ویژگی های یک پرده نمایش خوب

ویژگی های یک پرده نمایش خوب

 

 

 

 

اگر قصد دارید یک کنفرانس ارائه دهید یا یک سینمای تمام عیار راه اندازی کنید، داشتن صفحه نمایش پروژکتور با کیفیت بالا بخش مهمی از تجهیزات شما است. اما چه نوع پرده نمایشی برای کار شما مناسب است؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ دانستن ویژگی های پرده نمایش و نیازهای کار شما برای انتخاب یک صفحه مناسب بسیار مهم است. در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از پرده نمایش

در صورتی که دیواری با ویژگی های مناسب دارید نیازی به پرده نمایش نخواهید داشت. اما ممکن است در هر مکان و زمانی دیوار مناسب برای نمایش نداشته باشید. به همین دلیل به یک پرده نمایش متناسب با نیازهای خود نیاز دارید. پرده های نمایش در انواع و اندازه های متفاوتی طراحی شده اند. جنس پارچه ای که برای پرده ها استفاده می شود در نوع نمایش تاثیرگذار خواهد بود. زیرا این پرده ها مات هستند و از سطح صاف و یکنواختی برخوردار می باشند. به همین دلیل تصویر به صورت واضح و شفاف نمایش داده می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فروشگاه کانن کلیک نمایید 

 

 

پرده نمایش

انواع پرده نمایش پروژکتور

اولین قدم برای انتخاب صفحه پروژکتور مناسب که به بهترین وجه با نیازها یا برنامه های خاص شما مطابقت داشته باشد، انتخاب نوع صفحه نمایشی است که می خواهید استفاده کنید. می خواهید یک وسیله دائمی قابل نصب روی دیوار یا سقف را به اتاق کنفرانس، کلاس درس یا سینمای خانگی اضافه کنید، یا چیزی کوچکتر و قابل حمل برای استفاده موقت می خواهید؟ از طریقه نصب آن گرفته تا روش جمع شدن صفحه نمایش، باید در انتخاب نوع صفحه نمایش خود همه موارد مهم را در نظر بگیرید.

 

جهت مشاهده تمامی پرده نمایش های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

می‌توانید از میان صفحه‌ های پروژکتور نوع برقی موتوردار، که با فشار دادن یک دکمه پایین می‌آیند و جمع می ‌شوند، انتخاب کنید. صفحه نمایش پروژکتورهای کشویی دستی با یک کشیدن ساده دسته صفحه نمایش، باز یا بسته می شوند. صفحه نمایش پروژکتور قاب ثابت معمولاً برای مواقعی استفاده می شود که می خواهید برای همیشه در یک محل نصب شده باشد، مانند سینمای خانگی یا سالن نمایش اختصاصی.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اگر مایل به نصب دائمی هستید، صفحه نمایش برقی، ثابت یا دستی بر روی دیوار و سقف بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر نیازهای شما مطابق با یک پرده نمایش قابل حمل است، استفاده از نوع سه پایه، قاب تاشو یا صفحه نمایش پروژکتور رومیزی جایگزین بهتری است. پروژکتورهای قابل حمل برای ارائه های در حال حرکت، نمایشگاه های تجاری، یا استفاده در چند کلاس بسیار مناسب خواهد بود.

دیوار سفید به عنوان پرده نمایش خانگی

اگر در خانه نیاز به یک صفحه نمایش خانگی دارید و از طرفی بودجه کافی ندارید. می توانید از یک دیوار سفید رنگ استفاده کنید.با این کار دیگر نیاز به هزینه اضافی برای خرید پرده نمایش و نصب آن ندارید. همچنان، فضای خانه نیز محدود نمی شود و لازم نیست نگران چین و چروک سطح صفحه نمایش باشید. برای استفاده از دیوار به عنوان پرده نمایش باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

  • رنگ دیوار حدالامکان سفید باشد. اما رنگ های نقره ای و خاکستری هم قابل قبول هستند.
  • سطح روی دیوار خالی باشد.
  • جنس دیوار گچی باشد بهتر است. زیرا چوب، فلز و پلاستیک بازتاب نور متفاوتی دارند.
  • بهتر است نور دیگری غیر از نور دستگاه پروژکتور به دیوار نتابد.
  • رنگ دیوار براق نباشد.

پرده نمایش یا پروژکتور برقی

صفحات پروژکتور برقی را می توان به صورت دیواری، سقفی، روی زمینی یا سقفی فرورفته (برای نصب مخفی در سقف) استفاده کرد. صفحه نمایش پروژکتورهای برقی توسط یک موتور الکتریکی کار می کنند که می توانید صفحه را از طریق کنترل از راه دور یا سوئیچ دیواری بالا و پایین کنید. برخی از صفحه نمایش های پروژکتور برقی طراحی ساده ای دارند، در حالی که برخی دیگر مانند صفحه نمایش فرو رفته در سقف، طریقه نصب آن متفاوت است و به احتمال زیاد به یک برقکار نیاز خواهید داشت.

اندازه پرده نمایش پروژکتور برقی

صفحه نمایش پروژکتورهای برقی بزرگتر هستند و برای استفاده در سالن‌ها، اتاق‌های کنفرانس، کلاس‌های درس و سینمای خانگی قابل استفاده هستند. به دلیل عملکرد خودکار صفحه نمایش وزن آن نسبت به گزینه غلتکی دستی بیشتر است. عملکرد خودکار صفحه نمایش برقی، راه حلی مناسب، مدرن و انعطاف پذیر را در اختیار کاربر قرار می دهد که می توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش پروژکتور برقی در انواع متفاوت کشیده و استاندارد موجود است. نوع استاندارد آن به گونه ای است که آزادانه از طریق قاب پروژکتور آویزان می شود. صفحه نمایش های استاندارد ممکن است در معرض چین و چروک، موج دار شدن یا مشکلات دیگری در روی صفحه قرار بگیرند.

از طرف دیگر، صفحه نمایش کشیده، سطح صفحه نمایش یکنواخت تری دارند که به طور مداوم کشیده می شوند و در نتیجه احتمال نقص کمتری ایجاد می کنند. این کشش معمولاً توسط یک سیستم کابلی و زبانه‌ای روی صفحه‌ های برقی ایجاد می ‌شود که به طور معمول، صفحه‌ های کششی به عنوان صفحه نمایش ‌هایی با بالاترین عملکرد در نظر گرفته می‌شوند که وضوح و بازتاب نور را به حداکثر می ‌رسانند.

پرده نمایش

پرده نمایش پروژکتور دستی

صفحه نمایش پروژکتور دستی کوچکتر و ارزان تر از صفحه نمایش پروژکتور برقی است. این مدل‌ها شبیه پروژکتورهای استاندارد هستند و طریقه نصب و استفاده از آن بسیار آسان است. صفحه‌های پروژکتور دستی به جای سوئیچ یا کنترل از راه دور به صورت دستی کشیده و جمع می‌شوند و کاربر به سادگی صفحه را با دست پایین می ‌کشد و آن را در ارتفاع دلخواه قفل می‌ کند. برای جمع کردن صفحه نیز، دستگیره را به سمت پایین بکشید تا غلتک آن آزاد شود و صفحه نمایش به داخل بدنه برگردد.

اندازه پرده نمایش پروژکتور دستی

هزینه کم و اندازه کوچک پرده نمایش دستی باعث شده تا از آن برای کلاس‌های درس، اتاق‌های کنفرانس، و سینماهای خانگی ساده که ممکن است بودجه‌ شان محدودتر باشد، استفاده شود.

برخی از صفحه‌های پروژکتور دستی مانند سه ‌پایه ‌ها و صفحه ‌های رومیزی برای نمایشگاه‌های تجاری مناسب هستند، زیرا قابلیت حمل آسان دارند و می توانید در فضاهای محدود از آن استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های مناسب صفحه‌های پروژکتور دستی، بازگشت صفحه کنترل ‌شده یا CSR است. این ویژگی مانع از جمع شدن سریع صفحه نمایش پروژکتور به داخل جعبه می شود و از آسیب احتمالی به سطح صفحه نمایش یا مکانیزم غلتکی جلوگیری می کند. همچنین، باعث افزایش طول عمر کلی صفحه نمایش پروژکتور می شود.

پرده نمایش یا پروژکتور با قاب ثابت

صفحه نمایش های قاب ثابت یکی از محبوب ترین مدل های موجود در بازار هستند که بیشتر برای سینماهای خانگی، سالن ها و مکان هایی که نیاز به نصب دائمی باشد، استفاده می شود. نمایشگرهای پروژکتور قاب ثابت معمولاً به زمان مونتاژ بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. طریق نصب آن مشابه نصب قاب‌های عکس با آویزان کردن صفحه از گیره روی دیوار می باشد.

به دلیل استفاده گسترده از تلویزیون‌های منحنی، محبوبیت صفحه‌ نمایش پروژکتور قاب ثابت خمیده در حال افزایش است. این قاب های منحنی به هر سینمای خانگی نمای زیبایی می بخشد و حالت نمایش پانوراما را برای بیننده ارائه می دهد. این طراحی علاوه بر زیبایی، بازتاب نور را به سمت مخاطب بهینه می کند.

همه صفحه نمایش های قاب ثابت با پارچه صفحه نمایش کششی طراحی شده اند که طرح صاف و ایده آلی را ایجاد می کند. سطح کشش کاملاً مسطح، قابلیت‌های وضوح و بازتاب نور پروژکتور شما را به حداکثر می‌ رساند، عملکرد را بهینه می‌ کند و بهترین کیفیت تصویر ممکن را ایجاد می ‌کند.

پرده نمایش پروژکتور قابل حمل

اگر قصد دارید از پرده نمایش در مکان های مختلف چندین مرتبه استفاده کنید، یک صفحه نمایش قابل حمل بهترین گزینه است. صفحه نمایش پروژکتور قابل حمل در طیف وسیعی از اندازه ها و طرح ها ارائه می شود. صفحه نمایش های قابل حمل، مانند مدل های سه پایه، معمولاً از یک صفحه نمایش کششی روی یک سه پایه استفاده می کنند. به دلیل تحرک و هزینه نسبتا کم، سه پایه ها به طور گسترده ای در تجارت برای ارائه های مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرند.

صفحه نمایش پروژکتورهای Floor Rising از انواع قابل حمل هستند که به صورت برقی و دستی وجود دارند. این نوع پرده های نمایش همراه کامل در سفر هستند و در صورت عدم استفاده براحتی جمع می شوند.

جدیدترین مدل های پرده نمایش در فروشگاه آرکا آنلاین

پرده نمایش از تجهیزات نمایش می باشد که در انواع و طرح های مختلف تولید می شوند. با توجه به نیازهای خود می توانید بهترین پرده نمایش پروژکتور را انتخاب کنید.

فروشگاه آرکا آنلاین، در زمینه فروش انواع تجهیزات الکترونیکی مانند لپتاپ، موبایل، تبلت، اسکنر، مودم، کارت شبکه، کیس کامپیوتر، ماشین های اداری و غیره فعالیت می کند.

شما می توانید هر گونه تجهیزات کامپیوتری و شبکه ای را با بهترین کیفیت از ما خریداری کنید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha