بررسی اپل مک بوک ایرm2 (مهر 1401)

بررسی اپل مک بوک ایرm2 (مهر 1401)

 

 

 

 

بررسی اپل مک بوک ایرm2

 

مک بوک ایر M2 جدید با طراحی ظاهری جدیدی عرضه شده است، این طراحی جدید موضوع مهمی است زیرا لپ تاپ‌های سری ایر اپل، محصولی محبوب برای مخاطبان زیادی است. اولین لپ تاپ سری ایر استانداردهای جدیدی را برای ضخامت و وزن چنین محصولاتی معرفی نمود که تقریبا تمام شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ از آن پیروی می‌کنند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

علاوه بر تغییرات ایجاد شده در طراحی و سخت‌افزار، لپ تاپ ایر جدید اپل به پردازنده قدرتمند M2 مجهز می باشد که همه این موارد به معنای افزایش قیمت نیز هست، برای دسترسی به حافظه بیشتر این قیمت بالاتر هم می رود.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

قسمت بزرگی از طراحی و ظاهر مک بوک ایر مانند مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ که در سال گذشته عرضه شد، می باشد. باریکی و ظرافت این محصول حدود ۱۱ میلی‌متر می باشد که با تایپ کردن این موضوع را متوجه خواهید شد. مدل‌های پیشین مک بوک ایر در نگاه اول از لحاظ بصری، وزن کمتری داشت اما این نسخه سبک‌تر و نازک‌تر از آنها است.

 

خرید هدست استریو لاجیتک اچ ۱۱۰

 

اپل طراحی‌های ظاهری محصولات خود را برای چندین سال حفظ می‌کند و با توجه به این که بازنگری در طراحی مک بوک ایر تازه صورت گرفته احتمالا شاهد حفظ آن تا چند سال آینده خواهیم بود.

 

جهت مشاهده تمامی لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

یکی از رنگ‌های به‌خصوص مک بوک ایر M2 جاذب اثر انگشت است و تنها با یک انگشت می توان نمایشگر را باز کرد. در مک بوک ایر M2 علاوه بر ظاهر، مگ سیف نیز از نسخه‌های جدید سری دیگر لپ تاپ‌های اپل استفاده شده است. نسخه پایه این لپ تاپ همراه با یک آداپتور شارژ ۳۰ وات عرضه می‌شود.

یک شارژر فشرده‌تر ۳۰ وات با دو عدد درگاه USB-C و یا یک شارژر بزرگ‌‌تر ۶۷ وات در اختیار کاربر قرار گرفته است. شارژر دوم می‌تواند مک بوک ایر M2 را طی ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ کند. در صورتی که شارژر ۳۵ واتی در همین مدت، به سختی از عهده شارژ  ۲۵ درصد از ظرفیت باتری این دستگاه برمی آید.

برخلاف مدل‌های پیشین با استفاده از درگاه مگ‌سیف به عنوان درگاه شارژ استاندارد این نسخه، کاربر می تواند از یک درگاه USB-C اضافه هم حین شارژ استفاده کند. البته هنوز امکان شارژ دستگاه از طریق USB-C وجود دارد اما می‌توان از هر دو USB-C موجود برای اتصال لوازم جانبی سازگار با تاندربولت استفاده نمود. در هر صورت فقط دو عد درگاه در دسترس وجود دارد که هر دو در لبه سمت چپ تعبیه شده اند.

 

خرید حافظه اس اس دی لکسار مدل NS۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

صفحه کلید مدل جدید ایر، همان طراحی مک بوک پرو ۱۴ اینچ می باشد. این صفحه کلید حاوی یک تاچ آی‌دی است اما تاچ بار وجود ندارد و این موضوع برای بسیاری از کاربران خوشایند می باشد. ارتفاع کلیدها کافی و سرعت تایپ به شدت بالا است. کلیدهای این لپ تاپ در مقایسه با مدل‌های قدیمی مک بوک، صدای کمتری تولید می‌کند.

به جز صفحه کلید که تغییر چندانی نداشته، ترک‌پد نیز به دلیل کیفیت بالای تقریبا دست نخورده باقی مانده است اما شاید بتوان افزایش عرض آن را یکی از تغییرات بنامیم و از تغییرات دیگر این مدل حذف بلندگوها از طرفین صفحه کلید و ادغام با آن‌ها، مابین صفحه کلید و نمایشگر است.

سیستم بلندگوها شامل دو توییتر و دو ووفر است و از فناوری Spatial Audio اپل پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با مدل ایر M1، بلندگوهای جدید کیفیت صدای متعادل‌تری دارند اما تفاوت آن‌ها قابل تشخیص نمی باشد و صدای آن‌ها برای تماس‌های تصویری، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی عالی است.

مورد دیگر در بخش طراحی برندینگ است. لوگوی اپل در مقایسه با لپ تاپ پیشین سری ایر، در این نسخه حدود ۳۰ درصد بزرگ‌تر حک شده است و تنها قسمتی از دستگاه است که به نام اپل اشاره شده است و زیر نمایشگر، پنل زیرین و در واقع هیچ جای دیگر عبارت MacBook Air وجود ندارد.

 

خرید حافظه اس اس دی M.۲ لکسار مدل NM۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

با طراحی جدید، اپل از یک نمایشگر جدید هم استفاده کرده که از قبلی اندکی بزرگ‌تر است. این مدل یک لپ تاپ ۱۳.۶ اینچی است و در مقایسه با لپ تاپ‌های ۱۳.۳ اینچی سری ایر، به نمایشگرهای بلندتری مجهز می باشد. حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر و حالا گوشه‌های صفحه گرد شده‌اند که ظاهر مدرن‌تری به دستگاه بخشیده است.

نمایشگر جدید روشنایی بیشتری دارد و از یک نمایشگر با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بکار برده است که استفاده از آن را در روشنایی روز ساده‌تر می‌کند. همچنین در زمینه دقت رنگ ، اپل مانند همیشه با پوشش صد در صد از محدوده RGB، حدود ۸۴ درصد از AdobeRGB و در نهایت ۹۵ درصد از P3، امتیازات بسیار خوبی کسب نموده است.

روشنایی و سیاه‌های عمیق به اندازه نمایشگرهای مینی LED موجود در مک بوک پروهای بالارده باکیفیت نیست. در این لپ تاپ نرخ فریم بالاتر موسوم به ProMotion برای پیمایش روان‌تر وجود ندارد و مانند مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچ،‌ مدل جدید ایر نیز ناچ یا بریدگی (NOTCH) در نمایشگر خود دارد. این بردیگی حین استفاده از دستگاه مشکلات زیادی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

وجود ناچ در قسمت بالایی نمایشگر به معنای بی‌مصرف شدن قسمت زیادی از منوبار است که کاربر می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث این مشکل را حل کند اما منطقی نیست که برای استفاده از طراحی خود اپل، به یک نرم‌افزار شخص ثالث نیاز باشد.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

دوربین درون ناچ این بار یک لنز p 1080 می باشد که برای مک بوک پروها تعببه شده است. این دوربین در مقایسه با لنزهای p 720 موجود در ایرهای سابق، باکیفیت‌تر است و جزئیات، رنگ‌ها و کنتراست بیشتری را پشتیبانی می‌کند. این دوربین در ترکیب با میکروفون‌های سه‌گانه برای تماس‌های تصویری بسیار کاربردی  است.

اسپیکرهای مک‌بوک ایر M2‌ به ترکیب چهارتایی ارتقا یافته‌اند. این اسپیکرها در مرز میان کیبورد و صفحه‌نمایش دستگاه تعبیه شده و به‌نسبت ابعاد لپ‌تاپ، صدای مناسبی تولید می‌کنند؛ به‌طوری‌که حتی در بالاترین حجم نیز، نمی‌توان متوجه دیستورشن در آن شد.

علاوه‌ بر موارد یادشده، کوپرتینونشین‌ها  دریافت صدای ورودی را نیز برعهده‌ سه میکروفون با نسبت سیگنال به نویز بالا قرار داده‌اند و این میکروفون‌ها را هم‌سطح تجهیزات استودیویی می‌‌دانند. اولترابوک جدید اپل از فناوری Spatial Audio خود اپل و استاندارد Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز با هدفون‌های امپدانس‌ بالا سازگاری دارد.

بزرگ‌ترین ویژگی مک بوک ایر جدید به لطف پردازنده M2 فرصت خودنمایی پیدا می‌کند. اپل قبلا در طراحی مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچ از این پردازنده استفاده کرده بودکه در مقایسه با پردازنده M1، حدود ۱۸ درصد در زمینه چند هسته‌ای و حدود ۳۵ درصد در زمینه گرافیک بهتر عمل می‌کند. این مدل به یک پردازنده و همچنین کارت گرافیک هشت هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می باشد.

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha