وب کم و ویژگی های آن

وب کم و ویژگی های آن

 

 

 

 

وب کم از دستگاه های جانبی کامپیوتر است که امکان برقراری ارتباط را از طریق شبکه اینترنتی فراهم می کند. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های وب کم، انواع آن  و نحوه عملکرد آن با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تعریف وب کم

وب کم یک دوربین فیلمبرداری است که به کامپیوتر متصل می شود و به افراد اجازه می دهد از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اکثر افرادی که وب کم دارند از آن ها با یک پیام رسان فوری برای دیدن همدیگر به طور همزمان استفاده می کنند. از وب‌ کم ‌ها می‌ توان برای ضبط ویدیوها و وبلاگ‌های ویدیویی نیز استفاده کرد. به عبارت دیگر وب کم می تواند بخشی از رایانه، تلفن همراه یا یک دستگاه مستقل باشد

 

جهت مشاهده تمامی وب کم های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

وب کم مخفف  Web cameraاست که جزو دستگاه های ورودی محسوب می شود. در کامپیوترهایی که دارای سیستم قدیمی هستند نیاز است تا با کمک یو اس بی و فایر وایر متصل شوید. ولی در کامپیوترهای جدید وب کم وصل است و نیازی به وصل آن ندارید. اغلب دوربین ها دارای کیفیت معادل 3 میگاپیکسل با بیشتر از آن می باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

انواع وب کم

علاوه بر اینکه انواع وب کم یکپارچه، سیمی و بی سیم وجود دارد، دو نوع دسته بندی وب کم وجود دارد. این نوع وب کم ها از نظر قابلیت و هدف متفاوت هستند.

دوربین‌های تحت شبکه:

این نوع دوربین ها، وب‌ کم‌ های اصلی هستند که می ‌توانید در رایانه خود پیدا کنید و هم چنین از فروشگاه‌ های لوازم الکترونیکی شخصی خریداری کنید. این وب کم ها اغلب از برندهایی مانند مایکروسافت، لاجیتک و ریزر می باشد و معمولاً برای استفاده کوتاه مدت هستند.                                           

دوربین های IP:

 وب کم های اینترنت پروتکل کمی متفاوت طراحی شده اند. این نوع دوربین برای نظارت 24 ساعته طراحی شده است و بسیاری از آنها ویدئویی با کیفیت بالاتری نسبت به دوربین های شبکه ارائه می دهند. این نوع وب ‌کم اغلب برای سیستم ‌های امنیتی، دوربین‌های حیوانات خانگی و سایر مواردی که به زمان استفاده طولانی‌ تری نیاز دارند، استفاده می ‌شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت لاجیتک کلیک نمایید 

 

 

وب کم

نحوه استفاده از وب کم کامپیوتر

شاید برای شما پیش آمده باشد که از یک وب کم در کمپیوتر خود استفاده کنید. این دوربینی است که یا به عنوان یک قطعه یکپارچه از تجهیزات، از طریق کابل USB یا بی سیم به رایانه شما متصل می شود. وب کم های داخلی آنهایی هستند که در رایانه ای که استفاده می کنید تعبیه شده اند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ای 4 تک کلیک نمایید 

 

احتمالاً یک دوربین داخلی را به‌ عنوان یک نقطه کوچک در بالای صفحه، وسط صفحه، به اندازه یک پاک ‌کن کوچک خواهید دید. وب‌کم‌های USB و بی ‌سیم خارجی هستند و می ‌توانند روی هر رایانه‌ ای که نرم‌افزار مناسب را نصب کرده باشید، استفاده شود. آنها همچنین از نظر موقعیت مکانی انعطاف پذیرتر هستند، زیرا لازم نیست در بالای صفحه رایانه شما نصب شوند.

موارد استفاده وب کم

وب‌ کم ‌ها برای عملکردهای مختلفی استفاده می ‌شوند. شما می توانید از وب کم برای پخش جریان ویدیو از یک مکان به مکان دیگر، مانند زمانی که با دوستان، خانواده یا همکاران خود به صورت آنلاین ملاقات می‌کنید یا زمانی که در یک کلاس یا جلسه آنلاین شرکت می ‌کنید، استفاده کنید.

برخی از وب ‌کم‌ ها قابلیت‌هایی دارند که به شما امکان می‌ دهند یک تصویر ثابت بگیرید.دوربین‌های IP معمولاً برای اهداف تجاری استفاده می شود. علاوه بر این، برای سیستم‌ های امنیتی خانگی، مانیتورهای نوزاد و دوربین‌های حیوانات خانگی نیز قابل استفاده است.

ویژگی های وب کم

هنگام خرید وب کم باید دقت کنید که از ویژگی های قابل توجهی برخوردار باشد. به عنوان مثال، نرخ فریم، وضوح، میکروفون و غیره از مواردی است که باید در نظر بگیرید. در ادامه هر کدام از این ویژگی ها را به تفصیل بیان می کنیم.

نرخ فریم وب کم

یک وب کم مناسب دارای نرخ فریم حداقل 30 فریم در ثانیه خواهد بود. کمتر از این تعداد فریم برای استفاده امروزه بسیار کم است.  زیرا ممکن است تصاویر پخش شده لرزش داشته باشند. برای پخش یک ویدیو با کیفیت عالی به دنبال وب ‌کمی باشید که از ضبط 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌ کند. این ویژگی هر روز نظر به پیشرفت تکنولوژی در حال تغیر است و در وب کم های جدید و مدرن با کاربردهای بیشتری روبرو خواهید شد.

میزان وضوح وب کم

بسیاری از وب کم ها دارای قابلیت های 720P و 1080P با کیفیت بالا هستند. در سطح بالا، وب‌ کم‌های 4K را خواهید یافت، اما این‌ها دارای قیمت بالایی هستند. برای دیدن وضوح بالا و واقعی به یک مانیتور با قابلیت HD نیاز دارید. اما امروزه مانیتورهای 4K   نیز به طور فزاینده ای رایج هستند.

قابلیت فوکس خودکار

فوکوس خودکار با فوکوس اتوماتیک سوژه در حین حرکت کار می کند. اگرچه این می تواند یک ویژگی ارزشمند باشد، اما می تواند سرعت کار را نیز آهسته کند. در حالی که دوربین برای فوکوس زمان می برد. برخی از وب کم ها اجازه می دهند این ویژگی را هنگام پخش ویدیو خاموش کنید.

داشتن میکروفون

شما باید دقت کنید که آیا وب کم دارای میکروفون داخلی است یا خیر. میزان کیفیت میکروفون مورد نیاز شما به نوع ویدیو بستگی دارد. بیشتر چت های تصویری مانند اسکایپ را می توان به اندازه کافی با میکروفون داخلی وب کم انجام داد. ویژگی هایی مانند میکروفون های دوگانه و میکروفون های همه جهته را که صدا را از هر جهت ضبط می کنند انتخاب خوبی است.

ضبط با کیفیت بالا برای وب‌سایت ها یا دیگر فیلم‌های با تکنولوژی بالاتر نیاز به ارتقا دارد. برای چنین شرایطی، روی یک میکروفون خارجی سرمایه گذاری کنید.

نوع لنز وب کم

یک وب‌ کم عالی دارای لنز شیشه‌ ای است، در حالی که یک مدل با قیمت متوسط دارای لنز پلاستیکی است. مانند میکروفون ها، اینکه آیا این تفاوت برای شما مهم است یا خیر، بستگی به نوع ضبط شما دارد. بیشتر لنزهای پلاستیکی برای اسکایپ و سایر نرم افزارهای چت تصویری مناسب هستند. برای تولید فیلم حرفه ای، انتخاب لنز شیشه ای برای شما مناسب خواهد بود.

وب کم

طراحی و ساخت

آیا از لپ تاپ یا کمپیوتر رومیزی استفاده می کنید؟ انتخاب طرح وب کم بسیار مهم است که شما از چه طرح می خواهید در دفتر کار یا خانه تان در کمپیوتر تان استفاده کنید. آیا فضای زیادی روی میز خود دارید یا به چیزی نیاز دارید که به مانیتور متصل شود؟ آیا به یک سر چرخان نیاز دارید یا در حین فیلمبرداری ثابت خواهید ماند؟ هنگام انتخاب یک وب کم، تصمیم بگیرید که چقدر از بدنه و لنز نیاز دارید.

کیفیت بالای تصاویر

برای اینکه تصویر ثابت و خوب داشته باشید به دنبال وب کم باشید که تصاویر ثابتی با کیفیت حداقل دو مگاپیکسل ارایه دهد. اکثر مدل‌های فعلی تصاویر را بسیار بالاتر می‌گیرند و عکس‌ برداری با 15 مگاپیکسل معمول است.

ماندگاری  وب کم

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید وب کم باید در نظر گرفت دوام و ماندگاری وب کم است. یک وب کم پلاستیکی ممکن است خوب باشد اما در طول سفر ممکن است آسیب ببیند. برای این کار، استفاده از وب کم با ساختار تمام فلز باعث می شود تا مدت طولانی تری از آن استفاده کنید.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات متنوع کامپیوتری از جمله وب کم به اشکال و کیفیت های مختلف می باشد. برخی از آن ها را قرار ذیل نام ببریم.

  1. لوجتیک C505E HD
  2. لوجیتیک C270 HD
  3. A4TECH PK-810 G Anti-Glare 16 Megapixel
  4. Microsoft lifecam-HD-300
  5. Microsoft LifeCam Studio....
  6. Logitech C925E1080P webcam
  7. Genius facecam webcam

خرید بهترین و جدیدترین وب کم از فروشگاه آرکا آنلاین

این فروشگاه انواع تجهیزات الکترونیکی مانند لپتاپ، موبایل و لوازم جانبی، تجهیزات شبکه، ماشین های اداری، مانیتور، کارت شبکه و غیره را با بهترین کیفیت به شما ارائه می دهد.

شما می توانید از طریق سایت آرکا آنلاین محصولات مورد نیاز تان را به صورت آنلاین خریداری و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha