خرید شارژر لپ تاپ

خرید شارژر لپ تاپ

 

 

 

خراب شدن شارژر های لپ تاپ یک امر بسیار طبیعی است و ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. از جمله عوامل خرابی شارژر میتوان به : نوسان برق، آب خوردگی، ضربه خوردن و قطع شدن کابل شارژر اشاره کرد. برای خرید شارژر لپ تاپ حتما نیاز به نیاز به از کار افتادن شارژر تان نیست. اگر دائما در حال انتقال لپ تاپ به محل کار خود و خانه هستید، میتوانید شارژر اضافه خریداری کنید تا در جابجایی ها بار کمتری را با خود حمل کنید. 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نکات مهم هنگام خرید شارژر لپ تاپ :

در هنگام خرید شارژر لپ تاپ موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

 

  • مطابقت ولتاژ و آمپر شارژر با لپ تاپ :

 

 اگر شارژر لپ تاپ ولتاژ بالاتر از لپ تاپ داشته باشد ، دستگاه به سرعت داغ کرده و بوی سوختگی از برد آن بلند میشود.اما اگر آمپر شارژر لپ تاپ بالاتر باشد اتفاق خاصی نمیافتند و آسیبی به لپ تاپ نخواهد رسید. نهایتا باطری لپ تاپ سریع تر شارژ میشود. اما اگر آمپر شارژر از لپ تاپ کمتر باشد موجب آسیب رسیدن به باطری خواهد شد.

  • خرید شارژر لپ تاپ از فروشگاه های معتبر :

 

 ضروریست که بدانید ۹۹ درصد از شارژر لپ تاپ های موجود در بازار ایران اورجینال نمی باشند. این یک خبر بد نیست ، چرا که کیفیت شارژرهای اصل و شارژرهای غیر اصل اما با کیفیت خوب تفاوت چندانی ندارد. خبر خوش آنکه شارژر لپ تاپ های غیر اصل اما باکیفیت ( و عمدتا با نام اصل ) در بازار ایران به وفور یافت میشود. فقط کافیست برای تهیه آنها به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد.

 

  • توجه به سر فیش شارژر و لپ تاپ:

می توان از شارژر با برند دیگر اما با آمپر و ولتاژ یکسان برای لپ تاپ استفاده کرد. به طوریکه آسیبی به دستگاه وارد نشود. آداپتور لپ تاپ تکنولوژی منحصر بفردی ندارد و فقط وظیفه تامین برق با ولتاژ و آمپر را دارد. فقط کافیست سر فیش ها با هم مطابقت داشته باشند.

اگر قصد خرید آداپتور جدید دارید قانون زیر را باید در نظر داشته باشید:

۱- ولتاژ خروجی آداپتور باید کاملا یکسان باشد و جریان آن می تواند مساوی و یا بیشتر از آداپتور اورجینال باشد.

۲- به عنوان مثال، چنانچه یک لپ تاپ نیاز به یک آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷ آمپر داشته باشد، به جای آن می توان از ۱۹ ولت ۶٫۳ آمپر  استفاده کرد.

  • بررسی کلی و حرفه ای شارژر لپ تاپ :

 

 بسیاری از شارژرهای بد وزن کمی دارند اما این مورد همیشه نمیتواند معیار صحیحی برای بررسی کیفیت شارژر باشد. زیرا در بازار شارژرهای بی کیفیت بسیاری وجود دارد که به روشهای مختلف وزن ایده آل دارند.آنچه معیاری حرفه ای برای تشخیص کیفیت شارژرهای لپ تاپ است، فقط ولت متر و آمپر سنج است. با اتصال شارژر به این تجهیزات اندازه گیری ، اگر ولتاژ و آمپر دقیقا برابر آنچه روی شارژر نوشته شده نمایش داده شد و اگر این ارقام در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا نیم ساعت تغییری نکند بدین معناست که شارژر دارای کیفیت مناسب و استاندارد است.

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha