هارددیسک اینترنال توشیبا

هارددیسک اینترنال توشیبا

هارددیسک اینترنال توشیبا 

 

توشیبا یکی از معتبرترین برندهای تولید‌کننده‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که محصولات خود را برای طیف وسیعی از کاربردها تولید می‌کند. شرکت ژاپنی هارددیسک‌های اکسترنال و اینترنال خود را برای کاربری‌های متفاوت و بنا به نیازهای صنعتی یا خانگی کاربران خود تولید می‌کند.

 

هارد دیسک اینترنال توشیبا

هارددیسک‌های اینترنال توشیبا در دسته‌های مختلفی مثل حافظه‌ی سیستم‌های نظارتی، حافظه‌های مورد استفاده برای استریم ویدئو، حافظه‌ی سیستم‌های دسکتاپ یا لپ‌تاپ، حافظه‌های متصل به شبکه و حافظه‌های متمرکز بر کارایی تولید می‌شوند. به شرح مختصری از چهار مدل هارددیسک‌های اینترنال Toshiba می پردازیم.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲

 

هارد اینترنال توشیبا N300

توشیبا هارددیسک‌های سری NAS (متصل به شبکه یا Network attached storage) را با تمرکز بر دوام و کارایی طولانی‌مدت به بازار ارائه نموده که شامل نسخه‌های مختلف هارد N300 می‌باد. هارددیسک اینترنال توشیبا N300 به‌گونه‌ای طراحی شده که ملزومات مورد نیاز برای کاربردهای ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته برای سیستم‌های شخصی، شرکت‌ها و کسب‌وکارها را فراهم می کند.

و در این راه از کنترل‌های بازیابی خطا، کنترل دما، تکنولوژی‌های کش دینامیک و Stable Platter (به منظور کاهش لرزش‌های سخت‌افزاری حین انجام عملیات خواندن و نوشتن) استفاده شده است.

در هارددیسک اینترنال توشیبا N300 از درایوهای چندگانه با ظرفیت ۱ تا ۸ هارددیسک، بکار برده شده است. استفاده از حسگرهای لرزش چرخشی (RV) در این هارددیسک، آن را برای استفاده در چنین سیستم‌هایی بهینه نموده تا احتمال رخ‌ دادن شوک‌های لرزشی به کمترین مقدار برسد.

N300 ابعادی برابر ۲۶٫۱×۱۰۱٫۸×۱۴۷ میلی‌متر دارد، فُرم فکتور آن ۳٫۵ اینچی است و دیسک مغناطیسی‌اش با سرعت ۷۲۰۰ دور‌ بر دقیقه می‌چرخد. توشیبا N300 در ظرفیت‌های ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ ترابایت تولید می‌شود. دو مدل ۱۴ و ۱۶ ترابایت، از بافر ۵۱۲ مگابایتی استفاده می‌کند.

و در سایر مدل‌ها، از بافر ۲۵۶ مگابایت استفاده شده است. رابط SATA امکان انتقال داده با سرعت ۶ گیگابیت‌ بر ثانیه را ارائه نموده است. وزن هارد بر اساس ظرفیت از ۶۹۳ تا ۷۲۰ گرم متغیر است. عمر این مدل از هارددیسک اینترنال بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ ساعت خواهد بود.

هارددیسک اینترنال N300 توشیبا را می‌توان به‌عنوان حافظه‌ی متصل به شبکه، دسکتاپ‌های RAID و سرورها، حافظه‌ی ذخیره‌سازی سرورهای مالتی‌مدیا، حافظه‌ی ذخیره‌سازی سیستم‌های کلاد شخصی و فضای ذخیره‌سازی کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار داد.

 

هارد اینترنال توشیبا X300

هارددیسک اینترنال X300 می‌تواند برای طیف وسیعی از سیستم‌های حرفه‌ای و گیمینگ مورد استفاده قرار بگیرد. X300 برای ارائه‌ی عملکرد مورد نیاز سیستم‌های رده‌بالا، از اجزای سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها بافر ۵۱۲ یا ۲۵۶ مگابایتی (بسته به مدل) است.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

بافر یا کش، مموری مجتمع روی هارددیسک است , برای ذخیره‌سازی موقت داده‌ها در هنگام انتقال داده به/از هارددیسک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقدار کش در هارددیسک‌های مدرن بین ۸ تا ۲۵۶ مگابایت متغیر می باشد؛ اما می‌تواند برای  ها به ۴ گیگابایت نیز برسد. همیشه بیشترین سایز بافر به معنی بهتر بودن عملکرد یا سرعت هارددیسک نیست، اولویت تعداد دور‌ بر دقیقه (RPM) و در مرحله‌ی بعد روی قیمت محصول خواهد بود.

توشیبا از تکنولوژی Stable Platter به منظور کم کردن لرزش‌های هارددیسک استفاده می‌کند تا پایداری و دقت عملکرد دستگاه در زمان انجام عملیات خواندن و نوشتن بیشتر شود. تکنولوژی کش دینامیک توشیبا (Dynamic Cache Technology) الگوریتم مدیریت تخصیص کش برای عملیات خواندن و نوشتن است که می‌تواند عملکرد را در کاربردهای حرفه‌ای بهبود دهد.

هارددیسک اینترنال توشیبا X300 ابعادی برابر ۲۶٫۱×۱۰۱٫۶×۱۴۷ میلی‌متر دارد و وزن آن بر‌ اساس ظرفیت، از ۶۶۳ گرم تا نهایتا ۷۲۰ گرم متغیر خواهد بود. توشیبا X300 از اتصال SATA با سرعت ۶ گیگابیت‌ بر ثانیه استفاده کرده، فُرم فکتور آن ۳٫۵ اینچ و سرعت چرخش دیسک مغناطیسی ۷۲۰۰ دور‌ بر دقیقه است.

این هارددیسک را می‌توان در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ ترابایت (با بافر ۵۱۲ مگابایت) و ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ ترابایت (با بافر ۲۵۶ مگابایت) تهیه نمود.

بنا بر ادعای توشیبا عمر  X300 تا ۶۰۰ هزار ساعت خواهد بود. نرخ خطای غیر قابل بازیابی آن، یک بیت به‌ ازای خواندن هر ۱۰۰ تریلیون بیت داده است و تأخیر میانگینی در حدود ۴٫۱۷ میلی‌ثانیه دارد. با این مشخصات، توشیبا X300 را می‌توان برای ورک‌استیشن‌های قدرتمند دسکتاپ، کامپیوترهای All in one، کامپیوترهای گیمینگ، پی‌سی‌هایی قدرتمند با کارایی بالا و کامپیوترهای خانگی با کاربرد مدیا بکار برد.

 

خرید کیبورد و ماوس بی سیم ای فورتک مدل FSTYLER FG۱۱۱۲

 

هارد اینترنال سری MG توشیبا

توشیبا برای طراحی هارددیسک‌های اینترنال سری MG از طراحی برمبنای بر گاز هلیوم برای بهبود عملکرد دیسک‌های مغناطیسی استفاده نموده است. با استفاده از جوشکاری لیزری دقیق توشیبا، گاز هلیوم درون مکانیزم ۹ دیسکی هارد مهروموم می‌شود.

تا اصطکاک آیرودینامیک کاهش یابد و توان عملیاتی دستگاه برای کاربردهای زیرساختی در مقیاس کلاد و سرورهای داده بهینه گردد. حضور حسگرهای RV به بهینه شدن عملکرد هارددیسک در درایوهای چندگانه هم قابل توجه است.

سری MG با ابعاد ۲۶٫۱×۱۰۱٫۸×۱۴۷ میلی‌متر، فرم فکتور ۳٫۵ اینچ و سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور بر دقیقه به فروش می‌رسد. سایز بافر این سری ۲۵۶ مبی‌بایت (۲۶۸ مگابایت) است و در ظرفیت‌های ۱۲ و ۱۴ ترابایت در دسترس قرار دارد.

بیشینه وزن خانواده MG به ۷۲۰ گرم است و دوام آن‌ها را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت اعلام شده است. مثل سه محصول سری MG از اتصال SATA با سرعت ۶ گیگابیت‌ بر ثانیه برای انتقال اطلاعات استفاده می کند.

محصولات MG برای استفاده در زیرساخت‌های با مقیاس کلاد، دیتاسنترهای مبتنی بر نرم‌افزار، زیرساخت‌های مبتنی بر فایل و شیء و سرورها و سیستم‌های حساس در کسب‌وکارها مناسبند.

 

خرید حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال مدل گرین ام تو با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت

 

4هارد اینترنال توشیبا S300

هارددیسک اینترنال S300 برای سیستم‌های نظارتی طراحی و تولید شده است. خصوصیت مهم S300، قابلیت پشتیبانی از حداکثر ۶۴ دوربین نظارتی با رزولوشن بالا و دوام آن در کاربردهای ۲۴/۷ است که آن را برای استفاده در مقیاس‌های بزرگ قابل استفاده نموده است.

هارددیسک اینترنال S300 با فرمت‌های DVR، NVR، سرورهای ویدئو و سیستم‌های مدیریت ویدیویی سازگاری دارد تا بتواند طیف وسیعی از نیازها را پوشش دهد.

توشیبا S300 را می‌توان در سیستم‌های با درایو چندگانه (تا ۸ هارددیسک) مورد استفاده قرار داد و حسگرهای لرزش چرخشی (RV)، عملکرد بهینه و مطمئن هارددیسک را در چنین سیستم‌هایی بطور کامل پشتیبانی می کند. تکنولوژی کش دینامیک هم در این مدل وجود دارد تا عملیات خواندن و نوشتن به‌صورت کاملا بهینه انجام گیرد.

هارددیسک اینترنال توشیبا در ظرفیت‌های یک ترابایت با بافر ۶۴ مگابایت، ۲ و ۴ ترابایت با بافر ۱۲۸ مگابایت و ۶ ترابایت با بافر ۲۵۶ مگابایتی تولید می‌شود و دوامی برابر یک میلیون ساعت دارد.

در این هارددیسک ۲۶٫۱×۱۰۱٫۸×۱۴۷ میلی‌متری از فرم‌فکتور ۳٫۵ اینچی استفاده شده است. اتصال SATA امکان انتقال اطلاعات با سرعت بیشینه ۶ گیگابیت‌ بر ثانیه را فراهم می‌کند. دیسک مغناطیسی S300 بسته به ظرفیت انتخابی کاربر، با سرعت ۵۴۰۰ یا ۵۷۰۰ دور بر دقیقه گردش می‌کند و وزن آن بر اساس ظرفیت انتخابی، از ۴۴۰ تا ۷۲۰ گرم متغیر است.

به‌ خاطر ماهیت کاربردی S300، تأخیر میانگین آن نسبت به سایر مدل‌ها اندکی بیشتر است و به ۵٫۵ میلی‌ثانیه می‌رسد. حساسیت محتوای گردآوری‌شده توسط سیستم‌های نظارتی این نیاز را بوجود می آورد که سخت‌افزار به‌کاررفته در این سیستم‌ها، خطای اندکی داشته باشند و جزئیات محتوای ضبط‌شده حفظ شود. S300 به‌ ازای خواندن هر ۱۰۰ تریلیون بیت داده، یک بیت خطای غیر قابل بازیابی دارد.

نظرات

حاصل جمع : Captcha