کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰

کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰

 

 

 

 

بررسی کیس کامپیوتر و معرفی کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰   G

 

درباره کیس کامپیوتر

کیس، یک جعبه فلزی و پلاستیکی است که قطعات اصلی یک کامپیوتر را در خود جای می دهد. کیس دارای نقشی حیاتی در یک کامپیوتر نظیر پردازنده و یا مادربرد نمی باشد، اما نمی توان به آن به عنوان یک جعبه نگاه کرد. کیس نقش اساسی در رابطه با نحوه عملکرد مناسب و شکل ظاهری یک کامپیوتر است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت دیپ کول کلیک نمایید 

 

قیمت کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰

 

ساختار کیس:

مادر برد در کیس و در محل مورد نظر بسته می شود. دیگر قطعات داخلی به مادربرد متصل شده و یا مستقیما به کیس بسته می شوند. کیس باید دارای یک ساختار قابل قبول برای نصب قطعات باشد تا این اطمینان حاصل شود که هر چیز به درستی در محل خود قرار گرفته و همه چیز به درستی کار می کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

حفاظت:

کیس، حفاظت لازم از عناصر نصب شده درون سیستم با دنیای خارج و بالعکس را انجام می دهد . یک کیس مناسب، درون کامپیوتر را در مقابل صدمات فیزیکی، اشیاء خارجی و نوسانات جریان برق محافظت کرده و دیگر تجیهزات الکترونیکی موجود در خارج از کیس در مقابل نویز تولید شده توسط عناصر درون کیس، حفاظت می شوند.

منبع تغذیه نصب شده بر روی کیس، براساس نحوه انجام وظایف مربوطه، امواج رادیویی محدودی را تولید می کند که می تواند بر روی دیگر دستگاه های الکترونیکی در مجاورت کیس، تاثیر داشته باشد.

 

 

سیستم خنک کننده:

حرارت در هر سیستم با کارایی بالا می تواند مسائل خاص خود را داشته باشد. پردازنده های با سرعت بالا، برق بیشتری را مصرف می کنند و طبیعی است که حرارت بیشتری را تولید کنند. در صورتی که عناصر حیاتی درون کیس به درستی خنک نشدند و حرارت آن ها افزایش پیدا کند، باید در انتظار طیف وسیعی از مشکلات و مسائل کاملا تصادفی در سیستم بود. مسائلی که عملا امکان ردیابی و تشخیص آن ها ممکن است مدت ها طول بکشد.

متاسفانه مشکلاتی که به خاطر افزایش حرارت در سیستم ایجاد می شود، به صورتی نیستند که یک پیام خاص بر روی نمایشگر نمایش داده شود و اعلام شود که سیستم به دلیل بالا رفتن حرارت قادر به کارکردن نیست. یک کیس مناسب دارای امکانات لازم به منظور خنک کردن عناصر حیاتی سیستم است.

در کیس های کوچک به خاطر این که عناصر در فاصله کمتری نسبت به یکدیگر نصب می شوند، جریان هوای درون کیس کاهش پیدا کرده و دستگاه تولید کننده حرارت دارای فضای کمتری به منظور دور کردن حرارت می باشد.

 

قابلیت توسعه:

کیس، ظرفیت فیزیکی ارتقاء کامپیوتر در آینده را مشخص می کند. به طور مثال در صورتی که قصد اضافه کردن تجهیزاتی مانند هارد دیسک، درایوهای CD، درایو  Tapeو دیگر دستگاه های داخلی را داشته باشیم، تمامی عناصر باید در مکان هایی که در کیس تعبیه می شود، نصب شوند. در صورت کوچک بودن کیس و یا عدم طراحی مناسب آن، در زمان ارتقاء سیستم با محدودیت های ناخواسته ای مواجه خواهیم شد.

 

زیبایی:

کیس، اولین نمای ظاهری از یک کامپیوتر است که توجه افراد را به سوی خود جلب می کند. برای بعضی از مردم شکل ظاهری کیس نقشی اساسی نیست.

 

نمایش وضعیت عملیات درون کیس:

کیس دارای چندین LED است که اطلاعات لازم در رابطه با عملیاتی که درون کیس در شرف انجام است را اعلام می کند.

کیس گرین  Rackmount ۶۰۰

 

اجزای یک کیس

به همراه کیس، عناصر دیگری عرضه می شود. عناصر گفته شده براساس نوع و طراحی یک کیس هستند. در زمان تهیه یک کیس باید از وجود عناصر ارائه شده همراه کیس اطمینان حاصل کرد تا در زمان نصب تجهیزات سخت افزاری درون آن با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 

خرید مانیتور ام اس آی 

 

فریم و روکش:

فریم فیزیکی کیس و روکش آن معمولا از جنس ورق فلزی است. روکش کیس با استفاده از پیچ به بدنه کیس بسته می شود ( تمامی کیس ها از پیچ به منظور بستن روکش به بدنه استفاده نمی کنند و در طرح های جدید از پانل های متحرک استفاده می شود). نوع و کیفیت روکش و فریم کیس یکی از عوامل تاثیر گذار در نگهداری، طول عمر مفید و زیبایی یک کیس است.

 

منبع تغذیه

منبع تغذیه به همراه کیس ارائه می شود اما از لحاظ فنی جزئی از یک کیس نیست. منبع تغذیه به همراه یک فن تعبیه شده ارائه می شود که در قسمت پشت کیس نصب می شود.

بر روی منبع تغذیه از یک سوئیچ برای تغییر ولتاژ ورودی استفاده می شود که در بیشتر سیستم های جدید پشت یک دکمه پلاستیکی قرار می گیرد که از طریق بخش بیرونی منبع تغذیه در دسترس قرار خواهد گرفت. به همراه بیشتر کیس ها یک کابل برق استاندارد ارائه می شود که منبع تغذیه از طریق آن به برق متصل می شود.

 

خرید کیس گرین مدل G۶۰۰ Rackmount 

 

کابل های اتصال Speaker و LEDs

بیشتر کیس ها حداقل دارای دو LED می باشند که روشن و یا خاموش بودن سیستم و فعالیت هارد دیسک را نشان می دهند. بعضی کیس ها دارای LED بیشتری می باشند. یک Speaker استاندارد در کامپیوترهای شخصی معمولا در محلی درون کیس بسته می شود. به همراه کیس، کابل های خاصی برای LED و Speaker ارائه می شود که به مادربرد و یا درایوها متصل می شوند.

 

هواگیر خننک کننده و فن های کمکی

هواگیرهای خنک کننده در جلوی کیس قرار می گیرند تا امکان چرخش هوا درون کیس فراهم شود. بعضی از کیس ها دارای امکانات لازم به منظور اضافه کردن فن های بیشتری می باشند.

 

امکانات لازم به منظور بستن عناصر درون کیس

در صورت تهیه یک کیس جدید، امکانات سخت افزاری خاصی به منظور بستن مادربرد بر روی کیس ارائه می شود. امکانات گفته شده براساس نوع طراحی کیس و سیاست های تولید کننده متفاوت است. پایه های پلاستیکی که از آن ها به دلیل بستن مادربرد برروی کیس استفاده می شود و واشر هایی از جنس پلاستیک و یا کاغذ که در زیر پیچ ها قرار خواهند گرفت.

 

 

 

خرید کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰

 G600 یک کیس رکمونت 4 یونیت است که توسط شرکت گرین طراحی و تولید شده است و قادر به پشتیبانی از مادربردهای EEB, CEB, ATX, mATX است. G600 یکی از بزرگترین کیس ‌های رکمونت ارایه‌ شده از سوی شرکت گرین است. کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰ دارای سیستم خنک کندگی فوق ‌العاده خوبی است.

به طوری که دو عدد فن 12 سانتی ‌متری در جلوی کیس، هوای خنک را به داخل کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰ دمیده و از روی دو محفظه مخصوص نصب 8 عدد هارد عبور می‌ دهد، سه عدد فن 12 سانتی ‌متری مرکزی کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰ این هوا را به روی کل فضای مادربرد هدایت کرده و دو عدد فن 8 سانتی ‌متری پشت  کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰، این هوای گرم را به بیرون کیس منتقل می ‌کنند.

وجود نگهدارنده کارت ‌های PCI، باعث استحکام نصب کارت ‌های بلند برروی آن می ‌شوند، برای امنیت سرور، شما می ‌توانید درب جلوی کیس را قفل کنید. طراحی کلی کیس  G600 شبیه به یک تونل باد است که می ‌تواند تمامی قطعات سیستم را با حجم زیادی از جریان هوا خنک کند و به صورت تئوری باید از بهترین کیس ‌های خانگی عملکرد بهتری داشته‌ باشد.

کیس G-600 دارای قابلیت پشتیبانی از مادربردهای سرور از سایز ATX 12×9.6 الی  EEB/E-ATX 12×13 می باشد و شما قادر خواهید بود تا هشت عدد هارد دیسک در سایز متداول 3.5 اینچی را برروی این کیس نصب کنید.

رکمونت 4 یونیت G-600 از منظر کولینگ و به واسطه در اختیار داشتن هفت عدد فن، دارای شرایط بسیار مناسبی است. به صورتی که دو عدد فن 120mm در قسمت جلوی این کیس تعبیه شده است تا هوای خنک را به داخل کیس هدایت کند و برای خروج هوای گرم از انتهای کیس نیز دو عدد فن دور بالا در سایز 80mm در نظر گرفته شده است. 3 عدد فن نصب شده در ستون میانی به افزایش جریان هوا کمک زیادی می کند.

براکت های مخصوص نگهدارنده کارت های توسعه بلند در نظر گرفته شده برای این کیس به تثبیت هر چه بیشتر قطعات نصب شده در این بخش کمک می کند.

کیس رکمونت G-600 دارای ابزار آلات نصب سریع درایو نوری (ODD) و هارد دیسک (HDD)  می باشد. شما شاهد استقرار یک عدد عایق اسفنجی غبار برروی لایه میانی درب جلوی کیس G-600 خواهید بود که دارای قابلیت جابجایی جهت سرویس و غبار روبی دوره ای می باشد. درب جلوی این کیس دارای قابلیت قفل شدن جهت امنیت سخت افزاری است.

 

خرید پاور دیپ کول مدل دی کیو ۸۵۰ ام

 

مشخصات کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰G:

مشخصات کیس گرین مدل  Rackmount ۶۰۰G

مشخصات فیزیکی

ابعاد:             ۴۳۰ * ۱۷۸ * ۶۵۰ میلی متر

وزن:               ۱۴ کیلوگرم

جنس و ضخامت بدنه:               فلز SECC با ضخامت ۱.۰ میلی متر

ساختار مادربورد: EEB , CEB , ATX , mATX

پنل جلویی

قابلیت نصب درایو نوری:              ۳ عدد

فضای داخلی

سینی درایو ۳.۵ اینچی:              ۸ عدد

پنل پشتی

شکاف توسعه         : PCI- هفت عدد

سایر مشخصات

محل نصب پاور:              بالای کیس

سایر ویژگی ها:              دارای فیلتر ضد گرد و غبار قابل شستشو ، دارای براکت نگهدارنده کارت های PCI بلند

سیستم خنک کننده

تعداد فن نصب‌ شده:             ۷ عدد

 

 

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha