راهنمای خرید پرینتر خانگی

راهنمای خرید پرینتر خانگی

 

 

 

امروزه استفاده از پرینتر و انواع تجهیزات جانبی در خانه و محل کار بسیار رایج است. البته که هر کار چاپی به چاپگر خاص خود نیاز دارد. برای خرید پرینتر ابتدا باید بدانید که این دستگاه را برای چه محیطی احتیاج دارید. آیا فقط به دنبال یک پرینتر خانگی برای استفاده در منزل و یا محیط‌های کاری کوچک هستید؟ یا پرینتر را برای استفاده چندین نفر در محیط کار بزرگ احتیاج دارید. در این مقاله راهنمای خرید پرینتر خانگی را میخوانید تا در خرید پرینتر عملکرد بهتری داشته باشید.

 

بهترین پرینتر خانگی

 

 

جهت مشاهده اسکنر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک کنید 

 

بهترین پرینتر خانگی با فناوری جوهر افشان کار می‌کند. محصولات جوهر افشان برای انجام کارهای سبک و خانگی طراحی شده‌اند. این محصولات معمولا عملکردی کند و مصرف جوهر بالا دارند. پرینتر خانگی برای چاپ متن، عکس و کارهای ساده گرافیکی مناسب است. این محصولات معمولا چند کاره هستند و از آن ها می‌توان برای چاپ، اسکن و کپی کردن مدارک استفاده کرد.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 


پرینتر خانگی تک کاره بخرم یا چند کاره ؟

 

پرینتر ها معمولا چند کاره اند. و شما می‌توانید با آن ها کار کپی و اسکن مدارک را نیز انجام دهید. چاپگرهای اداری معمولاً یک فیدر اسناد خودکار (ADF) را برای اسکن، کپی و یا نمابر اسناد چند صفحه ای و صفحات با اندازه قانونی اضافه می کنند. برخی از این محصولات می‌توانند اسکن دو طرفه را نیز به راحتی انجام دهند. پرینتر خانگی یا اداری مدل‌های مختلفی دارند. مثلا بعضی از آن‌ها به طور مستقیم به WIFI متصل شده و بدون نیاز به رایانه محتوای مورد نظر شما را چاپ می‌کند. این محصولات به شما امکان چاپ از طریق گوشی و تبلت را نیز می‌دهند. بنابراین در راهنمای خرید پرینتر خانگی ، حتما این فاکتور را در نظر بگیرید.

 

 

جهت مشاهده پرینتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

سرعت بهترین پرینتر خانگی

 

اگر در طول روز به تعداد محدود از پرینتر خانگی خود استفاده میکنید ، پس به سرعت بالایی نیاز ندارید. در حقیقت اکثر محصولات خانگی سرعت چندانی ندارند. اما اگر در روز مقدار زیادی اسناد را پرینت می‌گیرید احتمالا به یک دستگاه لیزری با سرعت بالا احتیاج دارید.

 

نحوه اتصال پرینتر خانگی به کامپیوتر

 

بهترین پرینتر خانگی و اداری معمولا علاوه بر پورت USB دارای پورت‌های اترنت هستند که به شما این امکان را می‌دهند از طریق اینترنت کار چاپ را انجام دهید. بسیاری از این محصولات قابلیت اتصال به WIFI را نیز دارند. در نتیجه از طریق این WIFI نیز می‌توانید به صورت بی‌سیم اسناد مورد نظر خود را پرینت کنید. پرینترهایی که از Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کنند می‌توانند مستقیماً به اکثر دستگاههای مجهز به Wi-Fi متصل شوند.

برخی از دستگاه‌های موجود در بازار قابلیت اتصال به تلفن همراه را نیز دارند. این محصولات با اتصال به شبکه اینترنت به طور مستقیم می‌توانند محتوای موجود در تلفن همراه را به راحتی چاپ کنند. اتصال بلوتوث نیز، بیشتر در چاپگرهای عکس با فرمت کوچک دیده می‌شوند.

 

امنیت پرینتر های خانگی

 

امنیت در پرینتر خانگی یا اداری در بسیاری از موارد ، نادیده گرفته می‌شود. اما اگر از پرینتر خود در محل کار استفاده می‌کنید، اسن مورد ضعف بزرگی است. احتمال دارد از طریق اینترنت محتوای شما توسط هکرها دزدیده شود .همچنین محتوای پرینت شده نیز در سینی کاغذ را می توان با چشم مشاهده کرد. بسیاری از مدل‌های تجاری دارای امکانات حفاظتی از طریق رمز عبور هستند، بنابراین به محض اینکه کاربر کار چاپ را راه اندازی می‌کند، باید یک (رمز عبور) یا PIN را برای پرینتر وارد کند.

برای پرینترهای تجاری، سیستم عامل باید به طور مرتب به روز شود. این امر معمولا آسیب پذیری دستگاه را به حداقل می‌رساند. بهتر است هارد دیسک دستگاه نیز دارای رمز باشد تا اطلاعات و اسناد به خوبی محافظت شوند در راهنمای خرید پرینتر خانگی حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

نظرات

حاصل جمع : Captcha