هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری رد پلاس مدل WD۱۰۱EFBX ظرفیت ۱۰ ترابایت

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری رد پلاس مدل WD۱۰۱EFBX ظرفیت ۱۰ ترابایت

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری رد پلاس مدل WD۱۰۱EFBX ظرفیت ۱۰ ترابایت

 

هارد دیسک های اینترنال که توسط شرکت وسترن دیجیتال WD تولید می شود، درارای ظرفیت یکسان و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند و دارای اختلاف قیمت نیز هستند. شناسایی این هارد دیسک ها در بازار با رنگ اختصاری آنها ممکن می باشد، مانند هارد آبی Blue،بنفش Purple،قرمز Red،مشکی Black،سبز Greenو طلایی Gold که در ظرفیت مشخص 1 ترابایت.

معرفی شرکت وسترن دیجیتال

 نام برند وسترن دیجیتال صنعت ذخیره سازی و هارددیسک را به ذهن می آورد. وسترن دیجیتال از شرکت‌های باسابقه‌ی دنیای سخت‌افزارهای کامپیوتری است که در سال 1970 در سن خوزه‌ کالیفرنیا تاسیس شد. امروزه در کنار رقیب خود یعنی سیگیت به‌ عنوان یکی از پیشگامان صنعت ذخیره‌سازی شناخته می‌شود.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲۰

 

این شرکت آمریکایی، تولیدکننده‌ی درایوهای ذخیره‌سازی کامپیوتری است وطراحی، تولید و فروش محصولات مرتبط با صنعت داده را انجام می‌دهد. از میان محصولات مهم این شرکت می‌توان به دستگاه‌های ذخیره‌سازی، سیستم‌های دیتاسنتری و سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری اشاره نمود.

 

معرفی انواع هارددیسک Western Digital (وسترن دیجیتال WD)

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی و سخت افزار کامپیوتر در جهان است. وسترن دیجیتال در 23 آوریل 1970 توسط آلوین فیلیپس، کارمند سابق شرکت موتورولا با نام General Digital تاسیس شد.

تولیدات آنها در ابتدا شامل تجهیزات تست ماسفت بود. در سال 1971 نام این شرکت به وسترن دیجیتال تغییر کرد. این کمپانی محصولات متعددی تولید می کند، اما تولید هارد دیسک های خود را با سری Caviar که از معروف ترین هارد دیسک های بازار هستند از سال 1991 شروع کرد.

کمپانی وسترن دجیتال هاردهای خود را با رنگ های : سبز، آبی، مشکی، قرمز، بنفش  و طلایی به کاربران سراسر جهان عرضه می کند.

 

وسترن دیجیتال سری قرمز Red

در سری قرمز سه مدل هارد دیسک ارائه شده است: سری RED , RED Pro و RE

هارد دیسک های سری RED برای مصارف ذخیره سازی در اندازه های کوچک کابرد دارد. این هارد دیسک ها برای استفاده کلی در ذخیره سازی NAS تولید شده و نرم افزار NASware را نیز به منظور کنترل و مدیریت ذخیره سازی پشتیبانی می کند. با توجه به حجم بالای این نوع هارد دیسک ها، سری قرمز کارایی بسیار خوبی در ذخیره سازی داده های حجیم مانند ویدیو، تصاویر دارد.

از آنجایی که این سری برای ذخیره سازی تدارک دیده شده است، مدار و کنترل هارد دیسک قابلیت اعتماد بالایی دارد و می توان در محیط های ذخیره سازی عمومی و RAID از آن استفاده کرد. سرعت انتقال داده در HDD RED از 144 مگابایت تا 175 مگابایت می باشد که با توجه به حافظه کش 64 مگابایتی و رابط SATAIII 6Gb/s می توان به عنوان یک ابزار ذخیره سازی مطمئن در سیستم از آن بهره برد.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

زمان کار این نوع هارد دیسک ها و توانایی روشن ماندن و کار کردن در طولانی مدت به عنوان یک ویژگی مهم معرفی شده است. WD توصیه کرده که در تجهیزات ذخیره سازی NAS تا حداکثر Bay 8از این HDD استفاده نمایید.

دلیل این که سری RED در ذخیره سازی های اندازه کوچک و در شرکت ها و خانه ها مناسب است این است که سرعت چرخش دیسک در این سری معادل سری Green است و کنترلر Intellipower چرخش دیسک را انجام می دهد و اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی به این هارد دسترسی داشته باشند، به دلیل کندی در چرخش دیسک، نمی تواند به صورت همزمان خدمات رسانی مناسبی ارائه دهد.

سری RED Pro نیز تقریبا مشابه سری RED است اما کنترل و مدار هارد برای فعالیت ها و ذخیره سازی های پیشرفته تر و حجیم تر طراحی شده است. WD توصیه می کند در ابزار ذخیره سازی NAS بیش از Bay۸ یعنی از 1 تا Bay 16از این نوع هارد دیسک استفاده a,n. همچنین در صورتی که تعداد کاربران زیادی برای اتصال به NAS در نظر گرفته شده است از سری RED Pro استفاده شود.

این سری دارای سرعت انتقال داده بالاتر و چرخش سریعتر دیسک است. سرعت انتقال داده در این سری با رابط SATA III 6Gb/s حداکثر 171 مگابایت و حداقل 164 مگابایت می باشد و سرعت چرخش دیسک در سری RED Pro به 7200 دور در دقیقه می رسد. تمامی این هارد ها دارای 64 مگابایت حافظه کش هستند و کلیه موارد ذکر شده در سری RED برای این سری نیز صادق است. کنترل این هارد دیسک از سری RED پیشرفته تر و ایمن تر است.

 

انواع هارد وسترن دیجیتال قرمز پلاس

 علاوه بر هارد وسترن رد پلاس 1 ترابایت، ظرفیت‌های متنوعی دیگری نیز برای وسترن دیجیتال Red Plus در نظر گرفته شده است. می‌توانید سایر ظرفیت‌ها از جمله2و 3و 4و و6 و8 و10و12 و14 ترابایت را نیز برشمرد.

 

خرید کیبورد و ماوس بی سیم ای فورتک مدل FSTYLER FG۱۱۱۲

 

مشخصات فیزیکی هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری رد پلاس مدل WD۱۰۱EFBX ظرفیت ۱۰ ترابایت

ابعاد : 147 * 101.6 * 26.1 میلی متر

سایز هد : 3.5 اینچ

وزن : 635 گرم

مشخصات فنی

ظرفیت : 10 ترابایت

بافر - حافظه کش : 256 مگابایت

نوع رابط : SATA 6 Gb/s

سرعت چرخش : 7200 دور بر دقیقه

مزایا

دارای 256 مگابایت حافظه نهان (Cache)

سازگاری کامل با پیکر بندی RAID جهت محافظت از اطلاعات

استفاده از رابط ارتباطی پر سرعت SATA 3 با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه

مقاوم در برابر لرزش و تکان های مکرر و عملکرد یکنواخت در حالت های مختلف

تکنولوژی NASware جهت سازگاری هر چه بیشتر با شبکه های NAS (شبکه های کوچک اداری و خانگی)

رزرو خرید محصولات از معتبرترین شرکت های تولید کننده:

شما برای لوازم جانبی مانند شارژر و ... از بین محصولات  مختلف حق انتخاب دارید و می‌توانید از شرکت های سازنده ی معتبر این محصولات خرید را به صورت آنلاین توسط سایت فروشگاهی آرکا آنلاین انجام دهید

هر یک از این محصولات ویژگیها و مشخصات خود را دارند. برخی امکانات و خدمات گرانتی بیشتر دارند و برخی دیگر محصول  را با قیمت به صرفه تری ارائه می‌دهند. زمانی که درآرکا آنلاین لیست محصولات تمام این تولید کننده ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 آرکا انلاین : رتبه یک خرید اینترنتی لوازم جانبی لپ تاپ

ارکا آنلاین  طی این سالها، اعتبار زیادی نزد مشتریان خود کسب کرده است. طبق نظرسنجی، ۹۷.۲ درصد از مشتریان آرکا آنلاین از خدمات این سامانه راضی بوده‌اند و استفاده از آن را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد داده‌اند. سرعت سادگی خرید اینترنتی لوازم جانبی، اعتبار و خوشنامی، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، رتبه یک فروش اینترنتی لوازم اداری را از آنِ آرکا آنلاین کرده است.

نظرات

حاصل جمع : Captcha