نکات مهم انتخاب فلش مموری

نکات مهم انتخاب فلش مموری

 

 

 

امروزه فلش مموری دربین افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل لازم است تا در مورد ویژگی های فلش و نکات مهم انتخاب فلش مموری بیشتر بدانیم. در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

فلش مموری یک دستگاه ذخیره سازی قابل حمل است که می توان از آن برای پشتیبان گیری از داده ها استفاده کرد. فلش مموری USB نوعی فلش مموری است، بنابراین به آن درایو فلش نیز گفته می شود.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت اینتل کلیک نمایید 

 

کیفیت حافظه فلش مموری

فلش مموری ها از تنوع زیادی برخوردار هستند. اما حافظه فلش مموری از اولین ویژگی های مهمی است که باید قبل از خرید به آن دقت کنید. متأسفانه، برخی فروشنده های بازار وجود دارند که فلش مموری هایی با کیفیت پایین و حتی بازیافتی را عرضه می کنند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

تراشه های حافظه از قطعات اصلی یک درایو فلش می باشند. اگر تراشه ها حافظه بی کیفیت باشد، سرعت خواندن و نوشتن USB های شما کاهش و عمر مفید آنها نیز کاهش می یابد.

بهترین کار این است که از فلش مموری هایی استفاده کنید که توسط تولیدکنندگان معتبر مانند سامسونگ ، SanDisk ، Intel یا Micron تولید شده است.

 

جهت مشاهده هارد های اکسترنال و اینترنال فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

ظرفیت حافظه فلش مموری

قبل از هر چیز، هنگام خرید درایو فلش USB باید ظرفیت را بررسی کنید. ظرفیت می تواند تعیین کند که چقدر فایل و پوشه می توانید در آن ذخیره کنید. اگر ظرفیت درایو فلش USB شما کوچک است اما داده های زیادی برای ذخیره دارید، این کافی نیست.

درایوهای فلش با ظرفیت های مختلف، معمولاً از 64 مگابایت تا 128 گیگابایت در دسترس هستند. هزینه هر درایو شما براساس ظرفیت ذخیره سازی افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که میزان حافظه مورد نیاز بستگی به پروژه شما دارد. بنابراین، انتخاب فلش USB مناسب با ظرفیت کافی بسیار مهم است. هنگام خرید حتما ظرفیت را به دقت بررسی کنید.

 

 

جهت مشاهده SSD های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

نکات مهم انتخاب فلش مموری

سرعت فلش مموری

سرعت درایو فلش USB نیز اهمیت زیادی دارد. به طور کلی، هرچه فلش مموری شما از سرعت بالایی برخوردار باشد، بهتر است. دو عامل مهم، سرعت درایو فلش USB شما را تعیین می کند: پورت USB فلش مموری و اجزای درایو.

ممکن است گاهی دو درایو فلش USB مشابه و با ظرفیت USB 3.0 و 64 گیگابایت ساخته شده توسط یک سازنده باشند اما قیمت های متفاوت داشته باشد. دلیل آن این است که کیفیت اجزای فلش مموری و نوع پورت آن عملکرد درایو شما را تعیین می کند.

پورت USB 3.0 بسیار سریعتر از پورت USB 2.0 است. قبل از خرید حتما بررسی کنید که پورت USB سیستم و فلش مموری شما از استانداردها پشتیبانی می کنند. اگر فلش مموری شما USB 3.0 است اما پورت کامپیوتر USB 2.0 است، انتقال با سرعت USB 2.0 انجام می شود.

درایو فلش و نوع کنترلر فلش نیز بر سرعت تأثیر می گذارد. بهترین فلش مموری ها مانند درایوهای SSD از یک نوع کنترلر پیشرفته و حافظه باکیفیت بالا استفاده می کنند. در حالی که درایوهای ارزان تر از اجزای ارزان تری استفاده می کنند که در انتقال و ذخیره داده ها عملکرد خوبی ندارند.

عملکرد فلش مموری را بررسی کنید    

عملکرد یک درایو فلش USB نیز هنگام خرید بسیار مهم است. عملکرد درایو فلش USB به سه جنبه بستگی دارد:

  • رابط
  • کنترل کننده حافظه فلش
  • تراشه حافظه فلش

اکثر درایوهای فلش USB از کانکتور مستطیلی استاندارد نوع A استفاده می کنند. اما کنترل کننده از طیف وسیعی از استانداردهای USB تا USB3.1 پشتیبانی می کنند. ارزان ترین درایو محدود به USB2.0 با حداکثر سرعت 40 مگابایت بر ثانیه است. در حالی که USB3.1 می تواند به 1250 مگابایت بر ثانیه برسد.

اما گاهی اوقات سریعترین USB3.1 تنها می تواند به 440 مگابایت بر ثانیه برسد. دلیل اصلی این است که هنوز هم توسط سرعت کنترلر و تراشه فلش محدود می شوند.

نکات مهم انتخاب فلش مموری

قالب تراشه

اکثر درایوهای فلش درقالب USB 2.0 و USB 3.0 ارائه می شوند. نکته اصلی این است که USB 3.0 سرعت و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می دهد. در حالی که USB 2.0 معمولاً برای پروژه های ساده که از درایوهای با ظرفیت کمتر استفاده می کنند مناسب است.

استفاده از قالب USB 3.0 اغلب برای درایوهای 8 گیگابایت یا بیشتر به کار می رود. اگر قصد بارگذاری فایل های بزرگ یا چندگانه را دارید، درایوهای USB 3.0 اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.

گزینه های اتصال

امروزه دنیای تکنولوژی انتقال اطلاعات را با اتصالات USB-C آغاز کرده است. همانطور که تنوع لپتاپ ها رو به افزایش است، سازندگان تصمیم گرفته اند پورت های USB استاندارد را از بین ببرند و اقدام به توسعه پورت هایی با سرعت بالاتر کنند.

هنوز هم پورت های USB کاربرد دارند و بسیاری از دستگاه ها از آن استفاده میکنند. اما اگر می خواهید فلش مموری USB-C و USB-A تهیه کنید، حتما در نظر بگیرید که برای سیستم شما و پروژه شما مناسب است یا خیر.

جنس و سبک فلش مموری

هنگامی که جنبه های فنی کار را متوجه شدید، می توانید به ویژگی های ظاهری آن فکر کنید. بهتر است سبک فلش را با نوع کار خود انتخاب کنید. اما نکته قابل توجه این است که فلش مموری را انتخاب کنید تا در مقابل صدمات یا ضربه مقاوم باشد.

به دنبال درایوهایی باشید که با روکش خارجی آلومینیوم پوشش داده شده باشد. اگر از فلش مموری از نوع پلاستیک استفاده می کنید، حداقل مطمئن شوید که پورت ها دارای درپوش هستند. از آنجائیکه فلش مموری ها در اندازه های کوچک می باشند، ممکن است در معرض ضربه یا مایعاتی مانند آب قرار بگیرند. پس از نوع مقاوم آن استفاده کنید.

نکات مهم انتخاب فلش مموری

امنیت را نادیده نگیرید

بسیاری از درایوها از امنیت داده مانند حفاظت از رمز عبور یا اسکن اثر انگشت برخوردار هستند. البته میزان امنیت دستگاه شما بستگی به نوع نصب دستگاه دارد. به هر حال باید به دنبال فلش مموری باشید که حداقل از رمز عبور پشتیبانی کند. چرا که امنیت اطلاعات شما مهمتر از هرچیزی است.

درایوهای فلش که از ویژگی رمز عبور برخوردار هستند ممکن است هزینه بالایی داشته باشند. استفاده از فلش مموری هایی با امنیت بالا برای کسانی که اطلاعات محرمانه نگهداری می کنند بسیار اهمیت دارد.

فلش مموری پاتریوت Supersonic Rage 2

این نوع فلش مموری با ظرفیت 128 گیگابایت، می تواند نیاز فضای ذخیره سازی شما را برآورده کند. رابط USB3.0 آن به شما این امکان را می دهد که فایل ها و پوشه های خود را به سرعت ذخیره کنید. این یکی از بهترین و سریع ترین درایوهای فلش USB است.

فلش مموری Kingston Technology DataTraveler 100 Generation 3

بهترین فلش مموری USB با ظرفیت 64 گیگابایت می باشد. فضای زیادی برای ذخیره اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد، اما سرعت آن به اندازه درایوهای فلش USB 3.0 نیست. اما این به معنی کند بودن آن نیست. زیرا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به ترتیب 150 مگابایت و 70 مگابایت می باشد.

فلش مموری SamSung MUF - 128AB

اگر به دنبال یک درایو USB با عملکردهای عالی اما مقرون به صرفه هستید، یک گزینه ایده آل برای شما است. ظرفیت های مختلف از 32 تا 256 گیگابایت برای انتخاب شما وجود دارد. این دستگاه از اتصال USB3.1 با سرعت انتقال داده بالا تا 300 مگابایت پشتیبانی می کند.

جدیدترین فلش مموری ها را از آرکا آنلاین خریداری کنید!

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است. شما می توانید هر گونه تجهیزات الکترونیکی از قبیل کامپیوتر، لپتاپ، تبلت، موبایل و لوازم جانبی، ماشین های اداری و غیره را از معتبرترین برندها خریداری کنید.

با آرکا آنلاین همراه باشید و مطمئن خرید کنید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha