فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی

فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی

 

 

 

مهمترین بخش یک سیستم رایانه ای، کیس آن می باشد. هر یک از قطعات داخل کیس به دلیل کارکردن تولید گرما می کنند . دقیقا همین جا نقش مهم یک سیستم خنک کننده یا همان فن کیس مشخص می شود. در این مقاله به بررسی فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی ، میپردازیم.

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت گرین کلیک نمایید 

 

انواع فن های کیس :

 

 انواع فن کیس ها بر حسب تعداد کانکتورهای آن به صورت زیر تقسیم میشود:

  • فن ۴ سیمه: فن های چهار کانکتوره جدیدترین مدل های موجود در بازار جهانی هستند.و قیمت های به مراتب بالاتری نسبت به مدل های قدیمی تر دارند. یکی از قابلیت های جذاب این نوع از فن ها ،تنظیم سرعت ان است.

  • فن ۳ سیمه: فن های سه سیمه از رایج ترین مدل های موجود در بازار هستند. این نوع از فن ها قیمت مناسب تری دارند. همچنین در صورت عدم ارائه سرعت لازم برای تهویه هوا ، با صدا و چراغ ، کاربر را مطلع میکنند.
  • فن ۲ سیمه: این نوع فن ها از قدیمی ترین مدل های موجود در بازار هستند. که دیگر تولید نمیشوند. قیمت این نوع از فن ها نیز بسیار پایین است. 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نکات مهم خرید فن کیس :

 

سایز مناسب فن :

قبل از خرید فن کیس ، حتماً نگاهی به سایز فن قبلی منصوب بر روی کیس خود داشته باشید. سپس با توجه به ابعاد آن برای خرید یک فن بهتر و قوی‌تر برای کیس خود اقدام کنید. فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی سایزی معادل 250 میلی‌متری دارد.

 

صدای تولیدی فن :

معیار مهم بعدی در انتخاب و خرید فن کیس مربوط به حجم صدای تولیدی آن است. عوامل زیادی بر روی میزان صدای تولیدی فن تاثیر دارد.که میتوان به نوع یاتاقان فن، تعداد پَره‌های آن، فاصله پره‌ها از یکدیگر و شکل قاب بیرونی فن اشاره کرد.

 

سرعت عملکرد و قدرت تهویه فن:

سرعت عملکرد یک مدل از این فن های کامپیوتری با واحد RPM یا همان دور بر دقیقه بیان می‌شود. هر قدر این سرعت بیشتر باشد، فن شما توانایی بیشتری برای تهویه هوای داخل کیس را دارد. برخی از فن‌ها قابلیت تنظیم سرعت نیز دارند.

قدرت تهویه فن نیز معیار مهم دیگری است که با واحد CFM یا همان فوت مکعب بر دقیقه بیان می‌شود. هرچه عدد قدرت تهویه فن بیشتر باشد، به این معناست که فن مورد نظر توانایی بیشتری برای کاهش دمای داخل کیس دارد.

 

نوع اتصال:

  با توجه به سیستم و مدلی که در اختیار دارید، از یک فن با اتصال دو سیمه، سه سیمه و همچنین چهار سیمه استفاده نمایید. فراموش نکنید تمامی فن های کیس با ۱۲ ولت کار می کنند که مسئول تامین آن نیز بخش مادربورد رایانه شما خواهد بود.

 

ویژگی های فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی :

 

فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی دارای عمر مفید بیش از 100 هزار ساعت و 7 پره با طراحی Shark’s Fin و قابلیت جداسازی است. از قابلیت‌های فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی میتوان به نورپردازی LED اشاره کرد. خرید فن کیس گرین مدل جی اف ۱۲۰ آر جی بی را میتوانید از سایت آرکا آنلاین با قیمت ویژه انجام دهید.

 

 

 

خدایا شکرت 

 

 

 

 

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha