هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

 

 

 

 

آشنایی با برند وسترن دیجیتال و معرفی هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

برند وسترن دیجیتال 

وسترن دیجیتال شرکت امریکایی است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دیسک سخت در جهان است که سال ۱۹۷۰ در کالیفرنیا تاسیس شد.

در ابتدا آن ‌ها به فروش چیپ‌ های ماشین حساب می ‌پرداختند و بزرگترین فروشنده این نوع چیپ ‌ها در جهان بودند اما بعد از ورشکستگی در سال ۱۹۷۶ و تولید محصولات مختلفی مثل فلاپی و سی پی یو تولید هارد دیسک را در سال ۱۹۸۰ شروع کردند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

دهه 1970

این شرکت در تاریخ 23 آوریل 1970 توسط آلوین فیلیپس، کارمند سابق شرکت موتورولا به عنوان  General Digital تاسیس شد.

تولیدات آن ها در ابتدا شامل تجهیزات تست ماسفت  (MOSFET) بود. این شرکت به سرعت تبدیل به سازنده نیمه هادی خاص شد و سرمایه اولیه آن توسط سرمایه گذاران شخصی و شرکت بزرگ امرسون الکتریک تامین شد. اسم این شرکت در سال1971  به وسترن دیجیتال تغییر پیدا کرد و از اولین محصولات تولید شده توسط شرکت وسترن دیجیتال می توان به تولید چیپ WD1402A UART اشاره کرد.

در اوایل دهه 1970 میلادی شرکت وسترن دیجیتال، تولید تراشه های ماشین حساب را شروع کرد و در سال 1975 شرکت وسترن دیجیتال توانست به یکی از بزرگان در این صنعت تبدیل شود. بحران نفت در اواسط دهه 1970 میلادی، باعث شد تا شرکای تجاری شرکت وسترن دیجیتال و برخی مشتریان بزرگ این شرکت از جمله شرکت Bowmar Instrument دچار ورشکستگی شوند و در سال 1976 شرکت امرسون الکتریک قرارداد تجاری خود را به صورت یک طرفه با شرکت وسترن دیجیتال لغو کرد و شرکت وسترن دیجیتال را تنها گذاشت اما این شرکت شکست نخورد و با بهره گیری از بهترین قوانین شرکتی و ساختاری توانست پر قدرت تر به کار خود ادامه دهد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت وسترن دیجیتال کلیک نمایید 

 

 

شرکت وسترن دیجیتال محصول های مناسبی را در این مدت به بازار معرفی کرد. از جمله این محصولات می توان به پردازنده چند هسته ای MCP-1600 و تراشه 1771 اشاره کرد. تراشه 1771 به عنوان اولین کنترل کننده دیسک و جایگزین صفحات TTL بود. شرکت وسترن دیجیتال با تولید تراشه 1771 و خانواده اش اولین ورود به صنعت ذخیره سازی اطلاعات را داشت.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت سیگیت کلیک نمایید 

 

 

دهه 1980

شرکت وسترن دیجیتال در اویل دهه 1980 کنترل کننده های هارد دیسک را تولید کرد و در سال 1983 قراردادی را با شرکت IBM به امضا رساند که موضوع این قرارداد کنترل کننده های  WD1003 ، بر مبنای رابط ATA بود . تولید کنترل کننده های WD1003 ، در اوایل دهه 1980 بخش عمده ای از درآمد و سود شرکت وسترن دیجیتال از طریق فروش کنترل کننده و خانواده اش تامین شد و فروش این گروه محصولات بسیار به این شرکت کمک کرد تا بتواند قدرتمند تر حرکت کند.

شرکت وسترن دیجیتال تا اواخر دهه 1980 تلاش کرد تا از سود حاصل شده از فروش کنترل کننده های ذخیره سازی ATA ، خود را به یکی از بزرگترین ها در این صنعت تبدیل کند و در همین راستا بسیاری از شرکت های مرتبط در این زمینه را خریداری کرد .

 

جهت کسب اطلاعات  بیشتر درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 

 

در سال 1986 شرکت Western Digital Imaging توانست شرکت Paradise که یکی از بهترین تولید کنندگان کارت های گرافیکی VGA در آن زمان بود را خریداری کند. از دیگر شرکت های خریداری شده توسط وسترن دیجیتال می توان به خرید شرکت Faraday Electronics Inc در سال 1987 اشاره کرد که این شرکت تولید کننده چیپست های منطقی هسته ای (Core Logic Chipset) بود.

هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

خرید شرکت Tandon در سال 1988 از دیگر شرکت های خریداری شده توسط وسترن دیجیتال بوده است که تاثیر زیادی در آینده این شرکت داشته است. بعد از این تاریخ محصولات Tandon با نام تجاری Centaur وارد بازار شدند. محصولات تولیدی شامل تجهیزات ذخیره سازی براساس پلتفرم ATA و XT بودند.

شرکت ADSI برای تولید چیپست های کنترلر  SCSI برای هارد دیسک ها و نوارهای مغناطیسی و شرکت های Ethernet و StarLAN جهت تولید سخت افزار شبکه ، از دیگر شرکت های خریداری شده توسط شرکت وسترن دیجیتال در آن زمان بود که تاثیر بسزایی در آینده این شرکت داشته است. در سال 1986 اولین کنترلر تک چیپ (Single Chip) برای رابط SCSI با نام WD33C93 توسط شرکت وسترن دیجیتال تولید شد که خروجی گذرگاه (Bus Mastering) شانزده بیتی را برای بهبود سرعت مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

 

 

دهه 1990

تولید هارد دیسک های سری Caviar شرکت وسترن دیجیتال که از معروف ترین هارد دیسک های بازار در زمان خود بودند، در سال 1991 شروع شد. محصولات Caviar در سه خانواده Caviar Green ،Caviar Black و Caviar Blue تولید شد. فروش بالای محصولات Caviar  باعث شد تا شرکت وسترن دیجیتال، شرکت Paradise را برای فروش آماده کند. با توجه به استقبال خوب کاربران از هارد دیسک های سری Caviar  و فروش بالای شرکت وسترن دیجیتال، این شرکت تصمیم به واگذاری دیگر شرکت های زیر مجموعه خود گرفت.

وسترن دیجیتال، خط تولید تجهیزات شبکه خود را به شرکت معروف SMC واگذار کرد. شرکت Adaptec نیز کارخانه تولید چیپ های  SCSI را در اختیار گرفت. شرکت وسترن دیجیتال در سال 1995 با تولید هارد دیسک های 3 اینچی در شرایط خوبی قرار گرفته بود تا اینکه وجود مشکلاتی در هارد دیسک های وسترن دیجیتال و بروز صدا های نامعقولی از درون این هارد دیسک ها سبب شد تا کاربران اعتماد اولیه به برند وسترن دیجیتال را از دست بدهند و این شرکت با رکود در فروش هارد دیسک های وسترن دیجیتال مواجه شود. در این بین شرکت Maxtor به عنوان یکی از رقبای شرکت وسترن دیجیتال، بخش عظیمی از فروش هارد دیسک را بدست آورد.

وسترن دیجیتال شرایط خوبی را طی نمی کرد تا اینکه در سال 1998 دوباره با توجه به هوش بسیار بالای مدیرتی قراردادی را با شرکت IBM برای نجات منعقد کرد و توانست دوباره قدرت خود را بدست آورد. این قرارداد در رابطه با تبادل نیروی کار با شرکت IBM و اعطای حق استفاده از فناوری های انحصاری این شرکت بوده است. قرارداد این دو شرکت تا سال 2000 میلادی پا برجا بود .

 

 

 

 

سال 2000

وسترن دیجیتال در سال 2001 به عنوان اولین تولید کننده هارد دیسک با 8 مگابایت حافظه داخلی (Cach Buffer) معرفی شد. بیشتر هارد دیسک های تولیدی آن زمان دارای 2 مگابایت حافظه داخلی بودند و وسترن دیجیتال اولین شرکتی بود که تواست هارد دیسک هایی با نام Special Edition و با کد JB و حافظه داخلی 8 مگابایت تولید کند. هارد دیسک 100 گیگابایتی با مدل WD1000JB اولین محصولی و موفق ترین محصول (به دلیل سرعت بالا) بود که از این سری هارد دیسک های وسترن دیجیتال از خط تولید خارج شد و مدتی بعد، شرکت وسترن دیجیتال این محصول را از ظرفیت های 40 تا 250 گیگابایت تولید و روانه بازار کرد .

هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

شرکت وسترن دیجیتال همچنان در حال پیشرفت و نوآوری بود و در سال 2003 اولین هارد دیسک های با سرعت چرخش 10000 دور در دقیقه با نام WD360GD و کد اختصاصی Raptor و با ظرفیت 36 گیگابایت را وارد بازار کرد. بعد از مدتی ظرفیت 74 گیگابایتی این محصول با نام WD740GD نیز به بازار عرضه گشت. وسترن دیجیتال به تولید تنها دو مدل از هارد دیسک های سری Raptor  بسنده کرده بود تا اینکه در سال 2005 ظرفیت 150 گیگابایتی این محصول ، با نام WD1500 روانه بازار شد.

 

 

 

 

سال 2010

در اکتبر 2010 اولین هارد دیسک 3 ترابایتی وسترن دیجیتال با رابط ساتا تولید شد. این محصول دارای صفحات 750 گیگابایتی بود که بر روی هم قرار گرفته بود. در سال 2011 شرکت هیتاچی و شرکت وسترن دیجیتال توافقی را برای همکاری به امضا رساندند که طبق آن توافق شرکت وسترن دیجیتال برای مشارکت با هیتاچی باید حدود 4.3 میلیارد دلار پرداخت می کرد.

3.5  میلیارد دلار توسط شرکت وسترن دیجیتال به صورت نقدی پرداخت شد و مابقی آن در حدود 25 میلیون سهم شرکت وسترن دیجیتال پرداخت شد. در سال 21 اکتبر سال 2011 شرکت وسترن دیجیتال با مشکل بزرگی روبرو شد و این مشکل ناشی از سیل بی سابقه در تایلند به وجود آمد.در اثر سیل عظیم در کشور تایلند در سال 2011 ، کارخانه های شرکت وسترن دیجیتال در آن کشور به حالت تعلیق درآمد.

این اتفاق باعث شد تا در بازار های جهانی با کمبود شدید هارد دیسک های وسترن دیجیتال مواجه شوند و باعث بالا رفتن قیمت هارد دیسک در جهان شد. این افزایش قیمت باعث شد تا درآمد شرکت وسترن دیجیتال در آن سال، با وجود تعداد فروش کمتر، با افزایش مواجه شود.

شرکت وسترن دیجیتال در مارس 2012 توانست با کمک شرکت هیتاچی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده هارد دیسک در جهان دست یابد.

 

 

 

 

هارد اکسترنال حرفه ای  Western Digital WD_Black D10 8 TB

هارد اکسترنال حرفه ای Western Digital WD_Black

مشخصات:

برند:                                وسترن

ظرفیت:                           ۸ ترابایت

فرم فاکتور:                      ۳.۵ اینچ

نوع اتصال:                         باسیم

نوع حافظه:                     قابل حمل

مقاوم در برابر آب:              خیر

مقاوم در برابر ضربه:           خیر

وزن:                         ۹۵۰ گرم

ابعاد:                        ۱۹۵×۱۲۵×۴۴

نوع رابط:                                     USB3.2

سرعت انتقال اطلاعات:   ۲۵۰ mb/s

مقاوم در برابر خش:             خیر

مقاوم در برابر شوک:                بله

مقاوم در برابر گرد و غبار:        بله, خیر

مقاوم در برابر لغزش:              بله, خیر

منبع تغذیه:                     آداپتور برق, کابل USB

نشانگر :LED                      دارد

 

 

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  پاور بانک ADATA ، پاور بانک VEGER ،‌

پاور بانک RAVPower ، پاور بانک Xiaomi ، پاور بانک Sadataو ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha