باشند.

بیشتر لپ تاپ های ایسوس شامل مانیتورهای بزرگ هستند که باعث حجیم شدن آنها می شوند.همچنین در بعضی از مدل های ایسوس از به روزترین نسخه های داخلی مثل پردازنده‌های نسل Kaby Lake R 8 TH و پردازنده گرافیکی مجزا NVIDIA GeForce MX150 استفاده می کنند.و بقیه مدلها با صفحه نمایش Asus موجود می باشند.

لنوو روی مشخصه قابلیت حمل بودن فوکوس بیشتری دارد.میانگین اندازه مانیتور لپ تاپ های لنوو تقریبا 14 اینچ می باشد. لنوو فوکوس خود را بیشتر روی SSD گذاشته است که خیلی سریعتر از  HDD می باشد. ولی بیشتر لپتاپ های ایسوس مخصوصا مدل های اولیه از حافظه HDD  استفاده می کنند.

لپتاپ

در چه موقعی از Asus استفاده کنیم؟

زمانی که کاربری به دنبال لپ تاپ های مختص بازی باشد، یا کاربری لپ تاپ بادوام بالایی بخواهد و  و یا اگر به دنبال لپ تاپی باشید که از لحاظ قیمت به صرفه باشد، برند ایسوس می تواند گزینه مناسبی باشد.

در چه موقعی از Lenovo استفاده کنیم؟

زمانی که کاربری دنبال یک برند محبوب باشد ، و یا کاربری به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای مدرسه یا برای کار اداری باشد ، ، یا کاربری دنبال طرح های ویژه و ویژگی های مبتکرانه باشد و یا اگر سراغ لپتاپی با Software مفید باشند. لنوو را پیشنهاد می دهیم.

انواع برندهای لپتاپ در فروشگاه آرکا آنلاین

فروشگاه اینترنی آرکا یکی از بهترین فروشگاها می باشد که دارای به روزترین و باکیفیت ترین لپ تاپ ها می باشد و می تواند شما را در امر خرید خود یاری دهد. شما می توانید با توجه به نیاز خود لپ تاپ مورد نظر خود از بین مدل های ارائه شده برگزینید و از خرید خود لذت ببرید.

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha